هفت خوراکی برای کاهش حالات بد روحی

هفت خوراکی برای کاهش حالات بد روحی

 

هفت غذا که حالات بد روحی و جسمی شما را برطرف می کند

در اینجا، ما میخواهیم مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید هنگام برخواستن از خواب با روحیه ای شاد از خواب بیدار شده و استرس های بعد از ظهر را به حداقل برسانید.

اگر استرس دارید، کاکائو بخورید

ساعت ۶٫۳۰ عصر شنبه است، شما خسته و گرسنه هستید، از وقت نهار شما گذشته، یک ساعت قبل باید از محل کار خارج می شده اید، اما رئیس شما از شما خواسته قدری بیشتر بمانید. از همین جا استرس به وجود می آید. چه چیزی می تواند شما را به آرامش برساند؟ اینجاست که باید از کیف خود شکلات مورد علاقه خود را بیرون آورده و آن را بخورید. کاکائوهای تلخ، بهترین ماده برای از بین بردن استرس ها هستند. این نوع شکلات ها، هورمون های مولد استرس را در بدن شما از بین می برند. تحقیقات جدید دانشمندان سوئدی نشان میدهد که خوردن تکه کوچکی از شکلات تلخ، قدرت کم کردن اثر هورمون های استرس زا و کاکتول آمید در بدن را دارد. این ماده، اضطراب را در بدن کاهش داده و قدرت تصمیم گیری شما را افزایش می دهد.

اگر احساس کسالت و بی حالی میکنید: سالاد اسفناج بخورید

 

تمرکز ندارید؟ مشکلات زیادی در اطراف خود دارید؟

دکتر جوآنا دولگوف، نویسنده و محقق خواص درمانی سبزیجات،معتقد است که باید مصرف قهوه را متوقف کرده و به جای آن از سالاد اسفناج استفاده کنید. فولیک اسید موجود در این سبزی، به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک کرده و سطح هموسیستئین را کاهش می دهد. سطح بالای هموسیستئین باعث آسیب به رگ های خونی، اختلال در جریان خون ورسیدن مواد غذایی به مغز می شود. اختلال در عملکرد جریان خون، باعث احساس بی حالی و کسالت در شما، عملکرد ضعیف و فراموشی می شود. بنابراین، بهترین راه برای افزایش عملکرد مغز و داشتن بدنی شاداب، استفاده از موادی است که سرشار از مواد فولیکی باشد. این ماده در اسفناج و سایر سبزیجات برگدار و همچنین سیب زمینی، نان های حجیم شده، غلات و حبوباتی مانند لوبیا، نخود فرنگی و قارچ وجود دارد.
بد خو و عصبانی هستید؟ برای از بین بردن این حالت، سیب با کره بادام زمینی بخورید

آیا با کودکان خود بدرفتاری می کنید؟ بدخویی نشانه ای از نیاز بدن به مواد غذایی است. فقط کافیست مواد غذایی مورد نیاز بدن را به آن برسانید. باید از مواد غذایی استفاده کنید که بعد از یک ساعت قند خون شما را پایین نیاورند. پزشکان تغذیه معتقدند که بهترین راه برای تغذیه مناسب بدن، استفاده از غذاهای ترکیبی است. غذاهای ترکیبی، دارای کربوهیدرات هایی هستند که با پروتئین و چربی ترکیب شده اند. کربوهیدرات ها، منبع غنی از انرژی ای هستند که به سرعت در بدن می سوزند. اضافه کردن اندکی چربی و پروتئین، سرعت فرآیند هضم را کاهش داده و سطح قند و انرژی بدن را برای مدت طولانی در سطح یکسانی قرار می دهد. بهترین مثال برای این گونه مواد، سیب با کره بادام زمینی است. سیب، ماده کربوهیدراتی شما است و کره بادام زمینی، چربی مورد نیاز بدن شما. این نیروگاه غذایی، مزه ای بسیار عالی دارد و انرژی به شما می دهد که برای ساعت ها باقی می ماند.

اگر دچار اضطراب هستید، ماهی بخورید

آیا در باره کودکان خود، نامزدتان و یا مراسم ازدواج دچار اضطراب هستید؟ اگر اضطراب و دلواپسی تمام روز شما را فراگرفته است، سعی کنید برای ناهار، با یکی از دوستان خود به بیرون بروید. اگر مکالمات شادی داشته باشید و غذای دلپذیری برای مثال ماهی قزل آلا بخورید، از میزان استرس شما کاسته خواهد شد. ماهی منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ است و به کاهش اضطراب کمک می کند. روانشناسان معتقدند، استفاده متناوب از مواد غذایی حاوی امگا ۳، به درمان و پیشگیری افسردگی ها کمک می کند. یکی از موادی که سرشار از امگا ۳ است، ماهی آبهای سرد است. ماهی هایی مانند قزل آلا، شاه ماهی، ماهی ساردین و ماهی خال خالی بهترین انتخاب هستند.

اگر عصبانی هستید، چای سبز بنوشید

در طول روز، عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث ایجاد عصبانیت در شما می شوند. اگر می خواهید به سرعت عصبانیت شما از بین برود، چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی تئانین است. این ماده شما را آرام کرده و تمرکز شما را افزایش می دهد. کافئین موجود در چای سبز، باعث جلوگیری از عصبانیت شما می شود و از قهوه بسیار مفید تر خواهد بود.

اگر غمگین هستید، غلات با شیر کم چرب بخورید

آیا به شادی احتیاج دارید؟ معمولاً غمگینی شما می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از آنها، کمبود ویتامین دی بدن است. این ماده، نقش زیادی را در بدن ایفا می کند. یکی از کارهایی که این ویتامین در بدن انجام می دهد، ساخت سروتونین است. سروتونین نورون عصبی است که گاهی هورمون احساس رضایت نیز نامیده می شود و به آرامش و شادی شما کمک می کند. اگر بدن شما کمبود ویتامین دی را داشته باشد، ثبات حال روحی شما به هم می ریزد و احتمال ابتلا به افسردگی در شما افزایش پیدا می کند. برای جذب ویتامین دی در بدن، بهتر است ازشیر کم چرب؛ غلات و حبوبات و قارچ استفاده کنید. بر حسب رژیم غذایی خود، می توانید از مکمل های کلسیم دار و ویتامین دی استفاده کنید.

آیا دوران قاعدگی دردناکی دارید؟ ساندویچ سالاد تخم مرغ بخورید

اگر در رژیم غذایی خود هنگام قاعدگی از پنیر، چیپس سیب زمینی و بستنی استفاده می کنید، بهتر است مصرف این مواد را متوقف کرده و به جای آن تخم مرغ را جایگزین کنید. چند روز قبل از قاعدگی، معمولاً خانم ها تمایل به مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار را دارند. این کار بسیار خوب است، چرا که معمولاً کربوهیدرات باعث بالارفتن سطح سروتونین می شود و ایجاد احساس خوش آیندی در شما می شود. اما نکته مهم در اینجا این است که از مصرف کربوهیدرات های پر قند و پر از چربی مانند شیرینی ها و انواع چیپس خودداری کنید. استفاده از این مواد باعث ایجاد کسلی، بی حالی و بدخلقی در شما می شود. به جای این مواد، می توانید از مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، تخمه آفتابگردان و یا بوقلمون استفاده کنید. این مواد، سطح سروتونین را ثابت نگه می دارند. ساندویچ تخم مرغ در نانی که از غلات ساخته شده باشد، ترکیبی عالی از کربوهیدرات و تریتوفان است. بهتر است پیشنهاد ما را انجام دهید: تخم مرغ پخته شده ای را از وسط به دو نیم تقسیم کنید، و یک قاشق چایخوری ماست کم چرب ساده یونانی و یک قاشق خردل را به آن اضافه کنید و میل کنید.
منبع:ایرانویج

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید