مسافرت با نوزاد

مسافرت با نوزاد

 

اگر قرار است مسافرت و تعطیلات طولانی داشته باشید، آنرا با برنامه های نوزاد خود تنظیم کنید
*نوزادان آمادگی برای ابتلا به انواع عفونت ها و بیماریهای واگیردار را دارند. اما این به این معنی نیست که باید آن ها را قرنطینه کرد. کافی است مراقب مکان هایی که به آن جا سفر می کنید یا افرادی که با آنها ملاقات می کنید باشید.
*در مکان هایی با امکانات مناسب توقف کنید تا از امکانات ضروری و مورد نیاز بیشتری استفاده ببرید.
*هر کجا که بروید، در قدم اول به تعداد مناسبی کهنه و پوشک بچه نیاز دارید. همیشه در هر مسافرتی این احتمال وجود دارد که با موقعیت های پیش بینی نشده مواجه شوید، بنابراین به کیفی نیاز دارید که حتی الامکان وسایل مورد نیاز برای چنین موقعیت هایی را به همراه داشته باشید. با فراهم کردن این امکانات ، مشکلات پیش پا افتاده برایتان تبدیل به مشکل بزرگ نخواهند شد.
*تعداد زیادی پوشک و کهنه بچه ، دستمال ، پماد، حوله های کاغذی و دستمال نخی، یک تشک برای عوض کردن بچه، یک پتو، پستانک و لباس به تعداد لازم را در کیف بگذارید. داروهای مورد نیاز را فراموش نکنید: آسپرین بچه، دندان گیر و دیگر وسایلی که ممکن است کودک در زمان سینه خیز و چهار دست و پا رفتن به آنها نیاز داشته باشد.
*خوراکی هایی برای میان وعده های غذایی و کرم ضد آفتاب از وسایل ضروری برای نوزاد است و می تواند برای مادران نیز مورد استفاده قرار گیرد.
*هر چیز را جداگانه در کیسه های پلاستیکی بسته بندی کنید تا هم وسایل شما مرتب باشد و هم بتوانید از آنها برای قرار دادن پوشک های کثیف و لباس های خیس شده استفاده کنید.
*اگر مسافرت شما هوایی است با پزشک کودک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید پرواز برای او مضر نیست. بیشتر کودکان سالم مشکلی برای مسافرت های هوایی ندارند.
*برای جلوگیری از گوش دردهای کودک که در نتیجه تغییرات فشار هوا ایجاد می شود، نوزادان باید در زمان نشست و برخاست هواپیما در حال مکیدن باشند، بنابراین سعی کنید برنامه تغذیه او را بر اساس زمان بندی خاصی طراحی کنید یا در هنگام برخاستن و یا فرود آمدن هواپیما به او پستانک یا خوراکی های دیگر بدهید.
*اگر با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنید هر چند ساعت یکبار توقف و کمی استراحت کنید. کودک از این که در صندلی بنشیند و فقط یک منظره ببیند خسته خواهد شد و نیاز به تنوع را در او در نظر بگیرید.
منبع:نشریه کودک، شماره62.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید