این مردهای بچه ننه…

این مردهای بچه ننه…

پسر مامان یا مرد زندگی؟!

معمولاً خانم ها دوست دارند با مردهایی صحبت کنند که رابطه خوبی با مادران شان داشته و برای آنها ارزش و احترام بیشتری قایل باشند. این گروه از مردان در نظر خانم ها بسیار موجه تر از سایرین هستند. اما باید توجه داشته باشید که اگر آقایان اندکی بیشتر از حد مجاز در مورد مادران شان صحبت کنند، در نظر خانم ها به عنوان « پسرهای مامانی» یا « بچه ننه» شناخته می شوند. در این مقاله دلایلی که سبب می شوند خانم ها دوست نداشته باشند مرد زندگی شان مامانی باشد را ذکر می کنیم. همچنین راه حل هایی هم به شما پیشنهاد کرده ایم که با اجرای آنها می توانید هم مادرتان را در کنار خود داشته باشید و هم همسرتان را راضی نگاه دارید.

زن ها شیفته مردان واقعی

همان طور که مردها در آرزوی دوشیزه های مهربان و لطیف مثل معلمان یا پرستارها هستند، تصور خانم ها نیز از مردهای واقعی پلیس و آتش نشان است؛ مردهایی که مردانگی، نیرو و قدرت بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند.
اگر قرار باشد یک آتش نشان هر بار که پهلوی همسر خود قرار می گیرد با مادرش هم تماس بگیرد، چیزی نمی گذرد که وجه مردانه خود را به سرعت در نظر خانم از دست می دهد. خانم ها مردان نیرومندی را دوست دارند که تحت تأثیر دیگران قرار نگرفته و زود با آنها صمیمی نمی شوند!
مشکل اینجاست که پسرهای مامانی اغلب در حال برآورده کردن آرزوهای مادرشان( به ویژه آرزوهای دور از انتظار آنان) هستند و تمام مشکلات از همین نقطه آغاز می شوند.
اگر مردی تمام مدت بخواهد مطابق میل مادرش رفتار کند، دیگر هیچ شانسی برایش باقی نمی ماند تا بتواند به شخصه همسر دلخواه آینده خود را انتخاب کند. بحث کردن در مورد مسایل مختلف در خانواده به اندازه کافی دشوار است و یک خانم به سختی می تواند قبول کند که نفر سومی نیز در مسایل خانوادگی اش دخالت کند. زمانی که یک دختر، 18 سال داشته باشد و به این دلیل که مادرش به او اجازه نداده، نتواند همراه دوستانش بیرون رود، کاملاً قابل قبول است چرا که آنها هنوز بچه هستند. اما زمانی که یک پسربچه بزرگ شود و هنوز مادرش برای زندگی شخصی اش تصمیم گیری نماید، شرایط اصلاً طبیعی نیست. بیشتر خانم ها از پذیرفتن مردانی در این شرایط، سر باز می زنند.

خانم ها دوست دارند شماره یک باشند

زمانی که یک خانم کنار همسر خود آرام می گیرد، اصلاً نمی تواند قبول کند که در زندگی او نفر دومی هم حضور داشته باشد.
این کاملاً طبیعی است که یک مرد، روز مادر، روز تولد و مناسب های اینچنینی را به مادرش اختصاص دهد. اما اگر بخواهد همیشه اول مادرش را در نظر بگیرد و بعد نامزدش را، حالا مناسبت هرچه می خواهد باشد، کم کم رابطه او با همسرش سرد شده و عاقبت خانم او را ترک می کند. تنها دلیلی که خانم ها هیچ گاه پسرهای مامانی را برای آینده شان انتخاب نمی کنند، این است که نمی خواهند خودشان را در شرایط رقابت با کسی که پسر را به دنیا آورده قرار دهند.
زمانی که تصویر مادر شوهر بیش از اندازه در زندگی زوجین طنین انداز شود، زن تصور می کند که به اندازه کافی نمی تواند خواست های همسرش را برآورده سازد و به این دلیل است که آقا به ناچار به سمت یک « خانم» دیگر که مادرش باشد کشیده می شود. خانم ها دوست دارند مردان شان را همیشه خوشحال نگاه دارند. آنها دوست ندارند از زبان آقا بشنوند که دستپخت شان خوب نیست یا کارها را به خوبی مادر دوست داشتنی آقا انجام نمی دهند.

همسر شما خدمتکارتان نیست

در قرن بیست و یکم اکثر زوج ها کارهای خانه از قبیل شستشو، آشپزی و گردگیری را با یکدیگر تقسیم می کنند. اگرچه خانم ها قبول نمی کنند که آقایان سرآشپز یا مسؤول تمیزی باشند، اما از شما انتظار دارند که در کارهای خانه کمک کنید. مشکل پسرهای مامانی این است که معمولاً برای پخت غذا یا شستشوی لباس ها از مادرشان کمک می گیرند.
شاید خیلی از افراد استطاعت این را داشته باشند که برای خود یک خدمتکار بگیرند اما در نظر خانم ها یک مرد واقعی کسی است که در کارهای خانه به او کمک کند و اگر از انجام چنین کارهایی سر باز زند، به زودی از زندگی خانم طرد خواهد شد.
این امر حقیقت دارد که بعضی از مردها سعی می کنند تمام نیازهای مادران شان را برآورده سازند، اما بدانید که خانم ها به هیچ وجه دوست ندارند با مردهایی که نمی توانند روی پای خودشان بایستند و نیازهای اولیه خودشان را برآورده سازند، رابطه برقرار کنند.
پسرهای مامانی معمولاً در معرض نوعی عشق بدون قید و شرط قرار می گیرند و تصور می کنند تمام کارهایی که انجام می دهند درست است و هیچ ایرادی ندارند. هرچند مادرتان به طرز لباس پوشیدن، غذا خوردن، صحبت کردن و رفتارتان کاری ندارد، اما این امر بدان معنا نیست که تمام کارهایی که انجام می دهید، درست بوده و نیاز به هیچ گونه بازبینی ندارد. به عنوان مثال شاید مادر شما پس از صرف شام از شما بخواهد که کاملاً استراحت کنید و تمام ظرف ها را خودش به تنهایی جمع کند، اما همسر شما در شرایط مشابه انتظار دارد که از پشت میز بلند شده و در جمع کردن بشقاب ها به او کمک کنید.

هیچ چیز خصوصی وجود ندارد

یکی دیگر از مواردی که خانم ها در مورد پسرهای مامانی دوست ندارند، این است که این دسته از آقایان گاهی چیزهای بسیار خصوصی که نباید با مادرشان در میان بگذارند را به راحتی به زبان می آورند.
خانم ها دوست ندارند مسایل خلوت شخصی شان برای کسی جز خودشان دو نفر بازگو شود. آنها انتظار دارند که آقایان در مورد مسایل بسیار خصوصی محتاطانه تر عمل کنند. به همین دلیل زمانی که متوجه شود آقا در مورد مسایل خصوصی با مادر خود مشورت می کند، از نظر روحی آسیب های جبران ناپذیری می بینند.
روزی خانمی هدیه ای که روی آن مارک لباس فروشی چاپ شده بود را از طرف مادر شوهر خود دریافت کرد. او تصور کرد چه مادر شوهر باملاحظه ای دارد، اما با خواندن این مطلب همه چیز رو شد:«… و خواهش می کنم دیگه از لباسای پلاستیکی استفاده نکن چون پسرم اصلاً از اونا خوشش نمیاد…» او واقعاً ناراحت شد و تعجب کرد که چطور همسرش توانسته چنین چیزی در مورد او به مادرش بگوید و به فکر فرو رفت که اگر حتی همسرش از چنین لباس هایی خوشش نمی آمده، چرا اول با خود او در میان نگذاشته و مادرش را به عنوان اولین نفر برای مشورت کردن انتخاب کرده است؟!
البته باید این مطلب را نیز همیشه در نظر داشته باشید که از یک مرد نخواهید از بین زنی که او را به دنیا آورده و بزرگ نموده و زنی که او را دوست دارد، یکی را انتخاب کند.
اگر شما یکی از آن پسرهای مامانی هستید، راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما به راحتی می توانید عشق و احترام هر دو طرف را نسبت به خود جلب کنید.

در برابر مادر خود بایستید

یکی از ابتدایی ترین روش هایی که می تواند موجب شود تا شما به بدنامی پسر مامانی بودن دچار نشوید، این است که طرز برخورد را با مادرتان عوض کرده و مانند یک فرد بالغ با او رفتار کنید. اگر شما به نام پسر مامانی معروف شده اید، پس حتماً مادر شما بیش از اندازه در کارهای شما دخالت می کند و شما باید یاد بگیرید تا به او « نه» بگویید.
حتی اگر او دارای تحصیلات عالیه باشد هم بدان معنا نیست که فردی نامعقول و غیرمنطقی نیست. مادر شما همین الان هم می داند که شما عاشق او هستید و هر کاری از دست تان برآید، برایش انجام می دهید. مشکل نیز دقیقاً از همین نقطه شروع می شود. او می داند که شما به او« نه» نخواهید گفت. بنابراین سالی یک بار هم که شده، حتی اگر اشک هایش سرازیر شد و شما را تهدید عاطفی کرد، به او بفهمانید که تا چه اندازه همسرتان مهربان بوده و جزیی از نیمه جدا نشدنی زندگی تان است.
می توانید به راحتی به او بگویید برای آخر هفته که قصد دارید با نامزد خود به تفریح روید، در حال روزشماری کردن هستید و همچنین به او بگویید که لازم نیست برای توراهی ساندویچ درست کند!

همسر خود را به یاد داشته باشید

برای اینکه بتوانید رابطه خوبی را با همسر خود برقرار کنید، باید این نکته مهم را همواره به خاطر داشته باشید: اگر بنا به هر دلیل مجبور شدید قرار ملاقات خود را با خانم تان به خاطر مادر به هم بزنید، حتماً مطمئن شوید که به نوعی این کار خود را جبران می کنید. طوری رفتار نکنید که همسر شما تصور کند در جایگاه دوم قرار دارد و فکر کند که همیشه حرف اول و آخر را مادرتان می زند. اگر متوجه شد که شما به یکی از خواست های غیرمنطقی مادر خود پاسخ مثبت داده اید، باید او را متوجه این مطلب هم بسازید که در جای دیگر به او پاسخ منفی نیز داده اید!
منبع:کوچه ما، شماره 9.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید