روغن نارگیل برای رشد مو

روغن نارگیل برای رشد مو

مترجم : بهروزی

مراقبت درست از مو در اصل شامل مرطوب و تمیز نگه داشتن آن است که به ریشه کنی مشکلاتی چون شکنندگی مو، موخوره، خشکی، نازک شدن مو، ریزش بیش از حد آن، شوره‌ی سر و غیره کمک می‌کند. فواید روغن‌های طبیعی برای کم کردن این مشکلات، توسط میلیون‌ها نفر امتحان شده و تأیید شده است. استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت از مو، یک روش قدیمی است چون به افزایش رشد مو کمک می‌کند. ببینید که این روغن چگونه می‌تواند در رشد موهای دراز و درخشان مفید واقع شود.
مو چیزی نیست جز رشته‌های پروتئینی مرده که هر کیسه‌ی ترشحی، عمیقاً درون لایه‌ی داخلی و یا لایه‌ی میانی پوست قرار گرفته است. فقط سلول‌هایی که زیر سطح پوست و داخل کیسه‌های ترشحی قرار دارند، زنده هستند. جزء اصلی مو به نام کراتین شناخته می‌شود. موهای دراز و درخشان همیشه‌‌ی نشانه‌ی سلامتی و حیات بوده و هستند که راز آن در تغذیه سالم و مراقبت درست از مو نهفته است.

روغن نارگیل چگونه رشد مو را افزایش می‌دهد؟
روغن نارگیل پیوستگی طولانی با مراقبت از پوست و مو دارد. این روغن از زمان‌های باستان برای داشتن پوست نرم و انعطاف پذیر و موهای ضخیم و دراز به کار می‌رفت. بنابراین، ببینید که این روغن چگونه به شما کمک می‌کند تا موهای سالم و درازی داشته باشید.

روغن نارگیل مو را تغذیه و مرطوب می‌کند :
روغن نارگیل با نفوذ عمیق به بدنه‌ی مو می‌تواند هر تار مو را تغذیه کند. روغن نارگیل درخشندگی و نرمی را به کیسه‌ی ترشحی مو، اضافه می‌کند و از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل هم چنین با مرطوب کردن عمیق مو، استحکام و حیات را به آن اضافه می‌کند و آن را از شرایط محیطی زمخت نیز، حفظ می‌کند. روغن نارگیل به ویژه برای موی خشک، ایده‌آل است که بیشتر مستعد شکنندگی است. روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که معتقدند این ویتامین، رشد مو را افزایش می‌دهد و از ریزش موی اضافی جلوگیری می‌کند.
استفاده از روغن نارگیل قبل از شامپو زدن، به جلوگیری از، از بین رفتن روغن‌های طبیعی کیسه‌های ترشحی مو به هنگام شامپو زدن کمک می‌کند.

روغن نارگیل پوست سر را سالم نگه می‌دارد :
روغن نارگیل مشهور به داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتری است؛ در نتیجه می‌تواند برای مشکلات رایج پوست سر و التیام گزش حشرات و جوش‌های پوست سر مورد استفاده قرار گیرد. روغن نارگیل می‌تواند پوست سر را از شپش و شوره‌ی سر دور نگه دارد. شوره‌ی بیش از حد با مسدود کردن کیسه‌های ترشحی مو، می‌تواند رشد مو را کاهش می‌دهد. اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل حاوی خواص ضد میکروبی است. بنابراین، روغن نارگیل پوست سر را سالم نگه می‌دارد و یک محیط مناسب برای رشد مو ایجاد می‌کند.

روغن نارگیل از کمبود پروتئین جلوگیری می‌کند :
روغن نارگیل یک نرم کننده‌ی عالی و یک منبع غنی از اسیدهای چرب مثل اولئیک اسید، لینولئیک اسید و اسید لوریک است. این اسیدها به ویژه اسید لوریک در افزایش رشد مو، موثر عمل می‌کند چون نزدیکی بالایی با پروتئین‌های مو دارد. روغن نارگیل می‌تواند با پروتئین‌های مو ترکیب شود و از کمبود آنها جلوگیری کند.

روغن نارگیل استحکام و کشسانی مو را حفظ می‌کند :
لینولئیک اسید موجود در روغن نارگیل، می‌تواند مو را مرطوب و آبدار نگه دارد و کشسانی آن را حفظ کند. روغن نارگیل هم چنین حاوی اولئیک اسید است که می‌تواند به داشتن موی ضخیم و محکم به شما کمک کند.

روغن نارگیل گردش خون را بهبود می‌بخشد :
ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل به بهبود گردش خون کمک می‌کند و جریان اکسیژن به کیسه‌های ترشحی مو را افزایش می‌دهد. گردش خون مناسب می‌تواند مواد مغذی کافی را برای کیسه‌های ترشحی مو تأمین کند و در نتیجه‌ رشد مو را برانگیزاند.

چگونه از روغن نارگیل برای افزایش رشد مو استفاده بکنیم؟

ماساژ سر با روغن نارگیل گرم :
برای دریافت حداکثر فایده از روغن نارگیل، باید به آرامی آن را گرم کنید و سپس به نرمی روی پوست سر ماساژ دهید. قبل از شستن سر خود با شامپوی ملایم، می‌توانید بگذارید روغن نارگیل به مدت یک شب و یا فقط 1 تا 2 ساعت روی سرتان بماند. اگر موی شما صاف و یا موجدار است می‌توانید فقط قبل از شستن مویتان، از این روغن استفاده بکنید اما کسانی که موی ضخیم و فر دارند می‌توانند این روغن را هم قبل و هم بعد از شامپو زدن، روی سر خود بمالند. اگر روغن نارگیل به درستی شسته نشود می‌تواند کیسه‌های ترشحی مو را مسدود کند و مانع رشد مو شود.
هم چنین بسیاری از افراد از فواید روغن نارگیل به هنگام شامپو زدن – با مخلوط کردن آن با شامپو و یا نرم کننده – بهره مند می‌شوند.

فواید دیگر روغن نارگیل برای سلامتی :
بسیاری از فواید روغن نارگیل برای سلامتی می‌توانند به اسیدهای چرب موجود در آن، نسبت داده شوند. روغن نارگیل برای آشپزی در مناطق متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشف شده که در حفظ سطح کلسترول خون، موثر است. روغن نارگیل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهد و گوارش و متابولیسم درست را تضمین می‌کند. روغن نارگیل غنی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و بدن را از اثرات آسیب رادیکالهای آزاد حفظ می‌کند.
بنابراین، روغن نارگیل چه برای تغذیه‌ی مو و پوست مورد استفاده قرار بگیرد و چه برای پختن غذاهای خوشمزه‌ی مختلف، یکی از معدود روغن‌های طبیعی است که فواید خیلی زیادی برای سلامتی دارد. اگر چه روغن نارگیل برای رشد مو، موضوع بحث است اما استفاده از این روغن باید مکمل تغذیه‌ی سالم که شامل بسیاری از سبزیجات، میوه‌ها و غذاهای غنی از ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A و ویتامین E است، باشد.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید