انتظار از دیدگاه امام خامنه ای (حفظه الله)

انتظار از دیدگاه امام خامنه ای (حفظه الله)

حضرت آیه اللّه خامنه‏ ای (مدّظلّه ) فرمودند:

انتظار ظهور امام زمان (عج) به معنای انتظار برای پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت برای همه انسان‏ها، انتظار رفع ظلم از صحنه زندگی بشر و انتظار فرا رسیدن دنیایی برتر از لحاظ معنوی و مادی است.

رهبر معظم انقلاب وجود حالت انتظار را در دل آحاد مردم یکی از الطاف خداوند بر مردم ایران در دوران انقلاب می‏دانند و می‏فرمایند:

این بزرگوار در فضای ذهنی و معنوی جامعه ما حضور دارد و جوانان مؤمن و با اخلاص نیز با آن حضرت قلباً در ارتباط هستند. این ارتباط به معنای حقیقی کلمه دو جانبه است و در حالات برجسته شور و محبت و احساس و عواطفی که ملت ایران نسبت به این بزرگوار دارند، این ارتباط طرفینی است.
ایشان انتظار ظهور امام زمان (عج) را موجب زنده شدن روح انتظار فرج در جوامع بشری دانسته و می‏فرمایند:

انتظار به معنای اشتیاق انسان برای دست رسی به وضعی برتر و بالاتر است و این حالتی است که بشر همیشه باید در خود حفظ کند و پیوسته در حال انتظار فرج الهی باشد.

مقام معظم رهبری به تلاش مستمر قدرت‏های شیطانی برای از بین بردن فروغ امید در دل انسان‏ها اشاره کرده و می‏فرمایند:

مبنای کار قدرت‏های طاغوتی بر این است که فروغ امید را در دل‏ها بمیرانند و همه امیدها را به یک نقطه مادی، یعنی پول و زخارف کم ارزش دنیا متمرکز کنند که سر رشته آن نیز در دست خودِ آن هاست. همه چیز را باحساب‏های کمی و پولی محاسبه می‏کنند و معنویات را از حساب خارج‏می‏کنند و به ویژه می‏کوشند که آن آینده موعود را از چشم ملت‏ها دورنگه‏دارند، اما ملت‏ها باید امیدوار باشند تا این اراده تکوینی الهی تحقق پیدا کند. [1] .

انقلاب اسلامی بذر امید را در دل همه مستضعفان نشاند. انقلاب اسلامی ایران، ظهور سراسر نور مولا (ع) را نزدیک ساخته است.

اینک بر همگان است که این تلاش خدایی را با همه شداید و سختی‏ها تا آخرین سر منزل مقصود – که آماده کردن همه زمینه‏ها برای فرجش می‏باشد – ادامه دهند. در این رهگذر، از توطئه‏های موذیانه دشمن نباید غافل بود.

رهبر معظم انقلاب در رابطه با هوشیاری امت مسلمان می‏فرماید:

دشمنان سراغ مجموعه احکام و مقررات اسلام رفتند. هر عقیده و هر توصیه‏ای از شرع مقدس که در زندگی و سرنوشت آینده فرد و جماعت و امت اسلامی تأثیر مثبت و بارزی داشته است، به نحوی با آن کلنجار رفتند تا اگر بتوانند آن را از بین ببرند، اگر نتوانند، روی محتوایش کار کنند!… گاهی ده‏ها سال زحمت می‏کشند، برای این که بتوانند نقطه درخشانی را کور یا کمرنگ کنند یا نقطه تاریکی را به وجود بیاورند! سال‏های متمادی می‏نشینند و پول خرج می‏کنند! یکی زحمت می‏کشد و تلاش می‏کنند، ولی توفیق پیدا نمی‏کند، بعد از او کسان دیگری می‏آیند.

روی عقاید دنیای اسلام، از این‏گونه کارها خیلی شده است. روی عقیده توحید، عقیده امامت، روی اخلاقیات اسلامی، معنای صبر، معنای توکل، معنای قناعت، کار کرده‏اند! همه اینها نقاط برجسته‏ای هستند که اگر ما مسلمان‏ها درست به حقیقت آنها توجه بکنیم تبدیل به موتور حرکت دهنده جامعه اسلامی می‏شود.

… بنده سندی را دیدم که بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می‏کنند که ما باید کاری بکنیم که این عقیده به مهدویت به تدریج از بین مردم زایل بشود! ببینید عقیده به مهدویت چقدر مهم است! چقدر خطا می‏کنند کسانی که به اسم روشن فکری و به اسم تجدّدطلبی می‏آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطلاع، بدون این که بدانند دارند چکار می‏کنند، موردتردید و تشکیک قرار می‏دهند! اینها همان کاری را که دشمن می‏خواهد انجام می‏دهند. [2] .

رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از سخنانشان از توطئه دشمنان برای از بین بردن امید و نشاط در جامعه اسلامی پرده برداشته و می‏فرماید:

استعمار روح نا امیدی را می‏خواهد امروز ، استکبار جهانی مایل است که ملت‏های مسلمان و از جمله ملت عزیز ایران، دچار این حالت بشوند -روح‏ناامیدی- ای آقا! دیگر نمی‏شود کاری کرد، دیگر فایده‏ای ندارد! می‏خواهند این را به زور به مردم تزریق کنند. ما که در جریان خبرهای تبلیغاتی و زهرآگین دشمنان قرار داریم، به عیان می‏بینیم که اغلب این خبرهایی که تنظیم می‏کنند، برای مأیوس کردن مردم است. مردم را از اقتصاد و از فرهنگ مأیوس می‏کنند، متدینین را از گسترش دین مأیوس می‏کنند. [3] .

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان کسانی را که آب به آسیاب دشمن ریخته و در مسیر آنها گام بر می‏دارند، از این عمل برحذر داشته، می‏فرمایند:

… امروز هر نفسی، هر حنجره‏ای که برای نا امید کردن مردم بدمد، بدانید که این حنجره در اختیار دشمن است. چه خودش بداند، چه خودش نداند! هر قلمی که کلمه‏ای را در جهت نا امید و مأیوس کردن مردم روی کاغذ بیاورد، این قلم متعلق به دشمن است، چه صاحب این قلم بداند، چه نداند! دشمن از او استفاده می‏کند. [4] .

با این حال، رهبر انقلاب ملت مسلمان و انقلابی ایران را ملتی بیدار، زنده و متوجه می‏داند که قدر عزّت و قدرتش را می‏داند و در برابر توطئه‏های دشمنان و مزدورانشان ارزش و اصالت خود را از دست نمی‏دهد.

منبع: سایت ناصرالمهدی

…………………………………………

[1] خلاصه سخنرانی رهبر انقلاب آیه اللّه خامنه‏ ای، نیمه شعبان سال 1375.

[2] سخنرانی رهبر انقلاب، نیمه شعبان 1418 ق. (1376 ش).

[3] همان.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید