زنان مدیر و آگاه ، توجه دارند که …

زنان مدیر و آگاه ، توجه دارند که …

نویسنده: دکتر میرعمادالدین فریور
مردان با خویشتن‌داری، احساس‌های خود را کمتر بروز می‌دهند‌ حتی در برقراری ارتباط با دیگران، حالت تدافعی به خود گرفته و علاقه‌ی زیادی از خود نشان نمی‌دهند. درواقع، مرد‌ان از صمیمیت و نزدیکی بیشتر با همسران، دوری می‌کنند. بنابراین، زنان مدیر در این مورد با شوهران خود مدارا می‌کنند و سعی دارند از خود، همسری شایسته بسازند، نه این که شوهران خود را تغییر دهند بلکه با جلب اعتماد، به آنان کمک می‌کنند که حالت دفاعی و خویشتن‌داری را کنار گذاشته و ارتباط عالی با آنان برقرار نمایند.
یک زن مدیر به‌خوبی آگاه است که:
هیچ کاری را به‌خاطر همسرش و یا دیگران انجام نمی‌دهد، بلکه هر کاری را به علت این‌که احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد، انجام می‌دهد. بنابراین هر کاری را بدون منت و ‌چشمداشت انجام می‌دهد و از این طریق، خود را در مسیر شادابی بیش‌تر، سلامتی بیش‌تر و خوشبختی واقعی قرارمی‌دهد و زندگی با عشق واقعی را تجربه کرده و در شکل‌گیری زندگی مشترک بهشتی، نقش اصلی را به عهده می‌گیرد.
زن مدیر، متوجه است که همسرش با وجود ظاهری قوی و خشن، سرشار از مهر و محبت و آکنده از عشق و احساس‌های لطیف است. این توانمندی زن است که با قدرتِ احسا‌س‌های لطیفش می‌تواند عشق و مهر و محبت همسرش را برانگیزاند و زندگی خود و او را سرشار از عشق و محبت نماید.
زن مدیر، هدفش این است که‌ همیشه موقعیت «برنده – برنده» بین خود و همسرش ایجاد کند.
پیوسته از خود می‌پرسد چه کار کنم و چه قدم‌هایی بردارم که هردو نفرمان، زندگی شاد و پرطراوتی داشته و هردو برنده شویم؟
‌زن آگاه و مدیر، خود و همسرش را در یک تیم دونفری می‌بیند که می‌بایست نیازهای احساسی و عاطفی، ‌جنسی، مالی، حمایتی و‌… هردو به کمک یکدیگر برطرف ‌شود و می‌داند که هریک، چیزهایی برای آموختن از یکدیگر دارند.
زن مدیر، می‌داند که همسرش انتظار دارد او‌ ظاهری دلپذیر و آراسته داشته باشد، بنابراین با پرداختن به ظاهر و سیمای خود، با خلاقیت و هیجان، خود را برای همسرش، جذاب و دوست‌داشتنی می‌کند. علاوه بر آن، به‌خوبی درک می‌کند که بهترین حرکت برای آرامش روان و جسم همسرش‌ در پایان ‌روز خسته‌کننده، حسن‌جویی، تأیید و تشویق اوست.
زن مدیر به‌خوبی آگاه است برای این‌که خود را خوشبخت کند، می‌بایست آگاهانه تلاش کند تا همسرش را شادتر و خوشحال‌تر کند‌ و در مقابل، قلب او را تصاحب کرده و بر آن حکمفرمایی می‌کند. ‌درواقع، زن مدیر و آگاه ‌برای این‌که زندگی مشترک شاد، پرطراوت و کامیابی داشته باشند، با حسن‌جویی، تأیید و تشویق، توانمندی‌های همسرش را به‌راحتی و به‌تکرار بیان می‌کند و با ظاهری آراسته نشان می‌دهد که همسرش، مهم‌ترین فرد و قهرمان زندگی اوست. با این عمل، هم همسر خود را در مسیر شادابی و کامیابی مادی و معنوی بیشتری قرار‌می‌دهد.
می‌گویند‌ ‌خانمی بسیار موفق و کامیاب، یک قوطیِ مخصوص در آشپزخانه داشت و هنگام آشپزی، چیزی از آن برمی‌داشت و به غذا اضافه می‌کرد و می‌گفت: «درون این قوطی، ادویه‌ای مخصوص است که غذا را خوشمزه می‌کند!»
همسر این خانم که او را بسیار دوست داشت، در غیاب او به سراغ قوطی رفت، وقتی درش را باز کرد، فقط تکه کاغذی دید که رویش نوشته شده بود: «دختر عزیزم‌ به غذاهایت، قدری عشق و مهر و محبت اضافه کن. قربانت، مادر.»
در مورد خانم‌های مدیر، لایق و شایسته ا‌ست که گفته‌اند: «پشت‌سر هر مرد موفقی، یک زن مدیر‌ قرار دارد.»
زنان مدیر و آگاه‌ کمک می‌کنند که تاج افتخار و سربلندی، نصیب همسرشان گردد و خود نیز از موفقیت همسرشان، بسیار بهره‌مند می‌شوند‌ در حالی که زنان نالایق کمک می‌کنند همسرشان به صلیب کشیده شود! خود نیز از بدبختی زندگی مشترک، سهم بزرگی نصیب‌شان می‌گردد.
«توماس فولر»: «بزرگ‌ترین خوشبختی یا بدبختی هر مردی، همسر اوست.»
‌زن مدیر و پارسا، از مرد درویش، پادشاه می‌سازد!!!‌
«لامارتین»‌ شاعر و سیاست‌مدار فرانسوی: «در شروع هر کار بزرگی، همیشه زنی وجود دارد.»
‌ضرب‌المثل فرانسوی: «مردی که در زندگی، خیلی موفق باشد، کشف کنید چگونه زنی داشته است.»‌
جالب است بدانیم‌ مردان، عاشق زنان مدیر، قوی و بااستعداد می‌شوند و از زنان ضعیف، متکبر و از‌خود راضی، هرگز خوش‌شان نمی‌آید. به‌طور کلی، هرچه زن، توانایی و دانایی بیشتری از خود نشان داده و از اعتمادبه‌نفس بالاتری برخوردار باشد، نفوذ بیش‌تری روی مرد داشته و برای مرد، قابل احترام‌تر و جذاب‌تر می‌شود‌ در حالی‌که هرچه زن، خودخواه‌تر و ناآگاه‌تر باشد، بیشتر مورد تحقیر و نفرت مرد قرار‌می‌گیرد.
‌به طور خلاصه: زنان مدیر، بسیار پرانگیـزه بوده و با شور و شوق، انرژی فراوان و با عشق، هدف‌های خود را با خوش‌بینی و دید مثبت دنبال می‌کنند. با بینش مثبت و امید فراوان، با حفظ فردیت و استقلال خود و همسرشان، تلاش می‌کنند که با ایجاد محیطی سرشار از عشق و مهر و محبت، زندگی مشترک خود را با انعطاف‌های لازم، هر‌چه بیشتر، غنی‌تر و بالنده‌تر نمایند.‌
آقایان بدانید: اگر به شکوفایی و بروز استعدادهای نهفته‌ی همسرتان کمک کنید، عشق بیشتری دریافـت خواهید کرد و در شـادکامی و آرامـشِ زنـدگی مشترک‌تان، بسیار مؤثر بوده و خوشبختی واقعی را لمس خواهید کرد.
خانم‌های ناآگاه و کم‌دان (ناموفق):
خانم‌های ناآگاه، به توانمندی‌ها و استعدادهای خود و همسرشان یا بی‌توجه‌اند و یا آگاهی ندارند. نیازمندی‌های خود و همسرشان را نمی‌شناسند؛ تفاوت بین زنان و مردان را درک نمی‌کنند؛ با رویدادها، منفی برخورد می‌کنند. انرژی و توانایی خویش را‌ صرف مبارزه، جدال، تحقیر و… همسر خویش می‌کنند و به‌جای بالا بردن آگاهی‌های خود و پذیرش واقعیت‌ها و تفاوت‌های موجود بین خود و همسر و دیگران، ناآگاهانه اندیشه‌ها، احساس‌ها و عملکرد خود را مبنا قرار داده و خویش را برتر از همسران‌شان تصور می‌کنند و می‌خواهند همه ‌به‌ویژه همسرشان را مطابق با سلیقه و تفکر خود، ارشاد، هدایت و اصلاح نمایند.‌!!!
این‌چنین زنانی‌ به‌جای حمایت عاطفی و هم‌دلی با همسرشان، احساس‌ها و توانمندی‌های او را با سرزنش، انتقاد و عملکردهای منفی سرکوب می‌کنند، قدرت زنانگی و احساس قوی و توان‌آفرینی و کیمیاگری خویش را در راه منفی به‌کار می‌گیرند و به‌جای هم‌سو کردن انرژی‌های مثبت خود با همسر، به مقابله با او برخواسته و سعی در رقابت و شکست دادن او برمی‌آیند.
آنان با غر زدن‌ها، بهانه و ایرادگیری‌های به‌حق یا ناحق، با بی‌اعتنایی و مخالفت با رفتار و کردار همسر و هر چیزی که به او مربوط می‌شود، آگاهانه یا ناآگاهانه، با عیب‌جویی، ناسازگاری ‌و بگو‌مگوهای بی‌پایان و… با سرزنش، انتقاد، تحقیر، مبارزه‌ و پیش‌داوری‌های منفی و… به گسترش احساس‌ها و عواطف منفی خود و همسرشان کمک می‌کنند و حتی اگر‌ همسرشان، فرد لایقی بوده و احساس‌ها و اندیشه‌های مثبت داشته باشد، با لجبازی به عیب‌جویی، سرزنش، تحقیر، داوری‌ها و پیش‌داوری‌های منفی، به مبارزه و مخالفت با او پرداخته و تلاش می‌کنند صفت‌های مثبت همسران خود را تحت‌تأثیر بینش منفی خویش قرار داده و آن‌ها را بی‌اثر سازند!
درواقع، همه‌چیز را فدا و قربانی ناآگاهی، نادانی و خودخواهی‌های منفی‌ خود می‌کنند و پایه‌های زندگی مشترک را متزلزل و زندگی را برای خود و همسرشان، تلخ، دردناک و عذاب‌آور ساخته و به جهنم واقعی تبدیل می‌سازند.
خانم‌های ناآگاه و کم‌دان، خود‌رأی و خود‌محورند و تصور می‌کنند که می‌توانند‌ همسرشان را به مرد رؤیاهای خود تبدیل کنند و فکر می‌کنند‌‌ هر آن‌چه خطا و اشتباه باشد، متعلق به همسر و دیگران است و هر آن‌چه درست و کامل باشد، از آنِ خودشان است! و همیشه روی این مسأله اصرار دارند که ‌تو و دیگران اشتباه می‌کنید، حق با من است!!!
منبع: www.seemorgh.com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید