دختر و بهار!

دختر و بهار!

نویسنده: نرگس شکوریان فرد

 

دختران مانند بهارند، پر طراوت و شاداب. بهار، هم طراوت دارد، هم شکوفایی و در بین مردم محبت و انس ایجاد می کند. بهار سر رشته ی فکر و آرامش است و دختران نیز دانش و دین را با خود همراه می کنند، منبع محبت و انس بین همه می شوند.
هر جا که باشند دانش و آگاهی شان، دیگران را مشعوف می کند و حضور با ایمانشان آرامش و سکینه به همراه می آورد.
هر خانه ای دختر دارد، صفا و صمیمیت هم دارد. پدر که خسته وارد خانه می شود، کلام محبت آمیز دختر است که او را شاداب می کند. شاید دلیل اینکه فرموده اند هر چه می خواهید قسمت کنید، اول سهم دختر را بدهید و بعد سهم پسر های خانه را، این باشد که دختر با نگاه با محبت و کلام دل نشین خود، هم رفع خستگی می کند و هم زیبا صحبت کردن را به دیگران یاد می دهد و هم عطر قدرشناسی را در فضای خانه و بعد در جامعه می پراکند.
می گویند غربی ها وقتی می خواستند مردم مسلمان اندلس را به زانو درآورند و آن ها را نابود کنند، تا اسلام در غرب ریشه کن شود، از طریق دختران و زنان وارد شدند؛ فساد و کج فهمی و بی دینی را بین آن ها رواج دادند و به مرور اسلام را از بین بردند، ولی دختران ما در ایران باید به همه ثابت کنند که زیر بار فساد و تباهی و نقشه های شوم نخواهند رفت. معرفت و دانش و فهم دین کمک می کند دشمن را، نقشه هایش را و راه های نفوذش را بشناسیم و در دامش گرفتار نشویم.
نزد خداوند میان دختر و پسر فرقی نیست. هر دو آفریده مورد توجه خدایند، از روح الهی در گل وجود هر دو دمیده شده است و راه تعالی و رشد برای هر دو یکسان است. شاید دختران چون سرچشمه ی محبتند و میان اهل خانه الفت برقرار می کنند، منشأ همه ی خوبی ها هم هستند. کاش این روح الهی را از قطره های ناب دریای معرفت و شناخت و دین داری پر سازند و از هر چه عامل رکود و سقوط است دوری کنند. در این صورت، دنیایی می سازند بهتر از بهشت.
حضرت مریم، دختری است که به خاطر پاکی و عفتش، نام او در قرآن برده شده است. در دوران وی نیز شرایط هم برای خوب زندگی کردن فراهم بود و هم برای گرایش به فساد و گناه، ولی مریم مقدس اسیر شهوت ها و خواستنی های دلش نشد و پاک زندگی کرد. به همین دلیل، نامش در تاریخ ماند. اسم دختری پاک و آزاده.
حضرت فاطمه زهرا (س) دخت پیامبر اکرم (ص) و سرور زنان عالم است. ایشان دارای فضایل، مناقب و مقامات عالیه ای هستند که دوست و دشمن به کمال و عظمت و جلالت شأن ایشان اعتراف نموده اند. مقام معظم رهبری درباره ی حضرت فاطمه ی زهرا (س) می فرمایند: مقام حضرت فاطمه زهرا (س) درخور آن است که عقول برجسته انسان های بزرگ در اصلی ترین رشته های تفکرات ایشان بیندیشند و زبان های فصیح ترین و بلیغ ترین گویندگان، شعر و سرایندگان آن اندیشه ها را در قالب کلمات بیاورند.
این دختر جوان (حضرت فاطمه (س)) و این بانویی که در هنگام شهادت 18 سال داشت آن قدر به نماز ایستاد و عبادت کرد که پا های مبارکش ورم کرد.
این دختر در آن دوران سخت (شعب ابی طالب) همان فرشته ی نجات پیامبر اکرم (ص) بود و برکات فاطمه زهرا (س) را ما در عین آشنایی و معرفت و ارادات به آن بانوی دو عالم در سرتاسر حیاتمان مشاهده کرده ایم و روز به روز معنویت ایشان آشکار تر خواهد شد.
منبع: گلبرگ جوان، شماره ی 113

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید