آیت‌الله علم‌الهدی : عزت و رشد جمهوری اسلامی در گرو استکبارستیزی است/ نتیجه بازگشت به‌سوی آمریکا جز ذلت، بدبختی و نکبت نیست

آیت‌الله علم‌الهدی : عزت و رشد جمهوری اسلامی در گرو استکبارستیزی است/ نتیجه بازگشت به‌سوی آمریکا جز ذلت، بدبختی و نکبت نیست

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 13 بهمن‌ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، اظهار کرد: ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جان‌گداز صدیقه اطهر، فاطمه زهرا (علیها سلام)، آغاز دهه مبارکه فجر که تبلورگاه نعمت خاص الهی هست، مورد تکریم و تعظیم قرار می‌دهیم.

ایشان ادامه داد: مسئله‌ای که تقارن شهادت صدیقه اطهر با 39امین فجر انقلاب برای ا تداعی می‌کند، در راستای اقدام انقلابی صدیقه اطهر (علیها سلام)، این انقلاب ما با نهضت امام بزرگوارمان به پیروزی نائل شد چون وجود مقدس امیرالمؤمنین، تمام زندگی‌شان ستیز و نبرد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مولا (علیه‌السلام) در یک بخش از زندگی‌شان کفر ستیز بودند، در میدان‌های جنگ بدر و احد، اول قدرتی که کفر را ریشه‌کن می‌کرد و در براندازی کفر نقش اولیه را داشت، توانایی و شجاعت مولا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بود، در بخش دوم زندگانی امیرالمؤمنین، انحراف ستیزی وجود داشت، هیچ مسلمان و هیچ شیعه‌ای نمی‌تواند دین‌مدار باشد که زندگی‌اش را ستیز و مبارزه تشکیل ندهد، یا باید با کفر بستیزد یا با انحراف، بخش دوم زندگانی مولا، انحراف ستیزی بود.

انحراف ستیزی سخت‌تر از کفر ستیزی

ایشان، انحراف ستیزی را امری دشوار دانست و گفت: انحراف ستیزی از کفر ستیزی سخت‌تر است لذا در بخش اول، علی موحد، یکه و تنها کفر را ریشه‌کن می‌کرد و با یک جولان در میدان جنگ با ذوالفقار، ریشه هر قدرت و توانی که در میدان کفر و الحاد بود، ریشه‌کن می‌شد اما در بخش دوم، انحراف ستیزی، مولا تنها نتوانست انحراف ستیزی کند و به کمک زهرا نیازمند شد، بدون فاطمه امیرالمؤمنین نمی‌توانست با انحراف مبارزه کند چون میدان‌داری در مبارزه با انحراف، سخت‌تر از مبارزه با کفر است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در میدان کفر، انسان سینه‌چاک به میدان می‌آید، معلوم است آنجا جبهه کفر است، اینجا جبهه اسلام است، می‌ایستد و با کفر مبارزه می‌کند اما مبارزه با انحراف، مبارزه در دل جبهه اسلام و در دل امت اسلام است، خیلی سخت‌تر است لذا اگر فاطمه کنار علی نبود، مولا در میدان انحراف ستیزی از عهده بر‌نمی‌آید، کار به‌جایی رسید که دیگر از ذوالفقار علی هم کاری ساخته نبود، اینجا زهرا به میدان آمد و در مقابل انحراف ایستاد.

خطبه‌های صدیقه اطهر، خط دهی برای مقابله با جبهه استکبار است

ایشان، خطبه‌های صدیقه اطهر را نه‌تنها برای دوران خود بلکه برای امروز کاربردی دانست و اظهار کرد: آدم وقتی جملات خطبه صدیقه اطهر را نگاه می‌کند مخصوصاً خطبه‌ای که حضرت در مراسم عیادت زنان مدینه این خطبه را انشاء کردند، مبارزات صدیقه اطهر با انحراف رهبری از خط امامت مؤثر واقع شد تا جایی که انقلاب زهرا در درون خانه‌ها نفوذ کرد، زنان مدینه با یک تجمع بسیار قوی، دسته‌جمعی راهپیمایی کردند به طرف خانه صدیقه اطهر به‌عنوان عیادت حضرت زهرا و حضرت در آنجا خطبه‌ای خواندن.

امام‌جمعه مشهد مقدس افزود: آدم وقتی جملات این خطبه را نگاه می‌کند، می‌بیند این جملات مال زنان مدینه نیست، اصلاً مال مردم آن زمان نیست، جملاتی که در بصیرت سازی، در رهنمود آفرینی سیاسی، در خط دهی سیاسی وقتی ما موقعیت‌های پیچیده خاص سیاسی جامعه امروزمان را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم انگار صدیقه اطهر این خطبه را برای ما خواندند، به ما خط دادند و رهنمودشان برای ما بوده، از آن روز، امروز ما را می‌دیدند که در مسئله خط سیاسی داشتن، در جبهه استکبار جنگیدن، در جریانات منحرف داخل جامعه برخورد کردن که انگار به ما درس می‌دادند.

انقلاب اسلامی در راستای انحراف ستیزی بود

ایشان با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی در راستای انحراف ستیزی شکل گرفت، تصریح کرد: انقلاب ما هم دقیقاً در راستای انحراف ستیزی بود، اولی که امام انقلاب را شروع کردند، نهضت امام از انحراف ستیزی شروع شد، یعنی انحراف آمد بر زندگی و سرنوشت سیاسی این مردم حاکم شد بر اساس مواد 6گانه رفراندوم شاه که بر مردم تحمیل کردند و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی که در فضای این جامعه و کشور به فرموده امام بزرگوار، کار به‌جایی رسید که اگر یک آمریکایی شاه را بکشد، محاکمه نمی‌شود و اگر یک ایرانی، سگ آمریکایی را بکشد محاکمه می‌شود.

تنها جبهه ضد استکباری در عالم، انقلاب و نظام اسلامی ایران است

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: مسئله انحراف در زندگی اجتماعی ما این‌گونه شد، امام نهضت خودشان را از این انحراف ستیزی شروع کردند منتها آمدن مردم، حمایت و پشتیبانی مردمی و پایمردی مردم پشت سر امام، انحراف ستیزی امام را به استکبارستیزی مبدل کرد که امروز روی کره زمین، تنها جبهه ضد استکباری در میان مسلمانان و مستضعفان عالم، جبهه انقلاب و نظام ما در این کشور است.

ایشان با بیان این‌که ممکن است در ذهن جوانان نسل سه و چهار انقلاب، این سؤال به وجود بیاید که نمی‌شد مملکت را بهتر اداره کرد، گفت: برادران و خواهران، این انقلاب به‌وسیله مرجع تقلید که حجت امام زمان (علیه‌السلام) است در این کشور آغاز شد و ادامه پیدا کرد، انگیزه مردم در تبعیت از این لیدر بزرگ انقلاب، دینشان بود، ایمان و عشقشان به اهل‌بیت بود، وابستگی‌شان به اسلام و قران بود، راه افتادند، مبارزه با استکبار را ادامه دادند، آنچه در فجر 39 انقلاب، مقارن به 40 سالگی انقلاب برای نسل امروز ما مطرح است، یک سؤال است و آن سؤال این‌که 39 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، از روزی که امام وارد کشور شدند، مردم را شخصاً در انقلاب راهنمایی کردند، در فاصله‌ای کمتر از 10 روز نظام شاهی سقوط کرد و نظام انقلابی و به دنبالش نظام جمهوری اسلامی حاکم شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: 39 سال از این نظام و انقلاب می‌گذرد، برخی از افرادی که امروز آمدند از نسل دوم، سوم و چهارم به روایت تصویر و صوت شناختند و امام را ندیدند، قضایایی که در جریان انقلاب گذشت را لمس نکردند، چشم باز کردند، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را در این مملکت دیدند، نه مظالم، جنایات و ناپاکی‌های دوران ستم‌شاهی را دیدند و نه فداکاری، ایثارگری و تقابلی که مردم با سینه خشک در برابر گلوله داغ مسلسل و شرپنل جلادان شاه داشتند، دیدند.

ایشان اضافه کرد: این‌ها می‌گویند آیا در طول این 39 سال واقعاً نمی‌شد روند انقلاب را بهتر از این رقم بزنیم و امروز این‌قدر گرفتاری و مشکلات نداشته باشیم؟ بیایید بدون رودربایستی باهم صحبت کنیم؛ شما انسان‌های انقلابی هستید که با بینش خاصی به انقلاب و نظام نگاه می‌کنید ولی در جامعه و کشور ما حتی در نسل جوان امروز ما عناصری هستند که نه باورمندی شما نسبت به اسلام و خدا و نه بینش شما نسبت به نظام و انقلاب دارند؛ می‌گویند شما شاه را از این مملکت بیرون کردید، نظام ستم‌شاهی را از کشور بیرون کردید، نظام حکومتی‌تان مولود انقلاب بود و نظام ستم‌شاهی را به نظام جمهوری اسلامی مبدل کردید، 39 سال هم مملکت دست شماست و کشور را اداره می‌کنید، آیا کشور را بهتر از این نمی‌شد اداره کرد و انقلاب را بهتر از این رقم زد که امروز این گرفتاری‌ها را نداشته باشیم؟

مصلحت بود از روز اول انقلاب با آمریکا دربیفتیم

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: می‌گویند مصلحت بود از روز اول انقلاب با آمریکا دربیفتیم و مبارزه کنیم؟ اگر آن موضع‌گیری ما در مقابل آمریکا نبود، اگر تسخیر لانه جاسوسی نبود، اگر 39 سال فریاد «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دادند، آیا واقعاً آمریکا برای ما این مشکلات را ایجاد می‌کرد؟ هشت سال جنگ بر ما تحمیل شد و این‌همه در جنگ هزینه دادیم و خرابی به بار آمد، جوانان ما شهید شدند تا مبارزه کردند و مقاومت کردند، آمریکا این جنگ را بر ما تحمیل کرد.

ایشان افزود: این تحریم‌های اقتصادی پیاپی، این توطئه‌های یکی پس از دیگری یکی از یکی سرسخت‌تر طی این 40 سال عمر انقلاب را گذراندیم و نتیجه‌اش پیش آمد مشکلاتی در زندگی، امنیت، ارتباطات بین‌المللی، جهانی و اقتصادی ما با تحریم‌های آمریکا، روش درستی بود؟ اگر از روز اول این موضع‌گیری را نمی‌کردیم و با قدرت بزرگ جهانی درنمی‌افتادیم و با همه می‌ساختیم، آیا سرنوشت بهتر از این نداشتیم؟ آیا بهتر رقم نمی‌خورد؟ این سؤالی است که مطرح می‌شود و سؤال پرسیدن نیز حق همه است.

آمریکا اجازه زندگی راحت و آرام به ما نمی‌داد

امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که آمریکا اجازه زندگی راحت و آرام را به ما نمی‌داد، خاطرنشان کرد: عزیزان، بدانید، ما کشوری را انقلاب کردیم که یک ربع قرن، 40 هزار مستشار آمریکایی در این کشور مسلط بود، تمام امور این کشور، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اخلاقش در دست آمریکایی بود و این کشور به‌عنوان یک پایگاه قدرت استکباری آمریکا در منطقه نقش‌آفرینی می‌کرد، ارتش این کشور، لشکر این کشور، اسلحه، شاه و حکومت این کشور به‌عنوان ژاندارم آمریکایی در منطقه پشتیبان به‌تمام‌معنای قدرت آمریکا و انگلیس، اسرائیل بود، انقلاب ما همه این‌ها را از آمریکا گرفت و 40 هزار مستشار را بیرون کرد. آن‌وقت ما بخواهیم با آنان تعامل کنیم، زندگی کنیم، آنان گوشه زندگی خود را داشته باشند، مرگ بر آمریکا نگوییم، با آمریکا نبرد نکنیم و موضع نگیریم، اصلاً اجازه می‌دادند آرامش داشته باشیم و ما زندگی کنیم؟

آیت‌الله علم‌الهدی، توطئه آمریکا را مربوط روزهای اول پیروزی انقلاب بیان کرد و گفت: مسئله تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام، انقلاب دوم بود و سیلی که به‌صورت آمریکا نواختیم بعد از چند توطئه آمریکا بود، آمریکا قبل از آن کودتای نوژه را راه انداخت و شکستش دادیم، در دولت موقت انقلاب، آمریکا نفوذ کرد و سخنگوی دولت، عباس امیر انتظام جاسوس آمریکا درآورد، او می‌گذاشت ما قشنگ بنشینیم، مملکتمان را اداره کنیم و مرگ بر آمریکا نگوییم؟ وقتی بنا شد در همان ماه‌های اول در اولین دولت که دولت انقلاب بود دولت وقت و امام تشکیل دادند، وقتی بنا شد نفوذش در حدی بود که سخنگوی این دولت جاسوس دست‌نشانده آمریکا بود با سند زنده که هنوز در زندان اوین به سر می‌برد و عزیزان دانشجوی ما اسنادش را از لانه جاسوسی درآوردند، فکر می‌کنید اجازه می‌دادند ما راحت زندگی کنیم؟

نتیجه بازگشت به‌سوی آمریکا جز ذلت، بدبختی و نکبت نیست

ایشان، نتیجه بازگشت به‌سوی آمریکا را ذلت، بدبختی و نکبت توصیف کرد و افزود: عزیزان، تجربه تاریخ به ما نشان داده هر کشوری که با آمریکا مبارزه کرد و بعد توبه کرد و گردن در مقابل آمریکا گذاشت و سر بر عتبه آمریکا فرود آورد، جز ذلت، بدبختی و نکبت ندید، نمونه‌اش مصر است، مصری که درست 50 سال پیش موشک‌ساز بود در منطقه، اول کشور غیر غربی که صنعت موشک‌سازی داشت مصر بود و به‌عنوان محور قدرت عرب در خاورمیانه موجب روشنایی چشم مسلمانان بود به‌عنوان ضد امپریالیسم و ضد استکبار.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، مصر را نمونه‌ای از سازش و بازگشت به‌سوی آمریکا و استکبار بیان و اظهار کرد: این مصر توبه کرد، سادات با آمریکا رفیق شد، پیمان کمپ دیوید او و اسرائیل را به هم پیوند زد و از آن روز تا به امروز آیا از مصر ذلیل‌تر در منطقه کشوری پیدا می‌کنید؟ فکر می‌کنید آمریکا ما را رها می‌کرد؟ آنچه امروز ما را زنده نگه‌داشته، ما را به‌عنوان قدرت منطقه درآورده و به‌عنوان نیروی به‌تمام‌معنای ضد استکباری در دنیا به همه مسلمانان و مستضعفین جهان نشان می‌دهد و به آنان دلگرمی می‌دهد، استکبارستیزی ما، مقابله ما با آمریکا و شعار «مرگ بر آمریکا» بود. «مرگ بر آمریکا»

عزت و رشد ما در گرو استکبارستیزی است

ایشان افزود: عزت و رشد ما در گرو استکبارستیزی است، امروز در مسائل مختلف فناوری، علمی، دانشمندی از کشورهای آن روز درحال‌توسعه که کاسه‌لیس آمریکا بودند، در علم، دانش و فناوری چیزی کم نداریم، در جهت رشد سیاسی و اجتماعی نیز به‌عنوان یک قدرت در منطقه قرار گرفتیم، این به خاطر استکبارستیزی و جنگ ما با آمریکا بود، اگر این استکبارستیزی را نداشتیم به این قدرت نمی‌رسیدیم؛ روندی بهتر از این روند آن‌هم با رهبری داهیانه امام بزرگوار قهرمان آفرین ما و تداوم رهبری امام به‌وسیله مقام معظم رهبری، غیرازاین راهی نبود که ما عزت امروز را داشته باشیم. «تکبیر»

بر گرفته شده از سایت آیت الله علم الهدی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید