آینده ی نزدیک

آینده ی نزدیک

نویسنده: فاطمه شفیعی سروستانی

 

پرسش از آینده
در سراسر اعصار، شماری از پیامبران، غیب گویان و مدرسان بزرگ مذهبی به مدد دید باطنی خاصی از حوادث آینده با خبر شده و سعی کرده اند، در قالب سخنانی عمیق، بشر را از وقوع آنها آگاه سازند؛ به عنوان نمونه رسول خدا (ص) در مراسم حجه الوداع، در حین انجام مناسک حج، در حالی که حلقه ی در کعبه را گرفته بودند رو به اصحاب خویش کرده و آنها را از نشانه های پیش از ظهور خبردار نمودند. این سخنان برای اصحاب بسیار شگفت آور بود، اما برای ما بسیار شگفت آورتر.
پیامبر اکرم (ص) فرمود:
آیا می خواهید شما را از اخبار، نشانه ها و حوادث پیش از قیامت (ظهور) خبردار کنم؟
سلمان – که از همه به ایشان نزدیک تر ایستاده بود- گفت: بلی یا رسول الله!
آنگاه ایشان فرمودند: از جمله آن خبرها ضایع و تباه کردن نمازها، تبعیت شما از شهوتها، متمایل شدن به هواهای نفسانی؛ تکریم و بزرگداشت ثروتمندان و مال پرستان و فروختن دین به قیمت دنیاست. در این زمان است که قلب مؤمن در درونش همانند نمک در آب حل می شود؛ چرا که منکرات، کژیها و کاستیها را می بیند و قدرت تغییر آنها را ندارد. و به دنبال آن حاکمان و امیران ستمگر و وزیران فاسق و کارگزاران و کارشناسان ستمکار پیدا می شوند و مردم به خیانتکاران اعتماد می کنند. در آن زمان است که منکرات و انحرافات، معروف و خوب، و اعمال پسندیده، منکر و ناپسند شمرده می شود. دروغگو را تأیید و راستگو را طرد می کنند. در آن زمان است که به دنبال این حوادث، اقوامی پیدا می شوند که اگر حرفی بزنند کشته می شوند. اگر ساکت بمانند، غارتشان می کنند تا اینکه از اموالشان بهره مند شوند و به حریمهایشان تجاوز کنندو حرمتشان را شکسته، خونشان را بریزند. در آن زمان، مردان تنها به مردان و زنان تنها به زنان مشغول می شوند. قلبهایشان نسبت به هم متنفر و در زبانهایشان، اختلاف نمایان است. (1)
دو هزار سال پیش نیز در دامنه ی کوهی بیرون از شهر بیت المقدس، پرسشی درباره ی آینده مطرح شده بود. اما این بار از زبان گروه کوچکی از حقیقت جویان که گرد معلم خود جمع شده بودند؛ نجاری که بعدها به عنوان مسیح ناصری (ع) شناخته شد:
چون به کوه زیتون نشسته بود، مریدان در خلوت نزد وی آمده گفتند به ما بگو این امور کی واقع می شود و نشان آمدن تو و پایان جهان(2) چیست؟
مسیح (ع) در پاسخ فرمود:
و جنگها و اخبار جنگها را خواهید شنید، زنهار مضطرب نشوید؛ زیرا قومی با قوم و مملکتی با مملکتی مقاومت خواهد نمود و قحطی ها و وباها و زلزله در جایها پدید آید. اما همه اینها آغاز دردهای زه است. (3)
آری، انسانهای والا مقام و چهره های بزرگ مذاهب با استفاده از دید باطنی خویش، حوادث پیش روی بشر را در سخنانشان تشریح کرده اند. پیشگوییهایی که ما را به تفکر و مقایسه وا می دارد. مقایسه حوادث ذکر شده با وقایع جاری پیرامون ما که هر لحظه امید به بازگشت منجی را در دل افزون تر کرده و تحمل حوادث و مصایب را آسان تر می سازد.
برخی از رویدادها و حوادثی که در کلمات انبیا و اولیا پیش بینی شده و امروز ما با همه ی وجود آنها را احساس می کنیم به شرح زیر است:

1. افزایش جنگها و نزاعها
جهان هیچ گاه از تازیانه جنگ در امان نبوده است. در تمام ادوار تاریخ، جنگها با علل مختلف چون کشورگشایی و دسترسی به منابع یا دلایل قومی، قبیله ای، مذهبی و… صورت گرفته اند. اما در سالیان اخیر، بشر شاهد افزایش بیش از پیش این جنگ افروزی ها بوده است. و این همان حقیقتی است که در اخبار انبیا و اولیای الهی و قدیسین بارها بدان اشاره شده بود.
جنگها و نزاعهایی را که در پیش گوییها به آن ها اشاره شده می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1 – 1. جنگهای فراگیر:
ما در هیچ دوره ای از تاریخ، مانند قرن بیستم، شاهد افزایش جنگ نبوده ایم. چنان که سازمان صلیب سرخ جهانی تخمین زده بیش از صد میلیون نفر در طول این قرن کشته شده اند. از آغاز قرن بیست و یکم نیز این جنگها به صورت افزونتری ادامه یافته اند.
تا قبل از سال 1914 جنگها عالمگیر نبودند، اما در جنگهای اول و دوم جهانی، بشر درگیر نبردهای سراسری شد. چنان که در طول جنگ جهانی دوم، تنها 12 کشور کوچک در حاشیه و به دور از درگیری ماندند. در این نبرد عالمگیر 93 میلیون انسان در نیروهای هر دو طرف خدمت کردند که از این تعداد 25 میلیون نفر کشته شدند. تلفات غیر نظامیان در این زمان بی سابقه بود. تنها در شوروی بیش از 20 میلیون غیر نظامی جان خود را از دست دادند. واشنگتن پست در این باره می نویسد:
جنگهای قرن بیستم ما، نبردهای کلی و همگانی علیه نظامیان و غیر نظامیان بود… جنگ افزوزیهای بربری قرون گذشته در قیاس با حال چون نزاعهای خیابانی نمود می یابند. (4)
بعد از جنگ جهانی دوم – که فرض می شد «نبردی برای پایان بخشیدن به تمام نبردها» باشد – بیش از 150 جنگ عمده ی دیگر علاوه بر صدها کشمکش کوچک، شورشهای مسلحانه و انقلاب روی داد. تلفات کشمکشهای بعد از جنگ جهانی دوم بیش از 23/142/000 نفر تخمین زده شده است. (5)
هیأت بلند پایه سازمان ملل در امور مهاجران در گزارشی اعلام کرد:
بی رحمی و ستم، پنجاه میلیون انسان را در سراسر جهان زیر فشار قرار داد تا خانه های خود را ترک کنند.
همچنین در این گزارش آمده است. :
پایان جنگ سرد حسی قوی از خوش بینی درباره ی وضعیت جهانی مهاجران ایجاد کرد. با پایان رقابت ابر قدرتها اینگونه فکر می شد که بسیاری از ستیزه ها رفع شود… اما دقیقاً جهت عکس اینها روی داد. (6)
امیرمؤمنان علی (ع) از کشتارهای بی امان و جنگهای خونین پیش از ظهور چنین خبر می دهند:
پیشاپیش [آمدن] حضرت قائم(ع)، مرگ سرخ و مرگ سفید است. اما مرگ سرخ، کشت و کشتار است. (7)
امام صادق(ع) نیز در بیان وضعیت رقت بار و سرشار از جنگی که بشر را در آستانه ی نابودی قرار می دهد، می فرماید:
در آن زمان سالها دگرگون می شود، اول صبح حکومتی به قدرت می رسد و تا آخر روز کشت و کشتار می شود و سقوط می کند. (8)
زمامداری چند ساله از بین می رود و زمامداری چند ماهه و چند روزه معمول می گردد. (9)
و می بینی که در تمام جهان آبادیها تبدیل به ویرانی می شود. (10)
گویا این اخبار درباره ی همین سالها و همین ایام که من و شما در آن به سر می بریم از زبان آن بزرگان نقل شده است.

2- 1. نزاعهای قومی و نژادی:
در پای کوی زیتون، آن نبی آسمانی ( حضرت عیسی(ع)) به یاران خود فرموده بود:
جنگها و اخبار جنگها را خواهید شنید…؛ زیرا قومی با قومی و مملکتی با مملکتی درگیر خواهد شد… (11)
این مورد نیز به صورتی غم انگیز در زمان حال به وقوع پیوسته است و از همین روست که، «آرتور اسچله سینگر»(12)، دریافت کننده تاریخی جایزه نوبل ادبی پولیتزر، هشدار می دهد:
اگر قرن بیستم قرن جنگ و ستیزه میان ایدئولوژیها و افکار باشد، قرن بیست و یکم، قرن جنگ میان نژادها خواهد بود. (13)
آسوشیتدپرس درگزارشهای خود با اشاره به کشتارهای صورت گرفته توسط اقوام و نژادها علیه مردم خودشان – که پا را از کشمکشهای خارج از مرزها نیز فراتر نهاده اند- و با اشاره به انقلاب فرهنگی چین، صحنه های قتل عام در کامبوج، تطهیر نژادی در بوسنی، رواندا و… می نویسد:
در تمام قاره ها به استثنای امریکای شمالی [؟!] و استرالیا، دولتها، میلیونها و هزاران انسان تحت حاکمیت خود را کشتند. گاهی حتی با به جان هم انداختن همسایه علیه همسایه. در این قرن به ظاهر متمدن، شدت کشتار به 170 میلیون نفر رسید… در همین قرن بود که اصطلاح «کشتار جمعی» و «قتل عام» ابداع شد. (14)
گویا در همه ی قرون گذشته انبیا و پیشگویان الهی با چشم باطنی رخدادهای خانمان سوز عصر ما را مشاهده می کردند؛ چنان که امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند:
همسایه به همسایه اش آزار و اذیت می رساند و کسی جلوگیر او نیست. (15)
پیامبر اکرم (ص) نیز با اشاره به همین موضوع فرمودند:
کفار شما را نمی کشند، بلکه همسایه، همسایه را برادر برادرش را و پسر عمو، پسر عمویش را می کشد. (16)
آری این چشم انداز غم انگیز از سالهای پیشین توصیف شده است. با این همه انسانها این چراغ را در دل خود روشن نگه داشته اند که روزی خواهد رسید و خداوند با فرستادن منجی موعود در این دنیای خشن مداخله کرده و جنگ را برای همیشه پایان می بخشد. چنانچه در اخبار بسیاری از بزرگان دین مژده ی آن داده شده بود.
آری مهدی از ماست، خداوند به وسیله ی او دین را به اتمام می رساند، چنان که به وسیله ی ما آغاز نمود. به دست ما از فتنه ها رهایی می یابند، چنان که به دست ما از شرک رهایی یافتند. خداوند پس از کینه های فتنه گری، به دست ما در میان آنها الفت و صمیمیت ایجاد می کند، چنان که بعد از کینه توزیهای شرک به دست ما در میانشان صفا و صمیمیت ایجاد نمود. بعد از عداوت روزگار فتنه، به وسیله ی ما برادری خود را بازیابند، چنان که بعد از عداوت شرک، به دست ما برادر ایمانی گشتند. (17)
همین مضمون از امام باقر(ع) نیز روایت شده است. آن حضرت در دربار هشام بن عبدالملک در پاسخ گروهی از درباریان – که هم صدا با خلیفه به نکوهش ایشان پرداخته بودند- فرمود:
هان ای مردم! کجا می روید؟ کجا بُرده می شوید؟ خداوند اول شما را به دست ما هدایت نمود و آخر شما را به دست ما به انجام می رساند. اگر شما دولت زودگذر دارید، دولت پایدار از آن ماست. پس از دولت ما دیگر دولتی نیست؛ زیرا ما اهل عاقبت هستیم. (18)

2. گسترش قحطی و خشکسالی
به راستی آیا ما در دوره ی افزایش قحطی و گرسنگی به سر می بریم؟ «لستربرون»، مدیر مجمع اندیشمندان واشنگتن می گوید:
در دوره ای از پیشرفته ترین تکنولوژیها، اکتشافات فضایی، شبکه های اینترنتی و جراحی پیوند اعضا؛ انسانیت ناگاه درگیر مشکلات کهن شد: اینکه چگونه محصول غذایی خود را فراهم کند. (19)
«سازمان ناظر بین الملل» مانند بسیاری کارشناسان، گرم شدن آب و هوای کره زمین را در گرسنگی جهان مقصر می شناسد. گزارش علایم حیاتی 1996 این سازمان خاطر نشان می کند، پرداختهای صنعت بیمه به خاطر نابودی محصولات در اثر آب و هوا در طول نیمه اول سال 1990 به 48 میلیارد دلار رسید، در حالی که این رقم برای کل طول سال 1980، 16 میلیارد دلار بود. (20)
«سرجان هاوتون» متخصص آب و هوا و رئیس «انجمن رویال انگلیس » با هشدار در مورد آلودگیهای محیطی خاطر نشان می کند، ما هنوز باید شاهد ادامه ویرانیهای ناشی از گرم شدن هوای کرده زمین باشیم:
جنگلها از بین خواهند رفت، بیماریهایی چون مالاریا گسترش خواهند یافت و مهاجران گرسنه در مرزها سرگردان خواهند شد. (21)
از زمانی که این مقاله را در دست گرفته اید، اگر با سرعت متوسط مطالعه کرده باشید، حداقل 200 انسان به علت گرسنگی جان خود را از دست داده اند!! برآوردها نشان می دهد اگر اوضاع جهان به سرعت بهبود نیابد سالانه بیش از چهار میلیارد نفر جان خود را از دست خواهند داد. در حالی که به اندازه ی کل تاریخ بشر طول کشیده تا جمعیت جهان به یک میلیارد نفر تا سال 1830 برسد، طی صد سال این جمعیت دو برابر شد( 1930) و سی سال بعد به سه میلیارد نفر (1960)، شانزده سال بعد به چهار میلیارد نفر( 1976) و یازده سال بعد به پنج میلیارد نفر ( 1987) رسید. انتظار می رود تا سال 2030 جمعیت جهان به 8/5 میلیارد نفر برسد. با افزایش جمعیت احتمال دسترسی به زمین قابل کشت کاهش می یابد. جالب توجه است که درباره این وضعیت رقت بار نیز قرنها پیش از این سخن به میان آمده بود؛ پیامبر اکرم (ص) در این زمینه می فرماید:
(ای مردم!) آن روز سختی، قحطی و خشکسالی زمانه را فرا گیرد. شهرها در تنگنا می افتند و امیدها قطع می شود. (22)
امام صادق(ع) نیز با اشاره به خشکسالی پیش روی انسانها فرمودند:
مردم مصر را دشمن خارجی از آب و خاک خودشان بیرون نمی کند، بلکه همین نیل آنها را از دیار خود بیرون می کند، آب آن کاملاً می خشکد و حتی یک قطره هم نمی ماند و بستر آن به صورت تلی از شن در می آید. (23)
البته باید توجه داشت که قحطی و کمبود مواد غذایی تنها ریشه در خشکسالی ها و بلایای طبیعی ندارد، بلکه بی کفایتی دولتها و فساد حاکم بر آنها، جنگها، تحریم های اقتصادی و از همه مهمتر بی عاطفگی انسان امروز نیز به این قحطی و کمبود دامن می زند.
در حالی که کودکان بی گناه گرسنگی می کشند، کشورهای ثروتمند میلیونها تن مواد غذایی را برای بالا نگه داشتن قیمتها نابود می کنند و یا دست به احتکار آنها می زنند.
اَسوشیتدپرس به نقل از «سازمان نان جهان»، گزارش می دهد:
گرسنگی جهان ریشه در فرو ریختن ارزشهای انسانی دارد.
بر اساس گزارشهای سازمانی که از لوایح و برنامه های ضد فقر سخن می گوید، خشونت، قدرت سیاسی کم، فقر، تبعیض نژادی وفشارهای محیطی از مهم ترین عوامل سوء تغذیه به شمار می روند. (24)
اینجاست که گفتار پیامبر اکرم(ص) به روشنی درک می شود؛ زمانی که فرمودند:
هنگامی که بعد از من فحشا و منکرات رواج پیدا کند، مرگهای ناگهانی فراوان شود و کم فروشی رایج گردد، خداوند آنها را با قحطی و گرسنگی گرفتار سازد. هنگامی که زکات داده نشود، زمین برکتهای خود را از معدن و میوه و زراعت منع می کند. (25)
حضرت امیر (ع) نیز از احتکار غذا به وسیله ی امیران و پادشاهان خبر داده اند. (26) امام صادق(ع) در ضمن تفسیر آیه ی 21 سوره ی سجده – که در آن آمده است:
و عذاب دنیا را پیش از آن عذاب بزرگ تر به ایشان بچشانیم، باشد که بازگردند.
می فرماید:
کیفر کوچک، قحطی، خشکسالی وگرانی قیمتها در آستانه ی ظهور قائم(ع) به شمشیر است و کیفر بزرگ شمشیر برّان حضرت مهدی(ع) در آخرالزمان. (27)
نقش جنگها را در وقوع قحطی نباید نادیده گرفت؛ چرا که قحطی و جنگ همزاد و همراه همیشگی اند. معمولاً، جنگ مساوی است با قحطی و گرسنگی بیشتر. «آیزنهاور»، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، در سخنان خود به فجایع ناشی از جنگ اعتراف کرده، می نویسد:
هر تفنگی که ساخته می شود، هر کشتی نظامی که به آب انداخته می شود، هر موشکی که آتش زده می شود، حکایت از دزدی از کسانی دارد که گرسنه اند؛ کسانی که از سرما برخود می لرزند و لباس ندارند. جهان در جنگ، تنها پول خرج نمی کند؛ جنگ، نیروی کارگران، نبوغ و استعداد دانشمندان، امید کودکان و… را نیز هزینه می کند. در زیر ابر تهدید کننده ی جنگ، این انسانیت است که به صلیب آهنین کشیده می شود… آیا راه دیگری برای زندگی بشر وجود ندارد. (28)
در اینجا به بعضی از حقایق معاصر اشاره می کنیم تا مطلب واضحتر شود:
تنها در جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 نیم میلیارد دلار در روز یا حدود 350 هزار دلار در دقیقه برای هم پیمانان هزینه در برداشت. یک هواپیمای جنگی 25 میلیون دلار؛ یک موشک کروز توماهاک 1/3 میلیون و یک موشک هوا به هوا 800 هزار دلار هزینه در بردارد.
اگر بخواهیم هزینه ها را گویاتر مطرح کنیم، باید بگوییم هزینه ی یک موشک راداری «اسپارو» برابر با هزینه ی غذای روزانه یک مدرسه پر از دانش آموز گرسنه به مدت پنج سال است. این ارقام در برابر میلیونها رقمی که سالانه به سمت تسلیحات و جنگ افزارها سرازیر می شود، بسیار ناچیز است.
«مؤسسه پژوهشی بین المللی صلح استکهلم» گزارش می دهد:
هزینه ی نظامی جهان سالانه میانگینی بین 900 میلیارد تا یک تریلیون دلار است. این بدین معناست که رقم نجومی یک تریلیون دلار یا دو میلیون دلار در دقیقه صرف نظامی گری کشورها می شود!
هزینه ی تأمین آب سالم برای مردم فقیر کشورهای در حال توسعه به مدت ده سال تنها ده روز از خرجهای نظامی را در بر می گیرد.
18 روز هزینه ی نظامی، می تواند سوء تغذیه کل جهان را ریشه کن کند. متخصصان معتقدند، دویست میلیون دلار یا حدود سه ساعت هزینه ی نظامی می تواند بیماریهایی چون دیفتری، تشنج، سرخک و فلج اطفال را- که روی هم سالانه 4 میلیون کودک را به کام مرگ می کشد- نابود کند. (29)

3. شیوع بیماریهای واگیردار
کمتر از بیست سال پیش حرفه ی پزشکی ادعا می کرد بر صفی از باکتریها و ویروسهای کشنده غالب آمده است. در سال 1979 جراح آمریکایی، «ژنرال ویلیام استوارت» اعلام کرد:
زمان آن فرا رسیده که «کتاب بیماریهای مسری» بسته می شود. (30)
در سال 1983 در کتابی پزشکی بیان شد:
بیماریهای واگیردار راحت تر از بیماریهای دیگر شناخته و درمان می شوند. (31)
اما بیماریهای واگیردار در طول سال 1990 به جای محو شدن، افزایش یافتند. دکتر «شروین نولاند»، در کتاب پر فروش خود با نام ما چگونه می میریم؟ به خاطر اعلام این مطلب که پیروزی علم پزشکی بر بیماری های مسری خیالی باطل شده است، اظهار تأسف می نماید. (32)
آسوشیتدپرس گزارش می دهد که:
اکنون پزشکان هشدار می دهند تجدید حیات و فعالیت اخیر باکتریهای مقاوم در برابر داروها می تواند بسیار کشنده تر از ایدز باشد. متخصصان معترفند، ظهور باکتریهایی که توسط زرادخانه آنتی بیوتیکها کشته نمی شوند، می تواند تهدیدی علیه سلامت عمومی باشد که بدتر از ایدز عمل خواهد نمود.
امراضی که قبلاً فرض می شد، بر آنها غلبه کرده ایم؛ یعنی سل، ذات الریه، مننژیت، غیر قابل کنترل شده اند. باکتری معمولی که عامل گوش درد ساده نوزاد یا ذات الریه می شود، قادر است به «ابر میکروبی» تبدیل شود که در مقابل داروها مقاوم است.
دکتر «الکساندر توماس»، از دانشگاه «راکفلر» نیویورک، در نشست اتحاد آمریکا برای پیشرفت علم هشدار داد:
پزشکان چیزی کم تر از فاجعه ی پزشکی انتظار ندارند. (33)
در این زمینه حدیث پر معنای حضرت علی(ع) قابل توجه است:
پیشاپیش [آمدن] قائم (ع)، مرگ سرخ و مرگ سفید است، و ملخهایی سرخ فام به رنگ خون در فصل ملخ و در بیرون از فصل آن، اما مرگ سرخ، کشت و کشتار است و مرگ سفید، طاعون است. (34)
امام باقر(ع) نیز در حدیث خویش می فرمایند:
قائم (ع) قیام نمی کند مگر پس از وحشت شدید، زلزله ها، فتنه ها و بلاهای فراگیری که بر مردم چیره شود و طاغوتی که پیش از آنها شایع شود. (35)
اما علت ظهور مجدد بیماریهایی که قبلاً فرض می شد، رو به کاهش یا نابودی نهاده اند چیست؟ متخصصان معتقدند استفاده نادرست و گسترده از داروهایی که برای نابودی بیماریها ساخته شده بودند عامل این پیامد است. اما پیش از آنکه بشر مجال پرس و جو از علت بازگشت بیماریها را پیدا کند، در محاصره ی بیماریها قرار گرفته است.
پزشکان هشدار می دهد نه تنها امراض میکروبی در حال گسترش اند بلکه ویروسهای مرگ آفرینی چون «ایدز» و «ابولا» بیش از گذشته قربانی می گیرند. آنها می گویند ایدز و ابولا می توانند تنها هشدار اخطارآمیزی از ویروسهای کشنده دیگر باشند که ممکن است در نتیجه جهش ژنتیکی و یا تغییرات اجتماعی که عامل مساعد کننده بیماریها هستند، به صورت ناگهانی در جمعیت انسانها بروز کنند.
دکتر «مورس»، متخصص ابولا گفت:
احتمالاً ما فقط نوک کوه یخی شمار ویروسهایی را که می توانند در انسان زندگی کنند، می بینیم.
«ریچارد کورنتی»، از دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید:
الگوی اخیر این است که ظهور بیماریهای ویروسی شایع تر شده، نه نادرتر. (36)
اکنون ایدز: آنچنان در سطح جهان بیداد می کند، که دانشمندان حیرت زده شده اند. «سازمان بهداشت جهانی» می گوید:
روزانه بیش از شش هزار نفر به ایدز مبتلا می شوند و روند این بیماری بدتر نیز می شود. انتقال جنسی این بیماری عامل آلودگی 75 درصد مبتلایان است.
«کریستوفر پاول»، سخنگوی این سازمان، پیش بینی کرده بود، شمار مبتلایان به ایدز تا سال 2000 به 40 میلیون نفر می رسد.
افزون بر بیماریهای ذکر شده در بالا، سرطان نیز به عنوان یک بیماری غیر ویروسی فراگیر مطرح است. دانشمندان معتقدند هشتاد درصد سرطانها ناشی از عوامل محیطی؛ نظیر کشیدن تنباکو و خوردن مواد مضر در غذاهای امروزی هستند. ما از وجود این بیماری در اجداد خود نشنیده ایم، در صورتی که اکنون بیش از صد نوع سرطان، سالانه شش میلیون انسان را به کام مرگ می کشد.
آری، افرایش تهدید کننده بیماریها- که اثرات آنها را شاهد هستیم – و صدها واقعه دیگر، که بدانها اشاره شد- پرده از واقعیتی انکار ناپذیر و پیشگویی شده بر می دارد.

4. زلزله های ویرانگر
چنان که آمار جهانی نشان می دهد، در بین سالهای 1000 تا 1800 میلادی؛ یعنی طی هشتصد سال تنها بیست و یک زلزله با قدرت بزرگ روی داده است. در حالی که بین سالهای 1800 تا 1900، یعنی طی یک صد سال، 18 زلزله ی بزرگ و 50 سال بعد بین 1900 تا 1950، سی زلزله بزرگ روی داده است- یعنی تقریباً در طول 50 سال تعداد زلزله ها برابر با شمار آنها در طول 850 سال قبل بوده است. (37)
بین سالهای 1950 تا 1991، 93 زلزله بزرگ در جهان به وقوع پیوست، تقریباً سه برابر و نیم قرن گذشته. این زلزله ها موجب مرگ 1/3 میلیون نفر انسان در سراسر کره خاکی شد. افزایش شدید تعداد زمین لرزه ها بسیاری از دانشمندان را متوجه این موضوع ساخت که زمین به دوره ای تازه از حیات خود وارد می شود.
«راجر بیلهام» در نشست اتحادیه علم زمین شناسی و ژئوفیزیک درباره ی سیر این وقایع اعلام کرد:
واقعیت آشکار این است که در دهه های آتی شاهد فجایعی خواهیم بود.
که تاکنون مانند آن ها را ندیده ایم. تلفات بیش از یک میلیون نفر، پیش آمد غیر ممکنی نخواهد بود. 50 درصد جمعیت یک شهر با زمین لرزه ای ساده از دست می روند.
بیلهام گفت:
با وجود اینکه در دهه های اخیر زمین لرزه ها در مرکز شهرهای بزرگ جهان روی نداده اند، اما نمی توان از ادامه این روند مطمئن بود(38)
بسیاری از انبیا و اولیا از زمانهای دور درباره وقوع زلزله های شدید خبر داده اند از جمله:
«اشعیای» نبی در رؤیای خود، تکانهای عظیمی را در آخر الزمان مشاهده کرد:
اساس و بنیان زمین در حال لرزش است. زمین به شدت در حال جنبش است. زمین تا پایان مانند آدمی مست، تلوتلو خواهد خورد و مانند کلبه لرزان خواهد بود… در روز خونریزی بزرگ، زمانی که برجها واژگون می شوند. (39)
رسول اکرم (ص) نیز با اشاره به آخرالزمان فرمودند:
زلزله های بسیاری زمین را در خود خواهد گرفت. (40)
آن حضرت در جای دیگر، در این باره می فرماید:
شما را به مهدی (ع) بشارت می دهم. هنگامی که اختلافات شدید در میان مردم پدید آمد و زلزله های سختی واقع شود، او قیام می کند. (41)
امام صادق(ع) نیز با بشارت ظهور مهدی(ع) در این باره فرمودند:
مهدی را به شما بشارت می دهم که پس از پدید آمدن اختلافات در میان امتم و زلزله های بسیار ظهور خواهد کرد(42)
هم چنین در جای دیگر فرموده اند:
از نشانه های قیام آن حضرت این است که در سالی پر از زلزله و سرما اتفاق می افتد. (43)
باید پرسید آیا به راستی عصر ما در مرکز همه ی وقایعی قرار گرفته که قرنها پیش از این، روشن بینان با دلتنگی از آن یاد کرده بودند؟
آیا ذکر همین نشانه ها برای درک اهمیت و حساسیت زمانی که در آن قرار گرفته ایم کافی نیست؟
قرنها پیش از این روشن بینان اهل باطن و بصیرت چشم ما را بر وقایع و نشانه های دیگری نیز گشوده اند.

5. گسترش خشونت
همه ی ما مطلعیم که امروزه روزنامه ها و کتابها، مملو از داستانهای غم انگیز خشونت جاری میان انسانها است.
در آمریکا آمار خشونت حیرت آور است. بر اساس آمار FBI، به طور میانگین در هر 22 دقیقه یک نفر به قتل می رسد، در هر چهار دقیقه یک نفر مورد خشونت جنسی قرار می گیرد و در هر 26 ثانیه یک سرقت صورت می پذیرد. (44)
«رویترز» درگزارشهای خود سطح خشونت را بالاتر از این نیز اعلام می کند: «انجمن جرایم در آمریکا» در اولین گزارش خود درباره گسترش خشونت اعلام کرد:
سطح خشونت و جرایم در ارتفاعات تاریخ باقی خواهد ماند.
آمریکا بمب در حال انفجاری از جرایم خشونت آمیز است که زمان اندکی تا انفجار آن باقی است.
روزنامه واشنگتن پست در همین باره می نویسد:
قتل و خودکشی [در آمریکا] با سرعتی شگفت به پیش می رود. بیش از 145 مورد در روز، این سرعت در حال بالا رفتن است.
تنها در سی سال گذشته، آمار کل این موارد از رقم 1/200/000 مورد نیز تجاوز کرد. یعنی بیشتر از تمام انسانهایی که در طول جنگهای ایالات متحده کشته شده اند. بسیاری از این قربانیان مرد و زن نیستند بلکه کودکند. (45)
«جک لوین»، استاد جامعه شناس دانشگاه نورت ایسترن بوستون، هشدار می دهد:
افزایش اخیر شمار قتلهایی که توسط نوجوانان 14 تا 15 ساله روی داده اند، نمودار بدترین چیزهاست. آنها در حال حاضر اولین محصولات برنامه افزایش جمعیت بعد از جنگ جهانی دوم هستند و هنوز به گروه سنی 18 تا 24 ساله که در حال حاضر بیشترین جرایم را مرتکب می شوند، نرسیده اند. (46)
جالب توجه است که در روایات و اخبارآخرالزمان نیز از گسترش خشونت در میان انسانها پیش از ظهور مهدی(ع) و بازگشت مجدد عیسی(ع) خبر داده شده است.
در کتاب مقدس آمده است:
همه ی آنچه در روزگار نوح(ع) رایج بود، در بازگشت دوباره پسر انسان نیز رایج خواهد شد. (47)
عموم منابع دینی دوران نبوت حضرت نوح را دورانی مملو از فساد و خشونت معرفی می کنند؛ چنان که در سفر پیدایش آمده است:
زمین فاسد بود و از خشونت پر. (48)
رسول اکرم(ص) نیز در توصیف گسترش فساد و خشونت در سالهای قبل از ظهور حضرت مهدی(ع) سخنان متعددی را بیان فرموده اند که بازخوانی آنها ما را به حیرت می آورد:
هنگامی که حریمها مورد تجاوز واقع شود، گناهان عملی گردد، اشرار بر نیکان مسلط شوند، دروغ شایع گردد و مردم به جامه های خود مباهات کنند. (49)
جالب توجه آنکه حضرت نبی اکرم(ص) به گونه های مختلف فساد و تباهی و مصادیق آنها نیز اشاره دارند:
هنگامی که بعد از من فحشا و منکرات رواج پیدا کند. مرگهای ناگهانی فراوان شود و کم فروشی رایج گردد، خداوند آنها را با قحطی و گرسنگی گرفتار سازد… هنگامی که زمامداران ستمگری پیشه کنند، آنها خود بر ظلم و تجاوز همکاری می کنند. هنگامی که پیمانها را بشکنند، خداوند دشمن را بر آنها چیره کند. (50)
در بیان دیگری مصادیق این تباهی را در روابط خانوادگی متذکر می شوند:
هلاکت انسان به دست پدر و مادرش تحقق می یابد. اگر پدر و مادر نداشته باشد، به دست همسر و فرزندانش، و اگر همسر و فرزندی نداشته باشد، به دست خویشان و همسایگانش. (51)
هنگامی که تکبر و خودپرستی در اعماق دلها نفوذ کرد، آن سان که سمومات در بدنها نفوذ می کنند، گناهها علنی شد و محرمات الهی سبک شمرده شد. (52)
حضرت پرده از درون و دل مردم این عصر نیز برداشته و اعلام می کنند:
هنگامی که مردم بر روی دلهای درنده خوی خود جامه ی میش بپوشند، دلهای آنها از مردار گندیده تر و از حنظل تلخ تر است. (53)
و آن هنگامی که هر سال بیش از سالهای پیش، بدعت و شر حادث گردد. (54)
اما دلیل افزایش و جنایت در آخرالزمان چیست؟
متخصصین رفتار شناس در پی جویی به این نتیحه رسیده اند که یکی از دلایل اصلی این امر، افزایش نقش رسانه ها در زندگی انسانها است. خصوصاً اینکه امروزه، تصاویر با روشنی و وضوح وارد محل زندگی مردم می شوند.
درگذشته، تنها راه مشاهده جرم و جنایت حضور در صحنه ی واقعه بود. اما در حال حاضر…
بررسیها نشان می دهد؛ اکنون تنها بچه های آمریکایی با میانگین سنی 15 سال، شاهد کشتار خشونت بار بیش از 25 هزار انسان به اضافه 200 هزار عمل وحشیانه دیگر از طریق تلویزیون هستند. حتی در زمان نوح (ع) هم افراد در معرض این حجم از خشونت نبودند.
«آرنولد کاهن»، از انجمن روانشناسان آمریکا، در این باره می گوید:
بحث درباره ی تأثیرات خشونت نمایش داده شده از طریق تلویزیون مانند بحث درباره تأثیرات سیگار بر ایجاد سرطان است.
مجله نیوزویک به همراه صندوق دفاع از کودکان، برای فهمیدن اینکه: نوجوانان چگونه تغییرات سریع جهان خود را حس می کنند؟ از 758 بچه آمریکایی در سنین 10 تا 17 سال نمونه برداری کردند. نیوزویک یافته های آنان را این گونه بیان می کند:
آنچه پدیدار می شود، تصویر نسلی است که در ترس و دلهره زندگی می کند… بسیاری نگرانیهایی دارند که والدینشان تصور آن را هم نمی کنند: دلهره از تفنگ، مواد مخدر، طلاق، فقر. گفت وگوها تأکید می کنند که چگونه خشونت و ترس عمیقاً در زندگی این نسل نفوذ کرده، نه فقط در شهرهای بزرگ اینچنین است بلکه در شهرهای کوچک و حومه ها نیز این وضعیت نمودار می شود. (55)

6. مرگ عاطفه و مهر و محبت
اگر خشونت، قتل و جنایت یک رویه از سکه حیات انسان عصر حاضر و دوران ما قبل از ظهور باشد «مرگ عاطفه، مهر و محبت» رویه ی دیگر است. جمله ی زیبایی در کتاب مقدس انجیل آمده که می تواند معرف این معادله باشد:
چون شرارت وفور خواهد داشت، عشق بسیاری سرد خواهد شد. (56)
این توصیف از طرف حضرت عیسی(ع) بیانگر وضعیت بی حس و عاطفه قلبهای مردم در روزهای قبل از بازگشتش است.
نقل قول دیگری مرتبط با این موضوع نیز وجود دارد:
و همچنین بدان که در روزهای آخر، روزگار خطرناکی خواهد آمد، زیرا مردم دوستدار خود خواهند بود. آزمند، خودستا، مغرور، کفرگو، نافرمان در مقابل پدر و مادر، ناشکر، سنگدل، بدون عاطفه طبیعی… دوستدار لذت و خوشی نه دوستدار خداوند(57)
متأسفانه امروزه به هر سو می نگریم نظاره گر افزایش خود پسندی و بی محبتی افراد هستیم. مطلب زیرا از BPA، هیأت نظارت بر مطبوعات انگلیس، پرده از وضعیت لرزان اخلاقی غرب بر می دارد. وضعی که بسیاری از کشورهای جهان بدان مبتلا هستند:
بر اساس مطالعاتی که اخیراً صورت گرفته، انگلیس دچار زوال و انحطاط اخلاقی و معنوی شده و مردم اکثراً خودپسند و ندرتاً دارای روحیه اجتماعی می باشند.
بر اساس یک نظرسنجی اجتماعی در انگلستان، 77 درصد از افراد نمونه اظهار کرده اند که کشورشان نسبت به 10 سال گذشته کمتر قانونمدار است. در حالی که 65 درصد اعلام کردند، رعایت اصول اخلاقی در کشورشان ضعیف تر شده. 70 درصد فکر می کنند مردم نسبت به 10 سال گذشته تمایل کمتری به ارتباط با دیگران دارند و 72 درصد نیز مردم کشورشان را مغرورتر از گذشته می دانند. (58)
یکی دیگر از مظاهر مرگ عاطفه و مهر و محبت در عصر ما افزایش آمار سقط جنین است.
بر اساس بررسیهای انجام شده توسط سازمان ملل، درکل جهان «اندازه خانواده» در حال کوچک شدن است، چون زنان در بیشتر کشورها خواهان فرزند کمتری هستند. (59)
یکی از دلایل کاهش اندازه خانواده در سالهای اخیر افزایش افراطی سقط جنین است. با وجود اینکه علم آشکار ساخته که زندگی انسان از داخل رحم آغاز می شود، و عموم آثار فرهنگی اقوام مختلف در شرق و غرب بر اهمیت توجه به سلامت جنین در رحم مادر تأکید دارند متأسفانه سالانه چراغ زندگی بیش از 30 میلیارد کودک متولد نشده در جهان خاموش می شود.
عشق مادر به فرزند همیشه به عنوان خالص ترین و طبیعی ترین عشق در نوع خود مورد توجه قرار گرفته است. آمار نشان می دهد در امریکا سالیانه 1/6 میلیون مورد سقط جنین صورت می گیرد. به این معنا که روزانه بیش از 4/300 کودک متولد نشده، در این کشور کشته می شوند.
تخمین زده می شود که بیش از 46 درصد زنان آمریکایی، تا قبل از سن 45 سالگی یک مورد سقط جنین داشته اند. (60)
چنان چه نسلهای گذشته این آمار را درک می کردند، بهت زده می شدند، اما نسل امروز به راحتی از کنار این آمار وحشتناک می گذرد. گویا قلبهای سرد و بی محبت آنها امکان فهم این فاجعه را از آنها گرفته است.
بیانات حضرت نبی اکرم (ص) درباره ی نشانه های معنوی وضعیت مردم در آخرالزمان تصویرگر وضع مورد بحث است:
هنگامی که مردم برای کارهای ناشایست تعاون وهمکاری کنند و در احکام مذهبی از یکدیگر دوری جویند، برای دروغ همدیگر را دوست بدارند و برای راستگویی از یکدیگر قهر کنند… اگر اینها واقع شود، اولاد عاق والدین می شوند؛ باران کمتر و در غیر موقع می بارد؛ لئیمان هر لحظه افزایش و کریمان هر لحظه کاهش می یابند. (61)
در روایت دیگری که بیانگر همین وضع اخلاقی است می فرماید:
راستی و درستی کمیاب می شود. دروغ همه جا را فرا می گیرد. دوستی و صمیمیت به سر زبانها اختصاص می یابد و در اعماق دل همه با یکدیگر خصومت می ورزند. کارهای نامشروع مایه ی مباهات شده، عفت و خویشتن داری موجب اعجاب و شگفتی می شود. اسلام وارونه می گردد، مانند پوستینی که وارونه پوشیده شود. (62)
انسان به پدر و مادرش جفا کرده و با دوستانش از راه وفا و صفا وارد می شود. (63)
فرزند به پدر و مادرش تهمت می زند، به پدر و مادرش توهین می کند و از مرگ آنان مسرور می شود. (64)
هنگامی که امت من با تبختر گام بسپارند و فرزندان فارس و روم به خدمت آنها درآیند. (65)
گفتارشان از عسل شیرین تر، دلهایشان از حنظل تلخ تر است. (66)
ائمه معصومین(ع) نیز در ارایه تصویر از وضعیت فرهنگی مردم، در سالهای قبل از ظهور به مواردی مشابه اشاره کرده اند. چنان که حضرت امام صادق(ع) در این باره می فرمایند:
مردم آن زمان ظاهری زیبا و آراسته و باطنی پست و پوسیده دارند. هر کس آنها را ببیند دچار شگفت می شود ولی چون با آنها معاشرت کند، مورد ستم قرار می گیرد.(67)

7. رواج همجنس بازی
رواج هم جنس بازی- که در حال انتشار از جوامع اروپایی و غربی به سایر نقاط جهان است- یکی از علایم آخرالزمان است که نه تنها راه انجام آن در بسیاری کشورها هموار شده، بلکه فعالانه نیز در بسیاری مکانها مورد حمایت قرار می گیرد.
در حال حاضر در این جوامع، شمار بسیار زیادی از فیلمها، محل های تفریح و مهمانیها آن را ترویج می کنند.
در سال 1992، «انجمن اطلاعات جنسی» و «انجمن آموزش و پروش ایالات متحده» جزوه ی راهنمای آموزشی برای آموزش در مدارس دولتی این کشور تهیه کرد. راهبردهای این نوشته – که از طرف با اعتبارترین گروه آموزشی کشور توزیع می شود- این آموزش را می دهد که:
هیچ شکلی از گرایش جنسی یا نوع بنیاد خانوادگی از نظر اخلاقی بر انواع دیگر برتری و امتیاز ندارد.
این رساله با القای چنین تفکری به بچه های آمریکایی این اطمینان را می دهد که همجنس بازی امضای رسمی انجمن پزشکی آمریکا را دریافت کرده است.
خبرهای کوتاه زیر، نمونه های کوچکی هستند که وضعیت موجود در کشورهای غربی و به وضوع بازگشت اخلاق مصیبت بار قوم لوط را در قرن جدید هشدار می دهند:
سخنگوی BBC اعلام کرد: شرکت پخش انگلیس به کارگران همجنس بازی که طی مراسمی، با همدیگر ازدواج کنند یک هفته تعطیلات ماه عسل به علاوه 75 پوند (110 دلار) به عنوان هدیه ازدواج اختصاص می دهد. (68)
هم چنین در خبرها آمده است که:
سیصد مقام ارشد کلیسای انگلیس از دایر کردن برنامه های آموزشی همجنس بازی برای کشیشان حمایت می کنند. کشیشان خبر برنامه ی جنبش همجنس بازی مسیحی را تأیید کردند. (69)
در سایر کشورهای اروپایی وضعیتی مشابه آنچه در انگلستان می گذرد، دیده می شود.
فرانسه استفاده از امکانات پزشکی برای زوجین همجنس باز بی شغل را توسعه داده است. این امر، مرحله برجسته ای را برای این افراد از نظر داشتن اتحادیه های رسمی خاص خود، ایجاد می کند. (70)
گستردگی این عمل پارلمان اروپا را وادار به اخذ تصمیم کرده است:
پارلمان اروپا حکم کرد اتحادیه اروپا باید به زوجین همجنس باز اجازه ازدواج و پذیرش فرزند دهد. همچنین کشورهای اتحادیه اروپا باید سن معینی را برای فعالیتهای جنسی همجنس و غیر همجنس تعیین کنند و این اتحادیه باید قطعنامه ای را که شامل قانونها و تبلیغات بر علیه فعالیتهای جنسی میان افراد یک جنس می باشد و این عمل را گناه می شمارد، منسوخ کند. (71)
توصیف این وقایع در پیشگوییهای آخرالزمان به وضوح آمده است.
در روایتی از انجیل درباره ی وضعیت اخلاق جنسی مردم در سالهای پیش از ظهور آمده است:
و همچنان که در ایام لوط بود… در روزی که پسر انسان ظاهر می شود، نیز بر همین منوال خواهد بود.
از رواج همجنس بازی در آخرالزمان با عنوان بازسازی شهر «سدوم»(72) نیز یاد شده است.
همچنین روایات زیر که از زبان پیامبر اکرم(ص) و سایر معصومان (ع) نقل شده، بیانگر صحت و شدت اعتبار پیشگویی ایشان نسبت به رواج همجنس بازی در آخرالزمان است؛
پیامبر اکرم(ص) در توصیف این شرایط می فرمایند:
هنگامی که مردان به مردان بسنده کنند و زنان به زنان. (73)
هنگامی که مرد برای آمیزش با زنان مورد سرزنش قرار بگیرد. (74)
مرد برای مرد شانه می زند و آرایش می کند، آن چنان که زن برای همسرش شانه می زند و خود را می آراید. مردان برای این کار اجرت می گیرند و گاهی مورد رقابت کاسبان واقع می شوند، و گاهی مرد ناموس مرد می شود و برای او غیرت به خرج می دهد و در راه او از بذل جان و مال دریغ نمی کند. (75)
مردان امت من با طلا آرایش می کنند؛ حریر و دیبا می پوشند و از پوست پلنگ برای خود جامعه درست می کنند. (76)
امیر مؤمنان (ع) نیز فرمودند:
زن با زن می آمیزد و همانند عروس که برای داماد آرایش می کند، برای یکدیگر آرایش می کنند.
بی گمان ذکر این همه فاجعه، بی اخلاقی و ابتذال، روح و روان هر انسان مؤمنی را می آزارد اما، تصویر ارایه شده از میان اخبار و واقعیات، تصویر وضعی است که بشر امروز در آن دست وپا می زند و گاه برای ساکت کردن نهاد بیدار خود آن را نادیده می پندارد و یا از کنار آن به سادگی می گذرد و هیچ حساسیتی از خود بروز نمی دهد.
آن مردان با بصیرت برای هشدار و بیدار باش، صدها سال پیش ما را از وضع امروز آگاه کردند و ما با دوباره خوانی آن اخبار سعی در کشف خود و موقعیت خود خواهیم داشت. مگر نه این است که غفلت و خود را به بی خبری زدن ناگهان انسان را در بطن حادثه و وقایع قرار می دهد؟! بی شک در آن وقت که هیچ راهی برای جبران وجود ندارد، انسانها بی هیچ آمادگی نیست و نابود می شوند.

8. افزایش حجم و سرعت سفرها
در قرون متمادی هیچ پیشرفت واقعی در زمینه حمل و نقل صورت نگرفت. اما در طی قرن اخیر بشر در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است. امروزه هواپیماهای جت در 24 ساعت و فضاپیماها در 80 دقیقه کره ی زمین را دور می زنند.
شمار افرادی که امروزه در حال سفرند، بسیار بی سابقه است. «جان نی اسبیت»، اقتصاددان و نویسنده کتاب گرایشات میلیونی 2000(77)، در نشست سالیانه جریان ضعف جهانگردی در سنگاپور، این صنعت را به عنوان بزرگ ترین صنعت جهان مورد تأکید قرار داد و گفت:
مسافرت و توریسم بزرگ ترین و نیرومندترین صنعت جهان است. این صنعت به همراه تکنولوژی اطلاعات و ارتباط از راه دور، یکی از سه صنعت بزرگ گرداننده اقتصاد جهان در قرن آینده خواهد بود.
«پیتر جینیوت»، مدیر شرکت بین المللی حمل و نقل هوایی(IATA) در مراسم جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت گفت:
شرکتهای 1/2، IATA میلیارد مسافر را در سال 1995 جابه جا کرده اند که این رقم برابر یک پنجم جمیعیت کره زمین است.
یک سازمان توریستی پیش بینی می کند در سال 2010 شمار توریستهای جهان دو برابر می شود.
علت گسترش این سفرها مختلف است. تجارت، سیاحت، مهاجرت، جست و جوی شغل و… این حجم از جابه جایی مجال هرگونه تأمل، خودسازی، وابستگی فرهنگی تمسک به اعمال و احکام پسندیده و… را از بین می برد و با همان سرعت، ابتذال و مفاسد را می پراکند و آلودگی را همه گیر می سازد. شاید روشن بینان در گذشته این همه را می دیدند، و گرنه درباره اش سخن نمی گفتند و نگران نبودند.
در اخبار مربوط به آخرالزمان از بروز سرعت رفت و آمد و در واقع جنون حمل و نقل به عنوان نشانه های عصر ظهور منجی یاد شده است؛ چنان که در کتاب مقدس نقل شده که خداوند به دانیال نبی(ع) گفت:
اما تو ای دانیال کلام را مخفی دار و کتاب را تا زمان آخر مهر کن، بسیاری به جلو و عقب می روند و علم افزوده خواهد شد. (78)
معنای لغوی «بسیاری به جلو و عقب می روند» سرعت گرفتن در اینجا و آنجاست و یا همان طور که کتاب مقدس این آیه را بیان می کند معنای عبارت، «سفر سریع و زیاد» است.
همین مضمون دقیقاً در کلام امیرالمؤمنین (ع) ذکر شده است. ایشان فرمودند:
شکافنده ها بشکافند و پیش روند. (79)
امام علی (ع) فرموده اند:
[در آخرالزمان] اضطرابها و مهاجرتها فراوان شود!(80)

9. پیروی از شیطان
«ریک هت فیلد»، رئیس بیمارستان نوجوانان در بیریلین نیویورک با هشدار درباره این موضوع می گوید:
شیطان پرستی یکی از بزرگ ترین و شایع ترین تهدیداتی است که در مقابل بچه های امروز قرار دارد.
«هت فیلد» که در برنامه های درمان دارویی کشور ایالات متحده مشغول به کار بوده، شاهد افزایش شدید تعداد نوجوانان فریفته شده در طی سالهای گذشته بوده است. (81)
متأسفانه یکی از دلایل اینکه بسیاری افراد و به ویژه جوانان به این جهان تاریک می رسند ناامیدی آنها از دستیابی به معنویت و آرامش از طریق دستگاههای مبلغ دین و مذهب در میان ملل مختلف است. یکی از متخصصان در این زمینه، درگیری جوانان در این امور را به کلیساهایی نسبت می دهد که از نظر روحانی و معنوی مرده اند.
رویترز به نقل از «کلنل کوبوس جانکه»، رئیس بخش تحقیقات سری پلیس ایالات متحده گزارش می دهد:
شیطان پرستی در حال افزایش است. به خصوص در موارد جدی؛ چون قتل و تجاوز.
جانکه عاملی را که خود آن را «ورشکستگی معنوی کلیساها» می نامد، عامل تمایل نوجوانان به امور مرموز و پنهانی می داند. او می گوید:
می توانید مرگ را در بیشتر کلیساها لمس کنید. چیزی برای ادامه حیات وجود ندارد. نمی خواهم در چنین کلیسایی بنشینم. (82)
امروزه جادوگری نیز در حال پیشرفت است. هفته نامه گاردین می نویسد:
پنج سال پیش تصور می شد حدود 60 هزار جادوگر در انگلستان وجود دارد، اما امروز این رقم به 80 هزار نفر تخمین زده می شود. (83)
این افزایش غیر منتظره، «رنسانس یا تولد دوباره جادوگری» نامیده شده و اکنون مدارسی نیز دایرند که «دفاع روحی از خود» و «تاریخچه جادوگری » را آموزش می دهند. (84)
آیا هیچگاه درباره فیلمهای سینمایی فراوانی چون «هری پاتر» که امروزه چشم سر و دل میلیونها نوجوان و جوان را به خود مشغول کرده اندیشیده اید؟
بازگشت دوباره این واقعه حکایت از خلاء وحشتناک معنا و معنویت در میان این نسل دارد و از دیگر سو پرده از توطئه آشکاری بر می دارد که در چنین موقعیتی که جوانان مستعد روی آوردن به ماوراءالطبیعه و مذهب می شوند انتشار جادوگری و آموزش و تبلیغ آن، همه فرصتها را از بین می برد.
این آثار تمامی مظاهر دین، مذهب و معنویت را خرافی و محصول جادو نشان می دهند و سهم بزرگی از تمایل نوجوانان و جوانان به مذهب و معنویت را می ربایند و به سمت خود جلب می کنند.
اگر چه آموزش کتاب مقدس از سال 1962 در مدارس دولتی آمریکا رسماً تحریم و برچیده شد، اما بسیاری از همین مدارس دروس مختلف و معتبری را درباره جادوگری و اسرار به دانش آموزان خود ارایه می کنند.
زمینه دیگری که جادوگری و شیطان پرستی راه خود را در آن باز کرده، موسیقی پاپ است. تنها نگاهی به جلد شماری از آلبومها و نوارهای ویدیویی راک بیندازید تا علایم، مناجاتها و تشریفات مذهبی جادوگری را در آنها بیابید.
اکنون، در بسیاری از این کشورها افراد به صورت آشکارا به عبادت شیطان و عالم اموات می پردازند.
صداهای جهنمی بسیاری را گمراه وعده ی بی شماری را به سمت انحرافات اخلاقی و جنسی، اعتیاد، خشونت و حتی گاهی خودکشی کشانده است. در حال حاضر اعمالی چون توهین به مقدسات و هتک حرمت با نام سرگرمی های سمعی و بصری و «آزادی بیان» از نظر اجتماعی پذیرفته شده اند.
در اخبار آخرالزمان از این وقایع نیز سخن به میان آمده است:
حضرت امیرالمؤمنین(ع) در توصیف دوران آخرالزمان فرموده اند:
او هنگامی که ظاهر می شود که حقیقتها کم ارج شود و دنباله روها از نابخردان پیروی کنند… و شیاطین بر همگان چیره شود. (85)
شیطان در نسوج بدنشان شرکت جسته، با خونشان آمیخته، همراه خود در شریانهایشان حرکت می کند. (86)
همچنین در کتاب مقدس آمده است:
ولیکن روح صریحاً می گوید در زمان آخر، بعضی از ایمان برگشته و به دنبال ارواح فریبنده و تعالیم شیاطین می روند. (87)
آری، این است اخبار آینده ی پیشگویی شده، آیا به راستی این اخبار وضعیت حاضر ما را شرح داده اند؟ آیا آینده ی غیب گویان و مدرسان مذهبی به حال مبدل گشته است؟
جا دارد که اکنون از خود بپرسیم: ما به کجا می رویم؟

پی نوشت ها :

1. الساده، مجتبی، شش ماه پایانی، ترجمه محمود مطهری نیا، ص 25.
2. آنچه پیروان از عیسی (ع) پرسیدند، معمولاً با عناوین «بازگشت دوباره»، «آخرالزمان» و «پایان جهان» یاد می شود اصطلاح «پایان جهان» نه به معنای پایان حیات جهان بلکه به عنوان پایان بی عدالتی و حاکمیت غیر انسانی بر انسان ذکر شده است.
3. انجیل متّی 8- 6 : 24.
4. Washington Post: «The Fatality of War» 22 Aprit 1996.
5. AP. (Associated Press) 10 Nov 1993.
6. AP: «War Force 50 Million From Homes» 15Nov 1995.
7. سلیمان، کامل، روزگار رهایی، ج 2، ترجمه علی اکبر مهدی پور، ح 1237.
8. همان، ح 1250.
9. همان، ح 1251.
10. همان، ح 1259.
11. کلمه ی یونانی اتنوس (ethnos) به کار رفته در این پیشگویی به معنی نژاد و قوم است و بیانگر این موضوع است که آن حضرت، مستقیماً به جنگهای قومی و نژادی اشاره داشته اند.
12. Arhur Schlesinger.
13. «Is a World Whithout War Possible» Awake 22 Apr 1996.
14. AP: Levinson Arlene »20th Centory Awash in Blood» 16Sep 1995.
15. روزگار رهایی، ج 2، ح 1042.
16. همان، ح 1384.
17. همان، ح 764.
18. همان، ح 766.
19. Reuter: Evans, Eddie «World Forces AncienChallenge of Growing Food» 18 may 1996.
20. AP: Briscoe David, «The Planet’s Pulse» 18 May 1996.
21. Reuter: «Global Warming Means Third World bardship» 15 Feb 1996.
22. روزگار رهایی، ج 2، ح 1376.
23. همان، ح 1248.
24. AP, B Oct 1994.
25. روزگار رهایی، ج 2، ح 990.
26. همان، ح 1029.
27. همان، ح 1243.
28. Eisen hower, Dwight D. «A chance for peace» 16 Apr 1953. Speech to the American Soceity of News paper Editors.
29. «Our Common Future» 1987 UN report issued by world Commission Environment and Development.
30. Hamilton, Andera. «Becomes ever More Resistant».
31. U. S. News & World Report. 29 Jan 1996.
32. «The End of Antibiotics», Newsweek, 28 Mar 1994.
33. AP. 26 Mar 1995.
34. روزگار رهایی، ج 2، ح 1327.
35. همان، ح 1430.
36. AP, Washington , 23 May 1995.
37. The Universal Almanac, Kansas City, 1993.
38. «Deaths in Quackes expected to rise as cities grow » Reuter 3 Jul 1995.
39. اشعیای نبی 20- 18 : 24 / 25- 30.
40. روزگار رهایی، ج 1، ح 130.
41. روزگار رهایی، ج 2، ح 1431.
42. شش ماه پایانی، ص 64.
43. همان.
44. AP, 20 May 1994.
45. «Ten Times the Dead in Vietnam», Washington Post 7 May 1994.
46. AP, 2 May 1994.
47. انجیل متی 24:37.
48. پیدایش 6:11.
49. روزگار رهایی، ج 2، ح 989.
50. همان، ح 990.
51. همان، ح 997.
52. همان، ح 999.
53. همان، ح 1011.
54. همان، ح 1023.
55. «Growing UP fast and Frightened», Newsweek 22 Nov 1993.
56. متی 24:12.
57. 2 تیمو تیی 4- 1: 3.
58. Dore, Rowan, Press Authority ( PA-A Boitish Wine Service ) 5 Nov 1994.
59. «Study: Womem Want Less Kids «AP, New York, 23 Aug 1995.
60. Time , 4 May 1992.
61. روزگار رهایی، ج 2، ح 986.
62. همان، ح 988.
63. همان، ح 993.
64. همان، ح 994.
65. همان، ح 1000.
66. همان، ح 1012.
67. همان، ح 1047.
68. «BBC to Give Gays? Hongymoon » leave» , Reoter , 22 May 1994.
69. Anglican Bishops Back Gay Priests »UPI, London, 4 Feb 1996.
70 AP, 5 Aug 1993.
71. Reuter, 8 Fe 1994.
72. «سدوم» شهری باستانی در فلسطین بود که به دلیل رواج عمل لواط در آن توسط خداوند نابود شد. به دلیل رواج این عمل در آن شهر، عمل شنیع لواط، «سدومی» نیز نامیده می شود. درباره این شهر گفته اند: شب قبل از نابودی آن «تمام مردان از تمام نقاط شهر، پیر و جوان، سعی کردند با فرشتگان مذکری که در خانه لوط (ع)، بزرگ خاندان فرزند ابراهیم (ع) میهمان بودند رابطه جنسی پیدا کنند. » پیدایش 19:45.
73. روزگار رهایی، ج 2، ح 1074.
74. همان، ح 1077.
75. همان، ح 1081.
76. همان، ح 1082.
77. Naisbitt, John Megatrends 2000.
78. دانیال نبی 12:4.
79. روزگار رهایی، ج 2، صص 68.
80. همان، صص 689.
81. Business Wire, 1 Sep 1989.
82. Ferreira, Anton ,«Satan-Hurler Fallows Trail of Bizarne Clues» , Reuter, 1 Ang 1995.
83. Watch tower, 1 Sep 1988.
84. Gibson, Helen , «Modern Witches» AP, 31 Oct 1995.
85. روزگار رهایی، ج 2، ح 959.
86. همان، ح 1035.
87. تیموتی اول 4:1.
منبع :پیشگویی ها و آخر الزّمان(جلد 1و2)، (1385)، تهران: نشر موعود عصر(عج)، چاپ دوم1387.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید