واقعیت‌های تغذیه‌ای و فواید آب سیب

واقعیت‌های تغذیه‌ای و فواید آب سیب

مترجم: امین حسین پور

در این مقاله به بررسی فواید آب سیب پرداخته شده است.
تحقیقات نشان می‌دهند که آب سیب می‌تواند به حفظ سطح استیل کولین کمک کند. استیل کولین ماده‌ی شیمیایی است که به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند. مصرف آب سیب از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. پایین بودن سطح استیل کولین ممکن است منجر به آلزایمر شود.
سیب بومی آسیای مرکزی است ولی امروزه در همه جای جهان کشت می‌شود. سیب جزء پر مصرف‌ترین میوه‌ها در بسیاری از کشورها به شمار می‌رود و هند ، چین و ترکیه از بزرگترین تولیدکنندگان سیب در دنیا به شمار می‌روند. فصل سیب از اواخر تابستان شروع می‌شود و تا اوایل زمستان ادامه دارد.
سیب هماند بسیاری از میوه‌های دیگر منبع غنی از آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید است. سیب سرشار از فیبر است که به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند. سیب فواید دیگری نیز دارد و از اینرو، همه‌ی گروه‌های سنی از آن استفاده می‌کنند.
سیب انواع مختلفی دارد. رنگ سیب از قرمز ، زرد و صورتی تا سبز متغیر است. کسانی که دوست ندارند سیب بخورند می‌توانند از آب سیب استفاده کنند. البته آب سیب نیز فواید زیادی برای سلامتی دارد.

ارزش تغذیه‌ای
پزشکان از مدت‌ها پیش به خواص سیب برای سلامتی پی برده‌اند و مصرف آن را توصیه می‌کنند. سیب چربی اشباع بسیار کمی دارد و فاقد کلسترول است. سیب همچنین حاوی سدیم کمی است. در جدول زیر ارزش تغذیه‌ای 1 فنجان آب سیب ارائه شده است.

 

مواد مغذی

مقدار

کالری

17

پروتئین

1ر. گرم

سدیم

7 میلی‌گرم

ویتامین C

172 درصد

کربوهیدرات

29 گرم

کلسیم

2 درصد

فیبر

2ر. گرم

قند

27 گرم

فواید آب سیب برای سلامتی
کمک به سلامت قلب
سیب دارای ترکیبات پلی‌فنولیک است که برای قلب مفید هستند و فلاونوئیدهای موجود در سیب آنتی اکسیدان‌هایی عالی به شمار می‌روند. نوشیدن آب سیب به سلامت قلب و تقویت آن کمک می‌کند.

جلوگیری از آسم
فواید فلاونوئیدها برای سلامتی که در سیب منحصر به فرد هستند از فلوریزین ناشی می‌شوند. این فلاونوئید از حمله‌های آسم جلوگیری می‌کند. این ترکیبات همچنین باعث تقویت ریه‌ها می‌شوند و به عملکرد بهتر ریه‌ها کمک می‌کنند. در برخی تحقیقات مشخص شده است که ریه‌های کودکانی که به طور منظم آب سیب مصرف کنند در مقایسه با کودکانی که آب سیب مصرف نمی‌کنند عملکرد بهتری دارد.

پاکسازی کبد
مواد معدنی ، ویتامین‌ها و قلیائیت سیب کبد را پاکسازی می‌کنند و پاکسازی کبد یکی از بزرگترین فواید آن به شمار می‌رود. مصرف آب سیب مواد سمی را از کبد دفع می‌کند و میزان pH بدن را از اسیدی شدن بیش از حد حفظ می‌کند. پکتین موجود در سیب همچنین مانع از بین رفتن پروتئین در روده‌ها می‌شود و مواد مغذی ضروری برای بدن را فراهم می‌کند.

کاهش کلسترول
علت اصلی بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی کلسترول است و سیب فاقد کلسترول است. مصرف روزانه‌ی سیب میزان کلسترول بدن را حفظ می‌کند و از ایجاد بیماری‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

کمک به سیستم ایمنی
مقداری بالای ویتامین C موجود در سیب سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و به بدن برای مبارزه علیه ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. ویتامین C همچنین به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

تقویت استخوان‌ها
فلوریزین و ویتامین C همچنین به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کنند. سیب هم برای ساختار استخوان و هم برای تراکم استخوان خوب است زیرا، به جذب آهن کمک می‌کند. بور موجود در سیب نیز به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

جلوگیری از سرطان
سیب حاوی ترکیبات ضد سرطانی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است که از رشد سلول‌ها سرطانی جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین علیه تومورها عمل می‌کنند. بنابراین، ارزش تغذیه‌ای سیب به خاطر جلوگیری از ایجاد سرطان خصوصاً سرطان ریه در زنان افزایش می‌یابد.
بعد از پی بردن به خواص سیب، چشم‌پوشی از مصرف آن دشوار خواهد بود. مصرف سیب همچنین برای جلوگیری از التهاب مثانه و چاقی و سنگ‌های کیسه‌ی صفرا توصیه می‌شود. برای بهره بردن از تمامی فواید فوق الذکر، استفاده از آب سیب طبیعی توصیه می‌‌شود. بهتر است از آبمیوه‌های حاوی شیرین کننده‌ها و مواد نگهدارنده خودداری کنید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید