رازهای افزایش صمیمت و نفوذ مرد در قلب همسر خود

رازهای افزایش صمیمت و نفوذ مرد در قلب همسر خود

نویسنده: امیر ملک محمودی

مردان نیز باید همان طور که همسرشان علاقه مند و متعهد به بهبود روابط زناشویی هستند، آنان نیز مهارت های لازم را کسب نمایند. زندگی شغلی شما آقایان ارتباط مستقیمی با زندگی شخصی و خصوصی تان دارد. هر چه در خانه شادتر باشید و ارتباط بهتری با همسرتان داشته باشید، انرژی بیشتری دارید تا صرف کارتان کنید.ارتباط غلط با همسرتان، نیرویی را که برای موفق شدن در کارتان لازم است، از وجودتان دور می کند و شما احساس می کنید که دست به هر کاری که می زنید و وارد هر شغلی که می شوید دچار شکست می گردید.مقالاتی که منحصراً برای مردان نوشته شده خیلی کم می باشد، ولی من معتقدم که شوهران نیز دوست دارند بدانند که چگونه می توانند همسرشان را نسبت به خودشان متعهد و علاقه مند نگه دارند.با رشد آگاهی شماست که متوجه می شوید نیازها و خواسته های زنان ممکن است با نیازها و خواسته های شما متفاوت باشد. با یاد گرفتن و اجرای فنون زیر شما دارای همسری شاد، دوست داشتنی، حامی، علاقه مند و وفادار می گردید و تغییرات معجزه آسایی را در زندگی تان پدید می آورید.

تکنیک 1:همسرتان را با زنان دیگر مقایسه نکنید.
هیچ موقع همسرتان را با زن دیگر، به ویژه مادرتان، زن سابقتان یا نامزد قبلی تان مقایسه نکنید. هرگز درباره سایر روابطی که قبلاً داشته اید مشتاقانه و با حسرت حرف نزنید.با این اعمال شما عدم امنیت را در جایی که نباید باشد، ایجاد می کنید.مردی که می خواهد گذشته را دوباره زنده کند، به سوی دردسر می رود. به خاطر داشته باشید همسرتان می خواهد درزندگی شما مقدم ترین فرد باشد. وقتی شما الگویی را مثال می زنید مانند مادرتان، همسر قبلی تان، دختر خاله تان، آن گونه احساس کردن برای او خیلی سخت است، او باور می کند که باید دقیقاً عین آن الگو عمل کند و از آن پیروی کند. هز زنی دوست دارد بابت توانایی های خودش مورد تحسین قرار گیرد. به او اجازه دهید همان زن شایسته ای باشد که هست.

تکنیک 2:عشق خود را نسبت به همسرتان اثبات کنید.
زن ها از شما مردها می خواهند، عشق خودتان را به گونه ای محسوس و ملموس نشان دهید. در واقع، عشق را هر روز و از راه های کوتاه باید بر زبان آورد و نشان داد. خرید هدیه های کوچک و تقدیم آن به شکلی خوشایند می تواند جالب و زیبا باشد. مثلاً شما می توانید یک بسته شکلات بزرگ بخرید و به آن یاد داشتی ضمیمه کنید، بدین مضمون:«تقدیم به همسر بی نظیرم که همیشه به من خوبی و عشق می دهد». هدیه هایی که خانم ها دوست دارند شوهرشان به آنها تقدیم کند بدین قرارند:گل ـ کارت پستال های زیبا همراه با نامه ای با دست خط خودتان، عطر، جواهرات، مجسمه های
زیبا، کیف، لباس، بسته های شکلات (کاکائوهای تخته ای) و غیره. اگر امکان پیچیدن هدیه هست، حتماً آن را با کادوهای رنگی زیبا بسته بندی کنید. زن ها دوست دارند خودشان بسته بندی ها را باز کنند.گرفتن هدیه، به زن ها احساس با ارزش بودن می دهد و عدم دریافت هدیه این پیام را برای زن تداعی می کند که شما برای او هیچ ارزشی قائل نیستید.

تکنیک 3:روزهای مهم زندگی او را در تقویمتان یادداشت کنید.
روزهای که برای همسرتان خیلی مهم هستند واگر شما آن ها را فراموش کنید در حقیقت، ضربه جبران ناپذیری بر او وارد ساخته اید بدین قرارند: روز تولد او، سالگرد ازدواجتان، روز مادر و عیدنوروزـ حتماً در این روزها سعی کنید که برای او هدیه بخرید و برای شام یا ناهار او را به رستوران ببرید. در روز تولد نوزادتان، به همسرتان به دلیل آنکه نه ماه دوران سخت بارداری را گذرانده است جواهرات گران قیمت شامل گردنبند و دست بند هدیه کنید.

تکنیک 4:به همسرتان نگاه و توجه کنید.
دیدن زن و توجه نشان دادن به او، احساس زنده بودن به وی می دهد. این کار به او احساسی می دهد گویی برای شما خیلی اهمیت دارد. وقتی او احساس کند در نظرتان نامرئی است، قسمتی کوچک از عشقی هم که در ابتدای زندگی احساس می کرد، خواهد مرد. بعضی از زنان معتقدند که اگر من به آرایشگاه بروم و سرم را حتی کچل کنم شوهرم نمی فهمد. شما باید تصمیمی آگاهانه بگیرید که به همسرتان نگاه کنید و از او تعریف کنید که چقدر زیباست و نکات مثبت او را تحسین کنید. مثلاً بگویید: «این لباس چقدر خوب به تو می آید و تو را زیباتر کرده است.» یا «تو پرشورترین زن دنیا هستی و من از داشتن تو خیلی راضی هستم»، «از زحماتی که بابت غذا کشیدی بسیار سپاسگزارم و رستورانی وجود ندارد که بتوان دست پخت تو را با او مقایسه کرد و غذا عالی بود.» به بیان دیگر، در هر فرصتی که به دست می آورید، او را تقویت و تحسین کنید. هیچ گاه او را در تنهایی یا در برابر دیگران خرد و تحقیر نکنید. زیرا زنی که درباره خود احساس خوبی دارد، تمام نیازهای شما را تأمین می کند و به شما شادمانی هدیه می دهد.

تکنیک 5:عشق خودتان را بر زبان آورید.
خیلی از مردان از گفتن جمله «دوستت دارم» پرهیز می کنند، چون تصور می کنند که او می داند که من دوستش دارم پس چرا باید بگویم. هر زنی نیاز دارد که جمله «دوستت دارم» را دست کم سه بار در روز بشنود.این دو کلمه سحرآمیز و جادویی یعنی «دوستت دارم» را بارها و بارها به او بگویید.او از شنیدن این کلمات هرگز خسته نمی شود و با شنیدن این جمله دچار احساس بسیار خوبی می گردد.

تکنیک 6:زنان نیاز به صحبت کردن دارند.
اگر زوج ها حداقل روزی 20 دقیقه با هم سخن بگویند درِ طلاق را به زندگی خود می بندند.شوهری که یاد می گیرد و هر روز وقت صرف می کند تا با زن خود حرف بزند و به صحبت های او گوش دهد، قلب او را برای همیشه تسخیر می کند. مردی که نیاز زن را برای صحبت کردن نادیده می گیرد، همسری عصبانی و عیب جو پیدا
خواهد کرد.وقتی او به شما غر می زند و ناله می کند و لحظه ای آرامتان نمی گذارد در واقع به شما می گوید: اگر نمی توانم با گفت و گویی خوب بر تو اثر بگذارم، با مذاکره نامطبوع اثر خواهم گذاشت حتی بگومگو بهتر از پوچی و سکونی است که در هنگام بودن با تو احساس می کنم.
آن چه او هربار می گوید این است: «لطفاً به حرف من گوش بده. می خواهم آن چه را برای من اتفاق افتاده و درباره آن نگرانم، با تو در میان بگذارم. در واقع، پند یا نصیحت وراه حلی نمی خواهم، فقط می خواهم حرفم را بشنوی و آنچه را می گویم درک کنی و به احساس من اهمیت دهی».

تکنیک 7:صحبت های همسرتان را ترجمه کنید.
اطمینان داشته باشید هربار که می گوید:«خودت را برای تهیه هدیه، بی جهت ناراحت مکن.»ترجمه:از ته دل آن را می خواهد.زن می گوید: «اوه عزیزم، مجبور نیستی آن کار را بکنی.» ترجمه: بله، آن کار را بکنید.«به خاطر من خودت را به زحمت نینداز.» ترجمه: دقیقاً کاری است که باید بکنید.

تکنیک 8:احساسات خود را نشان دهید.
مرد شجاع می تواند احساسات واقعی خود را قبول کند.مرد ضعیف همیشه در پشت نقاب عدم وابستگی و بی تفاوتی مخفی می شود و باعث می شود که از زنی که دوستش دارد فاصله بگیرد. به زن زندگی خویش این فرصت را بدهید که پی ببرد مورد نیاز است.
بگذارید او امیدها، رؤیاها و موفقیت های شما را بداند ولی بگذارید در ترس ها و ناامیدی های شما نیز شریک داشته باشد. زن ها در مورد آزاد سازی احساساتشان، مسیر طولانی را پیموده اند، اکنون نوبت شما آقایان است!هر موقع که زنتان احساس درد می کند مانند کودکان به او بگویید که بیا تا محل آسیب دیده را ببوسم تا سریع خوب شود. این کار معجزه می کند و خیلی بهتر از این مطلب است که بگویید:«خوب، چقدر ناله می کنی»؟ «شکایت را بس کن»، «برو یک آسپرین بخور». شما با عمل بوسیدن این پیام ها را به او منتقل می کنید. «می شنوم چه داری می گویی».«من می فهمم چه داری می گویی». «می خواهم به تو آرامش بدهم.» آقایان! برای یک بار هم که شده این شیوه را امتحان کنید تا به صحت و درستی آن پی ببرید!

تکنیک 9:با نام های خودمانی او را صدا بزنید.
نام های خودمانی فراوان وجود دارند که برای صمیمیت بیشتر می توان از آنها استفاده کرد.چیزهایی از قبیل:خوشگله، عسلم، آرزویم، چشم آبی، شاهزاده خانم، پرنسس، قلبم، گلم، چراغ زندگی ام، عروسکم و هزاران کلمات خوشایند دیگر. می دانم که بعضی از شما خواهید گفت اگر زنم را با یکی از اسامی بالا صدا کنم، او خواهد گفت من دیوانه شده ام و باید به تیمارستان بروم؛ ولی شما امتحان کنید و یکی از آن اسامی را با صمیمیت، نه به صورت مسخره، به او بگویید. ممکن است ابتدا برایش تعجب آور باشد، ولی کم کم به آن عادت می کند و از شنیدنش لذت می برد.اگر قبلاً چنین کارهایی را نکرده اید اول کلمات معمولی را به کار ببرید و کم کم از کلمات خودمانی تر استفاده کنید.

تکنیک 10:از او عکس بگیرید.
به او بگویید دوست دارید جدید ترین عکس او را داشته باشید تا آن را در کیف بغلی خود بگذارید.پیامی که این خواسته شما برای زنتان می فرستد این است: او می خواهد هر کسی بداند من همسرش هستم. چقدر من برای او مهم هستم، به نظر او من زیبا هستم و گرنه چنین کاری را نمی کرد.

تکنیک 11:به او استراحت، هدیه بدهید.
اگر بچه های کوچکی دارید، یک شاخه گل سرخ را همراه با یاد داشتی بدین مضمون روی بالش او قرار دهید. در این یاد داشت به او بگویید:«فردا صبح هر قدر که می خواهی بخواب، چون استحقاقش را داری. شوهر عاشقت از بچه ها مواظبت خواهد کرد. وقتی از خواب بلند می شوی ساعتی را صرف کارهای خودت بکن، برو خرید و لذت ببر!»

تکنیک 12:یک روز مرخصی بگیرید.
به خاطر او از محل کارتان یک روز مرخصی بگیرید، این عمل شما ثابت می کند که زنتان را دوست دارید. به او بگویید سرتاسر روز در اختیارش هستید تا هر کاری که می گوید انجام دهید. آن کارها ممکن است شامل انجام دادن بعضی از کارهای خانه یا قدم زدن با او یا رفتن به خرید باشد.سرتاسر روز با او خوش اخلاق باشید و به خواست دلش رفتار کنید.پیامی که او از این عمل می گیرد این است:«تو بیش از کارم برایم ارزش داری. می خواهم عشقم را به تو ثابت کنم.»

تکنیک 13:بدون هیچ مناسبتی برایش هدیه بفرستید.
بی هیچ مناسبتی هدیه یا دسته گلی به محل کار زنتان بفرستید، بگذارید همه همکارانش بدانند شما چقدر دوستش دارید.چنین کاری برای زن اقدامی شاعرانه و رؤیایی است.

تکنیک 14:قرار ناهار با هم بگذارید.
ناهار را با هم بیرون بخورید.این فکر که شما از محل کارتان مرخصی گرفته اید تا ناهار را با زنتان بخورید، سبب می شود که او احساس کند فردی استثنایی است و برای او خیلی مهم هستید.

تکنیک 15:عروسکی به شکل حیوانات پر شده از پنبه به او بدهید.
هیچ زنی پیدا نمی شود که از عروسک های بزرگ و زیبا و نرم خوشش نیاید. شکل های مختلفی از این نوع عروسک ها وجود دارند. که اگر یکی از آنها را بخرید و همراه با یاد داشتی مهرآمیز به او بدهید، همسرتان نمی تواند از قبولش خودداری کند. ممکن است در نظر شما آقایان این کار بی مزه و لوس و آبکی باشد ولی برای خانم ها فوق العاده با مزه و با نمک است!

تکنیک 16:شام بخرید و به خانه بیاورید.
پس از آنکه به محل کارتان رفتید به همسرتان تلفن بزنید و پس از خوش و بش کردن با وی، بگویید نگران تهیه شام نباشد، زیرا شما شامی می خرید و به خانه می روید.

تکنیک 17:به او آرامش بدهید.
آخرین اثر نویسنده مورد علاقه اش را بخرید. پس از صرف شام کتاب را به او بدهید و از وی بخواهید روی صندلی راحتی بنشیند،
آرام و دور از دغدغه خاطر کتاب را بخواند و خودتان به کارهای خانه رسیدگی کنید.مطمئن هستم به خاطر رفتار عالی شما، بعدها او چندین برابر جبران و فداکاری می کند.

تکنیک 18:با هم غذا بپزید.
پختن غذایی را به کمک یکدیگر برنامه ریزی کنید. غذایی را انتخاب کنید که قبلاً درست نکرده اید.از روی کتاب آشپزی تصمیم بگیرید چه غذایی را بپزید.برای خرید مواد غذایی با هم بیرون بروید و میز غذا را با همکاری یکدیگر بچینید. فراموش نکنید هنگام پختن غذا همواره قربان صدقه اش بروید.

تکنیک 19:از او تعریف و تمجید کنید.
بار دیگر که در حضور زوجی هستید در برابرشان از همسر خود تعریف کنید. ممکن است زنتان شرمنده شود، اما در اصل از این کار لذت خواهد برد. تعریف در برابر دیگران سه برابر اثر بخش تر است.

تکنیک 20:در همه جا یاد داشت بچسبانید.
کاغذ پشت چسب دار بخرید. بر روی آنها پیام هایی مانند «دوستت دارم»، «تو زیبایی»، «تو یک دنیا برایم ارزش داری»، «بچه هایمان خوشبخت اند که مادری چون تو دارند». این کاغذها را می توانید در جاهای مختلف خانه تان بچسبانید.او از دیدن این پیام ها لذت می برد.

تکنیک 21:برایش شعر بخوانید.
کتاب شعر زیبایی بخرید و یا از کتابخانه بگیرید و شعر مورد علاقه تان را که تصور می کنید بیانگر احساس شماست برای او
بخوانید.اگر صدای خوبی دارید یکی از ترانه های زیبا را برایش زمزمه کنید.

تکنیک 22:برایش مهمانی بگیرید.
یک مهمانی غافلگیر کننده با عنوان «تو استثنایی هستی» برگزار کنید و دوستان و همکارانش را دعوت کنید. آنان را تشویق کنید تا مطالبی در مورد استثنایی بودن زن شما، هر چند کوتاه بنویسند. ممکن است این کار باعث شود او خجالت بکشد ولی در اصل از آن لذت می برد.

تکنیک 23:دیر آمدن به منزل را به او اطلاع دهید.
زمانی که مشغله کاری زیادی دارید و مجبورید دیرتر به خانه بروید و یا در میهمانی های دوستانه و یا مراسم مختلف شرکت دارید با تلفن به او اطلاع دهید که دیرتر به منزل می رسم تا موجب نگرانی او نشوید.اگر شغل شما به گونه ای است که مجبورید زیاد سفر کنید و اکثراً در حال مأموریت به شهرهای مختلف به سر می برید و او بالإجبار زمان زیادی را بدون شما تنها در خانه می گذراند به او قول دهید زمانی که از سفر برگشتم مثلاً در تاریخ فلان روز با همدیگر به بیرون می رویم و ناهار و شام را در رستوران و مکان مورد علاقه تو می خوریم و لوازم و کالاهای مورد علاقه ات را نیز می خرم. خانم ها از اینکه شما یک برنامه ریزی زیبا و مفرح در زمان آینده برایشان تعیین می کنید لذت زیادی می برند و می توانند دوری شما را از خانه با فکر کردن به آن قرار ملاقات به یاد ماندنی همراه با ولخرجی شما در آن روزی که به او قول داده اید، بهتر تحمل کنند. زیرا خانم ها فکر کردن
به حوادث خوشایند برایشان فوق العاده شادی آفرین است. البته شما آقایان باید بدجنسی نکنید و به تمام قول و قرارهای خود وفا کنید و به او فقط وعده سرخرمن ندهید تا او بتواند به شما اعتماد کند!

تکنیک 24:مدیریت اقتصادی خانواده را به زنان بسپارید.
اجازه بدهید آن ها هزینه های زندگی را پرداخت نمایند.با این کار ضمن افزایش قدرت اقتصادی خانواده صرفه جویی فوق العاده ای خواهید کرد.

تکنیک 25:هرگز به حالت قهر به رختخواب نروید.
با گفتن جمله ای از او دلجویی کنید.

تکنیک 26:در میهمانی ها فقط به همسر خود توجه نشان دهید و همه حواستان به او باشد.

تکنیک 27:چشم پاکی خود را به او ثابت کنید در خیابان و به خصوص در میان دوستان او سرتان پایین باشد. بگذارید نجابت شما زبانزد خاص و عام باشد.

تکنیک 28:نماز و یا نیایش های خود را به موقع انجام دهید، این کار باعث اعتماد بیشتر آنان و نفوذ مهر الهی در قلب همسر شما می شود.

تکنیک 29:کتاب دیوان حافظ تهیه کنید و شما با هم به خواندن شعرهای حضرت حافظ (ره) بپردازید.
منبع: کتاب راهنمای خانواده

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید