پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول

پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول

همان طور که می دانید شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا بیماری های قلبی و عروقی است و یکی از مهم ترین عوامل ایجاد این بیماری ها، افزایش بیش از اندازه کلسترول بد یا همان LDL است. گرچه بسیاری از افراد به طور ارثی مستعدتر از دیگران هستند. اما در این مقاله حتی به کسانی که زمینه ارثی این بیماری را دارند، توصیه های غذایی ای می نماییم که به طور معجزه آسایی سبب کاهش کلسترول در آنها می شود و از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری خواهد نمود.

اسفناج

در کنار دیگر سبزیجات که برای شما بسیار مفید است، اسفناج با اثر معجزه آسای خود و به دلیل وجود کاروتینوییدی به نام لوتیین، سبب کاهش ساخت کلسترول در خون می شود. با قرار دادن اسفناج در وعده غذای خود، میزان کلسترول خون تان را کاهش دهید.

سیب

در مطالعه ای که در فلاند انجام شده، به یک نتیجه جالب دست یافته اند و آن کاهش کلسترول خون با خوردن سیب بوده است. در این مطالعه افرادی که به مدت سه ماه روزی سه عدد سیب مصرف نمودند، کلسترول خون آنها به میزان قابل توجهی پایین آمد. علت این قضیه به خاطر وجود ماده ای به نام پکتین است که به دلیل خاصیت فیبری آن، سبب پایین آمدن کلسترول می شود. همچنین با داشتن مواد ضد اکسیدان، از تجمع کلسترول بد در جریان خون نیز جلوگیری می کند.

پوست پرتغال

اگر از مادربزرگ ها یا بعضی از مادران خوش سلیقه و کدبانو سوال کنید، به شما خواهند گفت که چطور می توان از پوست پرتغال مواد خوراکی خوشمزه ای تهیه کرد، مثل شیرین پلو با پوست پرتغال، مرصع پلو، مربای پوست پرتغال و… پوست پرتغال به دلیل وجود ماده ای به نام پلی متو کسیلیتد فلاونید که در رنگدانه آن وجود دارد، سبب کاهش کلسترول خون به حد قابل ملاحظه ای می گردد.

جو (جوی دو سر)

خوردن یک کاسه سوپ جوی گرم، هم لذتبخش است و هم به دلیل وجود فیبرهای قابل حل در آب، سبب کاهش کلسترول شما می گردد. پس سعی کنید از جو بیشتر در غذاهای خود مصرف نمایید.

چای سبز

اگر روزی حداقل یک فنجان چای سبز مصرف کنید، کلسترول شما به طور چشمگیری کاهش می باید. البته اثرات مفید چای سبز در کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری ها بر کسی پوشیده نیست، اما یکی دیگر از معجرات آن کاهش کلسترل بد در بدن شما می باشد. در آخر ذکر این نکته ضروری است که خوردن سبزیجات و میوه و ورزش روزانه و همچنین دقت بیشتر شما در انتخاب غذایی که صرف می نمایید بسیار مهم است و در کنار توصیه های فوق سبب می گردد تا بدنی سالم و قوی داشته باشید.
منبع:کوچه ما شماره 7.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید