فواید چای نعناع

فواید چای نعناع

مترجم: امین حسین پور

یکی از نام‌هایی که جایگاه ویژه‌ای در فهرست چای‌ها دارد چای نعناع است. چای نعناع به خاطر فواید خود از زمان‌های باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. چای نعناع یکی از بهترین انواع چای گیاهی به شمار می‌رود.
درمان حالت تهوع
یکی از شناخته شده‌ترین فواید چای نعناع آن است که به درمان حالت تهوع کمک می‌کند. مصرف مقدار کافی چای نعناع به تدریج به درمان این مشکل کمک می‌کند.
درمان سوء هاضمه
سوء هاضمه از مشکلات شایع امروزی در دنیا به شمار می‌رود که در آن عادت‌های غذایی ناسالم تبدیل به جزء جداناپذیری از سبک زندگی ما شده‌اند. نوشیدن چای نعناع به مقدار کافی برای درمان سوء هاضمه خفیف مفید است.
درمان معده درد
معده درد اختلال دیگری است که ممکن است تا حد زیادی تشدید شد. افراد زیادی بعد از خوردن غذا دچار معده درد می‌شوند. نوشیدن چای نعناع در چنین مواردی به درمان معده درد کمک می‌کند و در عرض چند دقیقه درد را کاهش می‌دهد.
درمان بیماری صبحگاهی
بارداری در کنار خوشحالی و شادمان با برخی مشکلات نیز همراه است. بیماری صبحگاهی یکی از این مشکلات به شمار می‌رود. بسیاری از زنان باردار هنگام بیدار شدن از خواب احساس بیماری می‌کنند. اگر به طور مکرر با این مشکل مواجه می‌شوید، می‌توانید از چای نعناع استفاده کنید.
درمان هیرسوتیسم
هیرسوتیسم مشکلی است که زنان به آن مبتلا می‌شوند. در هیرسوتیسم موهای صورت ، سینه‌ها و نواحی دیگر بدن به طور نامطلوب و کنترل نشده رشد می‌کنند. این به خاطر مقادیر بالای آندروژن در بدن اتفاق می‌افتد. اگر چه داروهای مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد ولی، تحقیقات نشان داده‌اند که از چای نعناع نیز می‌توان برای درمان چنین مشکلاتی استفاده کرد.
درمان آکنه
آکنه معمولاً مشکلی شایع در میان نوجوانان است. البته، افراد دیگر نیز ممکن است مبتلا به آکنه شوند. مصرف روزانه حداقل 3 فنجان چای نعناع تا حد زیادی به درمان آکنه و همچنین جلوگیری از تشکیل آکنه کمک می‌کند.
کمک به تمدد اعصاب
نوشیدن این چای به تمدد اعصاب کمک می‌کند. یک فنجان چای نعناع بعد از یک روز کاری طولانی برای تمدد اعصاب عالی است. این به نوبه‌ی خود به خوابیدن بهتر هنگام شب نیز کمک می‌کند.
کمک به آسم
مشکل اصلی آسم آن است که مسیرهای هوایی را با مخاط پر می‌کند. چای نعناع به خاطر اسید رزمارینیک موجود در آن به تجزیه‌ی مخاط کمک می‌کند و به این ترتیب مسدود شدن مسیرهای هوایی را کاهش می‌دهد. چای نعناع همچنین سرفه‌ی خشک مربوط به آسم را کاهش می‌دهد.
درمان سرماخوردگی و سرفه کردن
چای نعناع برای سرما خوردگی نیز مفید است و همچنین گلو را تسکین می‌دهد.
اطلاعاتی در مورد چای نعناع
چای نعناع از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از گیاه Mentha Spicata نشأت می‌گیرد. در واقع روغن نعناع استخراج شده از این گیاه است که بعداً تبدیل به این نوشیدنی می‌شود. تاریخ نشان می‌دهد که رومیان باستان از نعناع برای نیرو بخشی به جسم و ذهن استفاده می‌کرده‌اند. مصرف چای نعناع چه به صورت گرم و چه به صورت سرد تأثیر نیرو بخشی بر روی بدن دارد. برخی افراد چای سبز را با برگ‌های نعناع استفاده می‌کنند که باعث بهتر شدن طعم آن می‌شود و همچنین به درمان سوء هاضمه کمک می‌کند.
علاوه بر آنچه گفته شد، چای نعناع برای اسهال ، تمیز کردن سینوس‌ها و در برخی موارد برای سوزش سر دل نیز مفید است. مصرف مقدار کافی این چای گیاهی مطمئناً مفید خواهد بود. بهتر است قبل از مصرف مداوم هر گونه محصولات گیاهی با پزشک مشورت کنید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید