صلوات بر پیغمبر و آل پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم

صلوات بر پیغمبر و آل پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم

بدان که برای سنگین کردن میزان اعمال، شاید هیچ عملی مثل صلوات بر حضرت رسول و آل آن جناب صلوات الله علیهم اجمعین و مثل حُسنِ خُلق نباشد. …

از حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم مروی است که : « هر کس صلوات بفرستد بر من در کتابی (نوشته ای)، پیوسته ملائکه برای او استغفار کنند مادامی که اسم من در آن کتاب است. …

فقیر گوید شیخ صدوق رحمه الله در معانی الأخبار روایت کرده از حضرت صادق علیه السّلام در معنی « إِنَّ اللهَ وَ مَلآئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ … – الآیه-، که آن حضرت فرمود : « صلوات از خداوند عزّوجلّ، رحمت است و از ملائکه، تزکیه و از مردم، دعاست.

و در همان روایت است که راوی گفت : ما چگونه صلوات بفرستیم بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام ؟ فرمود : می گویید : « صَلَوَاتُ اللهِ وَ صَلَوَاتُ مَلآئِکَتِهِ وَ اَنبِیآئِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمِیعِ خَلقِهِ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ السَّلاَمُ عَلَیهِ وَ عَلَیهِم وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ » .

گفت : گفتم : چه ثواب است برای کسی که این صلوات را بر پیغمبر بفرستد؟ فرمود : « ثوابش بیرون آمدن از گناهانش است (به خدا قسم) مثل روزی که از مادر متولّد شده.

منازل الآخره (زندگی پس از مرگ) / حاج شیخ عبّاس قمی رحمه الله/ فصل ششم/ میزان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید