جشنواره امانت و صداقت به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

جشنواره امانت و صداقت به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

همزمان با خجسته میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم جشنی با دعوت از عموم مردم ولایت مدار شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) و بخش نوق در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که به همت هیئت امناء و امور فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین و انجمن محبین صادق الائمه(ع) برگزار گردید، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی ، میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن گرفته شد.
در ابتدا آقای رضا رضایی به تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید پرداختند ، و پس از آن آقای اکبر رضایی شریف ضمن عرض خیرمقدم به همه مردم و مسولین حاضر در این مراسم در مدح پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداخت.

سپس حجت الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان به ایراد خطابه و سخنرانی پرداختند.
حجت الاسلام حسینی افزودند: در قرآن آمده امانت را به دست افراد شایسته و لایق بسپارید و اطمینان قلبی به درستی کار پیدا کنید و پرهیزکار باشید و حلال و حرام خداوند را رعایت نمایید و پیوسته با انسان های سالم همراه باشید.
وی امانت داری نسبت به اموال عمومی، امانت داری نسبت به اسرار و امانت داری نسبت به مسائل ناموسی را لازمه جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر اموالی در اختیار انسان قرار گرفت باید با تمام وجود امانت داری و نگهداری کرد.
وی در ادامه افزود: اگر کسی به شما اعتماد کرد راز و اسرار مردم را برملا نکنید؛ حتی اگر یک یهودی یا یک مسیحی امانتی را به شما سپرد در حفظ آن کوشا باشید و در امانت خیانت نکنید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان امانت داری، صداقت و راستگویی را لازمه زندگی مسلمانان دانست و گفت: خداوند در سوره مؤمنین می فرماید نسبت به عهد و پیمان هایی که با یکدیگر می بندید وفادار باشید.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای تقی نژاد که اموالی را وقف امام صادق (ع) و ترویج مذهب جعفری نموده اند، تصریح کرد: علم همانند نوری است که خداوند در قلب هر انسانی که اراده کند قرار میدهد و دل پرنور وی باعث شده در این راه قدم بردارد و کمبودهایی را رفع کند.

سپس آقای تقی نژاد در مدح پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) جملاتی را بیان نمودند؛که بخشی از سخنان ایشان به این شرح مباشد :

برترین خویشاوندان بشر و اشرف مخلوقات خداوند پیامبربزرگوار اسلام و اهل بیت اویند آنان واسطه حیات جاودانه بشریت هستند  و حق حیات معنوی بر گردن تک تک انسانها دارند  اطاعت و معرفت و شناخت اهل بیت از برترین صله ارحام و رعایت حق خویشاوندی است. احترام به فرزندان پیامبر احترام به او محسوب میشود. ما افتخار میکنیم که  رئیس مذهبمان نوری است که تکریم مقام عالی اش استعداهای خفته را بیدار میکند و به جنبش در می آورد تا شعله هایی از ایمان در دلها منور گردد و بر  این باور زنده ایم هرکس در دریای معرفت امام صادق علیه السلام شنا کند غرق نمیگردد. و هرکه در سایه معرفتش به قله سعادت دست یابد فرود و سقوط ندارد.

در بخش پایانی این جشن گروه تواشیح الغدیر در مدح پیامبر اعظم (ص) قطعه ای را اجرا نمودند . و پس از آن به همت برگزار کنندگان این جشنواره هدایای به برگزیدگان مسابقات مقدماتی قرآن کریم و حفظ قرآن کریم پرداخته شد و همچنین به قید قرعه به تعدادی از حاضرین در جلسه هدایای اختصاص گردید.

در ادامه شما را به دیدن بخشی از تصاویر این مراسم دعوت میکنیم.(برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر به روی تصویر کلیک کنید)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید