داستانهای ائمه: امام حسین (ع): پیشگویى و آینده نگرى از دوران کودکى

داستانهای ائمه: امام حسین (ع): پیشگویى و آینده نگرى از دوران کودکى

یکى از اصحاب پیامبر گرامى اسلام صلّى اللّه علیه و آله ، به نام حذیفه یمانى حکایت کند:

روزى امام حسین علیه السّلام در حالى که کودکى بیش نبود، اظهار داشت : به خداوند قسم ! ستمگران بنى امیّه بر قتل من ، گرد هم خواهند آمد و عمر سعد پیش قدم و سرلشگر آن ها خواهد بود.
پس به او گفتم : آیا رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله چنین مطلبى را برایت گفته است ؟ فرمود: خیر.
بعد از آن به حضور پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله رفتم ؛ و حضرت را از پیش گویى فرزندش حسین علیه السّلام آگاه ساختم که در دوران کودکى ، پیش گویى مى کند و از اتّفاقات آینده خبر مى دهد!!
حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله فرمود: اى حذیفه ! همانا علم من ، علم حسین است ؛ و علم او علم من است ، چون ما – اهل بیت عصمت و طهارت – به تمام حوادث روزگار پیش از آن که واقع شود آگاه و آشنا مى باشیم .(1)
همچنین مرحوم قطب الدین راوندى آورده است :
روزى شخصى به محضر مبارک حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السّلام شرفیاب شد و اظهار داشت : اى فرزند رسول خدا! من مى خواهم که با فلان زن ، از فلان خانواده ازدواج کنم ، و قبل از هر اقدامى محضر شما آمده ام تا با شما مشورت کنم ، چون شما اهل بیت رسالت به تمام امور و مصالح افراد آگاه و آشنا هستید.
امام حسین صلوات اللّه علیه فرمود: من صلاح نمى دانم که تو با آن زن ازدواج نمائى .
ضمناً آن زن ، ثروت بسیارى داشت و مرد هم از دارائى و اموال بسیارى برخوردار بود.
امّا مرد با نظریّه حضرت مخالفت کرد و با آن زن مورد نظر خود ازدواج نمود، پس از گذشت مدّتى کوتاه مرد تهى دست و فقیر گردید و به ناچار نزد امام حسین علیه السّلام آمد و موضوع را بازگو کرد.
حضرت فرمود: من تو را راهنمائى کردم ، ولیکن تو اهمیّت ندادى ، با این حال الا ن هم نظر من این است که او را رها نموده و طلاق دهى ، که خداوند بهتر از آن را برایت مقدّر مى گرداند.
سپس پیشنهاد فرمود که با فلان زن از فلان خانواده ازدواج نما، و چون پیشنهاد حضرت را اجرا کرد، پس از مدّتى مرد داراى ثروتى انبوه شد، همچنین خداوند متعال فرزندانى پسر و دختر به آن ها عطا نمود و تمام خوبى ها و سعادت ها به آن ها روى آورد.(2)

1-بحارالا نوار: ج 44، ص 184، به نقل از دلائل الامامه طبرى .
2-بحارالا نوار: ج 44، ص 182، ح 6، به نقل از خرائج راوندى .

منبع: چهل داستان وچهل حدیث از امام حسین علیه السلام ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله صالحی

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید