وقتی دوستت دارم عادی و بی ارزش می شود

وقتی دوستت دارم عادی و بی ارزش می شود

هرگز به نظر نمی رسد که خبرهای بدی در رابطه های تازه وجود داشته باشد .زوجین در مورد هر چیزی با یکدیگر موافقند ؛ از نوع غذایی که در رستوران سفارش می دهند تا مقدار سسی که روی غذای خود می ریزند . اما متاسفانه در نهایت لبخندهای ساده حاکی از رضایت و موافقت و نیزابراز علاقه های پرشور و نشان پایان می یابند .
زمانی فرا می رسد که جمله دو کلمه ای معروف گفته شده و احساسات سرد و بی روح موجود در آن آشکار می گردد ، هر چند گفتن « دوستت دارم » لزوماً جهتی صحیح برای حرکت کردن نیست . این عبارت کوچک باید برای زمان مناسبش کنار گذاشته شده و نباید همانند نقل و نبات در عروسی ، مرتب بالا انداخته شود .
گفتن این که صادقانه به شریک زندگی خود علاقمندید ، ارزشش بسیار والاتر از ادعای دروغین دوست داشتن او می باشد . دروغگویی همچنین ممکن است یک رابطه خوب بالقوه را به خطر بیندازد . این قانون در مورد زن و مرد هر دو صادق است ، از آنجایی که زوجین گاهی اوقات تمایل دارند احساسات خود را از طریق نشان دادن علایق خود به دیگری بزرگ جلوه دهند . این به آن معنا نیست که برخی از زوج ها هرگز همدیگر را دوست نخواهند داشت ، بلکه منظور این است که نباید گرفتار لحظات لذت بخش کاذب و زودگذر شد و آنچه واقعیت درونی نیست را بروز داد .

ـ واقعیات را به او نشان دهید :
از قدیم گفته اند : « دو صد گفته چو نیم کردار نیست » این جمله در مورد روابط خانوادگی نیز صادق است . ما عادت می کنیم جمله ای قدیمی و تکراری را بارها و بارها بشنویم ، اما برای اینکه آن کلمات موثر واقع شوند ، باید عمل خود را نیز به آنها اضافه کنیم . پس دفعه بعدی که به همسرتان می گویید برای شما ارزشمند است ، فراموش نکنید که چگونگی احساس خود را در عمل به او نشان دهید .
برای این کار لازم نیست برایش گوشواره الماس بخرید . چرا او را به جایی که همیشه دوست داشته برود ، نبرید ؟ گفتن به یک زن که او دنیای شماست خیلی آسان است ، اما آیا ثابت نمودنش هم به این آسانی است ؟ چه تعدادی از شما در این لحظه از رابطه تان به همسر خود می گویید که برای او هر کاری انجام می دهید و در فرصت بعدی خلاف جهت حرکت کرده و جمعه شب به جای این که وقت خود را با همسرتان سپری کنید ، با دوستان خود به گردش و تفریح می روید ؟
نامزد شما این حقیقت را که شما از یک شب تفریحی به یاد ماندنی با دوستان تان صرف نظر نموده و ترجیح می دهید وقتی او نیاز به شما دارد ، وقت خود را با وی بگذرانید بسیار تحسین می کند . یک رابطه مانند شرکت های تجاری است ؛ نیاز به زمان ، تلاش و از خود گذشتگی بسیار دارد . زوجین می آیند و می روند ، اما رابطه های حقیقی آنهایی هستند که علیرغم مشکلات زندگی تداوم یافته و زن و مرد بیش از پیش به هم نزدیک می گردند .
یک راه دیگر برای فهمیدن اینکه همسر شما آیا واقعاً همان کسی است که می خواهید باقی عمر خود را با او سپری کنید ، این است که مطمئن شوید دارای دیدگاهی یکسان درباره ی آینده می باشید .آیا هر دوی شما خودتان را چندین سال دورتر در حال مشارکت برای به دست آوردن خانه ای برای زندگی و ارتقای خانواده ای صمیمی تصور می کنید ؟
اگر به همگی سوالات فوق به یک نحو پاسخ می دهید ، به رابطه خود امیدوار باشید .
منبع:مجله خدایا کمکم کن،شماره 6

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید