آیا در دوران ظهور بیشتر جمعیت جهان کشته می‌شوند!؟

آیا در دوران ظهور بیشتر جمعیت جهان کشته می‌شوند!؟

در ادامه فرآیند ترساندن مردم از امام زمان(عج) و نمایش چهره خشن از آن امام مهربانی، کشیشان مسیحی تبشیری به برخی روایات تمسک می‌کنند و می‌گویند: در مدت هشت ماهی که امام زمان(عج) ظهور می‌کند، مردم را به قتل رسانده و می‌کشد. این افراد چنین برداشت ناجوانمردانه را از روایتی اتخاذ می‌کنند که بر اساس آن آمده است،‌ حضرت مهدی(عج) طی هشت ماه برای رضایت خدا به شدت با دشمنان الهی جنگ می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی کارشناس ادیان و مذاهب در پاسخ به این شبهه این چنین می‌گوید:
اینکه شخصی در راه دفاع از حقیقت جنگ کند با اینکه قتل و کشتار کرده و مردم کشی کند، خیلی متفاوت است. جنگ در راه خدا از ویژگی انبیای الهی بوده است. مگر حضرت سلیمان(ع) و حضرت داود(ع) در دوران زمامداریشان جنگ نکردند. کتاب مقدس همان افرادی که این شبهات را مطرح می‌کنند، به حضرت یوشع(ع) جنگ‌های فراوان و خونینی را در حد نابودی و نسل کشی هشت قوم به طور کامل نسبت می‌دهد. ضمن اینکه ما از کتاب مقدس مسیحیان و نسبت‌های خشونتی که به انبیای الهی می‌دهد،‌ چنین برداشت‌هایی نمی‌کنیم و تمام اولیا و انبیاء را در زمره مهربان‌ترین شخصیت‌ها می‌دانیم که جلوه‌ای از رحمانیت خداوند برای هدایت مردم هستند.

برداشت افراط گرایانه از این روایات چه در متون اسلامی و چه در متون مسیحی، غلط و طرح این گونه تعابیر در شبکه‌های ماهواره‌ای بی‌تردید نادرست است.

ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که حقیقت این است که اصل جنگ وجود دارد. همه مسیحیان معتقد هستند که حضرت مسیح(ع) در آخر الزمان ظهور می‌کند و با اشرار مبارزه خواهد کرد. طبیعی است که در این جنگ افرادی نیز کشته می شوند. پس آیا باید همین تصویری که کشیشان افراطی صهیونیست نسبت به امام زمان(عج) مطرح می کنند را ما نسبت به حضرت عیسی(ع) مطرح کنیم؟ خیر. بدیهی است که جنگ‌هایی که در راه خداست، با اهداف هواخواهانه نیست. لذا این سیاه نمایی‌های کشیشان صهیونیست، راه به جایی نبرده و پیش از اینکه چهره اسلام را مخدوش کند، مسیحیت را زیر سؤال می‌برد.

نفی مطلق خشونت مسأله‌ای است که امروزه مورد انتقاد حتی متفکران غربی قرار گرفته است. وقتی دشمن به کشور، خانه، یا ناموس شما حمله می‌کند شما باید دفاع کنید ولو برای این دفاع خشونت هم داشته باشید. اما نگاه یک بام و هوایی که ما در عرصه بین‌الملل شاهد آن هستیم بدین نحو که از یک سو، پروژه خشن نشان دادن دین اسلام را با این روش‌ها مطرح می کنند و از سوی دیگر به عراق و افغانستان لشکرکشی کرده و به بیان صریح رئیس جمهور وقت آمریکا، یک جنگ صلیبی تمام عیار با کشتارهای بیرحمانه دارند.

قرار نیست که حضرت مهدی و حضرت مسیح علیهماالسلام بیایند و مردم را از دم تیغ بگذرانند. بلکه در آخر الزمان این حجت‌های الهی برای حاکم شدن آرامش بر دنیا، با جنگ طلبان و ظالمان مبارزه و جنگ خواهند کرد، ولو اینکه در این راه ظالمانی همچون دجال، سفیانی و یاران ستم پیشه این‌ها هم کشته شوند.

سفیانی شکم زنان باردار را پاره می کند

همچنین شبهه دیگری که در همین رابطه و ادامه همین سیاه‌نمایی‌ها و مهدی‌هراسی، از سوی کشیشان مسیحی تبشیری مطرح می‌شود، این است که هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند، مردان را می‌کشد و شکم زنان‌ باردار را پاره می‌کند. حجت‌الاسلام طباطبایی در پاسخ به این شبهه نیز ابراز می‌دارد:

روایات‌هایی ضعیف در این زمینه وجود دارد، اما با روایت‌های معتبر سازگاری ندارد. اهل بیت(ع) از هرگونه نسبت ناروایی به دور هستند. چنین برخوردی سیره و شیوه حکومتی آنان نبوده است. شیعیان هم به چنین چیزی اعتقاد ندارند. هیچ شیعه‌ای معتقد نیست که حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کنند و شکم زنان باردار را پاره می‌کنند تا به حکومت رسیده و فرمانروا شوند! خیر! این کارها، از کارهای دجال و سفیانی است. سیره امام زمان(عج) سیره جدشان امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که بر اساس خطبه بیست و هفتم نهج البلاغه، حتی از خلخالی که از پای یک زن یهودی در حکومت ایشان کشیده می‌شود، فریاد بر می‌آورند که انسان اگر دق کرده و از غصه این اتفاق در حکومت اسلامی بمیرد رواست.

اما نکته دیگر این است که اصل چنین جنایاتی یعنی دریدن شکم زنان حامله در عصر ظهور اتفاق می‌افتد، اما از سوی سفیانی و دجال و دشمنان حضرت مهدی و حضرت مسیح علیهماالسلام. این مسأله هم در منابع روایی اسلامی آمده است هم متون مقدس مسیحی.

از منابع اسلامی به عنوان مثال می توان به کتاب الزام الناصب از منابع کلامی و روایی مهم شیعه در مباحث استدلالی مربوط به امام زمان اشاره کرد. در ج 2، ص‌ 197 این کتاب آمده است، شخصی از نسل بنی‌امیه خواهد آمد که سفیانی نام دارد و او مرتکب چنین عملی شده و شکم زنان حامله را می درد.

از منابع مسیحی نیز حتی وقتی به کتاب مقدس نظر می اندازیم، می‌بینیم که از این گونه نشانه‌ها همچون دریده شدن شکم زنان حامله ذکر شده است. به عنوان مثال در هوشع فصل 13 عبارت شانزدهم آمده است: سامره باید سزای گناهانش را ببیند، چون بر ضد خدای خود برخاسته است، مردمانش به ضربت شمشیر فرو خواهند افتاد، بچه‌هایش ریز ریز خواهند شد، و شکم زنان حامله‌اش با شمشیر دریده خواهد شد….

بنابراین شبهه‌افکنی کشیشان مسیحی صهیونیست در این زمینه و انتساب این جنایات به امام مهدی(عج) عملی ناجوانمردانه است. این افراد به گونه‌ای چنین شبهاتی را مطرح می‌کنند که این تصور ایجاد می‌شود این‌ها رسانه‌های جبهه دجال هستند و علیه امام مهدی و حضرت مسیح(ع) فعالیت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا به تبریر و پاکسازی وجهه دجال و سفیانی بپردازند. در حالی که این جنایات هیچ ربطی به حضرت مهدی(عج) ندارد. حضرت مهدی(عج) می‌آید تا با چنین افرادی که چنین کاری را انجام می‌دهند، مبارزه کنند و این یک دروغی آشکار است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید