روغن نعناع تند برای مو

روغن نعناع تند برای مو

مترجم: امین حسین پور

در این مقاله به بحث درباره‌ی فواید روغن نعناع تند که به افزایش و حفظ سلامت موها کمک می‌کند پرداخته شده است.
روغن نعناع تند محصول مراقبت از مو مفیدی است. هنگام استفاده از روغن نعناع تند باید محتاط باشید; از روغن نعناع تند نباید به طور مستقیم بر روی موها استفاده کنید. استفاده از شکل رقیق شده‌ی روغن توصیه می‌شود. شما می‌توانید 2 قطره از روغن نعناع تند را با حدود 110 میلی‌لیتر آب مخلوط کنید و از آن استفاده کنید. همچنین، می‌توانید روغن نعناع تند را با روغن آوکادو یا روغن زیتون مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از شکل غلیظ این روغن ممکن است باعث آسیب دیدن موها شود. شما می‌توانید از این روغن به همراه شامپوی خود نیز استفاده کنید. اگر بعد از استفاده از شامپو یا نرم کننده‌ی مخلوط شده روغن نعناع تند احساس ناراحتی کردید، می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا از شدت آن کاسته شود.

چرا از روغن نعناع تند استفاده کنیم
در اینجا به برخی فواید روغن نعناع تند اشاره شده است.
روغن نعناع تند دارای تأثیر خنک کننده بر روی پوست سر است.
روغن نعناع تند به مقابله با شوره‌ی سر و شپش کمک می‌کند.
از آنجایی که روغن نعناع تند pH را تنظیم می‌کند، از آن می‌توان برای درمان پوست سر خشک استفاده کرد. شوره‌ی سر به طور مستقیم با پوست سر خشک مرتبط است. استفاده از روغن نعناع تند به رفع خشکی که با خارش همراه است کمک می‌کند. استفاده از روغن نعناع تند به خوشبو شدن موها کمک می‌کند.
مفید بودن روغن نعناع تند برای رشد موها اثبات شده است. روغن نعناع تند فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و بنابراین، رشد مو را افزایش می‌دهد. استفاده از روغن نعناع تند برای رشد مو مفید است و گردش خون را افزایش می‌دهد.
روغن نعناع تند را می‌توان با روغن جوجوبا و گلسیرین مخلوط کرد. استفاده از این مخلوط به افزایش رشد موها کمک می‌کند.
مخلوط مفید دیگری که از آن می‌توان استفاده کرد، مخلوط روغن نعناع تند با روغن کرچک ، روغن درخت چای ، روغن نارگیل و روغن ویتامین E است.
روغن نعناع تند برای موهای چرب نیز مناسب است و استفاده از آن ترشح چربی را افزایش نمی‌دهد. روغن نعناع تند تولید چربی پوست سر را تنظیم می‌کند و به این ترتیب تأثیر خنثی کننده‌ای بر روی پوست سر دارد.
روغن نعناع تند به عنوان یک نرم کننده عمل می‌کند و باعث درخشندگی موها می‌شود.

فواید دیگر روغن نعناع تند
روغن نعناع تند نه تنها رشد مو را افزایش می‌دهد بلکه همچنین از آن برای اهداف دیگری نیز استفاده می‌شود. روغن نعناع تند به سلامت و درخشندگی پوست کمک می کند. منتول موجود در این روغن به کنترل تولید چربی کمک می‌کند. بنابراین، از آن می‌توان برای درمان پوست چرب استفاده کرد. روغن نعناع تند پوست تیره را روشن می‌کند و خستگی پوست را از بین می‌برد. از روغن نعناع تند برای تولید لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود. استفاده از رژ لب حاوی روغن نعناع تند به تغذیه‌ی لب‌ها و نرمی و لطافت آن‌ها کمک می‌کند. روغن نعناع تند به کاهش درد کمک می‌کند و از آن برای درمان سر درد استفاده می‌شود. روغن نعناع تند به عنوان یک آرامبخش عمل می‌کند و از آن برای درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر استفاده می‌شود. این روغن همچنین برای سوزش سر دل و معده درد نیز مفید است. مالیدن روغن نعناع تند بر روی قفسه‌ی سینه به مقابله با سرفه کردن ، آسم و گرفتگی بینی کمک می‌کند. از روغن نعناع تند برای تولید محصولات مراقبت از دهان و دندان مانند دهان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها نیز استفاده می‌شود.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید