برای مغزتان غذا بخورید!

برای مغزتان غذا بخورید!

 

 

Eat For Your Brain
آیا از ضعف حافظه می ترسید؟ برخی رژیم های غذایی می تواند برای فعالیت مغزی مضر باشد و برعکس برخی مواد غذایی از مغز در برابر مشکلات و بیماری ها محافظت می کند برای آن که مغز سالمی داشته باشید،‌ به این توصیه ها عمل کنید:

1- رژیم غذایی کم کلسترول انتخاب کنید:

رژیم های غنی از گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب می توانند کلسترول خون را بالا ببرند. کلسترول عروق خونی را تنگ و اکسیژن رسانی به مغز را کند می کند.

2- گوشت قرمز و لبنیات کم چرب مصرف کنید:

این مواد غذایی منبع خوب کارنیتین هستند. کارنیتین نوعی اسید آمینه اصلی در ساختار اعصاب و مغز است.

3 – غلات کامل و سبزیجات بخورید:

نان هایی که از غلات کامل تهیه می شوند،‌ حاوی لسیتین هستند که مغز از آن برای تولید اسیتیلکولین ( نوعی حامل عصبی) استفاده می کند.

4- مواد غذایی غنی از ویتامین B کمپلکس مصرف کنید:

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است کمبود ویتامین B12 و اسید فولیک از آنجا که می تواند باعث شود میزان اسید آمینه هوموسیستئین در خون بالا رود، می تواند سبب زوال عقل و بروز بیماری آلزایمر شود. روغن های گیاهی، ‌دانه ها، ‌دانه کامل گندم و غلات کامل‌،‌ منابع خوب ویتامین B هستند.

5 – منابع غنی ویتامین C و E بخورید:

این آنتی اکسیدان ها از مغز در برابر خطرات و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مراقبت کرده و میزان ضایعات و پلاک های پروتئینی که سبب زوال عقل می شوند را کاهش می دهد. بروکلی،‌ کلم سبز،‌گوجه و اکثر سبزیجات، ‌منابع خوب ویتامینC هستند. بادام،‌ روغن گیاهی،‌ گردو و دانه های کامل، ‌ویتامین E دارند.
منبع: راه موفقیت – شماره 25

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید