چگونه با افراد منفی نگر به صورت مثبت مقابله کنیم

چگونه با افراد منفی نگر به صورت مثبت مقابله کنیم

مترجم: حمید وثیق زاده

هر روز ما با تعداد افراد زیادی با زندگی‌های مختلف سر و کار داریم. اما وقتی که با یک فرد شدیداً منفی نگر مواجه می‌شویم تمایل داریم که توجه خود را برگردانیم. این مقاله به شما کمک می‌کند که با این افراد منفی نگر به صورت مثبت مقابله و سازش کنید.
آیا شما با افرادی برخورد کرده‌اید که پر از منفیات هستند؟ آیا دوستی دارید که خیلی برای شما عزیز است ولی طرز فکر منفی دارد و شما نمی‌توانید از او متنفر شوید؟ آیا مردم اطراف شما نیمه‌ی خالی لیوان را به جای نیمه‌ی پر آن می‌بینند؟ خوب، این چیز جدیدی نیست، افراد زیادی وجود دارند که ممکن است شما با آنها برخورد کرده باشید و یا حداقل یک بار برخورد داشته‌اید که با منفی‌ها پر شده‌اند. چنین افرادی انرژی مثبت شما را تخلیه می‌کنند و با تأثیر گذاری بر فکر کردن شما، آن را نیز منفی می‌کنند چون مهم نیست که شما چه می‌گویید یا چه کاری انجام می‌دهید آنها همیشه چیزها را به یک جهت منفی برمی‌گردانند. شما واقعاً نمی‌توانید به این کار پایانی بدهید و توجه خود را از آنها برگردانید چون شما مجبورید که گاهی اوقات با چنین افرادی در زندگی خود سازش کنید. بنابراین مهم است که با آنها به روشی که شما تحت تأثیر منفی نگری آنها قرار نگیرید برخورد کنید.

عبارات مثبت بگویید :
یک فرد منفی نگر به گفتن این که چقدر همه چیز غیر منصفانه است . . . این که هیچی چیزی او را راضی نمی‌کند . . . و خیلی شکایت‌های دیگر . . . ادامه می‌دهد. در چنین مواردی، یک شنونده‌ی فعال باشید بدون توجه به این که آن حرفها را جذب می‌کنید یا نه. آنها می‌خواهند که شنیده شوند، آنها می‌خواهند که غم و اندوه خود را بیرون بریزند. یک گوش صبور به آنها بدهید، از آنها سوال بپرسید، با آنچه که شما فکر می‌کنید درست است موافقت کنید و در آخر با گفتن عبارات مثبت تأکید کنید. چه حسی به شما دست می‌دهد وقتی که شما بسیار آزرده خاطر هستید و کسی دیگر به شما می‌گوید که آرام باش و یا آسوده باش. خوب، پس درست است؟ یک گوش همدرد به آنها بدهید.

نظرات منفی را رها کنید و در یک چارچوب ذهنی مثبت بمانید :
هنگام برخورد با یک فرد بدبین احتمالاً شما هم تمایل دارید که درک خود را در آن جهت شکل دهید. اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد، محکم باشید و اجازه ندهید که افکار آنها بر شما تأثیر بگذارند. هرگز چنین چیزهایی را جزو شخصیت افراد در نظر نگیرید. این مسئله ممکن است دشوار به نظر برسد اما گاهی اوقات حتی یک فرد ساینده‌ی روح نیز ممکن است نقاط قوت و معتبری داشته باشد. نکته اینجاست که شما باید نظرات آنها را بسنجید و خودتان تصمیم بگیرید که چه قدر باید به این نظرات اهمیت بدهید. شما به دیگران نیاز ندارید که به شما بگویند چگونه هستید اما یک چارچوب ذهنی باز که تمایل به یادگیری دارد، داشته باشید.
چگونه با افراد منفی نگر به صورت مثبت مقابله کنیم

افق دید خود را گسترش دهید :
گاهی اوقات برخی افراد با شما احساس راحتی می‌کنند که غصه‌ها و اندوه خود را با شما در میان می‌گذارند اما متأسفانه آنها افرادی
منفی نگر و بدبین به چشم شما می‌آیند. مهم نیست که فرد واقعاً منفی نگر است یا نه، شما کسی هستید که او را به عنوان یک فرد منفی نگر دریافت می‌کنید که باعث می‌شود شما مطمئن شوید که دلایل درستی برای بازگشت به فکر کردن خود دارید. افق دید خود را گسترش دهید شاید منفی نگری محصول عدسی چشمان شما باشد. بنابراین هر ویژگی آنها را با طرز فکری مثبت تفسیر کنید و یا این که می‌توانید به جای منفی‌ها، دنبال خوبی در آنها بگردید.

با آنها وارد جر و بحث نشوید :
یک چیز بسیار مهمی که شما باید یاد بگیرید این است که با فرد منفی نگر وارد جر و بحث نشوید. در چنین مواقعی منفیات در آنها تشدید می‌یابند و هر آن این امکان وجود دارد که آنها به سمت شما یورش بیاورند. مهم نیست که شما چقدر سخت تلاش می‌کنید تا جهت بحث را به یک مسیر مثبت هدایت کنید، فرد منفی نگر دیدگاه‌های قوی و محکمی دارد که حرفش را تصدیق کنند. از جر و بحث تا آنجا که ممکن است دوری کنید و موضوع را عوض کنید؛ این کار ساده‌تر است.

آنها را به خاطر نقاط مثبت تحسین کنید :
این چیزی است که مطمئناً کارساز است حتی اگر دیگران نخواهند. آنها را به خاطر نقاط و جنبه‌های مثبت‌شان تحسین کنید. آستر نقره‌ای را در ابر سیاه پیدا کنید. وقتی که آنها در مورد تمام چیزهای منفی در دنیا با شما حرف می‌زنند به آنان اطمینان دهید که همه‌ی آن حرفها را درک می‌کنید و یک جنبه‌ی درخشان از آن پیدا کنید. این کار می‌تواند برای آنها بیشتر خسته کننده و آزار دهنده باشد. اما به خاطر داشته باشید که این کار می‌تواند به عنوان اولین هسته‌ی مثبت اندیشی باشد که شما در درون آنها می‌کارید.

اعمال بلندتر از کلمات حرف می‌زنند :
مشتاق و علاقمند باشید و روی انرژی مثبت خود تمرکز کنید. سعی کنید که مثبت اندیشی شما بر او تأثیر بگذارد. به طور مثبت به هر چیزی نگاه کنید، خوبی را در تمام چیزهایی که می‌بینید پیدا کنید و از همه مهم‌تر به فرد منفی نگر کمک کنید تا چیزها را از دیدگاه شما دریافت کند. بگذارید که مثبت اندیشی آنها را لمس کند. در ابتدا این کار ممکن است واقعاً دشوار به نظر برسد اما بارور کردن این مهارت طبیعت ثانی شما خواهد شد.

در مقابل با گرمی واکنش دهید :
من به شدت به زبان عشق اعتقاد دارم و آن می‌تواند تمام بدبینی‌ها و منفی‌ها را آب کند. معمولاً یک فرد منفی نگر افسرده، تنها و مشتاق توجه است. یک فرد منفی نگر به طور پیوسته احساس می‌کند که او را دوست ندارند و در نتیجه مشتاق محبت است. بوسه، آغوش و حتی یک لبخند ساده می‌توانند منفی‌ها را سریع‌تر از کلمات شکست دهند. این کار هم چنین ممکن است به آنها کمک کند که به قلب مشکل بروند و دلیل منفی نگری خود را بیابند.
ابتدا ممکن است برای شما دشوار به نظر برسد که با افراد منفی نگر مقابله و سازش کنید اما شما با کار کردن روی خودتان می‌توانید باعث شوید که دنیا محل بهتری برای زندگی شود. اجازه ندهید که منفیات بر ذهن شما تأثیر بگذارند، خود آگاه باشید، از منطقه‌ی مثبت خود حفاظت کنید و اجازه ندهید که هیچ کسی به آن داخل شود.
مشتاق و پر شور باشید و بر انرژی مثبت خود تمرکز کنید!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید