ضرورت تقویت ایمان برای شناسایی حق از باطل

ضرورت تقویت ایمان برای شناسایی حق از باطل

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در مجلس روضه ای که در منزل حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی برگزار شد، با اشاره به اینکه مسائل در آخرالزمان متناقض نما هستند، گفت: از این جهت می گوییم متناقض نما هستند که مشاهده می کنیم معصومین(ع) در روایات فرموده اند «ظهور وقتی رخ می دهد که باطل ضعیف شده باشد» و از طرفی دیگر فرموده اند «ظهور وقتی اتفاق میفتد که دنیا پر از ظلم و جور شده باشد».
استاد حوزه علمیه با اشاره به شبهه «اگر باطل در عصر ظهور ضعیف می شود پس چگونه ظلم می کند؟» اظهار داشت: در حقیقت باید گفت که منطق طاغوت رو به ضعف رفته و برای همین چون دیگر دموکراسی اش کارساز نیست، رو به ظلم می آورد و پی در پی جنایات می کند.
وی ادامه داد: از سویی دیگر باید دانست که قبل از ظهور مهدوی باید جبهه حق به اقتدار رسیده و زمینه ظهور ایشان را فراهم آورد؛ بنابراین بدیهی است که در مقابل ظلم طاغوت جبهه مقاومت پدید می آید و با شکست آنها زمینه سازی ظهور مهدوی را برعهده می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که ظهور مهدوی به گونه ای رخ می دهد که معجزه نباشد، بنابراین پر واضح است که اگر ظهور به طرز معجزه آسا اتفاق بیفتد، برخی می گویند اسلام قدرتی نداشت و از طریق معجزه پیروز شد؛ پیروزی اسلام باید به صورت طبیعی و با زحمت به دست آید تا حجت برای همگان تمام شود.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه همه جهان از نظام سرمایه داری غرب ناامید شده اند، ابراز داشت: همه کارشناسان این را به خوبی می دانند و همچنین نیز یقین دارند که دیگر نمی توانند نظامی جدید را جایگزین سرمایه داری کنند و برای همین دست به جنایات می زنند و با پدید آوردن داعش و امثال آن قصد دارند خود را نجات دهند؛ بنابراین در آخرالزمان ظلم بیشترشده و منطق طاغوت ضعیف می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هر چقدر قدرت اسلام بیشتر شود، نفاق نیز رشد می یابد، عنوان کرد: در روایات نسبت به این مسأله بسیار تذکر داده شده است، بنابراین باید با تقویت ایمان و تأسی به اهل بیت(ع) در این دوران ابتدا قدرت تشخیص حق از باطل را به دست آوریم و سپس برای دیگران روشنگری کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان یادآور شد: متأسفانه برخی می خواهند با فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران جلوی رشد اسلام را بگیرند، اما نمی دانند که اسلام به پدیده ای جهانی تبدیل شده است و دیگر هیچوقت از بین نخواهد رفت.
منبع: خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید