چه طور شادی را به زندگی خود دعوت کنیم؟!

چه طور شادی را به زندگی خود دعوت کنیم؟!

مترجم:مهتاب علیمرادی

 

معنا و مفهوم شادی چیست؟
شادی را نمی توان تنها در چند کلمه توضیح داد و از روی آن به سرعت گذشت.برخی افراد معتقدند زمانی ما احساس شادی و خوشبختی می کنیم که همه چیز بر وفق مرادمان باشد و کارها همان طوری پیش برود که ما می خواهیم.برخی دیگر می گویند هنگامی که به اهداف و آرزوهای مان می رسیم به یک آرامش درونی و یا به عبارتی دیگر به شادی و خرسندی دست می یابیم.
همان طور که می بینید هر فردی”شادی”را از زاویه دید خود می بیند و برای آن تعریف خاصی نیز دارد.واقعیت این است که هرگاه یکی از نیازهای شما برآورده می شود،شما احساس خرسندی می کنید.به عنوان مثال اگر از لحاظ مالی ضعیف باشید،رسیدن به پول و ثروت شما را راضی و خشنود می کند و یا اگر تنها و بی کس هستید قطعاً یک دوست و رفیق صمیمی می تواند شما را خرسند کند.به هر حال آن چه اهمیت دارد این است که همه ما به دنبال کسب شادی و داشتن یک زندگی موفق هستیم و ما در این مقاله سعی می کنیم به جای آن که در مورد شادی و تعاریف آن صحبت کنیم به شما بگوییم چگونه می توانید هر چه سریع تر با تغییر روحیات و افکار خود به یک زندگی شاد دست یابید.

چگونه در زندگی شاد باشیم؟
هرگز تصور نکنید روش های زیر به شما فرمولی جادویی ارایه داده و یا تضمینی برای کسب شادی باشند،ولی مطمئن باشید اگر آن ها را در زندگی خود به کار بندید و به زودی شاهد تغییرات چشمگیری در زندگی خود خواهید بود.

بر احساسات منفی خود غلبه کنید.
اگر توجه کرده باشید یک فرد نمی تواند در یک زمان هم اضطراب و نگرانی داشته باشد و هم خوشحال و خندان باشد و یا دچار افسردگی و سستی بوده و در همان لحظه نسبت به انجام امور کاملاً مشتاق و با انگیزه باشد.
به عبارتی دیگر یک فرد قادر نیست در یک زمان دو احساس متفاوت را تجربه کند بنابراین اگر به راستی می خواهید از لحظات زندگی خود لذت برده و شاد باشید باید با تمام افکار و احساسات منفی خود مبارزه کنید.تمام آن ها را روی کاغذی بنویسید و برای از بین بردن آن ها از هیچ تلاشی دریغ نورزید.اگر به تنهایی نمی توانید از شر آن ها خلاص شوید کتاب هایی با موضوعات مشابه بخوانید و یا از افراد متخصص در این زمینه مدد بجویید.وقتی شما بتوانید بر احساسات منفی خود غلبه کنید به طور ناخودآگاه جای شادی در درون شما باز می شود.مطمئن باشید با این عمل اولین گام را برای رسیدن به شادی برداشته اید.

مشخص کنید چه چیزهایی شما را در زندگی خوشحال می کند.
همان طور که قبلاً گفتیم دید افراد در مورد شادی متفاوت است.بنابراین اگر می خواهید شاد باشید باید بدانید از زندگی چه می خواهید و چه چیزهایی شما را خرسند می کند.سپس آن رویا را طوری تصور کنید که گویی قبلاً اتفاق افتاده است و بعد برای رسیدن به آن بجنگید.بله درست است باید برای رسیدن به هدف تان با تمام مشکلات و احساسات منفی بجنگید تا روی شادی را در زندگی تان ببینید.

مثبت فکر کنید و خوشبین باشید.
شاید از خود بپرسید،چگونه می توانم با وجود مشکلی بزرگ و لاینحل احساس خوشحالی کنم؟بهتر است بدانید شما می توانید این کار را انجام دهید،اگر طرز فکرتان را نسبت به آن موضوع تغییر دهید و خوشبین باشید.بدین صورت که فکر کنید بالاخره راه حل این مشکل نیز مانند مشکلات دیگر روزی پیدا شده و به دست فراموشی سپرده خواهد شد.این نوع نگرش امید و شور و شوق را در شما دو چندان خواهد کرد.

ایمان داشته باشید.
شاید این موضوع به نوعی به خوشبینی مرتبط باشد.وقتی شما مثبت فکر کنید و به خدای بزرگ ایمان داشته باشید خود را تمام و کمال به او می سپارید و مشکلات زندگی را بزرگ نکرده و آن ها را گذرا می بینید.

ماموریت زندگی خود را بیابید.
اگر در زندگی خود هدف مشخص و معینی نداشته باشید کاملاً سست و بی انگیزه می شوید و احتمالاً توان ادامه زندگی را از دست خواهید داد.شاید افرادی را در پیرامون خود دیده باشید که به همین علت دست به خودکشی زده اند،زیرا اصلاً نمی دانند برای چه به این دنیا آمده اند و ماموریت شان در زندگی چیست؟اگر به راستی خواهان یک زندگی شاد هستید،پس هرچه سریع تر ماموریت خود را در زندگی بیابید.

عشق بورزید.
دوستان صمیمی،همسری خوب و فامیلی دلسوز همگی بر روی رفتارما تاثیر گذاشته و احساسات ما را تحت کنترل خود می گیرند.هنگامی که با دیگران ارتباطی گرم و صمیمی داشته باشید و به آن ها عشق بورزید،ناخودآگاه از درون احساس شادابی بیشتری کرده و مشکل ها به نظرتان کوچک تر جلوه می کند.بنابراین احساسات بد و منفی خود را با داشتن رابطه های خوب و شیرین کم رنگ کرده و از تمام لحظات زندگی تان لذت ببرید.

شادی خود را با دیگران سهیم شوید.
هنگامی که شادی تان را با فرد دیگری سهیم می شوید،احساس شور و شعف در شما دو چندان خواهد شد.به عنوان مثال اگر یک فیلم کمدی را به تنهایی ببینید مطمئناً از دیدن آن لذت می برید ولی تصور کنید همان فیلم را در جمع چند دوست صمیمی شاهد هستید چه احساسی دارید؟آیا از دیدن آن بیشتر شاد نمی شوید؟سعی کنید در زندگی خود موفقیت هایی ایجاد کنید تا احساس شادمانی بیشتری کرده و از زندگی خود بیشتر بهره ببرید.
بنابراین از این لحظه به بعد دیدتان را نسبت به زندگی تغییر دهید و مطمئن باشید که کسی جز خودتان قادر به چنین کاری نیست،شادی در زندگی حق شماست بنابراین به سادگی ازکنار آن نگذرید.
منبع:مجله ی موفقیت شماره 165

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید