ضرورت مراقبت از ایمان در مقابل وسوسه های شیطان

ضرورت مراقبت از ایمان در مقابل وسوسه های شیطان

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مراسم عزاداری شام غریبان امام رضا(ع) که شب گذشته در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه باید قدردان نعمت هدایت شدن باشیم، گفت: انسان گاهی نسبت به نعمات الهی بی توجه است و قدر آنها را به خوبی نمی داند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در طول تاریخ فرقه های بسیاری بودند که از مسیر حق منحرف شدند و هم اکنون از برخی از آنها حتی یک نفر هم باقی نمانده است؛ از میان این فرقه ها می توان به واقفیه، زیدیه، محمدیه، اسماعیلیه و غیره اشاره کرد.
وی یکی از عوامل انحراف از مسیر حق را «خلل در علم ودانش» خواند و اظهار داشت: انسان نباید همه امور را بدون تفکر و تعقل رد کند و یا بپذیرد؛ همه پیامبران الهی و اوصیای ایشان از جانب پروردگار نشانه ها و معجزاتی دارند و انسان با کمی تعقل به وضوح درمی یابد که اهل بیت(ع) جانشینان بر حق پیامبر اسلام(ص) هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه شکرگزاری تنها محدود در شکر زبانی نمی شود، ابراز داشت: شکرگزاری نعمات الهی باید عملی باشد، یعنی انسان فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) را در سیره رفتاری خودش به کار بندد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایمان حقیقی به اشک و محبت اهل بیت(ع) ارزش می بخشد، عنوان کرد: یکی از عواملی که سبب شد امام زمان(عج) در غیبت کبری باقی بمانند این است که مردم در طول تاریخ آنگونه که شایسته است، قدردان نعمت امامت نبوده اند.
وی با اشاره به اینکه «انحرافات اخلاقی» دومین عامل انحراف از مسیر حق است، بیان کرد: برخی انسان ها در طول تاریخ برای اینکه از قید و بند و چارچوب شرع خارج شوند و به آزادی و بی بندوباری دست پیدا کنند همواره مسیر حق را انکار می کردند؛ این مسأله به وضوح در غرب با شعار «آزادی» دیده می شود؛ باید در پاسخ به این جریان گفت هیچ کجای دنیا انسان ها نمی توانند هرگونه که بخواهند رفتار کنند و مورد بازخواست قرار نگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه شیطان گام به گام انسان ها را منحرف می کند، گفت: هر چه درجه ایمان انسان بالاتر برود، شیطان نیز بیشتر سعی می کند او را منحرف کند، بنابراین مؤمن باید به وسیله توسل به خداوند و معصومین(ع) همواره از ایمان خودش مراقبت کند تا در مبارزه با شیطان پیروز شود.
استاد حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: انسان همانگونه که مراقب دارایی ها و اموال خودش است تا از دزدیده شدن در امان باشند، باید نسبت به ایمان خودش نیز بسیار مراقب باشد تا این گوهر گرانبها به وسیله شیطان ربوده نشود.
منبع: خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید