خوراکی های ضد استرس

خوراکی های ضد استرس

نویسنده:فهیمه کاشی زاده

 

پژوهشگران سال هاست که به دنبال پیشگیری و کنترل عوامل استرس زا هستند، و طی این تحقیقات، هر از چند گاهی به نتایج متنوعی دست یافته اند که از آن دسته، تلاش های اخیر پژوهشگران آلمانی در خصوص کاهش استرس است.
نتیجه آزمایش های اخیر نشان می دهد که ویتامین C موجب کاهش استرس گشته و فشار خون و هورمون های استرس چون کورتیزول و آدرنالین را به تعادل می رساند و موجب افزایش قوای سیستم ایمنی و مصونیت بدن می گردد. همچنین در این تحقیقات به شش خوراکی که باعث کنترل هورمون های استرس و به تعادل رساندن آن ها می شود اشاره شده است که عبارتند از:

 

ماهی سالمون

دارای امگا (3)بوده، جلوگیری از بیماری های قلبی و افزایش هورمون های استرس می شود.

اسفناج

تامین کننده منیزیم بدن است که البته فقدان آن موجب بیماری میگرن و خستگی مفرط می شود. شایان ذکر است که یک وعده اسفناج چهار درصد نیاز مصرف روزانه منیزیم را تامین می کند.

بوقلمون

حاوی اسید آمینوی ضروری به نام تریبتوفان می باشد و باعث رها شدن سروتونین می گردد که تاثیر آرام بخشی و تعادل بخشی به نظم روند زیستی بدن را داراست.

زردآلو خشک

دارای منیزیم است که تاثیر آرام بخشی و تخریب کنندگی استرس را دارد.

بادام، پسته و گردو

دارای ویتامین B و E است که موجب افزایش سیستم ایمنی و مصونتی بدن می شود.

آواکادو

دارای اسیدهای چرب (منوآنستورتد) و پتاسیم می باشد که موجب کاهش فشارخون می شود و گفته می شود مقدار پتاسیم آواکادو از موز هم بیشتر است. همچین به طور کلی سبزیجات سبز مثل: بروکی، کلم و خصوصا سبزیجات برگ سبز پررنگ دارای ویتامین هایی است که موجب ذخیره سازی و تنظیم سیستم کارکردی بدن می گردد. برایتان زندگی بدون استرس را آرزو می کنیم.
منبع:راه کمال شماره 29مجله روانشناسی خانواده

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید