انواع ختم های صلوات

انواع ختم های صلوات

– صلوات و سه عنایت خداوندى

رسول خدا – صلى الله علیه و آله – مى فرماید:

هر کس بعد از نماز ظهر صد مرتبه صلوات بفرستد، خداوند با او سه کار کند: اول این که مدیون نشود و اگر مدیون شود خداوند ادا کند، دوم این که ایمان او را از زوال حفظ کند که این بزرگ ترین بخشش است ، سوم این که روز قیامت از نعمتى که به او داده نپرسد.
– توسل به حضرت رسول در هنگام غم و اندوه

به هنگام بروز حوادثى که غم و اندوه مى آورند، توسل به رسول اکرم – صلى الله علیه و آله – بهترین ملجا و پناه مى باشد، جهت توسل به آن حضرت تا یک اربعین ، اللهم صل على النبى الرحمه و شفیع الامه و کاشف الغمه محمد و آله اجمعین را روزانه 92 یا 132 مرتبه متذکر شوند بسیار مجرب است .
– دعاى دائم الفضل در شب عید فطر

در هر شب جمعه یا شب عید فطر ده مرتبه بخواند:

یا دائم الفضل على البریه تا فى هذه العشیه که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمى موجود است .
– هدیه به امام عصر (ع )

صبح جمعه رو به قبله سه مرتبه سوره توحید هدیه به امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف کند، سپس بدون تکلم با کسى چهارده هزار مرتبه صلوات بفرستد.
– چهل روز مداومت به صلوات

چهل روز با توجه به مراعات شرعى 557 مرتبه صلوات بفرستید.
– توسل به حضرت رسول با صلوات

متوسل به رسول الله شوید نود و دو روز با وضو و توجه ، رو به قبله نشسته ، روزانه هزار مرتبه صلوات بفرستید و حاجت بخواهید.
– یک اربعین صلوات فرستادن

یک اربعین به عدد نام یکى از معصومین صلوات بفرستید و ثواب آن را هدیه به پیشگاه یکى از آن بزرگواران کنید، مهمات شما برآورده مى شود.
– صلوات در راه ولایت على (ع ) و اهل بیت

روزى 2750 مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده ثوابش را هدیه به ارواح کسانى نمایید که در راه ولایت على – علیه السلام – و احقاق حقوق اهل بیت عصمت و طهارت – علیه السلام – از صدر اسلام به درجه شهادت رسیده اند.
– صلوات به روح شهداى کربلا

این که 72 هزار صلوات در 72 روز هدیه به ارواح مطهر شهداى کربلا نمایید.
– صلوات براى رهایى از بند

براى عده اى از اهل سیر و سلوک به تجربه رسیده است به عدد بسم الله الرحمن الرحیم ، این که 786 مرتبه صلوات براى وسعت رزق و خلاصى از بند مجرب است .
– صلوات هدیه به ارواح مؤ منین

از شیخ حسن على نخودکى است که شب هاى جمعه یک سوره یس با 110 مرتبه صلوات هدیه به ارواح مؤ منین وادى السلام نجف اشرف نمایند که از جهات معنوى و مادى به نتیجه رسیده است .
– توسل به حمزه سیدالشهداء

یک اربعین روزى 60 مرتبه صلوات هدیه به آن حضرت نمایید.
– براى گشایش امور

یکى از ختومات بسیار مجرب براى گشایش مادى ، صبح ها بعد از نماز صبح 70 مرتبه لا فتى الا على لا سیف الا ذوالفقار و شب ها بعد از نماز مغرب 110 مرتبه صلوات بفرستید.
– توسل به ام البنین

توسل به حضرت فاطمه ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس – علیه السلام -: چهل روز، هر روز 135 مرتبه صلوات هدیه به آن مخدره نموده ، مجرب است .
– توسل به ثامن الحج (ع )

توسل به امام رضا علیه السلام : یک اربعین با طهارت و توجه کامل رو به حضرت رضا – علیه السلام – نشسته با مراعات نمودن آداب و سنن ذکر، 110 مرتبه بگویید: اللهم صل على على بن موسى الرضا المرتضى .
– هدیه به موسى بن جعفر

دو رکعت نماز حاجت بخواندى و 116 مرتبه صلوات هدیه به موسى بن جعفر – علیه السلام – نموده پس از اتمام ، طرف راست صورت را به زمین گذاشته بگویید:

اللهم قد علمت حوائجى فصل على محمد و آل محمد و اقضها سپس جانب چپ صورت را به زمین گذارید و بگویید:

اللهم قد احصیت ذنوبى فبحق محمد و آل محمد صل على محمد و آل محمد واغفرها و تصدق على بما انت اهله

سپس پیشانى را بگذارید، صد مرتبه بگویید شکرا شکرا و حاجت بخواهید.
– توسلبه مسلم بن عقیل با صلوات

توسل به حضرت مسلم بن عقیل ، یک اربعین هر روز 170 مرتبه صلوات هدیه به آن بزرگوار شود.
– توسل به ابوطالب و فاطمه بنت اسد

توسط به حضرت ابوطالب و فاطمه – سلام الله علیها – بنت اسد و خدیجه کبرى – سلام الله علیها – بسیار مجرب است .

طریقه توسل این که تا 11 روز روزى 51 مرتبه صلوات هدیه به حضرت ابوطالب – علیه السلام – نمایید و 135 مرتبه صلوات هدیه به فاطمه بنت اسد – سلام الله علیها – و 622 مرتبه صلوات هدیه به خدیجه کبرى – سلام الله علیها – و حاجت بخواهید.
در پایان تذکر نکته اى را لازم مى دانیم :

اعداد اسماء مبارکه ائمه اطهار – علیهم السلام – که در ختومات مورد استفاده قرار مى گیرد عبارت است از:

اسم مبارک رسول الله 92؛ على علیه السلام ، 110؛ فاطمه – سلام الله علیها – 135؛ امام حسن – علیه السلام – 118؛ امام حسین – علیه السلام – 128؛ امام سجاد – علیه السلام – 110؛ امام محمد باقر – علیه السلام – 92؛ امام صادق – علیه السلام – 353؛ موسى بن جعفر – علیه السلام – 116؛ امام رضا – علیه السلام – 110؛ جوادالائمه – علیه السلام – 92؛ امام هادى – علیه السلام – 110؛ امام عسکرى – علیه السلام – 118؛ ولى عصر (عج ) 59 مى باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید