ارزش تغذیه‌ای سیب سبز

ارزش تغذیه‌ای سیب سبز

مترجم: امین حسین پور

در این مقاله به بحث درباره‌ی فواید سیب سبز برای بدن اشاره شده است. اطلاعات تغذیه‌ای و فواید آن برای سلامتی برای شما مفید خواهد بود.
قرمز رنگی است که با سیب ارتباط دارد. واژه‌های شیرین و آبدار نیز همینطور. ولی نوعی از سیب که آبدار است ، مزه‌ی ترش و رنگ سبزی دارد سیب سبز است. از سیب سبز بیشتر برای پخت و پز استفاده می‌شود زیرا، طعم خاصی دارد. به همین دلیل است که سیب سبز سیب دسر یا سیب آشپزی نیز نامیده می‌شود. از سیب سبز برای تولید نوشیدنی نیز استفاده می‌شود.

کالری و ارزش تغذیه‌ای
کالری سیب سبز به اندازه‌ی کافی پایین است تا بتوان از آن برای کمک به رژیم غذایی استفاده کرد. یک عدد سیب سبز متوسط دارای 50-80 کالری و فاقد چربی یا پروتئین است. در همین زمان، سیب سبز به خاطر محتویات فیبر خو باعث کاهش اشتها خواهد شد. سیب سبز را باید با پوست آن خورد. وقتی سیب سبز به شکل پای سیب یا دسر خورده می‌شود، تنها جزئی از ترکیبات آن خوراکی به شمار می‌‌رود و فواید تغذیه‌ای واقعی خود را ندارد.
سیب سبز حاوی فیبر و مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر و کلسیم است. سیب سبز همچنین حاوی ویتامین A و مقدار کمی ویتامین C است. سیب سبز حاوی کربوهیدرات به شکل فروکتوز است.

ارزش تغذیه‌ای
فواید خوردن این نوع سیب و برتری آن نسبت به سیب قرمز همیشه مورد بحث است. برخی فواید تغذیه‌ای سیب سبز عبارتند از: سیب سبز به خاطر رنگ خود حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به سیب قرمز است. ویتامین B و A نیز در سیب سبز وجود دارد پس، خوردن این سیب تأثیر پاک کننده‌ای برروی پوست دارد و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. گوشت سیب بز منبع خوبی از فیبر است که به گوارش و تنظیم حرکات روده کمک می‌کند.
فیبر بالا همچنین به معنای عملکرد بهتر در برابر کلسترول است و سیب سبز به کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند.
خوردن سیب بعد از غذا باعث می‌شود احساس سیری کنید و پرخوری نکنید. سیب سبز با طعم ترش خود می‌تواند به کاهش دریافت چربی کمک کند زیرا، حاوی مقدار فیبر بالایی است. خوردن سیب سبز قبل از غذا می‌تواند به کاهش میزان غذا خوردن و در نتیجه کاهش کالری کمک کند.
سیب سبز به خالص‌سازی خون و تنظیم و پایدار کردن قند خون کمک می‌کند.
سیب سبز همچنین حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. همچنین گفته می‌شود که سیب سبز در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه بسیار مؤثر است. یبوست ، اسهال و مشکلات گوارشی با مصرف سیب سبز به مقدار زیادی کاهش می‌یابد زیرا، وجود پکتین در سیب با ایجاد چنین مشکلاتی مقابله می‌کند.
خوردن سیب سبز می‌تواند به سفید‌تر شدن ، قوی‌تر شدن و سلامت دندان‌ها و لثه‌ها کمک کند. خوردن سیب سبز همچنین از ایجاد پلاک و بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند.
همچنین گفته می‌شود سیب سبز خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون ، آلزایمر ، جنون و اسکیزوفرنی را کاهش می‌دهد.

واقعیت‌هایی جالب در مورد سیب سبز
انواع گوناگونی از سیب وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گونه‌ی استرالیایی و امریکایی اشاره کرد. سیب سبز دارای رنگ سبز روشن است و به خاطر طعم متمایز خود مشهور است. سیب قرمز دارای طعم شیرینی است در حالی که سیب سبز طعمی ترش دارد. سیب سبز همچنین بافت سخت‌تری دارد. سیب سبز گوشت محکم و تردی دارد. سیب سبز آب زیادی دارد و عمر مفید آن نیز زیاد است.
به طور خلاصه، مصرف روزانه‌ی سیب سبز به جلوگیری از ایجاد برخی بیماری‌ها و جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند. بهتر است سیب را به صورت طبیعی و تازه و همراه با پوست آن مصرف کنید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید