آراستگی زن و محبت شوهر

آراستگی زن و محبت شوهر

گروهی از زنان که کار ببرون از خانه دارند، وقتی به خانه می آیند مشغول انجام کارهای خانه می شوند و گاهی انجام کارهای بیش از حد در خانه و خستگی بیرون از خانه به وضع ظاهر خود بی دقت شوند و برخلاف اوقات دیگر نتوانند با ظاهری آراسته و اخلاقی خوش از شوهر خود استقبال کنند.
گاهی زنی که بیرون از خانه هم کار نمی کند، در داخل خانه آن چنان سرگرم بچه داری و شستن و پختن می شود که بر اثر خستگی بیش از حد نمی تواند با ظاهری اتو کشیده و لبی خندان در آستانه ظاهر شود و از شوهرش استقبال کند و زمانی هم بیماری و کسالت مانع از انجام این وظایف می شود. هر مرد با شعوری می توانید این حالات زن را درک کند و این نداشتن علاقه نسبت به خود قلمداد نکند، اما این مسأله و گذشت مردان نباید موجب شود که زنان همیشه نسبت به وضع ظاهر و باطن خود بی توجه باشند و بگویند ظاهر و باطن همین بهانه‌ی خانه داری و بچه داری، عواطف و احساسات شوهر را نادیده گرفته و نسبت به وظایف همسری خود بی توجه باشند. زیرا همان گونه که شما از شوهران خود انتظاراتی دارید، آنها هم از شما توقعاتی دارند.
متأسفانه عده‌ی بی شماری از زنان درک کامل مردان و انتظارات شوهر خود عاجزند. وقتی صحبت از آراسته بودن لباس و پاکیزه بودن ظاهر می شود، می پندارند که باید نسبت به مسایل زندگی بی توجه باشند و تنها به مدل مو، لباس و آرایش خود فکر کنند تا بتوانند همیشه از شوهران خود پذیرایی کنند. باید در نظر داشته باشید که تصور شوهر از زن، یک موجود فهمیده، کاردان و با محبت است که همیشه سعی دارد هر کاری را به موقع و به اقتضای زمان و مکان انجام دهد.
اشتباه نکنید! کاری که از صمیم قلب به منظور خشنودی شوهر انجام می دهید، با ظاهر سازی های فریبنده کاملاً متفاوت است و مردان دانا به راحتی قادرند این دو را از هم تشخیص دهند. تنها محبت، عشق، فداکاری و داشتن صداقت در گفتار و رفتار است که گذشت زمان قادر نیست ارزش آن را از بین ببرد. ظاهر سازی فریبنده برای هر قصد و منظوری که باشند تنها چند روزی دوام دارند.
چه طور به نظر می آیید؟
شایدبارها شنیده باشید که عده‌یی از دوستان و آشنایان می گویند: «اگر می خوهاید زندگی زناشویی بهتری داشته باشید، باید ظاهر خود را بهتر و زیبا تر کنید« اگر چه ظاهر افراد می تواند اثرات مثبت و منفی عمیقی در دیگران بگذارد، اما لازم است این مسأله را بیشتر و عمیق تر بررسی کنیم.
گروهی از زنان که خارج از خانه کار می کنند، در مقایسع با زنانی که تنها در داخل خانه کار می کنند از نظر ظاهر مرتب تر هستند. شاید این ارم به صورت عادتی درآمده که هر روز مجبور به انجام آن هستند و اغلب ظاهر آراسته زنان موجب می شود، ناراحتی و گرفتاری های آنان به چشم نیاید، اما شما خانم هایی که خارج از خانه کار نمی کنید، چه وقت به سر و وضع خود می رسید؟? آیا تنها زمانی که برای انجام کاری از خانه خارج می شوید؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید که وقتی شوهرتان از سرکار می آید به نظر او چه طور می آیید؟ آیا تا به حال به ظاهر خود در آینه نگاه کرده اید؟ آیا دین تصویر یک زن نا مرتب در آینه برای خودتان جالب است؟
منظور ما این نیست که آرایش کنید و وقتی شوهر از راه می آید بگویید:« من همه‌ی این کارها را برای تو کرده‌ام.» یا با عصبانیت بگویید که«»اگر به خاطر تو نبود این همه گرفتاری نداشتم.» یا برعکس به ظاهر خود بی‌توجه باشید، بلکه می خواهیم بگوییم اگر خواهان بنیان گذاشتن یک زندگی موفق و شاد هستید، در درجه‌ی اول باید برای خودتان احترام قائل باشید و ظاهر خودتان را برای «خودتان» هم مهم باشد. سعی کنید همیشه و در همه حال چه شوهر در خانه باشد یا نباشد مرتب یاشید. وقتی خود به ظاهر خود توجه داشته باشید در آن وصرت است که دیدن شما در انتهای روز برای شوهر دلچسب خواهد بود.
همانطور که قبلاً گفتیم، برای هر زنی اتفاق می افتد که روز یبیمار یا براثر کار و مشغله بیش از حد، نتواند به وضع ظاهر خود برسد. یک شوهر عاقل و فهمیده در همه حال زن را درک می کند و محبت لازم را از او دریغ نمی کند، اما اگر قرار باشد همیشه شلخته و نامرتب باشد، خودتان و رفتارهای‌تان برای شوهر خسته کننده می شوید.
حتی اگر تهدید هم کنید برای او فرقی نمی کند!
باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است مرتب و آراسته باشید همانطور که عده یی از صاحبنظرا می گویند:«بسیاری از زنان بعد از تولد اولین کودک خود زن بودن یا به گفته‌ی دیگر همسر بودن خود را فراموش می کنند و می پندارند منظور از یک مادر خوب بودن، بی‌توجهی به وظایف همسری و شلخته بودن است.» اگر می خواهید، فرزندان خوب و زندگی موفق داشته باشید، باید سعی کنید علاوه بر یک مادر خوب، یک همسر وظیفه شناس باشید. ممکن است کودک شما وقتی مادران دیگر دوستانش را می بیند، شما را هم شبیه به آنان بخوهاد. اگر بخواهید بر اساس خواسته های کودکانه‌ی آنها پیش روید و نسبت به ظاهر و سر وضع خود بی‌توجه باشید، طولی نخواهد کشید که وقتی کودکتان بزرگتر می شود با وجود این که می داند شما را به خاطر نداشتن ظاهر آراسته و ملامت می کند و به دنبال کسی می رود که بتواند راجع به نحوه‌ی لباس پوشیدن و دیگر مسائل با اومشورت کند.
پس سعی کنید در مسایل اجتماعی تا آنجا که ممکن است با زمان جلو بروید. زیرا کودک شما هرچه بزرگتر شود، به مشاورت، مصاحبت و همفکری شما بیشتر احتیاج دارد؛ فراموش نکنید که مادر و همسر خوب بودن مکمل یکدیگر هستند.
منبع:7 روز زندگی شماره (119)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید