هارمونی رنگ های گرم

هارمونی رنگ های گرم

 

راهنمای سریع برای هماهنگ کردن لباس
*اگر می خواهید 2 رنگ را با هم همخوان کنید، آن را این طوری طبقه بندی کنید؛ رنگ زمینه و رنگ تزئینی.رنگ شلوار و مانتو یا پیراهن را از رنگ زمینه انتخاب کنید و لوازم دیگر(مثل کیف، کفش، شال، روسری و کلاه)را از رنگ تزئینی.
*همخوان کردن 3 رنگ، خیلی بهتر از 2 رنگ است اما سخت تر هم هست. اگر فکر می کنید سلیقه اش را دارید، امتحانش کنید؛ درغیر این صورت ممکن است نتیجه کارتان آدم را یاد روزهای هفته بیندازد!برای همخوان کردن 3 رنگ با هم،رنگ ها را این طوری طبقه بندی کنید؛ رنگ زمینه، رنگ الف و رنگ ب.نمونه ای از این رنگ ها به ترتیب این طوری است:سفید با صورتی و فیروزه ای، خاکستری با سیاه و سفید، کرم با سبز و زرد، کرم با نارنجی و قرمز.
*همخوان کردن، فقط مال رنگ ها نیست؛ جنس و بافت پارچه های لباس ها را هم باید هماهنگ کنید. روسری حریر، مناسب یک پالتوی پشمی نیست و شلوار جین را نباید با یک پیراهن براق پوشید.پارچه های دارای بافت را با هم، پارچه های مات را با هم، براق ها را با هم، پارچه های شل را با هم و پارچه های سفت و شق را که راست می ایستند با هماهنگ کنید.
*علاوه بر لباس، این چیزها را هم با هم هماهنگ کنید:
هرچیز فلزی ای که دارید؛ مثل انگشتر، ساعت، گردنبند، سگک کمربند و کفش و کیف.همه اینها باید به یک رنگ باشند؛ ضمن اینکه مثلاً یک انگشتر بزرگ و ساعت درابعاد دیواری دستتان کرده اید، سگک کمربندتان هم بهتر است بزرگ باشد و برعکس.
هر چیز چرمی ای که دارید؛ مثل کفش، کیف، و کمربند. حتی اگر سرآستین هایتان لبه چرمی دارد یا آرنج تان چرمی است، آن را هم در نظر بگیرید.
هرچیزی که به شما آویزان است؛ مثل کیف، شال، گردن آویزهای بزرگ، دستبند و طرح های روی لباس.
منبع:همشهری جوان(ش187)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید