معجزه لاغری

معجزه لاغری

1- کار را شدنی فرض کنیم:

قدم اول در موفقیت آن است که کاری را که می خواهیم انجام دهیم، قابل انجام بدانیم. یادمان باشد اگر واقعاً تصمیم به انجام کاری بگیریم، تمام نیروهای درونی مان برای تحقق آن فعال می شوند و با نیرو و نشاط به سمت آن می رویم. برای بالا رفتن از نردبان، اولاً بدانیم که می شود بالا رفت و راز آن، این است که کار را شدنی فرض کنیم، ثانیاً قدم اول را برداریم، خواهید دید که قدم های بعدی راحت تر برداشته می شوند.

2- عوامل مضر غذایی را از دسترس دور کنید:

هر چه را که ما می بینیم تأثیری در ذهن و روح ما می گذارند. یادمان باشد که ذهن ما دائماً در حال بمبارانِ محرک های بنیانی است، قسمتی از ذهن ما مشغولِ چیزهایی است که می بینیم، پس یکسری از مواد مضر غذایی برای لاغری را از خانه بیرون کنیم تا از خانه ی ذهنمان هم بیرون شوند، مثل نوشابه، مایونز، شکلات و…، در این صورت خیلی راحت تر رژیم می گیریم.

3- ضعف را کنترل کنیم:

فشار گرسنگی یا احساس افت فشارخون یا افت قند خون، حالات ناراحت کننده ای هستند که از موانع اصلی ادامه رژیم غذایی محسوب می شوند، پس هر وقتی احساس ضعف می کنید بلافاصله با خوردن چیزهایی مانند مواد غذایی زیر، این احساس ناخوشایند را از بین ببرید. یک واحد میوه- کاهو- هویج- یک تکه نان جو- یک عدد بیسکویت سبوس در- دو عدد خرما- دو عدد انجیر خشک یا کمی ذرت، و با آرامش و اطمینان به رژیم غذایی خود ادامه دهید.

4- آهسته غذا بخورید:

هم احساس لذت بیشتری از غذا خوردن خود می کنید و هم کنترل حجم غذا برایتان راحت تر می شود. یادمان باشد که عادت یا بهترین خدمتگذار یا بدترین فرمانروا است. با کمی صبر و تلاش می توان عادت های خود را تغییر داد. از پُرخوری به کم خوری، از تند خوردن به آهسته خوردن، از تنبلی به تحرک، از غم به شادی… فقط از ته دل بخواهید و قدم اول را بردارید، خواهید دید که با هر قدمی که به سوی هدف بر می دارید، هدف، شما را بیشتر به سوی خود می کشد.

5- تصویر ذهنی خوبی از خود داشته باشید:

یادمان باشد هر تصویری که از خود در ذهن داشته باشیم نهایتاً بد را پاک کنید، خود را آنگونه که دوست دارید در ذهن خود، طراحی کنید. رویا پردازی نمی کنیم، بلکه ما یک ایده داریم که آن را در ذهنمان به تصویر می کشیم و با تمام وجود به سویش حرکت می کنیم، عکس هایی از دورانی که تناسب اندام داشتید را دم دست بگذارید و هر روز به آن نگاه کنید.

6- تا گرسنه نشده اید، چیزی نخورید:

یکی از رازهای بزرگ سلامتی این است: تا گرسنه نشده اید چیزی نخورید وقتی هنوز سیر نشده اید دست از غذا خوردن بکشید.

7- خوردن سرگرمی نیست:

این عادت را کنار بگذارید که برای سرگرمی چیزی بخورید یا هر وقت بیکار می شوید بخواهید با خوردن وقت خود را پُر کنید. دنیا پر از سرگرمی های جذاب و مفید است، پس سرگرمی های خود را تغییر دهید. مجله بخوانید، مطالب فکاهی بخوانید، با بچه ها بازی کنید، ورزش کنید، برنامه های خوب تلویزیون را انتخاب کنید و پیگیری کنید، کار هنری تخصصی داشته باشید… به زودی خواهید دید زندگی چقدر زیباست و چه جنبه های لذت بخشی دارد که از آن غافل مانده بودیم.

8- به طبیعت باز گردیم:

به جای خوردن فَست فود و خوردن غذاهای پُر سُس، پر روغن، و پر نمک، به طبیعت روی آوریم، طبیعت خدا، پر از مواد مغذی، مفید، خوش طعم، با خاصیت، رنگارنگ و جذاب است که باید دوباره با آن ها آشتی کنیم و آن ها را وارد سبد غذایی خانواده کنیم تا سلامتی و شادابی را به خود و دیگران هدیه کنیم: لوبیا سبز، نخود سبز، بروکلی، کلم سفید، هویج، گوجه فرنگی، سبزیجات، کاهو، ذرت و…، غذاها و سالاهای متنوعی از آن ها درست کنید. لذت ببرید، سلامت باشید و تناسب اندام داشته باشید.

9- خودتان، سلامتی تان و زیبایی تان را بیشتر دوست بدارید:

به این موهبت های خداوندی عشق بورزید، جذابیت خود را بیفزایید و زندگی اجتماعی شیرین تری را پایه ریزی کنید، با یک برنامه ریزی صحیح برای غذای خود به زودی خواهید دید که چقدر لذت بیشتری از زندگی خود می برید، روزهای شیرین در انتظار شماست. به سوی آن حرکت کنید.

10- روابط خود را کنترل کنید:

ما دائماً تحت نیروهای اطرافمان هستیم. حرف ها و نظرات دیگران در ما تأثیر شگرفی می گذارند، برای جلوگیری از اثرات منفی دو راه دارید یا با آدم های منفی و کم انرژی و مأیوس کننده کمتر ارتباط داشته باشید یا زیاد به حرفشان اهمیت ندهید.(البته با حفظ احترام!) و با آدم های مثبت، پر انرژی و روحیه بخش بیشتر ارتباط داشته باشید، یادمان باشد خودتان هم به دیگران امید و انرژی بدهید، بازتاب افکار و گفتار ما، همیشه به خودمان هم بر می گردد. پس آنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید.

11- به دنبال کسب آرامش باشید:

شما هر نعمتی که داشته باشید برای لذت بردن از آن نیاز به آرامش دارید و به دنبال کسب هر مزیتی هم باشید برای آنکه بتوانید از تمام نیروهای خود استفاده کنید، نیاز به آرامش روحی دارید. ضمن اینکه نداشتن آرامش باعث اختلالات هورمونی می شود که اختلال در امر کاهش وزن ایجاد می کند، پس با آرامش رژیم غذایی خود را پس بگیرید.

12- کمی آینده نگر باشید:

به آینده فکر کنید، هدف های بزرگ در سر بپرورانید. به صورت شفافی، تناسب اندام خود را در ذهن ایجاد کنید، بدانید که هدف های بزرگ، انگیزه ی حرکت های بزرگ می شوند، آدمی موجودی کمال طلب است؛ اگر بر دو عنصر سستی و غفلت غلبه کند به آنچه می خواهد می رسد، پس باید به فردایی بهتر اندیشید و حرکت را شروع کرد.

13- دانش خود را بالا ببرید:

برای انجام هر کاری، اول باید اطلاعات آن کار را پیدا کرد. مسیری را که می خواهید طی کنید، چگونگی و موانع آن را بررسی کنید، با چراغ روشن وارد این جاده شوید تا به سلامت به هدفتان برسید. دانش چراغ راه ماست که تاریکی ها را می زداید تا با بصیرت گام های صحیح بر داریم، پس مطالعه کنید کتاب، مجله و… سؤال کنید تا بیاموزید.

14- قدم ها را محکم بر دارید:

وقتی تصمیم خود را گرفتید و هدف را مجسم کردید و به سلاح دانش مجهز شدید، حالا موقع حرکت است، به پیروزی یقین داشته باشید و قدم هایتان را محکم بردارید، کاری را که بقیه انجام دادند، شما هم می توانید، و کاری را که هیچ کس انجام نداده است، دلیلی ندارد که شما نتوانید انجام دهید. قدرت در یقین و عشق تبلور می یابد و خواستن توانستن است. پس باید حرکت کنید و تا به هدف نرسیده اید از پای ننشینید.

15- قانون راز در مورد لاغری هم صدق می کند:

به زبان ساده آنکه، وقتی تصمیم قاطع بر انجام کاری بگیرید و آن هدف را در ذهنتان ایجاد کنید، تمام نیروهای دنیای درون و بیرون شما، بسیج می شوند تا شما را به هدف برسانند. پس از این نیروی خدادادی استفاده کنید که خالق آسمان ها و زمین، قدرت خلق کردن به اشرف مخلوقات خود داده است و شما می توانید ایده های خود را در عالم خلق کنید اگر: تصمیم به انجام آن داشته باشید و در مسیر حرکت کنید و استقامت داشته باشید.

16- تحرک سرّ شادابی و سلامت است:

آب رودخانه ای که دائماً در خروش و حرکت است همیشه شفاف و حیات بخش است و دریا که سراسر حیات است دائماً در تموّج است گاهی آرام تر، گاهی طوفانی تر.
علامت زندگی ما نیز، حرکت است، حرکت در ذهن و حرکت در جسم، که برآیند آن دو ما را به هدف می رساند. پس پویایی در ذهن داشته باشید و حرکت کنید تا روح و جسمتان، جوان و شاداب باشد و به سوی کمال بروید.

17- بر خدا توکل داشته باشید:

او زیباست و زیبایی را دوست دارد و هم اوست که بر حرکت ها، برکت می دهد. بر قدرت او که قوی ترین قدرت عالم است تکیه کنید و به سوی او حرکت کنید که انسان را برای کمال آفریده و حرکت به سوی کمال را دوست دارد و حمایت می کند که او بهترین حمایت کننده است. حرکت کنید، معجزه می شود.
منبع:نشریه راه کمال- شماره 30

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید