اسباب کشی به علاوه 20

اسباب کشی به علاوه 20

نویسنده:فرزانه فولاد بند – پریسا اصولی

 

چگونه یک اسباب کشی را مدیریت کنیم؟
اسباب کشی تجربه سخت و پر استرسی است که اگر خوب مدیریت شود، استرس کم ولذت زیادی خواهد داشت. خیلی ها تعطیلات تابستانی را برای اسباب کشی انتخاب می کنند. اگر شما هم جزو این خیلی ها هستید، با ما همراه شوید و از توصیه های بیست گانه زیر غافل نشوید.
1-شرکت های حمل ونقل معتبر را انتخاب کنید. اگر قرار است در این تابستان از شهری به شهر دیگر نقل مکان کنید در انتخاب این شرکت ها دقت بیشتری کنید تا اسباب و وسایل شماسالم به مقصد برسند.
2-پیش از اسباب کشی، وسایل لازم را آماده کنید: کارتن هایی در اندازه های مختلف، مقداری طناب ضخیم و محکم ، روزنامه باطله، نوار چسب پهن و ماژیک برای نوشتن روی کارتن ها.
3-یک فهرست از تمام کارهایی که باید در روزهای اسباب کشی انجام دهید تهیه کنید و طبق زمان بندی وسایل تان را جمع و جور کنید.
4-وسایل و ظروف شکستنی را با دقت بیشتری بسته بندی کنید. لوازم شکستنی را در جعبه اصلی خودشان که دارای حفاظ هایی است، قرار دهید. اگر این جعبه ها را دور انداخته اید، وسایل شکستنی را در روزنامه یا پارچه یا پلاستیک های حباب دار بپیچید و درون یک کارتن محکم بسته بندی کنید.
5-هنگام بسته بندی روی هر جعبه، برچسبی حاوی فهرست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است با ماژیک روی آن کلمه «شکستنی» را بنویسید. به این ترتیب وقتی به خانه جدیدتان می روید، می توانید وسایل را راحت تر بچینید و سردرگم نمی شوید.
6-مراقب سلامت تان باشید. برای اینکه مجبور نشوید هنگام اسباب کشی جعبه های سنگین را جابه جا کنید، جعبه های کوچک تری انتخاب کرده و وسایل را در آن بسته بندی کنید. هنگام بسته بندی نیز روی زمین بنشینید یا کارتن را روی میز قرار داده و روی صندلی نشسته و وسایل را در آن جا سازی کنید.
7-گلدان های کوچک را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و داخل هر یک از گلدان ها چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه فرو کنید. سپس پلاستیکی نازک را روی جعبه قرار داده و با چسب محکم کنید. منافذی را برای تنفس گیاه باز باقی بگذارید.
8-اشیای قیمتی، مدارک مهم، طلا و پول را جداگانه (ترجیحاً با اتومبیل شخصی) حمل کنید. لوازم ضروری مانند حوله، مسواک، لباس های راحتی اعضای خانواده را در ساک دستی تان قرار دهید تا به آن دسترسی داشته باشید.
9-گوشه های لوازم چوبی را با روزنامه یا پلاستیک های حباب دار بپوشانید. سپس یک مقوا دور آن بپیچید و با نوار چسب محکم کنید. برای حفاظت از رو کش و پارچه مبلمان منزل تان هم می توانید سطح آن را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید.
10-پیش از اینکه خانه قدیمی تان را ترک کنید همه جا را با دقت نگاه کنید و مطمئن شوید چیزی را جا نگذاشته اید. خانه را تمیز تحویل نفر بعدی بدهید و بقایای وسایل اسباب کشی را به حال خود رها نکنید.
11-درباره زمان دقیق اسباب کشی با بچه ها صحبت کنید و درباره اتفاقی که قرار است بیفتد به آنها توضیح دهید. این کار کمک می کند تا در روز اسباب کشی، آنها احساس ناراحتی و سردرگمی نکنند.
12-پیش از اسباب کشی با بچه ها به خانه جدید بروید. امکانات محل جدید مانند مدرسه جدید، نزدیک ترین پارک، مکان های تفریحی و مراکز خرید را با هم بررسی کنید.
13-بچه ها دوست دارند در خانه جدید تغییرات شخصی بدهند و چیدمان اتاق شان نقش داشته باشند. این میل را در آنها سرکوب نکنید.
14-بیشتر بچه ها از جمع کردن و بسته بندی وسایل لذت می برند. از آنها بخواهید در این کار به شما کمک کنند اما آنها را مجبور به این کار نکنید.
15-اگر فرزندتان نگران است که دوستانش را از دست بدهد، آدرس و شماره تماس خانه جدید و آدرس پست الکترونیکی فرزندتان را روی برگه های کوچکی بنویسید تا به دوستانش بدهد. به او اطمینان دهید که گاهی وقت ها او را برای دیدن دوستان قبلی اش به مدرسه و محل قبلی خواهید برد.
16-در روز اسباب کشی که سرتان شلوغ است از یک دوست یا آشنای نزدیک بخواهید مراقب بچه های کوچک تر باشد.
17-بچه ها برای احساس امنیت نیاز به جایی برای آرامش دارند. اتاق آنها را زودتر مرتب کنید و وسایل شخصی، اسباب بازی های مورد علاقه، عکس ها و پوسترهایشان را در دسترس شان بگذارید.
18-در روزهای اول اسباب کشی بیشتر وقت صرف مرتب کردن خانه می شود اما بچه ها در هر سنی که باشند، در این شرایط به توجه، وقت ومحبت بیشتری نیاز دارند. آنها باید با شرایط جدید هماهنگ شوند. برگشتن به برنامه های عادی خانواده مانند زمان خواب و غذا خوردن اهمیت زیادی دارد.
19-لوازم ضروری که ممکن است فرزندتان در روز اسباب کشی به آن احتیاج پیدا کند را در یک کیف دستی قرار دهید. مقداری خوراکی و نوشیدنی، دستمال کاغذی، حوله ، یک دست لباس و اسباب بازی از مواردی است که باید در این کیف قرار دهید.
20-اگر فرزندان تان دانش آموز هستند، بهترین زمان برای اسباب کشی تعطیلات تابستانی است چون بچه ها وقت کافی برای هماهنگ شدن با شرایط جدید را دارند. اگر قرار است به مدرسه جدیدی بروند، بهتر است در شروع سال تحصیلی این اتفاق بیفتد.
منبع:روزنامه سلامت شماره 229

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید