حجت الاسلام والمسلمین اعرافی: عادی سازی روابط با اسرائیل مصیبتی برای جهان اسلام است/ تأکید بر ضرورت پایه ریزی اقتصاد سالم در کشور

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی: عادی سازی روابط با اسرائیل مصیبتی برای جهان اسلام است/ تأکید بر ضرورت پایه ریزی اقتصاد سالم در کشور

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تقدیر از حماسه  آفرینی مردم در روز قدس و حضور در عرصه های حساس گفت: باید قدر این مردم شریف را دانست.

وی به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: همه باید پیشگام صیانت از ارزش عفاف و حجاب شوند، امواج طوفنده و سهمگین فساد برای فرو ریختن پایه های عفاف و حجاب در جریان است که باید در برابر آن ایستادگی کرد، عفاف و حجاب شاخص یک جامعه اسلامی است؛ 15 نهاد مأموریت هایی برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب دارند که قدم هایی برداشته شده اما کافی نیست.

امام جمعه قم با بیان این که تأمین نیازهای جوانان برای مصون ماندن از گناه یک ضرورت است، اظهارداشت: همه باید تلاش کنند که زمینه ازدواج آسان جوانان و به موقع جوانان فراهم شود، با زبان منطق باید حقیقت عالی و فلسفه مترقی عفاف و حجاب را برای جوانان تبیین کرد.

وی ادامه داد: ترغیب و تشویق به عفاف و حجاب در همه جا باید اصل قرار گیرد، الگوهای تولید لباس و محصولات پوششی باید با ارزش های اسلامی مطابقت داشته باشد و جلوی تولید الگوی های مخرب گرفته شود، امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از فساد گسترش پیدا کند؛ دستگاه ها نیز باید با موارد تخلف و فساد قاطعانه برخورد کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسأله اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: کشور ما نیازمند اقتصاد درون زا است، وجود مشکلات در مسیر تولید یک مسأله است که با آن مواجه هستیم و مسأله دیگر افسار گسیختگی هایی است که وجود دارد و گاهی با عنوان حقوق های نجومی دیده می شود که بسیار زجر آور است.

وی عنوان کرد: اقداماتی صورت گرفته و جای تقدیر و تشکر دارد اما کافی نیست، برای حل این مشکلات نظارت و مراقب صحیح و پایه ریزی یک اقتصاد سالم ضرورت دارد، برای اجرای اقتصاد مقاومتی یک طرح جامع لازم است که باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به مسائل جهان اسلام عنوان کرد: در جهان اسلام با چند پدیده شوم روبه رو هستیم، یکی گسترش ترور و تکفیر است که با نام دین مردم را فریب می دهند در حالی که آمریکا و صهیونیست‎ها از آن ها حمایت می کنند، حوادثی این روزها رخ می دهد که دل هر مسلمانی را به درد می آورد؛ در جای جای جهان اسلام فتنه هایی برای آرامش کفر و صهیونیست ها به وجود آمده است که امت و علمای اسلام باید در برابر آن بایستند.

وی اضافه کرد: دوم جنگ افروزی و ویران کردن کشورهای اسلامی به دست مزدورانی همانند آل سعود است، دولت های مستبد نیز در درون کشور مردم خود را به بند کشیده اند، بحرین تابلویی از نقض حقوق بشر در دنیای امروز است.

امام جمعه قم با بیان این که مسأله سوم تلاش در دولت ها و منطقه برای عادی سازی روابط با اسرائیل است، گفت: عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل و دشمنان اسلام فاجعه و مصیبت برای امت اسلام است، چه منافعی در این کار وجود دارد.

وی افزود: ملت مسلمان ایران اعلام می کند که در کنار مردم بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم، مقاومت و مظلومان عالم قرار دارد و به رسمیت شناختن اسرائیل، همکاری با دشمنان اسلام و روابط آشکار و نهان آل سعود را با رژیم صهیونیستی محکوم می کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید