چگونه به دوست خود کمک کنیم تا بر خشم خود غلبه نماید

چگونه به دوست خود کمک کنیم تا بر خشم خود غلبه نماید

خشم و عصبانیت می‌تواند به آرامی شما را به کشتن دهد و زندگی شما را مختل کند اگر به موقع و به درستی با آن مقابله ننمایید، در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چگونه به دوست خود کمک کنید تا بر خشم خود غلبه نماید.
خشم در شکل غلط خود نوعی احساس خطرناک است که اگر بدرستی کنترل نشود می‌تواند زندگی روزمره‌ی شما را با مشکل مواجه کند. خشم، احساسی که همه‌ی ما آن را تجربه کرده‌ایم، به طور کلی می‌تواند نشأت گرفته از سرخوردگی، خشونت و یا آزردگی باشد. خشم تنها عارضه‌های روانی ندارد بلکه به طور شدیدی می‌تواند از منظر فیزیکی هم به علت بالا بردن فشار خون و تپش قلب برای فرد زیان‌آور باشد. لذا خشم از همه لحاظ برای سلامت انسان مضر بوده و باید آموخت که چگونه قبل از آنکه این احساس خشم بر ما غلبه کند، بتوانیم آن‌را کنترل نماییم. اگر دوست شما درگیر این نوع از خشم می‌باشد شما می‌توانید به او در راه کنترل این هیجانات کمک شایانی نمایید.
به دوست خود در کنترل خشم کمک کنید
دوست شما ممکن است به دلیل پاره‌ای از مسائل که نمی‌تواند آنها را هضم کند خشمگین شود، ممکن است اطرافیان او را آزرده کنند یا در یک رابطه احساسی با شکست عاطفی مواجه شده‌باشد، یا هر دلیل دیگری که او را دچار مشکل کرده و بار منفی به زندگی او داده باشد، با دوست خود صحبت کنید تا علت عصبانیت و ناراحتی او را دریابید، به او بگویید همیشه در کنارش هستید و به حرف‌هایش گوش می‌دهید.
به او مشاوره بدهید
او را نصیحت کنید و به او بگویید که عصبانیت برای سلامتی‌اش مضر است و می‌تواند تأثیرات منفی روی او بگذارد، به او بگویید که باید سعی کنید روی مسائل مهم‌تر در زندگی‌اش تمرکز کند و کمتر به آن موضوع فکر کند، در زمان‌ خشم و عصبانیت ما فرصت‌های ارزشمندی که می‌توانستیم به طور مطلوبی از آنها بهره‌مند شویم را از دست می‌دهیم. ارزش زمان و صبر را به او یادآوری نمایید، اینکه باید فرصت دهد تا همه چیز به حالت قبل برگردد، درست همانگونه ای که برای آنها برنامه‌ریزی کرده است.
به او انرژی مثبت دهید
انرژی منفی به او ندهید و آتش رو بزرگ‌تر نکنید، بجای آن در کنارش باشید و با صحبت‌های آرامبخش خود او را آرام کنید، باید او را نسبت به اثرات مخرب خشم بر ذهن و جسم انسان آگاه کنید، مدام به او یادآوری کنید که آرامش خود را حفظ کند ، به او عشق بورزید و هیچگاه تنهایش نگذارید.
او را مشغول فعالیت کنید
فعالیت‌های بسیاری هستند که اثر آرامش بخش آنها بر جسم و روح انسان ثابت شده است، مدیتیشن یکی از این فعالیت‌هاست، که می‌توان به عنوان یکی از بهترین ابزارهای کمکی در کنترل خشم از آن نام برد، فعالیت‌های ورزشی نیز می‌تواند به او کمک کند تا آرام شود، در حد امکان در این فعالیت‌ها با او همراه شوید، اینگونه می‌توانید رفتارهای او را هم زیر نظر داشته باشدی.
با او شوخی کنید
شوخی و طنز یکی از بهترین ابزار برای مقابله با احساسات منفی مثل خشونت هستند، گفته می‌شود که خنده اثرات مثبتی برای ذهن و جسم دارد و نقش موثری در کنترل احساسات منفی ایفا می‌نماید. پس کاری کنید که دوستتان بخنددو لبخند بزند، بجای صرف زمان و هزینه برای عضو کردن او در کلوپ‌های‌ شادی، خودتان می‌توانید کاری کنید که او بخندد و لذت ببرد، مثل تماشای یک فیلم کمدی.
درنهایت درخواست کمک کنید
گاهی باید فرد خشمگین را به افراد حرفه‌ای در حوزه‌ی روانشناسی سپرد تا آنرا مورد تجزیه تحلیل قرار دهند، به خصوص زمانی که این خشونت شدید است و خارج از کنترل فرد شده است. آنها می‌توانند راههای بیشتری را برای خلاص شدن از شر این احساسات منفی به فرد توصیه نمایند، یک متخصص مشاوره می‌تواند کمک شایانی به دوست شما بنماید.
این‌ها راههایی بودند که شما می‌تواند از طریق آنها به دوست خشمگین خود کمک کنید تا به آرامش برسد، گاهی اوقات، ابراز خشم در تخلیه‌ی احساسات منفی می‌تواند به فرد کمک کند، اما فرد باید کنترل خشم، سازش و داشتن یک نگاه مثبت نسبت مسائل را نیز یاد بگیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید