اشکی بر آستان نیاز

اشکی بر آستان نیاز

نویسنده: عزیزه شاهرخی
تعداد صفحات: 65
قیمت: 600 تومان
شابک: 5 ـ 009 ـ 506 ـ 964
نوبت چاپ: اول 1384
شمارگان: 2200
معرفی کتاب:
کتاب حاضر دعاهای عاشقانه و عارفانه است جهت عرض حاجت و درخواست شفاعت از پیشگاه قطب عالم وجود، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که همراه با ادبیات عارفانه و شاعرانه توسط عزیزه شاهرخی نوشته شده است. نویسنده هر کجا نیاز دیده جهت رساندن پیام و درخواست شفاعت از دیار و پیشگاه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شعری از بزرگان متوسل شده است. روزها از پی می‌آیند و می‌روند و فصل ها از پس یکدیگر فرا می‌رسند و می‌گذرند. اختران فروزان هر شب بر پرده دیبا نیلگون آسمان چشمک می‌زنند و کامران با محبوب خود، قرین و هم‌دمند. اما تو ای خورشید رخشان و ماه تابان آسمان جلال و جمال، همچنان در پس پرده غیبت رخ نهفته‌ای و منتظران چشم به راه‌اند. این گونه دعا و شفاعت‌خواهی تمام تلاش است که شاهرخی در آمدن منتظر عالمیان در کتابش آورده است. کیمیای مراد که درد دل است با محبوب آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با شاهد مقصود با گلبانگهای عاشقانه تا راهی جسته شود به درگاه آن خورشید یگانه و به دوش کشیدن رنج انتظار وی با این دعا را آسان گردد که خود گفته چرا دعا نمی‌کنید تا خداوند ظهورم را نزدیک کند.
روزی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد در حالی که پر از جور و نفاق است و چشم داشتن به افقی که روزی سپیده از آن طلوع خواهد کرد و اکنون چه جانفرساست اندوه فراق او و چه دردآلود است سوز دل مشتاقان تا از د‌َر درآمده و مرهمی به این اندوهها بگذارد. شاید این سوز و سازها و آخرین عرض و نیازها باعث شود وی بیاید و مشتاقان را از این رنج برهاند. عنوانها و موضوعاتی است که شاهرخی در کتابش آورده است.
اکنون بار دیگر بهار فرا رسیده و درختان غرق شکوفه‌اند ولی هر زمان که نسیم بهاری مرا از عطر گلها سرمست می‌کند، بوی گلهای چمن برایم جز نشانی از نفس عطرآگین و سرمست‌کننده تو نیست. ای روح بهار بیا که گلها را بی‌چهره دل‌آرای تو رنگ و بویی نیست، نمونه‌ای از راز و نیاز شاهرخی را با منجی عالم بشریت (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
منبع:سایت سوره مهر

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید