خوشبختی چه شکلی است ؟

خوشبختی چه شکلی است ؟

 

تا حدود زیادی شما همانی هستید که فکر می کنید و می توانید آنچه را که فکر می کنید از عهده شما ساخته نیست انجام دهید ، این طرز فکر شماست که شما را به عرش می رساند و یا در غیر این صورت در دریای نومیدی غرق می سازد .
این تصویر ذهنی است که به شما شادی یا غم ، موقعیت ، یا شکست ، خوشبختی و یا درد و رنج حکم می دهد .
تصویر ذهنی شما می تواند به شما کمک کند تا آنچه را برای رسیدن به شادی و رضایت لازم دارید انجام دهید ، می تواند به شما کمک کند تا از زندگی خود لذت ببرید ، می تواند اسباب اعتماد به نفس و اطمینان به کار و فعالیت هایی باشد که شما برای زمان فراغت خود انتخاب می کنید ، مصمم بر شاد زیستن شوید ، از روی خیرخواهی به ارزیابی خودتان بپردازید ، بهترین و طلایی ترین لحظات زندگی را در ذهن مجسم کنید و با توجه به واقعیت ها ، نه خیالات واهی ، بلکه براساس تصویر مثبت که از واقعیات زندگی دارید ، این تصویر خوشایند از خویش را تقویت کنید .
اشخاصی که در سالهای شکل گیری شخصیت شان طوری تربیت شده اند که می توانند بدون کمترین تلاش از تصویر ذهنی مثبت برخوردار باشند بهتر از سایرین با کمی تلاش و درک موضوع می توانند تصویر ذهنی خود را بهتر کنند و موفقیت را در آغوش بکشند .
با تکرار و مداومت و با در نظر گرفتن صادقانه محدودیتها ، تصویر ذهنی بهبود یافته و عزت نفس به وجود می آید .
این دو توصیه را حداقل برای چند روز به کار ببندید اگر بد بود ، دیگر به آن عمل نکنید :
1 – برای هر روز خود هدفی در نظر بگیرید .
2 – هرگز و هرگز زندگی را طلاق ندهید .
داستان جالبی شنیده ام که برای شما نیز می گویم : در سالن آرایشگاه مردانه ای چند آقا با هم از ماشین شان صحبت می کردند . یکی از آنها می گوید : ماشین شورلت خوبی دارم ، شصت و چهار هزار کیلومتر کار کرده و آخ نگفته ، دوست او گفت :
ماشین من هفتاد هزار کیلومتر کار کرده و هر بیست هزار کیلومتر روغن آن را عوض می کنم و خلاصه هر کدام اطلاعات بسیار دقیق و فنی ارایه می کردند و همان موقع پیرمرد صاحب سالن گفت : کدام یک از شما همین قدر مواظب روح خودتان هم هستید ؟!
کدام یک از شما از تصویر ذهنی خود چیزی می داند ؟ همه ما ظاهراً انسانهای مرتب و خوش لباسی هستیم به آرایشگاه می رویم و روغن ماشین هایمان را به طور مرتب عوض می کنیم ، اما کدام یک از ما هر روز هدفهای مثبت و اندیشه های قشنگ خودمان را مرور می کنیم ؟ و هر روز را با یک ایده و هدف نو آغاز می کنیم .
جرج برنارد شاو ، زمانی خوانندگان آثارش را به تمیز نگه داشتن روان شان توصیه می کرد . به اعتقاد او روان انسان همانند پنجره ای است که انسان از پشت آن زندگی و محیط اطرافش را تماشا می کند .
نکته مهم اینجاست که بسیاری از ما ، از اتومبیل خودمان ، وسایل خانه و طلاهایمان بهتر و بیشتر از تصاویر ذهنی مان نگهداری می کنیم ، تصویر ذهنی خود را جایی گم می کنیم و همراه آن انگیزه خوشبخت شدن را از دست می دهیم . مواظب خودمان و روحمان و اندیشه های قشنگمان باشیم . نگذاریم که هیچ باد مخالفی ابرهای سیاه را رو به روی پنجره ذهنمان بیاورد .
منبع:تکچین

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید