مسجدالاقصی (6)

مسجدالاقصی (6)

بنای معبد سلیمان و تخریب مسجدالاقصی (2)
آیا اساساً معبدی وجود دارد؟!
سخنان منکرین وجود معبد (باستان‌شناسان یهودی که وجود معبد سلیمان را انکار کردند)

مائیربن دوف
او در دو هفته‌ی اول سپتامبر سال 2004م و پس از انجام تحقیقات علمی و بازدیدهای دوره‌ای از مسجدالاقصی اعلام کرد که معبد سلیمان در زیر مسجدالاقصی قرار ندارد. او با این اظهاراتش بزرگترین کاخ افسانه‌ای صهیونیست‌ها را که از زمان تشکیل دولت صهیونیستی (در 1948م) از آن سخن می‌گفتند، ویران کرد (روزنامه اشرق، چاپ قطر در جایی دیگر او اظهار می‌کند).
هنگامی که حفاری‌هایی را در بخش پایینی مسجدالاقصی انجام می‌دادیم، چاه‌های آب منشعب‌شده را پیدا کردیم، در خلال مسیر حفاری‌ها و پژوهش‌هایی که در طول 25 سال گذشته انجام دادیم، صرفاً قنات‌های آب را دیدیم و به چیز دیگری برنخوردیم و این یعنی آنکه معبدی در آنجا وجود ندارد به عبارت دیگر اگر حفاری کنیم مطلقاً نمی‌توانیم بقایای از معبد بیابیم که نشانی از آن دوره باشد.

اسرائیل فینکلشتاین (استاد دانشگاه تلاویو)
او در رابطه با عدم وجود معبد اظهار می‌دارد که معبد سلیمان خزانه کامل است و وجود خارجی ندارد او همچنین می‌افزاید که باستان‌شناسان یهودی هیچ شواهد تاریخی یا باستانی نیافته‌اند که ثابت کند که معبد سلیمان وجود خارجی داشته است، بلکه صرفاً نویسندگان یهودی تورات بودند که در قرن سوم، داستان‌هایی ساختند و به تورات اضافه کردند که هرگز وجود خارجی پیدا نکرده است. (پژوهه صهیونیست، محمد احمدی، ص 121).

گریس ‌هال‌سل
او در کتاب خود (تدارک جنگ بزرگ) عنوان می‌کند که باستان‌شناسان اسرائیلی هیچ اثری، نشانه‌ای چیزی از معبد اول و دوم به دست نیاوردند، ولی بسیاری را عقیده بر آن است که معبد سلیمان در همین محلی که امروزه این دو مقدس‌ترین زیارتگاه‌های اسلامی (مسجدالاقصی و الصخره) برپاست، قرار دارد (تدارک جنگ بزرگ، گریس ‌هال سل، ص 153).

کمک‌های مالی و حمایت‌ها
گروه‌های دینی یهود که بازسازی معبد را برعهده گرفتند از تمام یهودیان جهان تقاضای کمک کرده‌اند. چندی پیش نیز مبلغ یک میلیارد دلار برای ساخت معبد سوم گردآوری کرده‌اند. (نشریه ترجمان سیاسی، ویژه خاورمیانه، شماره 14)
مدتی پیش نیز یک زن ثروتمند آمریکایی، تمام دارایی خود را برای تخریب مسجدالاقصی و بنای معبد سلیمان وقف کرد. او زنی ثروتمند از اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکایی باشد که به صورت تبلیغاتی و عملی برای ساخت معبد، دست به کار شده است. وی می‌گوید که همه‌ی کارهایی را که در این زمینه انجام گرفته کافی نیست و باید در ساخت آن سرعت به خرج داد. از طرفی دیگر مسیحیان صهیونیست، مبالغ هنگفتی را به سازمان‌های افراطی صهیونیستی چون «اتریت کوهانیم» می‌پردازند که هدف اصلی چنین سازمان‌هایی «یهودی‌کردن قدس و تخریب مسجدالاقصی» است.
از سوی دیگر شخصی به نام تری زن هور ستاد خیریه‌ای تأسیس نمود و شروع به خریدن اراضی مسلمانان برای اسرائیل کرد طبق گزارش یک روزنامه اسرائیلی این بازرگان در سال‌های اولیه‌ی فعالیت خود، 10 میلیون دلار جمع‌آوری نمود تا معبد سلیمان را بازسازی کند. (لی‌اوبرین/ سازمان‌های یهودی آمریکا و اسرائیل). در روزهای واپسین سال 2004م (دی ماه/ 83) کابینه رژیم صهیونیستی، در یکی از نشست‌های خود مبلغ یک میلیون دلار را برای اجرای طرح ویران‌کردن باب المغاربه واقع غربی حرم‌الشریف اختصاص دهند.
در اختیار قراردادن امکانات لازم به مؤسسه «آثار المبکی» به منظور ایجاد سایت اینترنتی و پخش مستقیم مراسم مذهبی یهودیان در پشت دیوار براق توسط این مرکز از نمونه‌های دیگر حمایت رژیم صهیونیستی از عناصر افراطی است. (نشریه اطلاعات 1و2/ 4/1384).

علل توجه مسیحیان صهیونیست به مسجدالاقصی (نقش مسجدالاقصی در تسریع ظهور مسیح)
مطابق اعتقادات مسیحیان صهیونیست، حوادثی باید به وقوع بپیوندد تا مسیح دوباره ظهور نماید و پیروان این مکتب وظیفه‌ی دینی دارند که برای تسریع در عملی‌شدن این حوادث کوشش نمایند.
این حوادث عبارتند از:
1- یهودیان از سراسر جهان باید به فلسطین آورده شوند و کشور اسرائیل در گستره‌ای از رودخانه‌ی نیل تا فرات به وجود آید و یهودیان که به اسرائیل مهاجرت می‌کنند، اهل نجات خواهند بود.
2- یهودیان باید دو مسجدالاقصی و الصخره را در بیت‌المقدس منهدم کنند و جای این دو مسجد، معبد بزرگ را بنا نمایند (از سال 1967م تا به حال دو مسجدالاقصی و الصخره صدها بار مورد حمله‌ی یهودیان و مسیحیان صهیونیست قرار گرفتند).
3- روزی که یهودیان این دو مسجد را منهدم کنند، جنگ نهایی و مقدس «آرماگدون» به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز شده و در این جنگ جهانی تمام جهان نابود خواهد شد.
4- روزی که جنگ آرماگدون آغاز شد تمامی مسیحیان پیرو اعتقاد «عملی‌نمودن خواسته‌های مسیح» که مسیحیان دوباره تولد یافته می‌باشند، مسیح را خواهند دید و توسط یک سفینه عظیم از دنیا به بهشت منتقل می‌شوند و از آنجا همراه با مسیح نظاره‌گر نابودی جهان و عذاب سخت در این جنگ مقدس خواهند بود.
5- در جنگ آرماگدون، زمانی که ضد مسیح (دجال) در حال دستیابی به پیروزی است، مسیح همراه با مسیحیان دوباره تولد یافته، در جهان ظهور خواهد کرد و ضد مسلح را در پایان این جنگ شکست خواهد داد و حکومت جهانی خود را به مرکزیت بیت‌المقدس برپا خواهد ساخت و معبدی که به جای مسجدالاقصی و الصخره در بیت‌المقدس (توسط یهودیان و مسیحیان صهیونیست) ساخته شده، محل حکومت جهانی مسیح خواهد بود.
6- رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا و انگلیس این دو مسجد را نابود خواهد کرد و معبد بزرگ به دست آنان در این مکان ساخته خواهد شد و این رسالت عظیم و مقدس بر عهده‌ی آنان است.
7- این حادثه پس از سال 2000م حتماً اتفاق می‌افتد
8- قبل از آغاز جنگ آرماگدون رعب و وحشت جامعه‌ی آمریکا و اروپا را فرا خواهد گرفت.
9- قبل از ظهور دوباره‌ی مسیح صلح در جهان هیچ معنایی ندارد و مسیحیان برای تسریع در ظهور مسیح باید مقدمات جنگ آرماگدون و نابودی جهان را فراهم نمایند. (نشریه موعود، شماره چهل و هشت، ص 54- 53).

علل توجه یهودیان صهیونیست نسبت به تخریب مسجدالاقصی و الصخره
صهیونیست‌های یهودی مطابق اعتقاد به مجموعه قوانین دینی خود «تلمود» به مکتب «خواسته‌های خدا» اعتقاد دارند و مطابق این اعتقاد، آنها برنامه‌ای را اجرا می‌نمایند که با کمک دولت‌های آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی بتوانند دو مسجدالاقصی و الصخره را منهدم کرده و کشور اسرائیل بزرگ را با نابودی کامل کشورهای اسلامی به وجود آورند. به همین منظور میان مسیحیان صهیونیست از فرقه‌ی پروتستان و صهیونیست‌های یهودی هماهنگی کامل وجود دارد و مسیحیان پیرو اعتقاد «خواسته‌های خدا» همواره اظهار می‌دارند، هر عملی که از سوی دولت اسرائیل انجام می‌شود، در حقیقت از سوی مسیح طراحی شده است و باید توسط مسیحیان سراسر جهان مورد حمایت قرار گیرد. (موعود، شماره 48، ص 54).
از طرفی دیگر یهودیان افراطی همچون رونالدپرس معتقدند که تورات ملت یهود را ملزم به بازسازی معبد می‌کند تا در هر زمان که امکان آن فراهم شد به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنند. (موعود، شماره 48، ص 18).
علل توجه فراماسون‌ها به مسجدالاقصی
رهبران فراماسونری معتقدند که اسرائیل تنها دولتی است که به ایده‌های فراماسونری در تجدید هیکل سلیمان تحقق می‌بخشد اینها در نظر دارند تا عظیم‌ترین محفل‌ها را در قدس؛ یعنی در جوار معبد سلیمان به وجود آورند تا کعبه‌ی آمال فراماسون‌ها شود.
در نوشته‌ای که از سوی «جریدی ثری» ماسونی آمریکایی که برای مسؤولین مسجدالاقصی فرستاده شده، آمده است «معبد سلیمان در اصل محفل ماسونی بوده و خود سلیمان رئیس آن محفل بوده است. پس از آن مسجدالاقصی جای معبد سلیمان را می‌گیرد». بدین جهت او به رجال اسلامی بیت‌المقدس 100 میلیون دلار برای تجدید بنای معبد پیشنهاد می‌کند. (جنایت جهان، شمس‌الدین رحمانی، ص 125).

اسامی سازمان‌های فعال صهیونیستی و مسیحی صهیونیست در زمینه تخریب مسجدالاقصی و بنای معبد کذایی سلیمان
سازمان‌های صهیونیستی و مسیحی صهیونیست تلاش دارند تا با تخریب مسجدالاقصی معبد سلیمان را بنا کنند. این سازمان‌ها در اسرائیل و ایالات متحده پیروانی دارند و از تمامی رسانه‌ها و فعالیت‌های سیاسی و دینی برای تخریب مسجدالاقصی بهره می‌گیرند.

1 – استیلا بر مسجدالاقصی
تمامی شاخه‌های این گروه مدعی هستند که مسجدالاقصی بر بالای حرم کهن ابراهیمی قرار دارد. اعضای آن بر این باورند که مسجدالاقصی باید ویران گردد تا آنچه که (هیکل سوم) یهود می‌نامند، ساخته شود. آنان در تلاش برای انجام این هدف، آشکار خواهان تخریب قبله اوئل مسلمین (مسجدالاقصی) هستند. همچنین خواستار بیرون‌راندن تمامی ساکنان عرب، اعم از مسلمانان و مسیحی نه تنها از قدس، بلکه به اصطلح از (سرزمین اسرائیل) هستند تا این سرزمین به اعتقاد آنان بدون وجود سایر انسان‌ها تنها به یهودیان اختصاص یابد.
این جنبش تندرو فاشیستی در سال 1986م تأسیس شد. در آن هنگام که رژیم صهیونیستی از نمازگزاران در حرم ابراهیمی جلوگیری می‌کرد از مهم‌ترین هدف‌های اعلام شده‌ی این گروه یهودی، ساختن شهر انجیل و بازگرداندن حرم ابراهیمی به یهودیان به واسطه‌ی ایجاد اکثریت یهودی در انجیل است. (دانش‌نامه فلسطین، جلد سوم، ص 579- 578).

2- آل‌هار هاشم
آل هار هاشم به معنای حرکت به سوی «کوه خدا» و رهبران جرشون سلمون است. این سازمان برای برپایی سومین معبد کذایی فعالیت می‌کند. ( www. Guds daily. com )

3- امنای هیکل
مقر اصلی این سازمان در شهر قدس قرار دارد، یک شاخه‌ی آن نیز در ایالات متحده‌ی آمریکاست که مسیحیان افراطی ساکن کالیفرنیا، کمک‌های مالی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند. این سازمان بازسازی سومین معبد کذایی یهودیان به جای مسجدالاقصی را هدف اصلی خود قرار داده است. این سازمان متولی اجرای مراسم دینی یهودیان در اطراف دیوار براق است. ( qudsdaily. com )

4- انجمن ساخت معبد سلیمان
در سال 1997م توسط دیوید یوسف لیمونیم در شهر قدس تشکیل شد و طرفداران این گروه که شمار آنها به 400 نفر می‌رسد، روزهای سه‌شنبه و جمعه‌ی هر هفته در کنار دیوار ندبه گرد هم می‌آیند. انجمن یادشده دارای ماهنامه است که در آن مقاله‌هایی با هدف برانگیختن احساسات یهودیان تندرو برای اقدام جنایتکارانه از مسجدالاقصی نوشته و منتشر می‌شود. ( qud daily. com )

5- بیتار
این سازمان در سال 1923م تأسیس شده که شاخه‌های متعددی در کشورهای مختلف دارد. وظیفه‌ی این سازمان برپایی مراسم دینی یهود در محوطه‌ی مسجدالاقصی است.

6- تسومیت
یک سازمان ملی افراطی است که رافائیل ایتان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی آن را در سال 1983م تأسیس کرد. گفته می‌شود که ایتان هنگامی که عهده‌دار ریاست ستاد ارتش اسرائیل بوده، نسبت به اعراب خشونت بسیاری نشان می‌داده است.
این سازمان بر تبدیل قدس به پایتخت ابدی اسرائیل تأکید دارد. در سال 1988م نیز در پارلمان دوازدهم رژیم صهیونیستی هشت کرسی را به خود اختصاص داد. ( www quds daily , com )

7- جنبش مؤمنان معبد و سرزمین اسرائیل
حدود سی سال پیش توسط گرشون شولم تأسیس شد. هدف این جنبش تلاش جهت ویران مسجدالاقصی و بنای معبد سلیمان است. اعضای آن در مناسبات مذهبی یهود، با در دست‌داشتن پرچم رژیم صهیونیستی، در مقابل قبه‌الصخره، تظاهرات می‌کنند. (آرماگدون، محمدالنجیری، ص 124).

8- حشمونائیم
یوئیل لرنر رهبر این سازمان است. اعضای آن به خشونت و داشتن تجربه‌ی بالای نظامی معروفند. دلیل این امر آن است که این اعضاء پس از اتمام دوره‌ی خدمت نظامی با هدف سیطره بر بیت‌المقدس با توسل به زور، اقدام به اخراج ساکنان عرب از قدس کردند.
خاخام افیگدور نفتسال رئیس انجمن تاج قدیم، رهبر معنوی این سازمان است.
گفتنی است که این سازمان در ژوئیه‌ی سال 1982م اقدام به تخریب قبه‌الصخره نمود، ولی لو رفتن قضیه‌ی کامیون‌های حامل بمب، موجب شکست پروژه آنها شد. ( quds daily. com )

9- حی فاکیام
اغلب اعضای این سازمان که تعداد آنان در شهرک «گوش عتصیون» به صد نفر می‌رسد، افسر یگان‌های برگزیده‌ی ارتش رژیم صهیونیستی هستند.
مرد خای کربال و یهودا عتصیون که در گذشته عضو یک سازمان مخفی یهودی و طراح نقشه تخریب مسجدالاقصی در اوایل دهه هشتاد بود از رهبران این سازمان هستند. این سازمان بارها برای تخریب معراجگاه پیامبراکرم … تلاش کرده است و تاکنون به کرّات بسیاری از اعضای این سازمان بازداشت شده‌اند. ( qudsdaily . com )

10- زنان برای معبد
اورلی بنی دیویس مؤسس آن است. این سازمان یهودی ویژه زنانی است که فعالیت‌های مستمری به منظور افزایش توجه و مشارکت زنان در زمینه ترویج اندیشه لزوم ساخت معبد سوم می‌پردازد.
به همین منظور این سازمان گردهمایی خانگی، دروس هفتگی و همایش‌های عمومی را برای زنان تشکیل می‌دهد که تاکنون بیش از چهار همایش گسترده توسط این سازمان برگزار شده است که بیشترین فعالیت‌های آن، در زمینه وجوب ساخت معبد سوم متمرکز بوده است.
این سازمان همچنین اقدام به جمع‌آوری طلا و جواهراتی از زنان کرده است و مدعی شده که این طلاها در ساخت مرکز نظارت بر بنای معبد یهودی به کار گرفته می‌شود.

11- سازمان بازسازی تاج
یسرائیل فویختونفر رهبر این سازمان است. وی سرکرده‌ی گروهی از جوانان افراطی یهودی است که برای تصرف چندین باب خانه و ساختمان موجود در قدس به بهانه اینکه زمانی جزء املاک یهودیان بوده است، تلاش می‌کنند. هدف این سازمان، مصادره‌ی تمامی اراضی محله اسلامی در قدس، در مجاورت مسجدالاقصی برای سازمان‌های یهودی است.

12- سازمان جوانان بنیادگرای اسرائیل
سازمان جوانان بنیادگرای اسرائیل یا «مشمونیان» که از خشونت و زور و سلاح و بمب برای تخریب مسجدالاقصی استفاده می‌کند. (آرماگدون، محمد النجیری، ص 120).

13- سازمان سری ارتش
این سازمان در سال 1948م در حین آماده‌سازی نیروهای خود برای بمباران مسجدالاقصی از طریق نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی لو رفت.

14- سازمان سری ارتش
این سازمان جزء خطرناک‌ترین، سازمان‌های تروریستی اسرائیل است که به رغم خود برای تحقق اراده‌ی خداوند فعالیت می‌کند و معتقد است که نباید منتظر معجزه‌ی خداوند برای بازسازی معبد سلیمان و بازگرداندن قدرت یهود بود.

15- سازمان لفتا (قبیله یهود)
این سازمان دارای نفوذ بسیاری در مراکز قدرت بود و از توان نظامی بالایی برخوردار است. اعضای این سازمان بارها تلاش کرده‌اند که مسجدالاقصس و قبه‌الصخره را با مواد منفجره، مفهوم کنند، اما تاکنون تمامی تلاش‌های آنان با شکست مواجه شده است.

16- سیوری تسیون
این سازمان تحت نظارت مدرسه مذهبی «غلیتستا» به صورت یک انجمن خیریه اداره می‌شود و مورد حمایت وزارت ارشاد، شهرداری قدس و ارتش اسرائیل است. هدف این سازمان توسعه‌ی دامنه‌ی آگاهی در میان یهودیان به طور عام و ارتش به شکل خاص در مورد معبد کذایی است. این سازمان همه ساله اردوهایی در اماکن دینی یهودیان در قدس برگزار می‌کند.

17- صندوق آثار المبکی
مؤسسه‌ای که از حمایت کابینه‌ی رژیم صهیونیستی برخوردار است که اخیراً پایگاه جدید اینترنتی راه‌اندازی کرده است که از طریق دوربین‌هایی که در محوطه دیوار براق نصب شده، به طور زنده و مستقیم نماز یهودیان را از چند زاویه پخش می‌کند این پایگاه همچنین شرحی مفصل و اطلاعاتی دروغین درباره قدس و مسجدالاقصی ارائه می‌دهد.
دست‌اندرکاران این پایگاه در تلاشی گسترده به منظور آگاه‌سازی و تقویت ارتباط با اندیشه ساخت معبد سوم، تلاش کرده‌اند تا جاذبه‌های بازدید از این سایت را بیشتر کنند.
مسؤولین این شبکه اینترنتی، برای دیدن این پایگاه و نماز در پشت دیوار براق و نیز به منظور برقراری ارتباط تعداد بیشتری از یهودیان بااندیشه ساخت معبد از همه کسانی که امکان حضور در کنار دیوار براق برای ادای نماز ندارند، دعوت کرده که نماز و دعاهای خود را از طریق فاکس ارسال کنند و آنها این نامه‌ها و دعاها را در بین سنگ‌های دیوار قرار دهند.

18- یشیفات اتریت کوهانیم
این سازمان به معنای «تاج کهنوتی» است که ریشه اصل آن به خاخام (ابراهام یتسحاق کول) باز می‌گردد. پیروان این سازمان تا چندی پیش، حق رفتن به سوی آنچه که آن را جبل‌الهیکل می‌نامند، نداشتند تا اینکه فتوایی برای انجام مراسم دینی در این منطقه در سال 1985م صادر شد. این سازمان دارای یک سری طرح‌های معماری برای تأسیس معبد موهوم است و همه ساله اقدام به برگزاری کنگره‌هایی درباره‌ی این معبد و روش بازسازی آن می‌کند.
این جریان تندروی یهودی، کار تبلیغ لزوم حمله به مسجدالاقصی را در دستور کار خود قرار داده است و هدف آن القای این ادعا در اذهان جوانان یهودی است که مسجدالاقصی بر روی معبد سلیمان ساخته شده است و باید ویران شود و بار دیگر معبد یادشده را بنا کرد. این گروه همچنین در نیویورک دفتر هماهنگی دایر کرده است تا از حمایت یهودیان آمریکایی و کمک‌های مالی آنها برخوردار شود. طرفداران این گروه هر هفته با گردهمایی در کنار دیوار نزدیک مسجدالاقصی موسوم به دیوار براق (ندبه) آیین نیایش به شیوه‌ی یهودیان به جای می‌آورند.
ادامه دارد …..

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید