واقعیات تغذیه ای انبه

واقعیات تغذیه ای انبه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

آیا شما مایل به دانستن واقعیاتی در رابطه با مواد تغذیه ای انبه و درک نحوه ی تاثیر این میوه ی مفید گرمسیری بر سلامت خودتان هستید در مقاله ی زیر برخی اطلاعات تغذیه ای انبه که کمک می کند تا از خوردن میوه ی انبه لذت ببرید را ارائه می دهیم.
تاریخچه ی انبه
منشاء انبه به حدود 4000 سال قبل از میلاد و کشور هند برمی گردد. انبه ی وحشی در ابتدا 2000 سال قبل از میلاد کشت می شد. این انبه به تدریج توسعه یافته و به یک میوه ی آبدار و خوش طعم امروزی تبدیل شد. انبه در سال 1880 میلادی به کالیفرنیا برده شد، در حالی که این میوه 2000 سال قبل از میلاد در کشور هند کشت می شد. بافت فیبردار این میوه برای افرادی که مایل به افزایش وزن هستند، مفید می باشد.
اطلاعات تغذیه ای در رابطه با انبه
انبه حاوی فیبر بالایی بوده، بنابراین برای سلامت انسان بسیار مفید می باشند. محتوای فیبر بالای این میوه به کاهش یبوست نیز کمک می کند. آن ها دارای پکتین و ویتامین C بالایی بوده که به کاهش سطوح کلسترول خون کمک کرده و به عنوان تقویت کننده ی سیستم ایمنی عمل می کنند. این میوه غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، عناصر معدنی بوده و همچنین حاوی آنزیمی بوده که دارای خواص تسکین دهنده ی معده می باشد. این آنزیم ها به عنوان پروتئین های گوارشی عمل کرده و به هضم مواد کمک می کنند.
ارزش غذایی انبه
ارزش غذایی انبه نشان می دهد که این میوه منبع عالی از مس و پتاسیم می باشد. انبه حاوی مقادیر کمی منیزیم، منگنز، سلنیوم، کلسیم، آهن و فسفر نیز می باشد. این میوه فاقد کلسترول و چربی های اشباع شده می باشد. انبه فقط دارای 6/0 گرم چربی می باشد. 100 گرم انبه ی تازه حاوی حدود 17 گرم کربوهیدرات، 5/0 گرم پروتئین و حدود 70 کیلو کالری انرژی می باشد.
انبه غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین C و A می باشد. سطوح ویتامین C در انبه ی خام بالاتر از انبه ی رسیده می باشد. این میوه حاوی مقادیر کمی ویتامین E، B و K نیز می باشد. حدود 75 کالری در انبه وجود دارد (در 100 گرم انبه). نشاسته موجود در انبه ی خام هنگام رسیدن میوه به قند تبدیل می شود. مصرف این قندها با شیر برای افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، بسیار مفید می باشد. انبه سرشار از بتا کاروتن (445 میکروگرم) و آلفا کاروتن (17 میکروگرم) می باشد.
جدول مواد تغذیه ای انبه
یک انبه ی پوست کنده حاوی حدود 06/1 گرم پروتئین، 7/3 گرم فیبر غذایی و 135 گرم کالری می باشد.

مواد تغذیه ای

مقدار (میلی گرم)

ویتامین A

 IU 1584

ویتامین B1

12/0

ویتامین B2

118/0

نیاسین

209/1

پانوتنیک اسید

331/0

ویتامین B6

227/0

ویتامین C

3/57

ویتامین E

32/2

ویتامین K

7/8

پتاسیم

323

فسفر

23

منیزیم

19

کلسیم

21

سدیم

4

آهن

27/0

منگنز

056/0

مس

228/0

روی

08/0

واقعیات تغذیه ای زیادی در رابطه با میوه ی انبه وجود دارد که به درک خواص درمانی مختلف این میوه کمک می کند. در این جا برخی از این واقعیات را ذکر می کنیم:
همانطور که می دانید، انبه نه تنها برای افزایش وزن مفید است، بلکه این میوه حاولی گالیک اسید بوده و بهترین ضد عفونی کننده ی طبیعی برای بدن می باشد. این ماده به روده متصل شده و آن ها را تمیز می کند.
انبه تمیز کننده ی طبیعی خون بوده که گرمای اضافی و همچنین بوی بدن بدن را کاهش می دهد.
میزان پروتئین بالای این میوه به داشتن بدنی سالم و قوی کمک می کند.
گفته شده که این میوه به بهبود اشتها و تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مبارزه با بیماری ها کمک می کند. ویتامین C و E موجود در انبه به رهایی بدن از رادیکال های آزاد و مضر و همچنین به ایجاد مقاومت برعلیه عوامل بیماری زا کمک می کند.
مس موجود در انبه یک ریز مغذی مهم برای بدن بوده، چون به عنوان یک کوفاکتور برای بسیاری از آنزیم ها عمل می کند. این عنصر در تشکیل سلول های قرمز خون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
انبه به درخشندگی طبیعی و کاهش لکه های موجود روی صورت کمک می کند. جهت داشتن پوستی سالم و درخشان می توانید به صورت منظم آب انبه را با شیر یا عسل مخلوط کرده و میل کنید.
محتوای فنول بالای موجود در انبه باعث شده که این میوه به عنوان یک عامل ضد سرطان فوق العاده در نظر گرفته شود.
انبه برای اختلالات چشمی، ریزش مو، گرمازدگی، دیابت، عفونت های باکتریایی، سینوزیت، بواسیر، سوء هاضمه، اسهال، اختلالات قاعدگی و بزرگ شدن طحال مفید می باشد.
این میوه برای افراد مبتلا به کم خونی و زنان باردار نیز مفید است.
انبه حاوی کاروتن، ویتامین E و سلنیوم بوده و باعث محافظت در برابر بیماری های قلبی می گردد.
این میوه دارای خواص ضد التهابی بوده و از این رو به کاهش علائم آسم کمک می کند.
ویتامین A، بتاکاروتن، آلفاکاروتن و همچنین بتاکریپتوکسانتین موجود در انبه دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. این مواد به حفظ غشاء مخاطی و پوست سالم و همچنین محافظت از بدن در برابر سرطان های دهان و ریه کمک می کند.
موارد ذکر شده در بالا برخی از واقعیات تغذیه ای انبه می باشد. این میوه نماد عشق در هند می باشد. در طول جشن های ازدواج، برگ های انبه استفاده می شود، چون آیینی بوده که تضمین می کند زن و شوهر دارای فرزندانی خوب خواهند شد. ما نمی توانیم بگوییم که این موضوع تا چه حد صحت دارد، اما این موضوع را به درستی می دانیم که انبه دارای فواید درمانی زیادی می باشد. بنابراین مصرف این میوه ی لذیذ در طول تابستان باعث بهبود سلامتی می گردد.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید