ماست ، محافظ دندان ها

ماست ، محافظ دندان ها

 

بسیاری از فواید ماست برای همه شناخته شده است، مثلاً اینکه مصرف ماست می تواند به استحکام و سلامت استخوان ها کمک کند، از بروز عفونت ها پیشگیری نماید و
اکنون می خواهیم در مورد یکی دیگر از فواید ماست یعنی اثر آن بر روی دندان ها صحبت کنیم. دندان ها از مقدار زیادی کلسیم تشکیل شده اند، بنابراین مصرف ماست در سلامت دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد.

پیشگیری از بیماری های پریودنتال:

اگر شما از جمله افرادی هستید که از دندان های خود به قدر کافی مراقبت نمی کنید، احتمال بروز بیماری های پریودنتال در شما بیشتر است. این بیماری نوعی عفونت باکتریایی است که می تواند باعث تحلیل رفتن لثه و افتادن دندان ها شود. مصرف ماست می تواند در پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد. اما نمی تواند به درمان عفونت دهانی کمک کند، بنابراین اگر دردی در دندان ها یا لثه خود دارید، به دندانپزشک مراجعه نمایید.

رشد دندان های بچه:

اگر چه دندان ها، استخوان نیستند، اما آنها هم رشد می کنند و دارای کلسیم می باشند، بنابراین کودکان باید به میزان کافی کلسیم دریافت کنند تا به رشد و استحکام دندان های خود کمک نمایند. اگر کودک شما علاقه ای به نوشیدن شیر ندارد، برای او ماست معمولی یا ماست های طعم دار و میوه ای بخرید.

پیشگیری از پوسیدگی دندان ها:

مسواک نزدن به اندازه، تنها دلیل پوسیدگی دندان نیست. اگر دندان ها استحکام کافی نداشته باشند، مینای دندان آسیب پذیر خواهد شد.
خوردن ماست می تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند، زیرا در حفظ میزان مناسب کلسیم در دندان ها موثر است. تمام تلاش آرواره و دندان های شما این است که غذا را به راحتی بجوید. پس از دندان های خود با دریافت مقدار کافی کلسیم مراقبت نمایید.

پیشگیری از برفک دهان:

برفک، نوعی عفونت قارچی دهان است. علت بروز برفک می تواند مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ها و یا خشکی مزمن دهان باشد. بر اثر برفک، زبان شما با یک لایه سفید پوشیده می شود و ممکن است باعث ایجاد درد و التهاب شود. اگر برفک درمان نشود، می تواند منجر به پوسیدگی دندان و سایر مشکلات بهداشتی دهانی شود. ماست دارای باکتری های سالمی است که می توانند به تعادل باکتریایی دهان کمک کنند. اگر شما در معرض خطر برفک هستید، مصرف منظم ماست، می تواند به کاهش احتمال گسترش این عفونت کمک کند.
منبع: دنیای تغذیه شماره 110

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید