حجاب و مبارزه با منافق، استکبار و شیاطین در وصایای شهدا (4)

حجاب و مبارزه با منافق، استکبار و شیاطین در وصایای شهدا (4)

نویسنده: مهدی دادجو

شهید علی اکبر قره سفلو ( 1365-1349 مینودشت )
… و از خواهرانم می خواهم که همیشه حجاب خود را رعایت کنید چون حجاب شما مشت محکمی است بر دهان دشمنان اسلام.

شهید علی قلی زاده جمالی ( 1363-1343 یزد )
از خواهرانم می خواهم که با حجاب خود مشت محکمی به دهان ضدانقلاب و امپریالیسم و آمریکا بزنند.

شهید علی قیومی جز ( 1365-1343 تهران )
… و خواهرانم از شما می خواهم همانطور که حجابتان را حفظ کردید حفظ کنید، که با همین حجاب شما مشت محکمی به دهان ضد انقلابیون زده می شود.

شهید علی کاظمی خانکوک ( 1365-1343 فردوس )
… و به شما خواهرانم سفارش می کنم که حجاب اسلامی که پوشش مناسب و یکی از مهمترین شئونات یک زن است را حفظ کنید و با سیاهی چادر خود مشت محکمی بر دهان آمریکا بکوبید، زیرا سیاهی چادر شما سلاحی قوی تر از اسلحه سربازان در حال جنگ است.

شهید سید محمود کاظمیان ( 1362-1344 تفت )
خواهران عزیز، حجاب خود را حفظ کنید، همانطور که امام فرمودند: آمریکا از این حجابها می ترسد و واقعاً نیز این طور است.

شهید علیرضا کریمشاهی بیدگلی ( 1362-1346 آران و بیدگل )
… و اما ای خواهر گرامی و مهربانم، امیدوارم که مرا حلال کنی چون من خوب برادری برای شما نبودم، ولی شما خواهر نمونه ای برای من بودی. امیدوارم در شهادت من ناراحت نشوی و گریه و زاری نکنی و همچون کوه استوار باش و بطور کامل حجابت را حفظ کن که اگر حجابت را حفظ کنی این خود مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است.

شهید عباس کریم وند خانقاه ( 1362-1347 تهران )
خواهرم، تو حجاب را رعایت کن، چون حجاب تو مشت محکمی بر دهان امریکا و منافقین می باشد.

شهید سعید کریمی ( 1364-1346 دهدشت )
… و اما شما خواهران، امیدوارم که شما نیز به نوبه خود با حجاب اولاً پاسدار خون شهدا باشید و ثانیاً بر دهان جنایتکاران شرق و غرب بزنید.

شهید علی کریمی ( 1365-1346 ساوه )
وصیتی که به خواهرم دارم این است که همچون زینب باشد و او را بشناسد و « مقلدش » باشد و تحمل صبر او (1) را در مصیبت به آن بزرگی کربلا که جلو چشمش اتفاق افتاد سرمشق خود قرار دهد و با حفظ حجاب و نجابت و عفت خود او را خشنود نماید و با حفظ حجاب خود راه تمام شهدا و مرا ادامه دهد که حفظ حجاب نیز مشتی محکم بر دهان منافقان است.

شهید غلامرضا کریمی ( 1366-1346 مسجد سلیمان )
حجاب خود را خوب و درست رعایت کنید آنطور که گفته است و بدانید رعایت نشدن این مسئله مهم تر از خون دادن من است و بدانید با این کار فساد از جامعه رخت می بندد، دشمنان ضربه محکمی با این عمل شما خواهند خورد و دیگران را سفارش به رعایت کردن حجاب بکنید.

شهید عباس کریمی مریم آبادی ( 1365-1345 ابرکوه )
از خواهران و مادران می خواهم که حجاب خود را حفظ کنند که این حجاب شما مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام است که حجاب تو از خون سرخ من محکم تر است ای خواهر.

شهید شیرمحمد کریمیان ( 1361-1337 بروجن )
خواهران، حجابتان را که مشت محکمی است بر دهان ضد انقلاب و پر اثرتر از خون من می باشد حفظ نمایید. امام را دعا کنید و زینب زمان و پیام رسان خون من باشید.

شهید عبدالرضا کشاورز ( 1364-1346 داراب )
… و تو ای خواهر بزرگوارم، امیدوارم آن چند سال زندگی که در کنار هم بودیم و رنجهایی از من دیده اید ببخشید و حلالم کنید و با حجابتان مشت محکمی بر دهان آمریکا و عمالش بزنید.

شهید عبدالعلی کنارکوهی ( 1361-1338 دیلم )
… و تو ای خواهرم، با حجابت از سنگر اسلام دفاع کن و مشت محکمی به دهان یاوه گویان بزن. ما هم در سنگر خون می دهیم تا اسلام پایدار باشد.

شهید غلامحسین گاوکوشی ( 1366-1349 نیشابور )
خواهرانم از شما می خواهم که بعد از مرگ من گریه نکنید و زینب وار باشید و [ با ] حفظ حجاب خود چنان مشت محکمی به دهان ابرقدرتها بزنید که ندانند راهشان کجاست.

شهید عبدالرحیم گلستان ( 1363-1345 قم )
خواهرانم، حجاب شما از خون ما رنگین تر است و شما با همین حجاب مشتی به دهان صدام و صدامیان کافر می زنید.

شهید عباس گل محمدی ( 1367-1337 کرج )
خواهر عزیزم زهره جان، سلام، امیدوارم همانگونه که از اوایل انقلاب در تلاش بودی تا سهمی داشته باشی در این کشور الهی، وصیت من به تو این است که بعد از شهادتم این تبلیغات و کمکها بیشتر شود. با چادر سیاهت که از خون شهیدان کوبنده تر است مشت محکمی بر دهان منافقان بکوب و قرآن را بخوان و به آن عمل کن، اگر موجب ناراحتی تو می شدم مرا ببخش. خواهران را به حجاب اسلامی دعوت کن.

شهید علی اکبر گنابادی ( 1367-1348 تربت حیدریه )
خواهرم دوست دارم که حجاب خود را نگهداری که حجاب تو مشت محکمی به دهان دشمن بزند.

شهید علیرضا گوهری باغچه ( 1367-1348 تهران )
خواهران عزیزم امید است در جامعه اسلامی قدم نهید و حجاب خود را محکم نگاه دارید که حجاب شما مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها باشد و شهید با ریختن خونش « به خدای » تبارک و تعالی نزدیک می شود و زن با محکم کردن حجاب خود.

شهید سیدیحیی محبی واصل آبادی ( 1365-1344 فسا )
… و اما مادر مهرپرور و خواهران عزیزم؛ ای مادر جان، خوشحال باش که چنین فرزندی را در دامان خود پروراندی و به اسلام هدیه کردی، پس اگر من نتوانستم برای شما فرزند خوبی و برای خواهرانم برادر خوبی باشم، مرا ببخشید و حلالم کنید و با عفت و زینب وار زندگی کنید وبا حجاب خودتان مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بزنید.

شهید سعیدرضا محمدزاده ( 1363-1344 گرمسار )
و شما ای خواهرم، امیدوارم که به وظیفه خود عمل کنید و پدر و مادر که ما را با خون دل بزرگ کرده است را اذیت نکنید و ما باید پیام آور خون پاک شهدا باشیم و هر فردی با وظیفه خود باید این پیام شهدا را به جامعه برساند، ولی شما باید با حجاب اسلامی خود که یک فوز اسلامی و خود پیام خونین شهدا است عمل کنید و با حجاب خود مشت محکمی بر دهان ابرقدرتهای جهان بزنید.
… همسرم دوست دارم که با حجاب خود پیام آور خون شهدا باشید و مشت محکمی بر ابرقدرتهای جهان بزنید.

شهید عبدالرضا محمدی ( 1362-1343 تهران )
… و مادر، امیدوارم همانطوری که در سنگر الهی هستی رزمندگان اسلام و امام خمینی را از یاد نبری و در سنگر نماز جماعت شرکت کافی را بکنی و حجاب خود را حفظ کنی و این حجاب شما مادران یک مشت محکم است برای این منافقها و این مزدوران عراقی و آمریکایی. به امید آنکه روزی خبر مرگ صدام به گوش تمام جهانیان برسد.
… و ای خواهر گرامی دوست دارم حرفهایی را که برایت گفته بودم یادت نرود و عمل کنی و حجاب خود را حفظ کنی تا این حجاب تو یک تجربه خوبی باشد برای خواهران خودت.

شهید علی محمد محمدی ( 1365-1341 اراک )
… و ای خواهر عزیزم، می دانم که شما صبرتان زیاد است باز هم سعی کن صبر بیشتری داشته باشی و با خواهران شهیدان همدردی کن و با حجاب خود مشت محکمی بر دهان جنایتکاران و منافقان بزن و وصیت می کنم زن برادرهایم و سایر بستگان حجاب خود را حفظ کنند.

شهید علیرضا محین ( 1362-1340 تهران )
… و من از تو خواهر عزیز درخواست می کنم در تربیت فرزندانت کوشا باش که به شیوه اسلامی پرورش یابند به خصوص در مورد حجاب آنها چون حجاب مشت محکمی است بر دهان اجنبی پرستان شرق و غرب که مخالف اسلامند.

شهید سیدمحمد مرتضوی ( 1365-1350 دامغان )
خواهرانم، هرگز یاد مرا فراموش مکنید و همیشه حجابتان را رعایت کنید که مشت محکمی است بر دهان دشمنان اسلام.

شهید سعید مزدور جهرمی ( 1362-1347 جهرم )
از خواهران می خواهم که حجاب خود را کاملاً رعایت نمایند چون با رعایت کردن حجاب خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

شهید علی مزینانی ( 1365-1346 سبزوار )
… و خواهرانم، اگر می خواهید راه شهیدان را ادامه دهید باید حجابتان را حفظ کنید؛ چون که خواهرانم، خودتان می دانید که حجاب شما کوبنده تر از خون من است. شما می توانید با حجابتان مشت محکمی بر دهان منافقین زده باشید.

شهید علیرضا مصری ( 1365-1347 تهران )
سخنی نیز با مادران و خواهران و غیره: ما تا زمانی که جان در بدن داشتیم و بودیم در خانه و … از شرف و ناموس و غیرتمان دفاع کردیم، ولی شما حال سعی نمایید با اینکه ما دیگر نیستیم با اخلاق و حجاب خود الگویی برای جامعه باشید و با این اخلاص صحیح و مثبت مشت کوبنده ای بر دهان دشمنان و بی حجاب بزنید.

شهید علیرضا مصیبی اردکانی ( 1361-1347 اردکان )
… و پیام من به شما خواهران عزیز این است که حجاب خود را حفظ کنید که حجاب شما مشتی است بر دهان دشمنان.

شهید صالح مطلبی حسین آبادی ( 1365-1344 تهران )
خواهرجان، چیزی که روی آن خیلی زیاد تکیه می کنم، حفظ حجاب است، سعی کنید با حفظ حجاب خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب بکوبید.

شهید علی مظاهری گنجی ( 1365-1346 مشهد )
… و اما ای خواهر گرامی ام و مهربانم، امیدوارم که مرا حلال کنی چون من برادر خوبی برای شما نبودم ولی شما خواهری نمونه برای من بودید. امیدوارم در شهادت من ناراحت نشوی و گریه و زاری نکنی و همچون کوه استوار باش و بطور کامل حجاب را حفظ کن که اگر حجابت را حفظ کنی این خود مشت محکمی بر دهان دشمنان است.

شهید عزت الله مظفری ( 1359-1333 قروه )
وصیت اینجانب به همسر و مادر فداکار و مهربانم این است که بعد از شهادت من هرگز گریه نکنند؛ زیرا با گریه کردن و صدای بلند ناله کردن دل دشمنان شاد و خشنود می شود و همچنین با رعایت حجاب اسلامی و رعایت نمودن شئونات فرهنگی راه امام و شهیدان را حفظ نمایند.
… سخنان امام و شهیدان گلگون کفن انقلاب را هرگز از یاد نبرید و با حفظ حجاب و نگاهتان مشت محکمی را بر دهن ضدانقلابیون بزنید و با اخلاق خوبتان انگشت نمای مردم باشید.

شهید سعید معبودیان ( 1365-1346 اراک )
مادرم و خواهرانم، سعی کنید که حجاب را به طور کامل رعایت کنید، در تربیت فرزندان خود جوانب اسلامی را در نظر بگیرید و در مصیبتم زینب گونه باشید.

شهید سیدمحسن معصومی ( 1366-1346 تهران )
از کلیه خواهران گرامی که پیام من به آنها می رسد می خواهم که حجاب خود را حفظ کنند و با این کار مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب بزنند و بدانند که اگر حجاب آنها نبود، انحراف و تزلزل انقلاب ما همیشگی بود و بدانید که شما می توانید با حفظ این فریضه ی الهی سلاح گرم شهدا را که هنوز بر زمین نیفتاده بردارید.

شهید علی مقرب ( 1362-1345 تهران )
… و شما خواهران حجابتان را حفظ کنید که حجاب شما مشتی محکمتر از خون ما بر دهان جهانخواران است.

پی‌نوشت‌:

1- در اصل وصیت: من
منبع مقاله :
دادجو، مهدی؛ (1390)، گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا 2، تهران: نشر شاهد، چاپ اول

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید