9 اشتباه مسلم آقایان در روابط زناشویی

9 اشتباه مسلم آقایان در روابط زناشویی

همه ی ما به نحوی مشکلات موجود در روابط با همسرمان را تجربه کرده ایم. همه چیز از ابتدای زندگی و شاید دوران نامزدی شروع می شود. در این زمان هر دو طرف بهترین روحیات و خصوصیات اخلاقی را به نمایش می گذارند. پس از سپری شدن چند ماه، به تدریح پرده ها از مقابل دیدگان برداشته شده، در حقیقت آشکار می شود و افراد، خود واقعی شان را نشان می دهند. آقایان معمولاً در مراحل اولیه ی ارتباط، دچار اشتباهات بسیار زیادی می شوند. ما هم اینجا هستیم تا به آنها کمک کنیم که از چند نمونه از بدترین نوع این اشتباهات پرهیز کنند. اگر به تازگی وارد دوران نامزدی شده اید یا این دوران را پشت سر گذاشته اید، خواندن مطالب زیر می تواند به شما کمک کند.

دادن قدرت بیش از اندازه به خانم ها

اگر مردها در زندگی، قدرت بیش از اندازه یی به خانم ها بدهند (البته اگر نخواهیم بگوییم تمام قدرت)، خودشان را به دردسر می اندازند. اگر خانم تصمیم بگیرد که شما چه زمانی باید بیرون بروید، با کدام یک از دوستان تان می توانید ارتباط داشته باشید و حتی برای رفتن به میهمانی رنگ لباس تان را نیز آنها انتخاب کنند، باید بدانید که دچار مشکلات بزرگی خواهید شد. معمولاً این قبیل مشکلات برای آقایانی پیش می آید که تصور می کنند لیاقت داشتن خانمی، مثل همسرشان را ندارند. به همین دلیل خودشان را در جایگاهی نمی بینند که بخواهند در این رابطه تصمیم گیری کنند. اگر شما مرد خوبی هستید و شایستگی داشتن یک همسر خوب را دارید، پس باید در مورد رابطه تان باز اندیشی کنید. اگر قدرت بین شما تقسیم شود، آنگاه مشکلات به حداقل میزان موجود خواهند رسید.

کنترل بیش از اندازه

هر چند پیشنهاد شده که کنترل تمام امور را در اختیار خانم ها نگذارید، اما در عین حال باید توجه داشته باشید که انجام این کار توسط خودتان نیز گزینه ی مناسبی به شمار نمی رود. چالش هایی که بر سر مسأله ی قدرت به وجود می آید، می توانند سبب ایجاد جر و بحث و دعوا در محیط خانوادگی شود. در یک رابطه، هیچ جایی برای رقابت وجود ندارد. زمانی که نوبت مقوله ی «قدرت» می رسد، هر دو طرف باید با رعایت کامل احترام و در کمال ادب درباره ی این مسأله با یکدیگر به گفت و گو بنشینند. اغلب خانم ها، به مردهای کنترل گر علاقه یی ندارند و در کنار آنها احساس ناامنی می کنند.

کار خوب امروز فقط تا فردا دوام دارد.

خانم ها معمولاً بیشتر از حافظه ی کوتاه مدت خود استفاده می کنند. گل و شکلات هایی که امروز برای شان هدیه گرفته اید، نشان دهنده ی عشق شما در همین امروز هستند، فردا یک روز جدید است و شما باید به نحوی دیگر عشق تان را به آنها ابراز کنید. آقایان معمولاً اعمال محبت آمیز خود را فراموش نمی کنند و متوجه نمی شوند که خانم ها دیگر هیچ تمایلی به پوشیدن لباس زیبایی که همین سه روز پیش برای شان خریده اید، ندارند. برای اینکه مرد ایده آلی باشید، نیازی نیست از کارهای روزمره ی خود فاصله بگیرید، اما به هر حال برای رسیدن به موفقیت باید این امور را در ذهن داشته باشید.

اجازه ی دخالت خانواده یا دوستان در رابطه

در اینجا فقط یک «نه» واقعی لازم است. اگر ازدواج کرده اید و اجازه می دهید خویشاوندان سببی در روابط شما دخالت کنند، باید بگوییم که شما در حال راه رفتن بر روی یک لایه ی نازک یخ هستید. اگر خانم اجازه ی کنترل امور را به شما داده باشد، باز هم دوست ندارد که حرف های شما دیکته ی حرف های مادر، خواهر یا پسر عموهای تان باشد. خانم ها دوست ندارند کارهایشان به آنها دیکته شود و این امر به ویژه زمانی که از طرف یک فرد خارجی باشد، آنها را بیش از پیش ناراحت می کند. شما همچنین نباید به خانواده ی همسرتان هم اجازه بدهید که در روابط شما دخالت کنند. شاید هر کس به شخصه، نظری داشته باشد، اما این نظر خود زوجین است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نباید اجازه دهید که عقاید از خارج بر روی رابطه ی شما تأثیر بگذارند.

سلطه جویی و مالکیت بیش از حد

اگر همسرتان به شما بگوید که از مردهای سلطه جو، خودپسند و دیکتاتور خوشش می آید، آن وقت رابطه ی شما کامل خواهد بود، البته اگر اسم تان جوزف استالین باشد. در حقیقت هیچ خانمی از مردهای حسود خوشش نمی آید و دوست ندارد کسی مرتباً به او تذکر دهد که چه کاری را باید انجام دهد. البته اصول ابتدایی موجود در روابط، همیشه حاکی از این امر هستند که هدایت روابط بر عهده ی آقایان است. باید توجه داشت که این امر نیازمند رسیدن به بلوغ کامل فکری و پذیرش حس مسؤولیت است. یک مرد هیچ گاه نباید تصور کند که همسرش از نظر روحی یا احساسی در مکانی پایین تر از حد او قرار دارد و به همسرش مانند یکی از مایملکاتش بنگرد.

کمال گرایی

اگر شما در آن موقعیتی نیستید که دل تان می خواسته (چه از نظر اقتصادی، علمی، یا عاطفی)، مسأله یی نیست. خانم ها اغلب به آینده فکر می کنند، به همین دلیل لازم نیست که در زمان شروع زندگی با یک خانم، کل دنیا در دست های تان باشد. خانم ها انتظار دارند که شما به تدریج پیشرفت کرده و نتایج مطلوبی را بدست آورید. سعی کنید همیشه در همان جایگاه اولیه باقی نمانید حتی اگر بهترین نیستید، باز هم سعی کنید به آرزوهای خود بچسبید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

احترام گذاشتن

او ملکه ی زیبای شماست، یک پارچه نمک است، عسل، شکلات، آب نبات … بله، همه ی اینها هست، اما در عین حال او یک انسان هم هست. به این معنا که اگر به شما احترام می گذارد، دوست دارد شما هم به او احترام بگذارید. گاهی اوقات باید به انسان ها تنها به دلیل بودن شان احترام بگذاریم. البته در کنار این احترام گذاشتن، در عذرخواهی نباید زیاده روی کنید (مگر اینکه واقعاً اشتباه از جانب شما بوده باشد)، تصور نکنید که او همیشه همه ی کارها را درست انجام می دهد و همیشه شما مقصر هستید. هیچ گاه تقصیر در امری را که اشتباهش از جانب شما سر نزده، به گردن نگیرید. هیچ گاه او را بر روی سکوی بلندی قرار ندهید که فراموش کند زمین کجاست. یک خانم هیچ گاه دوست ندارد با یک مرد سطحی نگر زندگی کند.

انتخاب همسر تنها از روی ظاهر

این کار بسیار خطرناک است. اما متأسفانه بیشتر آقایان نمی توانند از آن بگذرند. جذابیت ظاهری یکی از موارد قابل توجه است، به همین دلیل گاهی اوقات آقایان فراموش می کنند که مسائل مهم دیگری نیز وجود دارند. از آنجایی که آقایان به سرزمین «تصور گرایی» تعلق دارند، قضاوت اولیه شان بیشتر از روی ظاهر کلی خانم ها شکل می گیرد. پس از اینکه از نظر ظاهری به خانمی علاقه مند شدند، آن وقت تازه به فکر مسائل عمیق تر می افتند که متأسفانه دیگر خیلی دیر شده. هیچ گاه مسائل مهمی مانند: احساس متقابل، میزان سازگاری و تفهیم دو جانبه را فراموش نکنید.

ارجحیت دادن دیگران نسبت به خانم

این دیگران شامل دوستان، اقوام، همکاران، حیوانات خانگی، اتومبیل شخصی و سرگرمی های تان می شود. کاملاً معقول است، اگر بخواهید گاهی با دوستان تان بیرون بروید یا شاید کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن داشته باشید، اما هیچ یک از این موارد نباید نسبت به مسائل خانوادگی ارجحیت داشته باشند. زمانی که یک خانم احساس کند کسی یا چیزی بیشتر از او برای شما اهمیت دارد به سختی می تواند ارتباط خوبی با شما برقرار کند.
منبع: 7 روز زندگی- ش 87

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید