غذاهایی برای خوش اخلاقی!

غذاهایی برای خوش اخلاقی!

 

 

آیا شما نیز گهگاه خشمگین می شوید و برای تغییر این وضع به دنبال چاره هستید، اگر بخواهید این روحیات را تغییر دهید، می توانید عادات غذائی خود را تغییر دهید. اگر مشکل روحی، دلخوری و افسردگی داشته باشید، اکسیر حل این مشکلات در رژیم غذایی و استفاده از مواد مغذی است. در بعضی از خوراکی ها عناصر مغذی فراوان مورد نیاز مغز انسان وجود دارد و این باعث می شود که انسان چابکی تفکر و روحیه با ثبات داشته باشد.

موز، میوه ای برای از بین بردن ضعف روحیه

ظاهر انسان اگر مناسب نباشد می تواند باعث ناراحتی و افسردگی انسان شود اما نباید فراموش کرد که دلسردی و افسردگی و بی ارادگی با فقدان نوعی عنصر در بدن ارتباط دارد. موز دارای نوعی اسیدآمینه است که این حالات را کاهش می دهد. از این رو جویدن و آهسته بلعیدن یک موز برای بهبود روحیه مناسب است.

تخم مرغ، نخستین خوراک برگزیده برای از بین بردن کندی و اکنش و خواب آلودگی

اگر ذهن به کندی واکنش نشان دهد ویا حواس متمرکز نباشد می تواند با خوردن تخم مرغ این مشکل را برطرف کرد. تخم مرغ دارای کلسترول فراوان است. تخم مرغ دارای مجموعه ویتامین های گروهB بوده و برای ارتقای نیروی حافظه مساعد است وباعث تمرکز بهتر حواس می شود. تخم مرغ همچنین دارای پروتئین های فراوان بوده که برای فعالیت های روزانه مورد نیاز است و باعث می شود که انسان روز را به خوبی و به راحتی سپری کند. خوردن تخم مرغ با نان سبوسدار بهتر است زیرا این نوع نان دارای ویتامینB فراوان بوده و باعث تقویت ذهن می شود.

اسفناج، نخستین خوراک برای کاهش افسردگی

به گفته برخی متخصصان تغذیه، اسفناج سرشار از منیزیم است. منیزیم یک نوع ماده معدنی است که باعث استراحت مغز و بدن انسان می شود. محققان در مطالعه برروی حیوانات آزمایشگاهی دریافتند، اسفناج مغز را در برابر استرس محافظت کرده و از تحلیل رفتن مغز ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. اسفناج می تواند از آسیب های مغزی ناشی از سکته جلوگیری کند. اسفناج منبع غنی از ویتامینC و پیش ساز ویتامینA است که برای بیماران مبتلا به ناراحتی های استخوانی، دیابت و بیماران قلبی کمک کننده است. اسفناج همچنین حاوی مواد ضد التهابی است، مواد موجود در اسفناج می تواند در بهبود مشکلات و ناراحتی هائی که التهاب بافت ها در آن نقش دارند مثل آسم و آرتروز موثر باشد. همچنین اسفناج به دلیل داشتن منیزیم و ریبوفلاوین از تعداد دفعات بروز حملات و سردردهای میگرنی می کاهد. اسفناج همچنین برای کاهش فشار خون مفید است.

آش جو، خوراکی برای از بین بردن اضطراب

خوردن یک کاسه آش جو در شامگاه به خواب مطلوب کمک می کند. جو دارای ویتامینB فراوان است که برای تعادل سیستم اعصاب انسان مساعد است و باعث آرامش روحیه می شود. آش جو همچنین انرژی تولید می کند که این کار آهسته صورت می گیرد. از این جهت باعث افزایش یکباره قند خون نخواهد شد.
منبع: آشپزباشی شماره 52

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید