ویروس های ارتباط ما و خدا

ویروس های ارتباط ما و خدا

1. نفس انسان بر اساس تعالیم قرآنی، خیلی زیاد او را به بدی امر می کند. إنّ النّفسَ لَأمّارَۀ بِالسّوءِ إلّا ما رَحِمَ رَبّی. [سوره یوسف (12) : 53] (البته فقط کسانی که مورد رحم الهی قرار بگیرند، از زشتکاریهای نفس در امان خواهند بود)
2. از همان ابتدایی که خداوند، آدم را به عنوان جانشین خود بر روی زمین آفرید، یک دشمن جدی و قسم خورده در برابر انسان خودنمایی کرد. همه ما او را می شناسیم. ابلیس بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، اولین مخالف آفرینش انسان و دشمن او در راه اطاعت از دستورات الهی بوده و هست و خواهد بود. این دسته از آیات را ملاحظه بفرمایید (آیه کلیدی را می نویسم و مابقی آیات را به خود شما زحمت می دهم که مراجعه و مطالعه بفرمایید):
– سوره بقره (2) : 30-34. و إذ قلنا للملائکۀ اسجدوا لآدم فسجدوا إلّا إبلیس أبی و استکبر و کان من الکافرین.
– سوره اعراف (7) : 11-18. قال فبما أغویتنی لأقعدنّ لهم صراطک المستقیم. ثمّ لآتینّهم من بین أیدیهم و من خلفهم و عن أیمانهم و عن شمائلهم و لا تجد أکثرهم شاکرین.
– سوره حجر (15) : 28-43. قال ربّ بما أغویتنی لأزیّننّ لهم فی الأرض و لأغوینّهم أجمعین. إلّا عبادک منهم المخلصین.
– سوره ص (38) : 71-83. قال فبعزّتک لأغوینّهم أجمعین. إلّا عبادک منهم المخلصین.

نکات:
1) بزرگترین گناه و مشکل ابلیس این بود که دستور خداوند را اطاعت نکرد. به گناه بزرگ خود بزرگ بینی و خود برتر بینی دچار شد. [سوره ص (38) : 76] 2) ابلیس از همان ابتدا چون خداوند را به خداوندی قبول دارد، به عزت و جلال خداوند قسم می خورد که انسان را گمراه می کند. البته خودش هم اعتراف می کند که بر بندگان مخلص خداوند هیچ تسلطی ندارد. [بر اساس آیات سوره ص] 3) ابلیس در هر زمان، با یک لباس و شکلی به سراغ انسان می آید. همانگونه که خودش وعده داده، از هر راهی برای نفوذ بر انسان استفاده می کند. از روبرو و پشت و چپ و راست به سوی انسان می آید. [بر اساس آیات سوره اعراف] 3. ابلیس در یک گروه به خوبی نفوذ کرده و آنها را به عنوان دشمن ترین انسان ها برای مؤمنین و مسلمین در آورده است. در سوره مائده (5) آیه 82 می فرماید: لتجدنّ أشدّ النّاس عداوۀ للّذین آمنوا الیهود و الّذین أشرکوا. دشمن ترین انسان ها نسبت به مؤمنین، یهودیان و مشرکین هستند.
ریشه دشمنی های بسیار شدید زرسالاران یهود و صهیونیسم بین الملل به حداقل 1400 سال قبل باز می گردد و خداوند متعال این مسأله را به اشکال مختلف در قرآن کریم بیان فرموده است. آنجا که به دشمنی های بنی اسرائیل با حضرت موسی و موضوعاتی از این دست اشاره می فرماید. این مسأله را در جای خود بیشتر مورد مطالعه و دقت قرار خواهیم داد.
نکته جالب اینکه عمر صهیونیسم امروزی حدودا صد سال است و قبل از آن تا صدر اسلام هر چه می بینیم، دشمنی های زرسالاران و زورمداران یهود با همین عنوان یهودیان، نسبت به مؤمنین انجام شده است، و این دشمنی ها امروزه نیز ادامه دارد.
4. گام دومی که باید برداریم «دشمن شناسی» است. این گام را باید با دقت و البته بهسرعت برداشت. اگر می خواهیم این گام را به درستی برداریم باید مراقب باشیم که گام اول (یعنی اطاعت از دستورات الهی) را محکم برداشته باشیم.
انواع این دشمن ها عبارتند از:
الف) دشمن اول: نفس انسان، که او را به بدی امر می کند.
ب) دشمن دوم: ابلیس و شیاطین جن و انس، که فقط وسوسه می کنند و انسان را به انجام کارهای زشت و نافرمانی خداوند دعوت می کند.
ج) دشمن سوم: یهودیان و مشرکین، دشمن ترین انسانها نسبت به مؤمنین هستند.
در برابر این دشمن ها چه باید کرد؟

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید