طب سوزنی برای زخم‌های سرد

طب سوزنی برای زخم‌های سرد

زخم سرد یا تب تاول یک نوع عفونت پوستی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. طب سوزنی یکی از رایج‌ترین گزینه‌های درمانی جایگزین است. این روش درمانی برای درمان موثر بیماری‌های مختلف، از جمله زخم‌های سرد استفاده می‌شود.
زخم‌های سرد که به نام تب تاول نیز شناخته می‌شوند، کوچک، پر از مایع و تاول‌های دردناک ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) هستند. این زخم‌ها بیشتر ناشی از HSV نوع اول و HSV نوع دوم هستند. این تاول‌ها یا زخم‌ها بر روی لب‌ها، بینی و یا اطراف دهان ظاهر می‌شوند. پوست اطراف تاول دردناک، متورم و قرمز است. این بیماری بسیار مسری است. عفونت HSV از طریق تماس نزدیک از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. بزاق آلوده می‌تواند یکی از راه‌های انتقال این بیماری باشد. تب، تغییرات در سیستم ایمنی بدن، استرس، تغییرات هورمونی مانند قاعدگی، تروما پوست و حتی قرار گرفتن در معرض نور خورشید از عوامل تحریک‌کننده این عفونت هستند. علایم اولیه زخم‌های سرد، درد در حوالی دهان و لب‌ها، گلو درد، تب و تورم غدد در گردن هستند. تاول‌های کوچک پر از مایع معمولا در حوالی دهان دیده می‌شوند و به عنوان gingivostomatitis نیز شناخته می‌شوند. درد یا سوزش اولیه که به عنوان پیش درامد هستند عموما به مدت 7 تا 10 روز طول می‌کشند. زخم‌های سرد بیشتر بر روی لب‌ها و گاهی اوقات بر روی چانه، بینی یا انگشتان ظاهر می‌شوند. این تاول‌ها باز می‌شوند و مایه شفافی از آن نشت می‌کند. زخم در حدود 2 تا 6 هفته به‌طور کامل درمان می‌شوند. در برخی افراد، زخم‌های سرد می‌توانند باعث توده‌های دردناک پوستی در پاها شوند که به عنوان اریتم ندوزوم شناخته می‌شوند.

درمان
به‌طور کلی زخم‌های سرد در مدت 7 تا 10 روز بدون هیچ درمانی بهبود می‌یابند. با این حال برای تسکین علایم بیماری درمان‌هایی مانند بنزیل الکل یا لیدوکائین موضعی برای تسکین علایم توصیه می‌شود. استفاده از داروهای ضد ویروسی مانع از بروز زخم‌های سرد می‌شود یا مدت آن‌را کاهش می‌دهد. این زخم‌ها را می‌توان با داروها، مکمل‌های غذایی، داروهای خانگی، درمان هومیاپاتی و طب سوزنی درمان کرد.

روش طب سوزنی
طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین گزینه‌های درمان است. می‌توان از آن برای درمان انواع مشکلات سلامتی استفاده کرد. این روش شامل وارد کردن سوزن‌هایی به نازکی مو است که از طریق پوست به نقاط استراتژیک بدن وارد می‌شوند. حدود 2000 نقطه طب سوزنی در بدن انسان وجود دارد و هر نقطه دارای ویژگی‌های بهبود خاصی است. این روش به عنوان یک درمان جایگزین برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند، افسردگی، بی‌خوابی، مصرف مواد مخدر، کاهش وزن و زخم‌های سرد استفاده می‌شود.
طب سوزنی به عنوان یک گزینه درمانی جایگزین طبیعی برای درمان زخم‌های سرد به کار می‌رود. وقتی‌که سوزن‌ها به داخل نقاط خاص روی پوست قرار داده می‌شوند، آن‌ها را تحریک به ترشح هورمون آندورفین می‌کنند که دارای اثر آسودگی و آرام‌بخشی است. این امر شما را قادر به مقابله با ناکامی، استرس و اضطراب که عوامل تحریک زخم‌های سرد هستند، می‌کند. با توجه به افزایش استرس، سطح ph بدن کاهش می‌یابد و این شرایط اسیدی برای ایجاد ویروس مناسب است. طب سوزنی استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و به این ترتیب مانع از عفونت هرپس می‌شود. همچنین با تحریک تولید سلول‌های سفید خون، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین با تولید آنتی‌بادی از طریق گلبولین‌های آلفا، بتا و گاما مانع ایجاد عفونت می‌شود و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. از این طریق، طب سوزنی مدت زمان شیوع تبخال را کاهش می‌دهد و احتمال عود زخم‌های سرد را به حداقل می‌رساند. طب سوزنی با کاهش استرس و ایجاد اثرات آرامش‌بخش و آرام‌بخش باعث بهبود سلامت روان می‌شود. طب سوزنی برای زخم‌های سرد یک روش موثر و ایمن برای رهایی از علایم خطرناک این عفونت ویروسی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید