تبلیغ کاهش جمعیت با بی اعتنایی به نظر مراجع معظم تقلید

تبلیغ کاهش جمعیت با بی اعتنایی به نظر مراجع معظم تقلید

عدم‌ رجوع‌ به‌ رأي‌ فقهاء حتّی‌ به‌ فتواي‌ رهبر كبير فقيد انقلاب‌

مالتوس‌ گرايان‌ حتّی‌ از فتواي‌ آيت‌ الله‌ العظمی خميني‌ (ره‌) در «رسالۀ نوين‌» نيز اعراض‌ كرده‌اند
در اين‌ مسأله‌ نه‌ رجوع‌ به‌ مجتهدي‌ و فقيهي‌، و نه‌ رجوع‌ به‌ رساله‌ و فتوائي‌ شده‌ است‌، و نه‌ تبعيّت‌ از أخبار صحيحه‌ و مراجعه‌ به‌ أهل‌ خبره‌ و مشورت‌، و نه‌ و نه‌…
حتّی‌ از رجوع‌ به‌ «رساله‌ نوين‌» امام‌ خميني (ره)‌ قسمت‌ 3: مسائل‌ خانواده‌، كه‌ به قلم‌ جناب‌ محترم‌ حجّة‌ الإسلام‌ آقاي‌ شيخ‌ عبدالكريم‌ بي‌آزار شيرازي‌ دامت‌ توفيقاته‌ تحرير يافته‌ است‌ و 10 نوبت‌ به چاپ‌ رسيده‌ است‌، مضايقه‌ نمودند و از ارجاع‌ مردم‌ بي‌يار و ياور دريغ‌ كردند.
ما الان‌ در اينجا عين‌ فتواي‌ آن‌ فقيد سعيد را با شرح‌ جناب‌ مؤلّف‌ كه‌ از ص‌98 تا ص‌100 اين‌رساله‌ تحت‌ شمارۀ‌ فصل‌(2) باعنوان‌ «تحديد نسل‌يا تنظيم‌ خانواده‌» مي‌باشد ذكر مي‌كنيم‌ تا گناه‌ لايُغْفَر اين‌ دست‌ اندركاران‌ مشهود گردد.

استفتاء:

اينجانب‌ داراي‌ ده‌ فرزند مي‌باشم‌ و از نظر كثرت‌ اولاد در زحمت‌ هستم‌، ميخواهم‌ لوله‌هاي‌ رحمم‌ را ببندم‌، آيا شرعاً جائز است‌ يا خير ؟
* «اگر موجب‌ نازائي‌ دائمي‌ نشود، و ضرر به‌ مزاج‌ و عضو نرساند، و شوهر راضي‌ باشد، و عمل‌ همراه‌ با ارتكاب‌ [ عمل‌ غير ] شرعي‌ نباشد ؛ اشكال‌ ندارد.»
در اينجا شارح‌ رساله‌ چنين‌ آورده‌ است‌:
« وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلَدَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاكُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْئًا كَبِيرًا.» (1)
«هرگز فرزندان‌ خود را از ترس‌ فقر به‌ قتل‌ نرسانيد كه‌ ما آنان‌ و شما را روزي‌ مي‌دهيم‌ ؛ مسلّماً كشتن‌ آنها خطاي‌ بزرگي‌ است‌.»
در سال‌ 1798 «توماس‌ مالتوس‌» اقتصاددان‌ مشهور پيش‌ بيني‌ كرد كه‌ جمعيّت‌ جهان‌ روزي‌ به‌ مرز انفجار خواهد رسيد و از حدّ منابع‌ غذائي‌ زمين‌ پيشي‌ خواهد گرفت‌.
به‌ حساب‌ مالتوس‌ جمعيّت‌ جهان‌ كه‌ در سال‌ 1950، 5/2 ميليارد نفر بود در سال‌ 2000 از مرز 6 ميليارد خواهد گذشت‌. مالتوس‌ عقيده‌ داشت‌ كه‌ منابع‌ غذائي‌ جهان‌ محدود و ميزان‌ آن‌ در حدّ ثابتي‌ است‌ و بايد انسان‌ خود را با آن‌ سازگار نمايد.
بدنبال‌ اين‌ پيش‌ بيني‌، مادّه‌پرستان‌ و استعمارگران‌ از ترس‌ فقر، شعار «فرزند كمتر، زندگي‌ بهتر» را سر دادند ؛ غافل‌ از اينكه‌ رزق‌ و روزي‌ خداوند بيكران‌ است‌.
وَ إِن‌ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَهِ لا تُحْصُوهَا. (2)
«و اگر بخواهيد نعمتهاي‌ بيكران‌ خدا را شماره‌ كنيد، هرگز نتوانيد.»
آنگاه‌ خداوند مي‌فرمايد: «فرزندان‌ خود را از ترس‌ فقر بقتل‌ نرسانيد كه‌ اين‌ ما هستيم‌ كه‌ هم‌ به‌ آنان‌ و هم‌ به‌ شما روزي‌ ميدهيم‌» و اين‌ شيطان‌ است‌ كه‌ پيروان‌ خود را وعده‌ فقر ميدهد:
الشَّيْطَنُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ. (3)
«شيطان‌ به‌ شما وعده‌ فقر ميدهد.»
خوشبختانه‌ اخيراً دانشمندان‌ با طرق‌ علمي‌ خلاف‌ گفتۀ مالتوس‌ و مادّه‌پرستان‌ را به‌ اثبات‌ رسانده‌اند. مثلاً كارشناسان‌ هلندي‌ با كشاورزي‌ علمي‌، مسأله‌ فزوني‌ جمعيّت‌ را حلّ كرده‌ و از زمينهاي‌ قابل‌ كشت‌ حدّاكثر بهره‌برداري‌ را بعمل‌ آورده‌اند.
اگر شيوه‌اي‌ كه‌ هلنديها بكار گرفته‌اند در سائر مناطق‌ زمين‌ نيز بكار گرفته‌ شود، ميزان‌ توليد موادّ غذائي‌ را ميتوان‌ تا ده‌ برابر ميزان‌ فعلي‌ افزايش‌ داد و براي‌ حدود سي‌ ميليارد نفر غذا تهيّه‌ كرد.
در ژاپن‌ نيز كه‌ جمعيّت‌ آن‌ نسبت‌ به‌ سال‌ 1885 حدود 150 درصد افزوده‌ شده‌ است‌، ميزان‌ توليد موادّ غذائي‌ را حدود سيصد درصد افزايش‌ داده‌اند.
اگر شيوه‌ ژاپني‌ها را در سائر جاها نيز معمول‌ دارند، ميتوان‌ غذاي‌ 90 ميليارد انسان‌ را تهيّه‌ نمود. (4)

مجامع‌ علمي‌ اهل‌ سنّت‌، طرح‌ استعماري‌ تحديد نسل‌ را تحريم‌ نموده‌اند

در سال‌ 1400 هجري‌ مجلس‌ مجمع‌ فقهي‌ اسلامي در مكّۀ مكرّمه برگزار گرديد و قطعنامه‌ زير به‌ امضاي‌ 17 تن‌ از فقهاي‌ معاصر اهل‌ سنّت‌ در مورد تحديد نسل‌ يا به‌ اصطلاح‌ تنظيم‌ خانواده‌ صادر گرديد:
«نظر به‌ اينكه‌ شريعت‌ اسلام‌ ترغيب‌ كنندۀ به‌ فزوني‌ نسل‌ مسلمانان‌ و انتشار آن‌ است‌ ؛ و تحديد نسل‌ و جلوگيري‌ از آبستني‌ مخالف‌ فطرت‌ انساني‌ و شريعت‌ اسلامي‌ مي‌باشد ؛ و نظر به‌ اينكه‌ هدف‌ جلوگيري‌ از افزايش‌ جمعيّت‌ مسلمين‌، نيرنگي‌ براي‌ كاهش‌ دادن‌ نيروي‌ انساني‌ آنها و تقويت‌ سلطه‌ استعمارگران‌ بر كشورهاي‌ اسلامي‌ و بهره‌برداري‌ بيشتر از ثروتهاي‌ آنان‌ است‌ ؛ و نيز نظر به‌ اينكه‌ جلوگيري‌ از نسل‌، نوعي‌ عمل‌ جاهلي‌ و بدگماني‌ به‌ خداي‌ تعالي‌ است‌ ؛ مجلس‌ مجمع‌ فقهي‌ اسلامي‌ به‌ اتّفاق‌ آراء مقرّر ميدارد كه‌: تحديد نسل‌ مطلقاً جائز نيست‌ و جلوگيري‌ ازآبستني‌ در صورتيكه‌ انگيزه‌ آن‌ ترس‌ از فقر و كمبود باشد، حرام‌ است‌. چرا كه‌ خداوند متعال‌ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ (5)، و روزي‌ همه‌ جنبندگان‌ روي‌ زمين‌ را خود بر عهده‌ گرفته‌است‌ ؛ وَ مَا مِن‌ دَابَّةٍ فِي‌ الأرْضِ إِلّا عَلَی اللَهِ رِزْقُهَا. (6)
ولي‌ راههاي‌ جلوگيري‌ از آبستني‌ يا تأخير آن‌ در حالات‌ فردي‌، براي‌ پيشگيري‌ از زيانها و خطرات‌، مانند زني‌كه‌ بطور طبيعي‌ قادر به‌ زايمان‌ نيست‌، مانعي‌ ندارد.
امّا دعوت‌ و الزام‌ مردم‌ به‌ تحديد نسل‌ و جلوگيري‌ از آبستني‌ بطور كلّي‌ شرعاً جائز نيست‌. در حاليكه‌ دولتها بودجه‌ بسيار كلاني‌ را براي‌ مسابقه‌ در تسليحات‌ جهاني‌ خرج‌ مي‌كنند ؛ و بجاي‌ صرف‌ آن‌ همه‌ بودجه‌ در رشد اقتصادي‌ و رفع‌ نيازهاي‌ مردم‌، به‌ تخريب‌ شهرها و كشتار جمعيّت‌‌ها مي‌پردازند.» (7)
قبلاً در سال‌ 1977 ميلادي‌، هشتمين‌ كنگرۀ علماي‌ اسلامي‌ در قاهره‌ منعقد گرديد، و نظريّات‌ مشابهي‌ توسّط‌ علماي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ داده‌ شده‌ بود.(8)
آري‌ درحاليكه‌ دول‌ استعماري‌ نظير آمريكا در كشورهاي‌ اسلامي‌ اين‌ همه‌ براي‌ تحديد نسل‌ مسلمانان‌ به‌ نام‌ تنظيم‌ خانواده‌ تبليغ‌ مي‌كنند و وسائل‌ جلوگيري‌ را با قيمت‌ ارزان‌ در اختيار آنان‌ قرار ميدهند، در آمريكا وسائل‌ مزبور را به‌ قيمت‌ بسيار گران‌ مي‌فروشند و رؤساي‌ جمهور آمريكا چون آيزنهاور و نيكسون‌ رسماً با تحديد نسل‌ در آمريكا مخالفت‌ مي‌كنند(9)، و نيز شوروي‌ عليرغم‌ اينكه‌ 250 ميليون‌ جمعيّت‌ دارد، مجلس‌ شوراي‌ عالي‌ اين‌ كشور مقرّر ميدارد: به‌ مادراني‌ كه‌ فرزندان‌ زياد دارند، مدال‌ افتخار داده‌ شود. (10)
بنابراين‌ چقدر در اشتباهند كسانيكه‌ تحت‌ تأثير تبليغات‌ استعمارگران‌ و يا از ترس‌ فقر، خود را عقيم‌ مي‌سازند و يا نسل‌ خود را تحديد مي‌كنند.
البتّه‌ كسانيكه‌ به‌ علل‌ شخصي‌ يا ناتوانيهاي‌ جسمي‌ و يا بيماري‌، از وسائل‌ جلوگيري‌ از آبستني‌ استفاده‌ مي‌كنند، و يا آبستني‌ خود را به‌ عقب‌ مي‌اندازند، اين‌ عمل‌ آنان‌ ـ با شرائطي‌ كه‌ خواهد آمد ـ از نظر امام‌ خميني‌ جائز است‌.

جلوگيري‌ از آبستني‌

1 ـ زنهائي‌ كه‌ با داشتن‌ 5 تا 12 فرزند براي‌ جلوگيري‌ از آبستني‌ تقاضاي‌ تجويز قرصهاي‌ ضدّ حاملگي‌ يا گذاشتن‌ وسيلۀ درون‌ رحمي‌… مي‌نمايند، جائز است‌ يا نه‌ ؟
2 ـ زنهائي‌ كه‌ با داشتن‌ 5 فرزند به‌ بالا نمي‌توانند از وسائل‌ عادي‌ ضدّ حاملگي‌ از قبيل‌ قرص‌،… و غيره‌ استفاده‌ كنند، آيا مي‌توانند با بستن‌ لوله‌هاي‌ رحم‌ از آبستني‌ جلوگيري‌ كنند ؟
3 ـ زنهائي‌ كه‌ مبتلا به‌ بيماريهاي‌ مختلف‌ مانند پارگي‌ شكم‌، بيماري‌ كليه‌، بيماري‌ قلب‌ و غيره‌ هستند كه‌ با حاملگي‌ منافات‌ دارد و سبب‌ تشديد بيماري‌ آنها مي‌گردد، آيا ميتوانند با بستن‌ لوله‌هاي‌ رحم‌ از حاملگي‌ پيشگيري كنند ؟
4 ـ زنهائيكه‌ به‌ ضعف‌ اعصاب‌ و بيماريهاي‌ مختلف‌ كه‌ حاملگي‌ موجب‌ تشديد آنها ميشود دچارند، آيا ميتوانند « كورتاژ » كنند ؟
5 ـ آيا رضايت‌ زن‌ و شوهر براي‌ جلوگيري‌ از آبستني‌ به‌ هر طريق‌ لازم‌ است‌؟
* «جلوگيري‌ از انعقاد نطفه‌، اگر موجب‌ فساد عضو و عقيم‌ شدن‌ نشود، با رضايت‌ شوهر مانع‌ ندارد ؛ ولي‌ از لمس‌ و نظر حرام‌ بايد اجتناب‌ شود.»
و در همين‌ «رساله‌ نوين‌» در مقدّمه‌ در فصل‌ (1) در عنوان‌ «مظلوميّت‌ زن‌ در طول‌ تاريخ‌» گفتاري‌ را از رهبر عظيم‌ فقيد انقلاب‌ نقل‌ كرده‌است‌ كه‌ شايان‌ ذكر مي‌باشد:
«زن‌ در دو مرحله‌ مظلوم‌ بوده‌است‌:
يكي‌ در جاهليّت‌ كه‌ مثل‌ حيوانات‌ بلكه‌ پائين‌تر از آن‌ مظلوم‌ بوده‌ و اسلام‌ زن‌ را از آن‌ لجنزار بيرون‌ كشيد. و ديگر در زمان‌ ما به‌ اسم‌ اينكه‌ ميخواهند زن‌ را آزاد كنند، به‌ زن‌ ظلمها كردند ؛ و وي‌ را از آن‌ مقام‌ شرافت‌، معنويّت‌ و عزّتي‌ كه‌ داشت‌ پائين‌ كشيدند ـ امام‌ خميني‌.» (11)
مضرّات‌ عمل‌ بستن‌ لوله‌هاي‌ زنان‌ (توبكتومي‌) (12)
عمل‌ بستن‌ لوله‌هاي‌ زن‌ موجب‌ عقيم‌ شدن‌ دائمي‌ مي‌گردد ؛ و ديگر قابل‌ بازگشت‌ و بازكردن‌ نمي‌باشد، مگر 2 يا 3 زن‌ در هزار زن‌. همانطور كه‌ در مقاله‌ «ف‌. م‌. هاشمي‌» در همين‌ كتاب‌ مشاهده‌ نموديد. بنابراين‌ شايعات‌ پر همهمه‌اي‌ را كه‌ در جامعه‌ راه‌ انداخته‌اند كه‌: توبكتومي‌ (بستن‌ لوله‌ زنان‌) قابل‌ برگشت‌ مي‌باشد، و زن‌ با باز كردن‌ آن‌ هر وقت‌ بخواهد حامله‌ مي‌گردد، دروغ‌ است‌.
تجربه‌ در ميان‌ زنان‌ آنچه‌ نشان‌ داده‌ است‌ خلاف‌ بوده‌ است‌ ؛ و آنان‌ با بستن‌ لوله‌ها مقطوع‌ النّسل‌ دائمي‌ شده‌اند.
بناءً عليهذا فتواي‌ حضرت‌ آية‌ الله‌ فقيد رهبر معظّم‌ در مورد سؤال‌ زني‌ بوده‌ كه‌ ده‌ فرزند داشته‌ و از جهت‌ كثرت‌ در زحمت‌ بوده‌است‌ به‌ آنكه‌ بستن‌ لوله‌ها با پنج‌ شرط‌ اشكال‌ ندارد:
1 ـ موجب‌ نازائي‌ دائمي‌ نشود.
2 ـ ضرر به‌ مزاج‌ نرساند.
3 – ضرر به‌ عضو نرساند.
4 – شوهر راضي‌ باشد.
5 – عمل‌ همراه‌ با مُحرَّم‌ شرعي‌ نباشد.
شرط‌ اوّل‌: عقيم‌ نشدن‌ است‌ و اين‌ شرط‌ ابداً محقّق‌ نمي‌گردد. 2 يا 3 در هزار، احتمال‌ رجوع‌ عقلائي‌ نيست‌ ؛ و بستن‌ لوله‌ها بدون‌ شكّ زن‌ را عقيم‌ ميكند و حرام‌ است‌.
شرط‌ دوّم‌: عدم‌ ضرر به‌ مزاج‌ مي‌باشد. و اين‌ شرط‌ نيز محقّق‌ نمي‌شود، زيرا همانطور كه‌ در مقاله‌ «ف‌. م‌. هاشمي‌» ديديم‌، ضررهاي‌ مزاجي‌ بسيار دارد.
بسياري‌ از زنان‌ پس‌ از بستن‌ لوله‌ها پشيمان‌ شده‌ كه‌ ما حكم‌ مسأله‌ را نمي‌دانستيم‌
آقاي‌ شيخ‌جوادحاجي پوراظهارداشتند:«دهه اوّل‌محرّم‌ 5 1 4 1 براي‌ تبليغ‌ به‌ روستاي‌ « اسلام‌ قلعه‌» پنجاه‌ كيلومتري‌ سرخس‌ رفته‌ بودم‌. اين‌ روستا كه‌ فاقد آب‌ و برق‌ و حمّام‌ است‌ داراي‌ 120 خانوار مي‌باشد. اداره‌ بهداشت‌ آنجا داروهاي‌ ابتدائي‌ و ضروري‌ مردم‌ را نداشت‌ و به‌ عوض‌ قرص‌ ضدّ بارداري‌ را مجّاناً در اختيار اهالي‌ قرار ميداد.
اكثر زنها توبكتومي‌ شده‌اند و بعد از اطّلاع‌ از حرمت‌ اين‌ عمل‌ پشيمان‌ شده‌ و بعضاً گريه‌ مي‌كردند. و از نتائج‌ مضرّ اين‌ كار مانند كمر درد، و ناراحتي‌ كليه‌ شكايت‌ مي‌كردند.
به نظر مي‌رسد پيشرفت‌ اين‌ قضيّه‌ در اين‌ روستا به‌ علّت‌ مشكلات‌ اقتصادي‌ نبوده‌ است‌، چون‌ وضع‌ مالي‌ آنها بد نبود ؛ بلكه‌ در اثرتبليغات‌ و اينكه‌ انجام‌ اين‌ عمل‌ مورد رضايت‌ مراجع‌ و علماء دين‌ است‌ انجام‌ مي‌شود.»
در صفحۀ 82 همين‌ كتاب‌ در مقاله‌ «ف‌. م‌. هاشمي‌» آمده‌ بود كه‌: از عوارض‌ اين‌ عمل‌، مرض‌ آندومتريت‌، هيدروسالپينكس‌، Endometriosis و بی‌نظمي‌ در ترشّحات‌ غُدَد داخله‌ بدن‌ است‌.
و در صفحۀ 79 احتمال‌ خطر مرگ‌ را يكي‌ از عوارض‌ آن‌ شمرده‌اند.
شرط‌ سوّم‌: عدم‌ ضرر رسانيدن‌ به‌ عضو (يعني‌ رَحِم‌).
اين‌ شرط‌ نيز متحقّق‌ نمي‌شود زيرا بيماريهاي‌ مزمن‌ زنانه‌، دردهاي‌
مخصوص‌ دراز مدّت‌، و يا بروز ناهنجاري‌ در ديواره‌ مخاطي‌ رحم‌ چنانكه‌ «ف‌. م‌. هاشمي‌» در ص‌ 2 8 گفته‌ بود، يكي‌ از عوارض‌ آن‌ است‌.
شرط‌ چهارم‌: رضايت‌ زن‌ و شوهر است‌. و ميدانيم‌ كه‌ يك‌ ميليون‌ زن‌ ايراني‌ را كه‌ مقطوع‌ النّسل‌ كرده‌اند، نه‌ با رضايت‌ آنها، و نه‌ با رضايت‌ شوهرانشان‌ بوده‌ است‌. بلكه‌ با خدعه‌ و فريب‌ و دروغ‌، كه‌ اين‌ عمل‌ بسيار مفيد و لازم‌ است‌، و علماي‌ اسلام‌ بر آن‌ صحّه‌ گذارده‌اند، صورت‌ پذيرفته‌ است‌.
شرط‌ پنجم‌: همراه‌ نبودن‌ با عمل‌ محرّم‌. و چون‌ اين‌ عمل‌ را غالباً بلكه‌ قريب‌ به‌ كلّ، مردان‌ انجام‌ داده‌اند ؛ مستلزم‌ لمس‌ و رؤيت‌ مرد اجنبي‌ بدن‌ زن‌ را بوده‌است‌، بلكه‌ اگر زنان‌ هم‌ انجام‌ دهند حرام‌ ميباشد ؛ زيرا نظر و لمس‌ عورت‌ زن‌ براي‌ غير شوهر جائز نيست‌. لهذا اين‌ شرط‌ همچنين‌ صورت‌ نگرفته‌ است‌.
از همه‌ اينها گذشته‌، مورد سؤال‌ در اين‌ فتوي‌، استفتا زني‌ بوده‌ است‌ كه‌ ده‌ فرزند داشته‌ است‌ و از نظر كثرت‌ اولاد در زحمت‌ بوده‌ است‌. اين‌ كجا و بستن‌ لوله‌هاي‌ نوعروسان‌ جوان‌ كه‌ شكم‌ اوّل‌ ايشان‌ بوده‌ است‌ كجا ؟! ببين‌ تفاوت‌ ره‌ از كجاست‌ تا بكجا ؟!
تازه‌ با تمام‌ اين‌ شرائط‌ كه‌ ايشان‌ بستن‌ لوله‌ را براي‌ آن‌ زن‌ در صورت‌ كثرت‌ اولاد در حدّ ده‌ فرزند، و در زحمت‌ بودن‌ وي‌ بدينجهت‌ جائز دانسته‌اند، در نزد حقير اشكال‌ دارد و جائز نمي‌باشد ؛ و با وجود اين‌ خصوصيّت‌ بايد از راه‌ عزل‌ استفاده‌ نمود. بستن‌ لوله‌هاي‌ زن‌ فقط‌ و فقط‌ در صورت‌ تشخيص‌ طبّي‌ و احتمال‌ مرگ‌ و خطر ديگر براي‌ مادر و يا جنين‌ جائزمي‌باشد كه‌ با امضاي‌ پزشك‌ متديّن‌ وصادق‌ صورت‌ ميگيرد.
آقاي‌ شيخ‌ محمّد شيخ‌ رضائي‌ سلّمه‌ الله‌ تعالي‌ فرمودند: «در روستاي‌ «آفرين‌» از توابع‌ شريف‌ آباد (جنوب‌ شرقي‌ طهران‌، اوّل‌ جادّه‌ خراسان‌) دهه‌ اوّل‌ محرّم‌ 5 1 4 1 پيرمردي‌ به‌ من‌ گفت‌: 2 نفر از پسران‌ من‌ دكتر هستند. يكي‌ از آن‌ دو كه‌ به‌ ديدن‌ من‌ آمد گفت‌: بما بطور شفاهي‌ گفته‌اند: كورتاژ كنيد ؛ اين‌ كار براي‌ شما مشكلي‌ ايجاد نمي‌كند.»
آقاي‌ حجّة‌ الإسلام‌ حاج‌ سيّد مهدي‌ رجائي‌ دامت‌ بركاته‌ آقازاده‌ محترم‌ حضرت‌ آية‌ الله‌ حاج‌ سيّد محمّد رجائي‌ دام‌ علاه‌ در روز چهارم‌ ماه‌ صفر المظفّر 5 1 4 1 نقل‌ فرمودند: خانم‌ مامائي‌ كه‌ در بيمارستانهاي‌ قم‌ كار ميكرده‌ است‌ به‌ اهل‌ بيت‌ ايشان‌ گفته‌است‌: «به‌ مخدّرات‌ بگوئيد ديگر كسي‌ براي‌ زايمان‌ به‌ بيمارستان‌ مراجعه‌ نكند ؛ زيرا به‌ پرسنل‌ بيمارستانها دستور داده‌اند تا هر زني‌ كه‌ مراجعه‌ مي‌كند، گرچه‌ شكم‌ اوّل‌ او باشد، به‌ بهانه‌اي‌ مثل‌ اينكه‌: مادر در معرض‌ خطر است‌، او را «سزارين‌» كنيد و در ضمن‌ لوله‌هاي‌ او را ببنديد و لازم‌ نيست‌ حتّی‌ بخود او بگوئيد كه‌ لوله‌هاي‌ وي‌ را بسته‌اند.»
بيمارستان‌ حضرت‌ زينب‌ كه‌ تمام‌ كارمندانش‌ زن‌ هستند، يكسره‌ مشغول‌ توبكتومي‌ مي‌باشد
روزنامه‌ «خراسان‌» مورّخه‌ 29 محرّم‌ 4 1 4 1 (تيرماه‌ 1372) طيّ شماره‌ 12732 در ص‌ 12 تحت‌ عنوان‌: «11 بيمارستان‌ و مركز بهداشتي‌ درماني‌ مشهد، عمل‌ وازكتومي‌ و توبكتومي‌ را رايگان‌ انجام‌ ميدهند» آورده‌ است‌:
«0 6 مركز بهداشتي‌ درماني‌ شهرستان‌ مشهد آماده‌ ارائه‌ خدمات‌ و وسائل‌ پيشگيري‌ از بارداري‌ بصورت‌ رايگان‌ به‌ متقاضيان‌ مي‌باشند.
اين‌ مطلب‌ روز گذشته‌ در جريان‌ افتتاح‌ كلينيك‌ تنظيم‌ خانوادۀ بيمارستان‌ حضرت‌ زينب‌ (سلام‌ الله‌ عليها) مشهد اعلام‌ شد.
به‌ گزارش‌ خبرنگار ما در اين‌ مركز درماني‌ علاوه‌ بر عمل‌ توبكتومي‌ (بستن‌ لوله‌ در زنان‌) وسائل‌ پيشگيري‌ از حاملگي‌ نيز در اختيار مراجعه‌ كنندگان‌ قرار ميگيرد.
مسؤول‌ بيمارستان‌ حضرت‌ زينب‌ سلام‌ الله‌ عليها در اين‌ مراسم‌ گفت‌: «زنان‌ بارداري‌ كه‌ متقاضي‌ عمل‌ توبكتومي‌ باشند هزينه‌ زايمان‌ آنها اعمّ از سزارين‌ و طبيعي‌ رايگان‌ خواهد بود.
مسؤول‌ واحد تنظيم‌ خانواده‌ استان‌ با بيان‌ اينكه‌ ارائۀ خدمات‌ پيشگيري‌ و مشاوره‌اي‌ از طريق‌ مراكز بهداشتي‌ و درماني‌ استان‌ بطور رايگان‌ و در اسرع‌ وقت‌ انجام‌ ميگيرد، از متقاضيان‌ اعمال‌ توبكتومي‌ و وازكتومي‌ و استفاده‌ كنندگان‌ از وسائل‌ پيشگيري‌ خواست‌ به‌ نزديكترين‌ مركز بهداشتي‌ درماني‌ محلّ سكونت‌ خود مراجعه‌ نمايند.

وي‌ افزود: در حال‌ حاضر علاوه‌ بر بيمارستانهاي‌ شريعتي‌، شهيد هاشمي‌ نژاد، امام‌ سجّاد، امام‌ زمان‌، و عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ در مشهد كه‌ عمل‌ وازكتومي‌ و توبكتومي‌ را انجام‌ مي‌دهند ؛ مراكز بهداشتي‌ درماني‌ بحر آباد (امام‌ هادي‌)، هجرت‌، وحدت‌ و ايثارگران‌ 1 و 3 در عمل‌ وازكتومي‌ (بستن‌ لوله‌ در مردان‌) بصورت‌ سرپائي‌، فعّال‌ مي‌باشند.»
ملاحظه‌ كنيد ! در اينجا مسؤول‌ بيمارستان‌ حضرت‌ زينب‌ كه‌ از بيمارستانهاي‌ خيريّه‌ بوده‌ و غالباً نيازمندان‌ بدان‌ مراجعه‌ مي‌نمايند، تصريح‌ مينمايد كه‌ هر زن‌ متقاضي‌ بستن‌ لوله‌، عمل‌ زايمان‌ و سزارينش‌ مجّاناً انجام‌ مي‌شود. يعني‌ خواه‌ شكم‌ اوّل‌ او باشد (تازه‌ عروسي‌ باشد كه‌ از روي‌ احتياج‌ بدانجا رجوع‌ نموده‌ است‌) خواه‌ شكمهاي‌ دگر.
بنابراين‌ چه‌ بسيار از نوعروساني‌ كه‌ شكم‌ اوّل‌ آنها مي‌باشد و از روي‌ مستمندي‌ بدينجا مراجعه‌ مي‌كنند و فقط‌ بجهت‌ رايگان‌ بودن‌ زايمان‌ و سزارين‌، تقاضاي‌ بستن‌ لوله‌هاي‌ خود را مي‌كنند.
اين است‌ معني‌ مساعدت‌ به مستضعفان‌ و اعانت‌ به فقراء ونيازمندان‌ ؟! كه‌ وي‌ مجبور باشد براي‌ حق العمل‌ فقط‌ يك‌ زايمان‌ كه‌ ساده‌ترين‌ عمل‌ و نيكوترين‌ خيريّه‌ در دنيا محسوب‌ مي‌شود، إلي‌ الابد خود را از زنيّت‌ بيندازد و سرمايه‌ وجوديش‌ را كه‌ قابليّت‌ بارآوري‌ است‌ مفت‌ و مجّاني‌ از دست‌ بدهد.

ارائۀ برگ‌ تنظيم‌ خانواده‌، شرط‌ اصلي‌ مساعدت‌ كميته‌هاي‌ امداد مي‌باشد

روزنامه‌ «خراسان‌» 10 شعبان‌ 4 1 4 1 (3 بهمن‌ 1372) طيّ شماره‌ 5 1288 در تحت‌ عنوان‌: « ارائه‌ برگ‌ تنظيم‌ خانواده‌ شرط‌ اصلي‌ متقاضيان‌ تحت‌ پوشش‌ كميته‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) خراسان‌ اعلام‌ شد» آورده‌ است‌:
«كلّيّه‌ خانواده‌هاي‌ كم‌ بضاعت‌ داراي‌ سه‌ فرزند كه‌ قدرت‌ باروري‌ دارند، تنها پس‌ از وازكتومي‌ و يا توبكتومي‌ و ارائه‌ مدرك‌ از سوي‌ مراكز بهداشت‌ مي‌توانند زير پوشش‌ كميته‌هاي‌ امداد امام‌ در آيند…
وي‌ [ آقاي‌ راجي‌ مسؤول‌ كميتۀ امام‌ منطقۀ يك‌ مشهد ] ادامه‌ داد: خانواده‌هاي‌ كم‌ بضاعت‌ و متقاضي‌ دريافت‌ خدمات‌ از كميته‌ امام‌ (ره‌) كه‌ سه‌ فرزند يا بيشتر داشته‌باشند و در ضمن‌ از قدرت‌ باروري‌ برخوردار باشند از سوي‌ كميته‌ امداد به‌ مراكز بهداشت‌ معرّفي‌ مي‌شوند و با هماهنگي‌هائي‌ كه‌ بين‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ و كميته‌ امداد امام‌ خميني‌ (ره‌) بعمل‌ آمده‌ است‌ بطور رايگان‌ و خارج‌ از نوبت‌ وازكتومي‌ و يا توبكتومي‌ مي‌شوند و سپس‌ تحت‌ پوشش‌ در مي‌آيند…
همچنين‌ اقداماتي‌ نظير گذاشتن‌ آي‌. يو. دي‌ و توبكتومي‌ و وازكتومي‌ براي‌ آنان‌ رايگان‌ و خارج‌ از نوبت‌ انجام‌ خواهد شد…
وي‌ همچنين‌ گفت‌: به‌ خانواده‌هاي‌ زير پوشش‌ داراي‌ قدرت‌ باروري‌ در صورت‌ توبكتومي‌ يا وازكتومي‌ مبلغ‌ 0 5 هزار ريال‌ به‌ عنوان‌ پاداش‌ اهداء مي‌شود ؛ و در ارائه‌ خدماتي‌ نظير واگذاري‌ مسكن‌، وام‌، هزينه‌هاي‌ درمان‌ در اولويّت‌ قرار ميگيرند.
وي‌ گفت‌: سياستهاي‌ تنظيم‌ خانوادۀ كميته‌ امداد در منطقه‌ يك‌، هم‌ اكنون‌ در مورد خانواده‌هاي‌ تحت‌ پوشش‌ شهري‌ اجرا مي‌شود كه‌ در اين‌ راستا از 0 65 خانوار شهري‌ داراي‌ قدرت‌ باروري‌ اين‌ منطقه‌ تا كنون‌ تعدادي‌ اقدام‌ به‌ توبكتومي‌ و وازكتومي‌ نموده‌ و 190 خانوار در دوره‌هاي‌ آموزش‌ خانواده‌ شركت‌ مي‌كنند.
وي‌ ميانگين‌ سنّي‌ زوج‌هائي‌ كه‌ اقدام‌ به‌ وازكتومي‌ يا توبكتومي‌ نموده‌اند را 33 تا 45 سال‌ اعلام‌ كرد…
وي‌ از روحانيّون‌ و كارشناسان‌ بهداشت‌ و درمان‌ و رسانه‌هاي‌ گروهي‌ خواست‌ مردم‌ را به‌ تنظيم‌ خانواده‌ و التزام‌ به‌ سياست‌ دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مبني‌ بر كنترل‌ جمعيّت‌ ترغيب‌ نمايند.
آقاي‌ راجي‌ در پايان‌ اظهار داشت‌: 6 272 خانوار شهري‌ و روستائي‌ زير پوشش‌ منطقه‌ يك‌ كميته‌ امداد امام‌ مشهد قرار دارند.»

عدم‌ رجوع‌ به‌ اعلام‌ شيعه‌ و مراجع‌ زمان‌ حاضر، در كاهش‌ جمعيّت‌

در پيش‌ آمد اين‌ امر خطير آيا صحيح‌ نبود به‌ أعلام‌ امّت‌ شيعه‌ در زمان‌ حاضر: آيات‌ الله‌ عظام‌ و حجج‌ اسلام‌ همچون‌ حاج‌ سيّد عليّ بهشتي‌ مازندراني‌، و حاج‌ سيّد عليّ سيستاني‌ در نجف‌ اشرف‌، و حاج‌ سيّد محمّد رضا گلپايگاني‌، و حاج‌ شيخ‌ محمّدعلي‌ اراكي‌، و آقا شيخ‌ محمّد تقي‌ بهجت‌ فومني‌، و آقا سيّد رضا بن‌ سيّد صَفيّ بهاءالدّيني‌ در قم‌، و به‌ حاج‌ آقا سيّد عزّالدّين‌ امام‌ بن‌ حاج‌ سيّد محمود زنجاني‌ و حاج‌ ميرزا عليّ بن‌ شيخ‌ محمّد رضا تنكابني‌ فلسفي‌ در مشهد مقدّس‌ و امثالهم‌ از علما رنج‌ ديدۀ زحمت‌ كشيدۀ دلسوز امّت‌ و ملّت‌ كه‌ مراجع‌ فقهي‌ و سند مستند مردم‌ مي‌باشند مراجعه‌ كنند و لجنه‌اي‌ مركّب‌ از آنان‌ تشكيل‌ دهند، و در صورت‌ عدم‌ امكان‌ لجنه‌، فقط‌ از آراء و فتاواي‌ ايشان‌ بهره‌ جسته‌ و آنرا مورد عمل‌ قرار دهند، مانند لجنۀ فقهاي‌ مجتمع‌ در مكّۀ مكرّمه‌ و مجتمع‌ در قاهره‌ كه‌ با وجود آنكه‌ يك‌نفر از علماي‌ شيعه‌ در آنان‌ نبوده‌ است‌، بتّاً و قطعاً اين‌ پيشنهاد تحديد نسل‌ را استعماري‌ شمرده‌اند و حكم‌ قطعي‌ به‌ مخالفت‌ آن‌ با اصول‌ اسلام‌ كردند و ابداً در حجاز و مصر بدينصورت‌ عملي‌ نشد، با آنكه‌ دست‌ نشانده‌ بودن‌ فهد سعودي‌، و انورسادات‌ و خدماتشان‌ به‌ اسرائيل‌ و صهيونيزم‌ و آمريكا بر اطفال‌ هم‌ مختفي‌ نيست‌. آنها كه‌ چنان‌ بوده‌اند حاضر به‌ قطع‌ نسل‌ مسلمان‌ نشدند؛ اي‌ واي‌ بر ما با اينهمه‌ دعاوي‌ بزرگ‌ از تعلّق‌ كشور به‌ امام‌ زمان‌ عجّل‌ الله‌ فرجه‌ و برافراشتن‌ پرچمهاي‌ سياه‌ بر در خانه‌ها براي‌ عزاداري‌ سبط‌ رسول‌ اكرم‌ صلّی الله‌ عليه‌ و آله‌ و سلّم‌.
باري‌، اين‌ عدم‌ رجوع‌ و عدم‌ اخذ آرا چنين‌ بزرگواراني‌، نه‌ تنها بعيد بنظر نمي‌رسد بلكه‌ خلاف‌ آن‌ اگر بودي‌ عجب‌ بودي‌ ! چرا كه‌ اين‌ پولها كه‌ براي‌ اين‌ مصارف‌ مصرف‌ مي‌شود، اين‌ لجنه‌ها، اين‌ سمينارها، اين‌ هياهوها، اين‌ ايجاد وحشتها و دهشتها در مردم‌، همه‌ و همه‌ از صندوق‌ جهاني‌ پول‌ مي‌باشد كه‌ برايگان‌ در خدمت‌ امّت‌ قرار ميدهند. اينها از همان‌ صهيونيزم‌‌ها و يهوديهائيست‌ كه‌ حساب‌ يك‌ شاهي‌ و يك‌ قران‌ آنرا دارند ؛ و اينجا كه‌ صرف‌ مي‌كنند و تنها و تنها براي‌ يك‌ آمپول‌ تزريقي‌ كه‌ قيمتش 5 1 تا 6 1 هزار تومان‌ است‌ باكي‌ ندارند و واهمه‌اي‌ بخود راه‌ نمي‌دهند، براي‌ صرف‌ در منويّات‌ خود آنهاست‌ نه‌ مصالح‌ ما.
براي‌ صرف‌ در از بين‌ بردن‌ ملّت‌ و كشور و قطع‌ نسل‌ و عقيم‌ كردن‌ كشور فداكار قيام‌ نموده‌ پنجاه‌ ميليوني‌ مي‌باشد، نه‌ براي‌ صلاح‌ ملك‌ و مملكت‌، نه‌ براي‌ دلسوزي‌ براي‌ قطره‌ اشك‌ يتيم‌ مسلمان‌، نه‌ براي‌ قدّ خميدۀ زن‌ بيوه‌ شوهرمرده‌،كه‌ جوان‌ خود را در جبهه‌ نبرد از دست‌ داده‌، نه‌ براي‌ كمك‌ و مساعدت‌ به‌ بيماران‌ و بهداشت‌ و مصالح‌ بهبودي‌ و رشد ايرانيان‌.
اينها آن‌ مصارف‌ را فقط‌ براي‌ اهداف‌ خود مصرف‌ مي‌كنند و لوله‌كشي‌ شده‌ در خصوص‌ مجاري‌ همان‌ اهداف‌. چون‌ هدف‌، بروي‌ زمين‌ افكندن‌ اين‌ درخت‌ بالا بلند است‌، همگي‌ بدور آن‌ گرد مي‌آيند، و هر يك‌ از آنان‌ تيشه‌اي‌ بر ريشه‌ ميكوبد ؛ نه‌ آنكه‌ بخواهند آنرا آب‌ دهند تا درخت‌ سرسبز بماند و در سايه‌اش‌ مسلمين‌ بيارامند.
و لهذا اصولاً اين‌ دكترها و مهندسين‌ و كارگردانان‌ خودفروخته‌، در سمينارها و نشستهاي‌ خود يكنفر از غير خودشان‌ را راه‌ نميدادند تا آنچه‌
خودشان‌ ميخواهند اجرا و عملي‌ كنند نه‌ آنچه‌ مصلحت‌ واقعيّۀ مردم‌ اقتضا دارد.
مگر نخوانديم‌ شكوه‌ دكتر محمّد جوانفر را كه‌ در روزنامه‌ «جمهوري‌ اسلامي‌ آمده‌ بود كه‌ مي‌گفت‌: اين‌ مطلب‌ را از مجلّۀ «القراءات‌ السّياسيّة‌» قبول‌ دارم‌ كه‌ آنها ابداً دردنيا به‌ مشورت‌ نمي‌نشينند، و به‌ نظريّات‌ مخالف‌ خود گوش‌ فرا نمي‌دارند ؛ و حتّی‌ يكي‌ از اساتيد كه‌ از زمره‌ جمعيّت‌ شناسان‌ بود گفت‌: روزي‌ كه‌ به‌ دعوت‌ معاون‌ وزارت‌ بهداشت‌ و درمان‌ به‌ سمينار وارد شده‌ بودم‌ چون‌ رئيس‌ آن‌ لجنه‌ چشمش‌ به‌ من‌ افتاد گفت‌: چرا مردم‌ اجنبي‌ را در اين‌ مجلس‌ راه‌ ميدهيد ؟! اين‌ نشست‌ را براي‌ منظور خاصّي‌ سازمان‌ بهداشت‌ و درمان‌ پزشكي‌ ايجاد كرده‌است‌ !
در اين صورت‌ نه‌ تنها از آيات‌ عظام‌ نظري‌ نمي‌گيرند، بلكه‌ چنان‌ خود را دور ميدارند كه‌ صداي‌ پايشان‌ را هم‌ آن‌ آيات‌ احساس‌ ننمايند.
چرا استكبار در زمان‌ جنگ‌ نخ‌ بخيه‌ را ممنوع‌ كرده‌ بود و اينك‌ دلارها را مجّاناً مي دهد ؟!
مگر در مدّت‌ جنگ‌ تحميلي‌ مشاهده‌ نكرديد كه‌ دنياي‌ صهيونيزم‌ و استكبار آمريكا با تحريم‌ اقتصادي‌ دروازه‌ها رابه‌ روي‌ ايران ‌مسدود نمود ، و حتّی‌ دارو و وسائل‌ جرّاحي‌ را براي‌ مجروحان‌ جنگي‌ منع‌ كرد ؛ با آنكه‌ در تمام‌ دنيا هلال‌ أحمر موظّف‌ است‌ براي‌ مجروحان‌ غذا و دارو ببرد و هيچ‌ قوّه‌ عمليّه‌ نمي‌تواند مانع‌ گردد.
ماهها و سالها گذشت‌ و مجروحان‌ ما براي‌ عمل‌ جرّاحي‌ نخ‌ بخيه‌ نداشتند و مجروحان‌ ميمردند. روزي‌ در بيمارستان‌ حضرت‌ امام‌ رضا عليه‌السّلام‌ در همين‌ خيابان‌ كشي‌هاي‌ ممتدّ آن‌ ميرفتم‌ ؛ ناگاه‌ يك‌ خانم‌ پرستاري‌ از داخل‌ كه‌ مرا ديده‌ بود دهشت‌ زده‌ به‌ سوي‌ من‌ دويد و گفت‌: «آقا چكار بكنيم‌ ؟! نخ‌ بخيه‌ نداريم‌ ، و مجروحان‌ قابل‌ معالجه‌ در برابر چشمان‌ ما بواسطه‌ كمبود نخ‌ بخيه‌ جان‌ مي‌سپارند.»
اين‌ صندوق‌ جهاني‌ پول‌ و خانم‌ دكتر نفيس‌ صديق‌ پاكستاني‌ ـ آمريكائي‌ كجا بود آنوقت‌ كه‌ اين‌ صندوق‌ را نه‌ اينكه‌ به‌ كمك‌ بطلبد ، بلكه‌ فقط‌ يك‌ ندا كند كه‌: اجازه‌ ورود نخ‌ بخيه‌ و آلات‌ جرّاحي‌ پزشكي‌ را به‌ ايرانيان‌ بدهيد !
اينك‌ قدم‌ بر چشم‌ ما گذارده‌ ، وايران‌ ما را چندين‌ بارمنوّر فرموده‌ ، و وسائل‌ پيشگيري‌ از آبستني‌ را ، از آمپولهاي‌ گرانقيمت‌ و دستگاههاي‌ آي‌.يو.دي‌ و انواع‌ قرص‌ و كاندوم‌ و غيره‌ به‌ اقصي‌ نقاط‌ روستاها مي‌رساند ؛ و براي‌ هر عمل‌ بستن‌ لولۀ زنان‌: توبكتومي‌ ، و بستن‌ لوله‌ مردان‌: وازكتومي‌ پاداشهاي‌ فراوان‌ ميدهد ؛ و آنان‌ را در امور زندگي‌ در اولويّت‌ قرار مي‌دهد.
و به‌ پزشكاني‌ كه‌ اين‌ جنايات‌ را انجام‌ ميدهند و لوله‌ها را مي‌بندند با بالارفتن‌ ضريب‌ ، پاداش‌ جزيل‌ مرحمت‌ مي‌فرمايد؟!
دوست‌ ارجمند و بزرگوار خودم‌ جناب‌ آقاي‌ دكتر اسمعيل‌ زاده‌ مي‌گفت‌: «يكي‌ از رفقاي‌ جرّاح‌ من‌ نقل‌ مي‌كرد: در شهري‌ كه‌ به‌ يكي‌ از رفقاي‌ ايشان‌ مأموريّت‌ يك‌ ماهه‌ داده‌ بودند ، براي‌ هر يك‌ عمل‌ توبكتومي‌ (بستن‌ لوله‌ زنان‌) سه‌ هزار و پانصد تومان‌ مي‌پرداختند و چون‌ از مأموريّت‌ در آنجا خلاص‌ شد مبلغي‌ حدود 000 , 200 تومان‌ به‌ جيب‌ زده‌ بود.»
فاضل‌ ارجمند جناب‌ آقاي‌ سيّد أبوالقاسم‌ آقاميري‌ فرمودند: «در ماه‌ محرّم‌ 5 1 4 1 كه‌ براي‌ تبليغ‌ به‌ روستاي‌ « حاجي‌ كلاته‌ » از توابع‌ علي‌ آباد كَتول‌ (بين‌ گرگان‌ و آزاد شهر) رفته‌ بودم‌ ؛ مسؤول‌ بهداشت‌ آنجا آقاي‌ مصطفي‌ علمشاهي‌ گفتند: آمپولهاي‌ ضدّ حاملگي‌ كه‌ مدّت‌ 3 ماه‌ از بچّه‌دار شدن‌ جلوگيري‌ ميكند ، هر دانه‌ آن‌ 5 1 تا 6 1 هزارتومان‌ براي‌ دولت‌ خرج‌ برميدارد كه‌ بطور مجّاني‌ توزيع‌ مي‌شود.
در اين‌ روستا كه‌ 00 4 خانوار جمعيّت‌ دارد ، 70 نفر زن‌ لوله‌ بسته‌اند ؛ و بقيّه‌ بوسيله‌ ديگر وسائل‌ ، جلوگيري‌ مي‌نمايند.لازم‌ به‌ ذكر است‌ كه‌ آقاي‌ حسيني‌ شاهرودي‌ ، امام‌ جمعۀ اين‌ محلّ با اين‌ طرح‌ مخالف‌ مي‌باشد.»
نظر حضرت‌ آيت الله العظمی‌ خامنه‌اي‌ (مدظله العالی) در امر كاهش‌ جمعيّت‌
جناب‌ مستطاب‌ حجّت‌ الإسلام‌ آقاي‌ حاج‌ شيخ‌ حسين‌ كرمي‌ ، فاضل‌ ارجمند و مقيم‌ بلده‌ طيّبه‌ قم‌ ، براي‌ حقير نگاشته‌اند:
بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحيم‌ ، در تاريخ‌ 5 2 محرّم‌ 5 1 4 1 ، اينجانب‌ طيّ تماسّ شفاهي‌ كه‌ با جناب‌ حجّت الاسلام‌ آقاي‌ خرّازي‌ مسؤول‌ حزب‌ الله‌ ، فرزند آيت‌ الله‌ خرّازي‌ ، جهت‌ دريافت‌ مقالاتشان‌ راجع‌ به‌ كنترل‌ جمعيّت‌ داشتم‌ فرمودند: «اين‌ مقالات‌ را به‌ حزب‌ الله‌ واگذار كرده‌ام‌ و ديگر در دست‌ من‌ نيست‌. اين‌ مقالات‌ بسيار خوب‌ بود و با تحقيقات‌ و آماري‌ دقيق‌ نوشته‌ شد. و من‌ معتقد هستم‌ كه‌ اين‌ طرح‌ ، يك‌ نقشه‌ استعماري‌ و توطئه‌ ابرقدرتها مي‌باشد ، و بي‌رابطه‌ با آن‌ جلسه‌اي‌ كه‌ در اسرائيل‌ جهت‌ كنترل‌ جمعيّت‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ تشكيل‌ شد ، نمي‌باشد. مخصوصاً اين‌ طرح‌ زماني‌ در ايران‌ به‌ اجراء در آمد كه‌ چهارماه‌ بعد از آن‌ نقشه‌اي‌ بود كه‌ در اسرائيل‌ ، كنفرانس‌ آن‌ تشكيل‌ گرديد.»
و همچنين‌ آقاي‌ خرّازي‌ فرمودند: « من‌ با حضرت‌ آيت‌ الله‌ العظمی خامنه‌اي‌ ملاقاتي‌ داشتم‌ و ايشان‌ فرمودند:
من‌ حدس‌ مي‌زنم‌ كه‌ اين‌ يك‌ نقشه‌ خارجي‌ باشد و با اين‌ امر موافق‌ نيستم‌. و در ملاقاتي‌ كه‌ با جناب‌ حجّت‌الاسلام‌ و المسلمين‌ آقاي‌ رفسنجاني‌ داشتم‌ ايشان‌ را راجع‌ به‌ خطر اين‌ امر گوشزد كردم‌؛ ايشان‌ گفتند:
اين‌ يك‌ نظري‌ است‌. و ديگر گفتاري‌ نداشتند.»
حاج‌ شيخ‌ حسين‌ كرمي‌ ـ 28 محرّم‌ الحرام‌ 5 1 4 1

پي‌نوشت‌ها:

1ـ آيه‌ 31، از سوره‌ 17: الإسرآء
2ـ آيه‌ 18، از سوره‌ 6 1: النّحل‌
3ـ آيه‌ 8 6 2، از سوره‌ 2: البقرة‌
Life Natore Library. The Farth 1974. p. 167 ـ4
5ـ قسمتي‌ از آيه‌ 8 5 سوره‌ 1 5: الذّاريات‌: إِنَّ اللَهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُوالْقُوَّةِ الْمَتِينُ «مسلّماً خداوند است‌ تنها كه‌ او بسيار روزي‌ دهنده‌ است‌ و داراي‌ قوّت‌ و قدرتي‌ محكم‌ و استوار مي‌باشد.»
6ـ آيه‌ 6، از سوره‌ 11: هود «هيچ‌ جنبنده‌اي‌ در روي‌ زمين‌ وجود ندارد مگر آنكه‌ روزي‌ او بر عهده‌ خداوند است‌.»
7ـ «قرارات‌ مجلس‌ المجمع‌ الفقهيّ الإسلاميّ لرابطة‌ العالم‌ الإسلاميّ 1398 ـ 5 0 4 1ه» ص‌ 2 6 و 3 6
8ـ «قضيّة‌ تحديد النّسل‌ في‌ الشّريعة‌ الإسلاميّة‌» امّ كلثوم‌ يحيي‌ مصطفي‌ الخطيب‌ ص‌ 181 ـ 191، چاپ‌ 02 4 1
9ـ همان‌ مأخذ، ص‌ 66
10ـ همان‌ مأخذ، ص‌ 7 6
11ـ «رساله‌ نوين‌» آية‌ الله‌ خميني‌ (قدّه‌) قسمت‌ 3: مسائل‌ خانواده‌، ص‌ 5 1
12ـ ( Tubectomy ) در لغت‌ به‌ معني‌ خارج‌ نمودن‌ لوله‌ از بدن‌ است‌ ؛ وليكن‌ به‌ غلط‌ مشهور بجاي‌ tubal ligation كه‌ به‌ معني‌ بستن‌ لوله‌ مي‌باشد بكار مي برند.

منبع: كاهش جمعيت ضربه‌اي سهمگين بر پيكر مسلمين، علامه سيد محمد حسين حسيني طهراني (ره)

مطالب مشابه