مواد غذایی که موجب بهتر شدن خلق و خوی می‌شوند

مواد غذایی که موجب بهتر شدن خلق و خوی می‌شوند

 

آیا می‌دانستید که بعضی مواد غذایی موجب بهتر شدن خلق و خوی ما می‌شوند؟ تعجب کردید؟ خب، بله همینطور است. بعضی مواد غذایی وجود دارند که به بالا بردن خلق و خوی فرد کمک می‌کنند.

محصولات لبنی
محصولات لبنی مانند شیر، ماست، و غیره، دارای ماهیت تسکین دهندگی بوده و به عنوان افزایش دهنده‌ی خلق و خوی انسان به خوبی شناخته شده‌اند. نوشیدن شیر معمولی و یا اضافه کردن آن به غلات صبحانه نشان داده است که به کاهش درماندگی و اضطراب کمک می‌کند.

سبزیجات برگ سبز
سبزیجات برگ سبز غنی از فولات بوده، که در برابر افسردگی و نوسانات خلقی مبارزه می‌کند. مصرف کاهو، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز به منظور مقابله با کمبود فولات، ضروری است.

غذاهای دریایی
غذاهای دریایی مانند ماهی، اویستر (نوعی صدف خوراکی)، صدف و خرچنگ، غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ می‌باشند. این غذاها نه تنها برای سلامت کلی مفید می‌باشند، بلکه سلنیوم مورد نیاز بدن را که تقویت کننده‌ی خلق و خوی است را تأمین می‌سازند.

غلات کامل یا سبوس‌دار
خوردن یک صبحانه‌ی خوب و شکم پر کن، این اطمینان را می‌بخشد که در طول روز خلق و خوی خوشی داشته باشید. خوردن غلات سبوس‌دار دارای اهمیت است به این دلیل که به آرامی در بدن جذب می‌شوند، و سطوح قند خون را ثابت نگه می‌دارند.

شکلات
یک تکه شکلات بخورید تا ببینید چه اندازه خلق و خوی شما بهتر می‌شود. خصوصاً شکلات تیره که حاوی کافئین و تئوبرومینی است که به جهت بهتر کردن خلق و خوی به خوبی شناخته شده‌اند.

گوشت لخم – گوشت کم چربی
گوشت‌های کم چربی مانند مرغ و گوشت گاو منابع غنی از اسید آمینه‌ی تیروزین می‌باشند. تیروزین به بهبود طبیعی خلق و خوی کمک کرده، در نتیجه سطوح پیام‌ رسانان مغز ـ دوپامین و نوراپی نفرین ـ را که مسئول حفظ هوشیاری و تمرکز ذهن می‌باشند، افزایش می‌دهد.

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

مطالب مشابه