رژیم غذایی مناسب در برابر دردهای عضلانی بعد از ورزش

رژیم غذایی مناسب در برابر دردهای عضلانی بعد از ورزش

نویسنده: مهشید دهقانیان

ورزش و درد عضلانی معمولاً جزء لاینفک هستند اما ما به شما بهترین مواد غذایی را برای کاهش درد عضلانی معرفی می کنیم:

گوجه فرنگی
ماده رنگی لیکوپین موجود در گوجه فرنگی، به عضلات شما کمک می کند که بعد از فشار، دوباره خیلی سریع خود را تنش زدایی کند. علاوه بر این سطح قند خون شما را دوباره به حالت تعادل باز می گرداند. با تعریق بدن مقدار زیادی پتاسیم از دست می دهد که این میزان دوباره با خوردن گوجه فرنگی به حد تعادل می رسد.

ماست
استفاده از محصولات لبنی، بعد از ورزش و دویدن های شدید توصیه می شود. ماست حاوی بخش بزرگی پروتئین است که بعد از ورزش، از ماهیچه های شما پشتیبانی می کند. کلسیم موجود در ماست، استخوان های شما را در برابر ساییدگی زودرس محافظت می کند و به عنوان محصول کم چرب همچنین در حین رژیم، مورد مصرف است.

چای سبز
اگر خیلی خسته شده اید یک فنجان چای سبز می تواند تأثیر خوبی داشته باشد. خود را در شرایط آرامش بخش قرار دهید و از نوشیدن چای لذت ببرید. پلی فنول های موجود در چای تأثیر ضد التهابی دارد و آسیب وارد شده در بافت عضلانی هنگام ورزش را کاهش می دهد. چای، ماده غذایی سالمی است و از بازسازی و اصلاح حمایت می کند.

انار
در بسیاری از میوه ها مواد گیاهی ثانوی وجود دار که می تواند درد عضلانی را به حداقل برساند. آب انار حاوی بسیاری از مواد شفابخش است. همچنین بسیاری از ویتامین ها را به بدن می رساند. ورزشکاران طرفدار آن هستند و در زمینه کاهش وزن، مؤثر است.

شکلات
پس از تمرین های سخت، بدن شما برای اینکه دوباره ذخایر گلیکوژن خود را پر کند به شدت نیاز به کربوهیدرات دارد. با مصرف شکلات، کربوهیدرات زیادی دریافت می کنید در حالی که تنها یک تکه شکلات خورده اید. توجه کنید تنها شکلات تلخ است که به بدن شما چربی و قند وارد نمی کند. بعد از خوردن یک قطعه طلای قهوه ای، درد عضلانی به نصف می رسد!

آب
موقع ورزش، بدن مقدار زیادی مایع از دست می دهد حتی بدون تحرک اضافی نیز بدن روزانه 1/5 تا 2 لیتر مایع از دست می دهد. به طور متوسط شما باید 1/5 تا 3 لیتر آب مصرف کنید.

کاکائو
پودر کاکائو، عضلات خسته را سر حال می آورد. یک مقدار پودر کاکائو را با شیر کم چرب ترکیب و میل کنید، با این کار عضلات تان انرژی جدید دریافت می کنند.
منبع مقاله :
نشریه زیبایی سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دی ماه 1393

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید