زردآلو، میوه ای مقوی و مغذی

زردآلو، میوه ای مقوی و مغذی

 

زردآلو یکی از مقوی ترین میوه هاست. تصور می شود که این میوه حدود4000 سال قبل در کشور چین پرورش داده شده است. زردآلو، سرشار از ترکیبات مغذی گوناگون، قند طبیعی، ویتامینA و کلسیم است. همچنین منبع سرشاری از ویتامین های گروه B و ویتامین C است. مغز هسته زردآلو نیز غنی از پروتیئن و چربی است و خواص دیگر مغزهای خوراکی را دارد.
*زردآلو ملینی مفید و ملایم است و از این رو در درمان یبوست اثر زیادی دارد. افرادی که از یبوست مزمن رنج می برند، اگر روزانه شش تا هشت عدد زردآلو بخورند به نتایج مطلوبی دست می یابند.
*زردآلود واکنشی قلیایی در دستگاه گوارش ایجاد می کند. از این رو اگر قبل از هر وعده غذایی اصلی خورده شود، به درمان سوء هاضمه کمک می کند. مارمالاد زردآلو نیز در درمان سوءهاضمه عصبی مؤثر واقع می شود.
*زردآلو بهترین و مؤثرترین درمان برای کم خونی است. به اعتقاد متخصصان، در صورت مصرف زردآلو به مقداری کافی تولید هموگلوبین در بدن افزایش پیدا می کند. *آب زردآلو تازه مخلوط با عسل یا گلوکز در پایین آوردن تب بسیار مؤثر واقع می شود. این نوشیدنی، عطش را بر طرف کرده و باعث دفع سموم از بدن می شود. همچنین از طریق تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، به تقویت قوه بینایی، معده، کبد، قلب و دستگاه عصبی کمک می کند.
*آب تازه برگ زردآلو در درمان بیماری های پوستی مؤثر است. برای رفع خارش های پوستی، اگزما و آفتاب سوختگی، می توان مقداری از آن را به طور مستقیم بر روی پوست استعمال کرد.
منبع: نشریه راه زندگی-ش288

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید