آیت‌الله علم‌الهدی : راهپیمایی 22 بهمن، نمایش قدرت مردم و بالاترین عبادت است/ مردم از منتخبین خود طلبکارند، نه دین

آیت‌الله علم‌الهدی : راهپیمایی 22 بهمن، نمایش قدرت مردم و بالاترین عبادت است/ مردم از منتخبین خود طلبکارند، نه دین

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 20 بهمن‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که امروز مصادف است با سالروز فتح افتخارآمیز رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8، اظهار کرد: به‌منظور این‌که نقش اولیه و اصلی را در عملیات والفجر 8، حفاظت‌واطلاعات ایفا کرده است، امروز به‌عنوان روز حفاظت‌واطلاعات لقب گرفته است.

ایشان ادامه داد: با گرامیداشت ایثارگری‌های رزمندگان عزیز ما در این عملیات افتخارآفرین که توانستند قدم در سرزمین طرف دشمن بگذارند و شهر فاو را فتح کنند و این عملیات و حرکت رزمندگان ما، تمام جریانات نظامی کره زمین را حیرت‌زده کرد، این روز را به عزیزان خدمتگزار در نهاد مقدس حفاظت اطلاعات در نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه پاسداران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دهه فجر و مقارن با سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی هستیم، حال و هوای کشور و جامعه ما را حال و هوای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی فراگرفته است؛ این سی و نهمین فجر انقلاب است و قدم در چهلمین سال انقلاب قدم می‌گذاریم، انقلابی که به‌صورت یک انسان 40 ساله به اوجی از کمال و قدرت طی 40 سال رسیده است.

شناخت ماهیت انقلاب، لازمه تربیت نسل سوم و چهارم انقلاب

ایشان، به اهمیت شناخت ماهیت انقلاب برای نسل جدید انقلاب تأکید کرد و گفت: به نظر من امروز برای عزیزان ما مخصوصاً نسل سوم و چهارم انقلاب شناخت سه مطلب مورد توجه است؛ مطلب اول، شناخت ماهیت انقلاب است، آنچه در روایت‌های صدا و تصویر همه‌ساله در سالگرد پیروزی انقلاب از ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی مردم متدین و وابستگی‌های به مقام ولایت و امام روایت می‌شود، همه‌ساله رسانه‌ها و صداوسیما ارائه می‌دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برای عزیزانی که آن روز را ندیدند و دوران سیاه نظام ستم‌شاهی را با همه فلاکت‌ها، بدبختی‌ها، مخمصه‌ها و فشار زندگی ندیدند، حتی 8 سال دفاع مقدس را درک نکردند و امام را نیز زیارت نکردند، برای این نسل ما، شناخت ماهیت این انقلاب قابل اهمیت است.

ایشان، حرکت مردم را در راستای خواست و رضای خدا دانست و تصریح کرد: از همه حرف‌ها، تواریخ و خاطرات گذشته، اصل انقلاب یک‌چیز بود، تطبیق رضایت مردم و رضایت خدا و حرکت مردم در جهت رضای خدا، این اصل ماهیت انقلاب ماست؛ مردم چیزی خواستند که خدا آن را می‌خواست و در جهت تحقق این خواست، مردم با سینه خشک به استقبال گلوله داغ حرکت کردند با تکیه‌بر خدا، این اصل انقلاب ما است و این انقلاب جز این هیچ ماهیتی ندارد.

مردم، پایه اصلی پیروزی انقلاب

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: مردم نقش داشتند اما مردم به‌عنوان خداخواهی، دین‌خواهی و عشق به اهل‌بیت پیغمبر قدم در این مسیر گذاشته و وارد این عرصه شدند والا هیچ عاقلی سینه‌اش را در مقابل گلوله داغ قرار نمی‌دهد.

ایشان افزود: انقلاب اسلامی ما دوپایه دارد، هم در پیروزی‌اش و هم در تداومش، یک پایه انقلاب مردم‌اند، مردم این انقلاب را خواستند، سرپا کردند و پایش ایستادند؛ پایه دوم انقلاب، امداد غیبی خدا است، خدا هم این مردم را کمک می‌کند و لذا 40 سالگی انقلاب فرارسیدن و. دشمن به‌هیچ‌وجه نتوانست حریف انقلاب ما در دنیا شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که 40 سال است دشمن با همه توان به دنبال شکست دادن انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: برادران و خواهران جوان، دشمن از اول پیروزی انقلاب در این 40 سال نه‌تنها دشمن بلکه دنیای کفر و الحاد هرچه توانستند با انقلاب ما جنگید، آمریکا جلوی قضیه بود اما پشت سرش اروپا بود، جریان الحادی غرب و شرق بود، مزدورهای آمریکایی در منطقه بودند، این‌ها در طول این 40 سال هرچه داشتند از فساد، پول، فتنه، توطئه، تخصص‌های جامعه‌شناسی و سیاسی، همه این‌ها را به کار گرفتند و شکست خوردند.

شکست دشمن در میدان‌های جنگ سخت و نرم

ایشان به شکست‌های دشمن در ابعاد مختلف در مقابل نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در صحنه نظامی شکست خوردند، 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، بی‌آبرو و مفتضح آن‌چنان برگشتند که مجبور شدند مزدور خود را براندازی کنند، در تمام فتنه‌هایی که به وجود آوردند با سیل خروشان مردم روبرو شدند، مثل یک کف روی آب به ساحل خوردند و نابود شدند؛ در همه حرکت‌های جنگ‌های نیابتی و تکفیری که بر ما و اطراف ما تحمیل کردند، با شکست مفتضحانه‌ای مقابل شدند، همه توطئه‌هایشان، تحریم‌های اقتصادی‌شان یکی پس از دیگری با مقاومت مردم روبرو شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: عزیزان جوانی که پیروزی انقلاب را درک نکردید، این 40 سال مملکت اداره شد، عمران داشت، اقتصاد داشت، رشد فناوری، علم، آبادانی جاده‌ها، روستاها و شهرها داشت، بعد از 8 سال جنگ تحمیلی و تخریب‌های دشمن، همه این‌ها را داشت، علی رقم آنکه دولت اراده کرد و دنیا هدف قرار داد، ما همه این‌ها را داشتیم، این ماهیت انقلاب ما و روند انقلاب مقدس اسلامی ما در 40 سال، شما چرا الآن ناامید می‌شوید؟ چرا با یک فشار معیشتی می‌گویید تمام شد؟

قدرت مردم، عامل ایستادگی و دوام انقلاب

ایشان افزود: چرا برای یک مشکل اقتصادی که دشمن برای ما به وجود آورده نه بر اثر کار خودمان، چرا ناامید شویم و بگوییم دیگر اصلاح نمی‌شود؟ این روند 40 سال عمر انقلاب ما هست، این انقلاب در جنگ اداره شد، 40 ساله در جبهه جنگ دشمن بود، یا جنگ نرم، یا جنگ سخت یا جنگ اقتصادی، کجای کره زمین یک کشور توانسته 40 سال با همه‌چیزش اراده شود؟ آنچه این کشور دارد، این انقلاب، نظام، رهبری و پایمردی و قدرت شما مردم بود. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دشمن جز به نابودی جمهوری اسلامی راضی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما دشمنی داریم که جز با نابودی ما راضی نمی‌شود، در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ترامپ می‌خواست رئیس‌جمهور شود، جان بولتون رهبر ایران ستیزی در آمریکا است، رهبر این جریان جان بولتون است، او گفت ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که نگذارد ایران سالروز تولد چهلمین سال انقلابش را بگیرد، گفت ما چنین رئیس‌جمهوری می‌خواهیم، خودش، رئیس‌جمهورش و همه کیانشان به خاک مذلت نشستند، ما وارد چهلمین سال عمر این انقلاب شدیم. «مرگ بر آمریکا»

ایشان یادآور شد: این دشمن ما به کمتر از نابودی راضی نمی‌شود، این انقلاب دو پایه دارد، یک‌پایه‌اش دین و مددهای خدا و یک‌پایه‌اش هم شما مردم هستید، دشمن فهمیده اگر این پایه‌های انقلاب را بکشد، انقلاب سقوط می‌کند، نظام سقوط می‌کند، ایران سقوط می‌کند و به همه‌چیز می‌رسد لذا دنبال این افتاده که این دو پایه را بکشد.

تلاش تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن برای گرفتن دین از مردم است

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این تهاجم‌هایی که ضد ارزش‌های دین انجام می‌گیرد، این تهاجم‌هایی که دشمن در رسانه‌های خود مورد تهاجم قرار می‌دهد به‌وسیله بعضی عروسک‌های مزدورش در میدان‌ها و خیابان‌ها در رسانه‌ها نشان می‌دهد و این تهاجمی که دشمن به نهاد مقدس امامت جمعه گرفته و امامان جمعه را زیر سؤال می‌برد و این حرکتی که دشمن برنامه‌ریزی می‌کند و متأسفانه در داخل هم یا دانسته یا ندانسته یک عده جریان‌های سیاسی یک تعداد مطبوعات، بعضی رسانه‌های داخلی نیز برای این‌که جایی در جریان لائیک کشور پیدا کنند، به اسم حمایت از شادی جوانان و حمایت دروغین از زن‌ها راه می‌افتند و بر آتش دشمن باد می‌وزند و این جریانات را در حمایت از دشمن در داخل انجام می‌دهند، برای این است که دین را از مردم بگیرند.

ایشان تأکید کرد: مردم به خاطر دین به انقلاب وابسته شدند، این‌که در مسجد آتش بزنند، قران را بسوزانند برای این است که اهمیت و صلابت دین را از چشم‌ها بریزند، بی‌دینی را در کشور عادی کنند، این برای این‌کاره است، دلارها را خرج می‌کنند و برنامه‌ریزی می‌کنند برای این کار.

مردم از منتخبین خود طلبکارند، نه دین

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: عده‌ای هم ندانسته در داخل، یک روز به اسم حمایت از شرکت زن‌ها در ورزشگاه‌ها، یک روز به اسم حمایت از شادی جوانان در توسعه ابتذال و بی‌دینی، هر روز به یک عنوان جریان‌های سیاسی کاذب در مملکت راه افتادند و این مسائل را در حمایت از نقشه شگرد شیطانی دشمن انجام می‌دهند، این آسیب انقلاب ما است که انقلاب ما را از خدا و دین جدا کنند؛ یکی هم در فکر جدایی مردم‌اند، مردم را از انقلاب جدا کنند، مسئله وابستگی به انقلاب و نظام را در بعضی مجامع آکادمیک به‌عنوان جریان ضد ارزش نشان دادن، مطالبات مردم را از نهادهای انتخابی خود مردم به طرف نهادهای دینی منحرف کردن، طلبکاری مردم را از روحانیت، نهادهای دینی و امامت جمعه قرار دادن درحالی‌که مطالبات مردم مربوط به کسانی است که انتخابشان کردند.

ایشان تصریح کرد: مردم از دین طلبکار نیستند، مردم از منتخبین خود طلبکارند، این‌ها نقشه دشمن و شگرد دشمن است برای این‌که شما مردم را از انقلاب جدا کنند که خوشبختانه در همه فتنه‌ها شکست‌خورده، هر آشوبی را با یک عده مزدور در مملکت به راه انداخت، سیل خروشان شما مردم هم به دشمن تو دهنی زد و هم شگرد شیطان را براندازی کرد. «تکبیر»

راهپیمایی 22 بهمن، نمایش قدرت مردم و بالاترین عبادت است

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: راهپیمایی دو روز آینده، نمایش قدرت مردم در این نظام و پایمردی مردم پای این نظام است؛ برادران و خواهران، شما در حال عبادت هستید، رو به قبله نشستید و در حال انجام فریضه الهی هستید، راهپیمایی روز یکشنبه به نص صریح قرآن بزرگ‌ترین عبادت است، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و نهادهای سیاسی اجتماعی توصیه کردند، من می‌گویم بالاتر از این‌ها، نص صریح آیه 120 سوره مبارکه توبه می‌گوید راهپیمایی 22 بهمن بالاترین عبادت است، عناصر متحجری که به این انقلاب نگرویدند و در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نمی‌کنند، اگر به خدا و قران معتقدند، با فضیلت‌ترین عبادت را از دست می‌دهند.

ایشان در تبیین ابعاد اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کرد: آیه 120 سوره مبارکه توبه می‌فرماید « ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَهِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ…» اهل مدینه از فرمان پیغمبر تخلف نکند و نظرشان را برنظر پیامبر ترجیح ندهند، «…ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَهٌ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ…»، این را بدانند هر تشنگی، هر فشار اقتصادی، دشمنی و تنگنای زندگی معیشتی که در راه خدا ببینند، «… وَ لایَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ…»، در یک مسیر راهپیمایی قدم نمی‌گذارند که کفار را به غیظ و غضب بیاورد «…وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ»، از دشمن هر بدی به آنان برسد، حرکت در آن مسیر است.

چشم رسانه‌های دنیا به شکوه راهپیمایی 22 بهمن است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: «مَوْطِئاً» یعنی قدمگاه، یعنی در راهپیمایی و مسیر قدم گذاشتن که کفار به غیظ و غضب دربیایند مگر این‌که برای آنان عمل صالح نوشته شود و هیچ‌چیز به‌اندازه راهپیمایی 22 بهمن کفار را به غیظ و غضب نمی‌اندازد؛ آمریکا از 2 ماه پیش فعالیت می‌کند، تمام رسانه‌ها و خبرنگارانی که به کشور فرستادند، چشمشان به این است که آیا راهپیمایی 22 بهمن امسال از پارسال پرشورتر است یا کم هیجان تر؟ همین را ببینند و برای خودشان ملاک قرار دهند، این راهپیمایی آنان را به غیظ و غضب می‌آورد.

ایشان یادآور شد: «وَ لایَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ»، آیه می‌فرماید گام برنمی‌دارند در مسیر راهپیمایی که کفار به غیظ بیایند مگر این‌که برای آنان عمل صالح نوشته شود، این نص صریح آیه قرآن است، این از فتوای هر مرجع و توصیه هر مقامی بالاتر است؛ این حرف خدا است، قران را قبول دارید و به‌عنوان یک عبادت ارزشمند برحسب نص صریح آیه قرآن آیه 120 سوره توبه، باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنید. امیدواریم این نمایش مردمی و پایمردی مردم ما در پای ستون خیمه این نظام، دشمن را آن‌چنان به غیظ و غضب دربیاورد که دیگر از تعقیب ما ناامید شود. «تکبیر»

بر گرفته شده از سایت آیت‌الله علم‌الهدی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید