روش‌های آوردن انرژی مثبت به زندگی خود

روش‌های آوردن انرژی مثبت به زندگی خود

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

شفای معنوی، صیقل روح و زندگی با رضایت با حفظ خویشتن مثبت ممکن است. جذب انرژی مثبت یکی از راههای کسب آن است. توسعه و احاطه‌ی خودتان با انرژی مثبت فقط به تعقیبات معنوی نیاز ندارد بلکه می‌تواند به روش‌های متعددی انجام گیرد.
بسیاری از انرژی‌های زندگی خنثی هستند و این ما هستیم که آنها را به صورت مثبت یا منفی تعبیر می‌کنیم. اگر چه هر چیزی که وجود دارد مسیر و مرکز انرژی خودش را دارد اما هر روح و تجلی صاحب ویژگی‌های تغییر، گسترش و جذب انرژی است. بخش انسانی ما باعث می‌شود که ما نسبت به منفی حساس و آسیب پذیر شویم. وقتی که روح داخلی و عمیق‌تر در حفظ انرژی مثبت در اطراف‌مان شکست می‌خورد فقط فضای بیشتری را برای این که ما احساس کمبود و منفی بودن بکنیم خلق می‌کند. منفی بودن، بیشتر در هر کس توسط یک فرد خلق می‌شود. افکار، احساسات، کلمات و حتی یک طرز فکر منفی می‌تواند انرژی منفی را در شما و اطراف شما گسترش دهد. افرادی که با شما و حتی با محل‌هایی که شما بازدید کرده‌اید، تعامل دارند می‌توانند انرژی منفی دریافت کنند. انرژی منفی می‌تواند بر حقیقت زندگی که هر کس به آن معتقد است تأثیر بگذارد. آن به آهستگی رشد می‌کند و بر ذهن و روح شما غالب می‌شود. بسیار مهم است که ما از جذب امواج منفی دوری کنیم و بیشتر بر انرژی مثبت اطراف خودمان تمرکز کنیم. بسیاری از مردم احساس افسردگی و منفی بودن می‌کنند و نمی‌دانند که چگونه از شر آنها خلاص شوند. بله، البته که بعد از غرق شدن در منفیات به سطح آمدن و مقابله با آنها آسان نیست اما مطمئناً آن غیر ممکن نیست. در زیر بخوانید و بدانید که چگونه التیام یابید و انرژی مثبت را در زندگی خود جذب کنید.

گسترش روح و خویشتن مثبت :
برای جذب تمام چیزهای خوب و انرژی مثبت، وجدان و روح شما باید یک پذیرنده‌ی خوب باشند. شما باید این انرژی را برای کمک به احساس بهتر و غلبه کردن بر خود درونی‌تان پذیرش کنید. این که چگونه انرژی مثبت را جذب کنیم در نکات زیر برای شما لیست شده است.

• بسیاری از مردم به تقدیر و سرنوشت اعتقاد دارند که خوب است و با آن مخالفتی نداریم. آنچه که درست نیست این واقعیت است که بسیاری تقدیر خود را سرزنش می‌کنند و آن را دلیل منفی بودن خود می‌دانند. آنها هرگز نمی‌خواهند که از آن بیرون بیایند و جنبه‌ی روشن قضیه را ببینند! این افراد که ما آنها را بدبین می‌نامیم همیشه از تاریکی ناله می‌کنند اما نوری را که لازم است تا چند قدم به طرف پنجره پیاده روی کنند و چشمان خود را باز کرده و خورشید را ببینند، نمی‌بینند. بنابراین نکته اینجاست که شما باید تلاش کنید.
• با آنالیز کردن خودتان شروع کنید، نگاه کردن به خطاهای خودتان را رها کنید و تمام جنبه‌های خوب خودتان را پر رنگ کنید. بدانید که شما چرا و چگونه بهتر از دیگران هستید. برای فردی که هستید شاد باشید. راضی بودن از خودتان لطف و آرامش است.
• زندگی را در مسیری که می‌آید پذیرفته و در آغوش بگیرید. به دست گرفتن کنترل زندگی و شرایط را رها کنید، از هر لحظه بهترین استفاده را بکنید و به زندگی استراحت بدهید. زندگی را آنالیز نکنید، زندگی نه همیشه ابری و بارانی خواهد بود و نه همیشه آفتابی و درخشان.
• مدیتیشن یک ابزار بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند که با روح و درون خودتان ارتباط برقرار کنید. همان طور که شما با وجود و روح خود ارتباط برقرار می‌کنید، احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.
• ورزش و یوگا نیز به شما کمک می‌کنند که از درون احساس تازگی و طراوت کنید. یک بدن سالم سرانجام باعث می‌شود که شما احساس خوب و مثبتی در مورد خودتان بکنید.
• گذشته و حسرت‌های خود را رها کنید و خاطرات بد و زمانی را که درون شما به دام افتاده است آزاد کنید. چگونه اجازه می‌دهید که روح‌تان التیام و شفا یابد؟ پس بنابراین لازم است که گذشته بخشیده شود. منفیات از طریق افسردگی، عصبانیت و حسرت‌ها تغذیه می‌شوند پس آنها را رها کنید. در زندگی حرکت کنید.
• ممنون، سپاس گزار، دلسوز و شفیق باشید. بگذارید که خود شما استراحت کند و اجازه دهید که فقط حضور و وجود شما با زندگی سازش کنند. مردم را تحقیر نکنید و با آنها با احترام برخورد کنید. با مردم به روشی برخورد کنید که توقع دارید دیگران با شما برخورد کنند.
• از حسادت خود داری کنید و در شادی دیگران برای خود جایی پیدا کنید و در آن سهیم باشید. از جست و جو و یافتن اشتباهات و خطاهای دیگران خود داری کنید. انرژی منفی با حسادت و نفرت تغذیه می‌شود. بنابراین خود را از این شیاطین بزدایید تا انرژی مثبت بیشتری دریافت کنید.
• به رویاها و نیروی اراده‌ی خود اعتقاد داشته باشید و سخت تلاش کنید تا به اهداف خود برسید. آنچه را که احساس می‌کنید بخوانید یا بنویسید. احساسات خود را یادداشت کنید و در مورد تمام چیزهای خوبی که در طول روز برای شما اتفاق افتاده‌اند بنویسید. برای یک روز خوب و شاد ممنون باشید.
• زندگی خود را به خوبی متعادل کنید. فرازها و نشیب‌ها بخشی از زندگی هستند بنابراین گاهی اوقات منفی بودن می‌تواند رخ دهد؛ وحشت نکنید و با آن مواجه شوید. ما همیشه نمی‌توانیم لحظات خوشی داشته باشیم. کمی منفی به روش سالم نرمال و مورد نیاز است. هم چنین اطمینان بیش از حد باعث شروع حکمرانی می‌شود.
• در خدمت دیگران باشید اما فراموش نکنید که وقتی را برای خود اختصاص دهید. بسیار خوب است که خود را در اولویت اول قرار دهید، این باعث نمی‌شود که شما خود خواه شوید. زندگی را با راستی و صداقت و بدون خیلی قضاوتمندانه و یا انتقادی بودن رهبری کنید.
• زمان کافی به خودتان بدهید تا از استرس‌های عاطفی و فیزیکی التیام یابید. هر از گاهی زنگ تفریح داشته باشید و احساسات خود را با ناز بپرورید. یک پیام یا توصیه‌ی درمانی به شما کمک خواهد کرد. هر از گاهی به خودتان اجازه دهید که خود را رها کنید و از عمق وجود خود بخندید. انرژی منفی نسبت به خنده و شادی آلرژی دارد.
• در دامان طبیعت استراحت کنید، در هوای صاف پیاده روی کنید و عمیقاً نفس بکشید. احساس کنید که هوا تمام قسمت‌های بدن شما را تازه کرده است. برخی زمان‌ها را به تنهایی سپری کنید و وسعت روح و بدن خود را احساس کنید.
• صدا می‌تواند یک التیام بخش خوب باشد. از موسیقی‌های الهام بخش برای التیام روح خود استفاده کنید. آروماتروپی نیز می‌تواند برای جذب مثبت‌ها به کار برده شود. مریم گلی بسوزانید و از رایحه‌هایی مثل اکالیپتوس یا نعناع برای تصفیه کردن هوای خانه‌ی استفاده کنید.
• همیشه به جنبه‌ی مثبت چیزها بنگرید. هرگز تقلب نکنید و تقدیر را سرزنش نکنید. دوست داشتن خودتان را به خاطر کسی که هستید و مسیر زندگی که برای شما شکل گرفته شده است، بپذیرید و شروع کنید. یک آینده‌ی خوب و مثبت را تصور کنید و تنها خوبی برای شما اتفاق خواهد افتاد.
این لیست بی‌پایان است چون حتی کوچک‌ترین چیزها در زندگی می‌توانند مثبت‌ها را جذب کنند. ما در مورد برخی جنبه‌های مهم بحث کردیم. بنابراین خود را برای بهتر بودن تغییر دهید و تمام زندگی را که به شما داده شده است در آغوش بگیرید. خود را با افراد مثبت و چیزهای مثبت احاطه کنید. برای جذب تمام مثبت‌هایی که در اطراف شما هستند پذیرنده باشید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید