بانوان بخوانند تا بدانند

بانوان بخوانند تا بدانند

بد نیست با خواندن جدیدترین دانستنی ها معلومات خود را به روز کنید. این اطلاعات سلامت شما را تضمین می کند

زنان حساس ترازمردان هستند

اگر تا الان احساس می کردید که از مردها حساس ترهستید و کسی این حرف شما را جدی نمی گرفت، الان می توانید به پژوهش هایی استناد کنید که ماه گذشته منتشر شد. براساس آزمایش هایی که در دانشگاه مونترال انجام شده، ثابت شده زنان حساس تر از مردان هستند و در مقابل احساساتی مانند ترس، تنفر، تن صدا و حالات صورت، عکس العمل شدیدتری دارند. در آزمایش های رکز تحقیقات نوروپسیکولوژی دانشگاه مونترال روی 23 زن و 23 مرد که به آنها عکس های ساده ای ازهنرپیشه های مرد و زن نشان داده بودند، ثابت شد زنان سریع تر از مردان به احساسات عکس العمل نشان می دهند. این موضوع ثابت می کند که چرا میزان ابتلای زنان و مردان به ناراحتی های روحی روانی یکسان نیست! نمونه جالب بیماری اوتیسم است. اوتیسم درمیان مردان بیشتر از زنان رواج دارد. ویژگی اصلی مبتلایان به این بیماری، دشواری در بیان احساسات است و با این حساب اصلاً عجیب نیست که بفهمید مردان بیشتر به اوتیسم مبتلا می شوند. البته این را هم باید اضافه کرد که حساسیت زنان ذاتی است و به شیوه زندگی آنها ارتباطی ندارد. این احساسی بودن در وظایف مادرانه به آنها کمک می کند و به خاطرهمین حالت می توانند نیازهای کودک شان را شناسایی کنند.

ویتامین B9 برای جلوگیری از ریزش مو

دردورانی که همه درگیر ریزش موهستند و به هر دارویی متوسل می شوند تا چند تار بیشتر روی سرشان بماند، پژوهش هایی منتشر شده که برمبنای آن ثابت شده ویتامین B9 برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. اگر اخبار را دنبال کنید، می فهمید که محققان آمریکایی ثابت کرده اند سالمندانی که ویتامین B9 بیشتری مصرف می کنند کمتر دچار ریزش مو می شوند. پژوهشگران پس از بررسی عادات غذایی و میزان ریزش مو در 50 هزار مرد متوجه شدند افرادی که ویتامین B9 بیشتری صرف می کنند، 20 درصد کمتر از دیگران دچار ریزش مو می شوند. البته پیش ازاین مصرف ویتامین B9 برای خانم های باردار توصیه می شد تا احتمال سقط جنین در آنها کاهش یابد و حالا نوبت به این رسیده بفهمیم ویتامین B9 باعث کاهش ریزش موهم می شود. بد نیست اضافه کنیم که چه مواد غذایی حاوی ویتامین B9 هستند. شما می توانید با مصرف جگر، عدسی، سبوس برنج، مخمرآبجو، آرد سویا، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، برگ شلغم، گندم و مارچوبه این ویتامین را به بدنتان هدیه کنید.
پژوهشگران دانشگاه یووا در آمریکا بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند، فهمیدند مصرف مقدار متناسب نمک، می تواند برای بهبود روحیه مفید باشد؛ چرا که مواد موجود در نمک، می تواند به عنوان یک ماده طبیعی ضد افسردگی عمل کند.

جوشاندن شیر پاستوریزه دردسرسازاست

یک دورانی شیر را که می خریدیم چند باری آن را می جوشاندیم تا خیالمان راحت شود تمام میکروب هایش از بین رفته. اما حالا دیگر چند سال از آن روزها گذشته و شیرهایی که در بازار به فروش می رسند، همه مهر پاستوریزه واستریلیزه خورده اند. با وجود این افرادی هستند که برای محکم کاری شیرهای پاستوریزه و استریلیزه را باز هم می جوشانند. این در حالی است که جوشاندن شیر پاستوریزه شده باعث از بین رفتن کیفیت آن می شود. در پاستوریزه شدن شیر تمام میکروب های بیماری زا از بین می رود، پس دیگر نیازی به جوشاندن آن نیست، ضمن اینکه جوشاندن مجدد شیر پس از پاستوریزه شدن باعث از بین رفتن برخی ویتامین های آن می شود. این درحالی است که در شیراستریلیزه غیر از میکروب های بیماری زا تمام میکروب های غیربیماری زا نیز از بین می روند و برای همین می توان شیرهای استریلیزه را تا مدت طولانی برای مصرف نگهداری کرد. از سوی دیگر بین خانم ها شایعه شده در شیرهای پاستوریزه و استریلیزه ماده نگه دارنده وجود دارد. اما این موضوع ازبیخ وبن تکذیب می شود. درمواد لبنی و شیرهای مدت دار به هیچ عنوان ماده نگهدارنده و مواد افزودنی برای ماندگاری بالا اضافه نمی شود. در استریلیزه کردن شیر میزان حرارتی که به شیر داده می شود تا تمام میکروب ها از بین بروند، بالا بوده ولی مدت زمان حرارت کوتاه است تا حداقل لطمه به مواد موجود در شیر واره آمده و مواد مغذی شیر حذف نشود.

با مصرف مکمل های کلسیم لاغر نمی شوید

در سال های گذشته، زنان یک راه عجیب برای کاهش وزن انتخاب کردند. دراین روش خانم ها با مصرف مکمل های کلسیم به دنبال لاغری بودند. در تئوری پزشکی کلسیم اضافی در رژیم غذایی می تواند با ترکیب با چربی روده، جلوی جذب آن را بگیرد و باعث کاهش وزن یا دست کم جلوگیری از افزایش وزن شود. براساس این تئوری بود که یک سری از شرکت های لاغری مکمل کلسیم را به عنوان قرص های لاغری تجویز کردند. اما با وجود این، ماه گذشته ثابت شد که این مکمل ها تأثیری در لاغری مشتریان ندارد. در نخستین آزمایش های تصادفی برای آزمودن این فرضیه، هزارو 500 میلی گرم در روز مکمل کلسیم که همراه با وعده های غذایی مصرف می شد به افراد چاق داده شد اما هیچ تفاوتی ازنظر وزن میان 340 داوطلب چاق آمریکایی ایجاد نشد. شرکت کنندگان به مدت 2 سال، مکمل یا دارونمای متناظر را دریافت کردند. شرکت کنندگان در آزمایش نه تنها کاهش وزن نداشتند که وزن شان هم زیاد شد. شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره به طورمتوسط، 1/3 کیلوگرم افزایش وزن پیدا کردند. به این ترتیب ثابت شد که کلسیم مازاد، هیچ گونه تأثیری بر توده چربی، دورشکم، دورران یا ضخامت چین پوستی روی عضله سه سر نداشت. این را هم باید اضافه کنیم شرکت کنندگانی که در آزمایش حضور داشتند، زنانی بودند که از طریق آگهی، جذب شده بودند. با این حساب این را در ذهن داشته باشید زنانی که مکمل های کلسیم را به عنوان روشی بی دردسر برای جلوگیری از افزایش وزن انتخاب کردند، احتمالاً از انتخاب خود ناامید می شوند.

آب درمانی باعث کاهش دردهای ناشی از دوران بارداری می شود

تصورکنید خانمی با وزن متعادل درعرض چند ماه، ناگهان با افزایش وزن روبه رو می شود. یک نوزاد 3-4 کیلوگرمی در شکم به همراه افزایش وزنی که برای زنان باردار یک اتفاق معمولی است، یک دفعه افزایش وزن زیادی را برای یک زن باردار به وجود می آورد. یکی از تبعات این افزایش وزن هم کمردردهایی است که زنان در دوران حاملگی دارند. حالا اگر شما به این مشکل برخورد کردید، یا دربین آشنایانتان کسی با این مشکل روبه رو شده، بدانید که آب درمانی وانجام حرکات ورزشی ویژه در آب می تواند باعث کاهش و گاهی درمان دردهای ناشی از دوران بارداری شود. براساس پژوهش هایی که 2 ماه گذشته منتشرشد، دردهای کمر و لگن دوران بارداری شیوع بالایی دارد اما آنچه خانم های باردار با آن موافق هستند، شیوع 20 درصدی درد در ناحیه لگن است. بیش از نصف زنان باردار از دردهای کمرو لگن رنج می برند؛ اما حالا می توان با آب درمانی، دردهای لگنی و کمردرد دوران بارداری را با کمترین هزینه بهبود بخشید. البته متأسفانه درمراکز درمانی آب درمانی جایگاه خاصی برای آب درمانی زنان باردار وجود ندارد، اما به مادران باردار توصیه می شود با توجه به وضعیت شان رفتن در آب و انتقال وزن بدن روی پاها را فراموش نکنند. هرچند خانم های بارداری که سابقه بیماری های عفونی دارند، باید کمی در انتخاب استخر وسواس بیشتری به خرج بدهند.

نوشیدن چای استرس را دور می کند

شاید تصور کنید نوشیدن یکی دو لیوان چای در روز، کافی است و این یکی دو لیوان به قدر کافی به شما آرامش می دهد. بد نیست بدانید که براساس آخرین پژوهش ها ثابت شده کسانی که چای می نوشند کمتر دچاراسترس می شوند. پژوهشگران دانشگاه توکیو به این جمع بندی رسیدند که نوشیدن 5 فنجان چای در روز، درمقایسه با نوشیدن 2 فنجان احتمال ابتلا به استرس را درافراد 20 درصد کاهش می دهد. دراین میان نوشیدن چای سبز بیشتر توصیه می شود چون افراد را از ابتلا به آلزایمر، بیماری های قلبی عروقی و البته یک سری سرطان ها نجات می دهد. البته برای ما ایرانی ها که چای را در منوی روزانه مان داریم، نوشیدن چند لیوان چندان کار سختی نیست. راحت ترین کار نوشیدن یک لیوان چای یک ساعت پس ازهروعده غذایی است. البته حواس تان باشد که حتماً بین صرف غذا و نوشیدن چای یک ساعت فاصله بیندازید.
منبع:زندگی ایده آل ش 53

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید